Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Turkije of Griekenland
Turkije: Bodrum/Gumbet 4 9.76%
Turkije: Kusadasi 6 14.63%
Griekenland: Rhodos 15 36.59%
Griekenland: Kos 16 39.02%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 00:24
Verwijderd
Komende zomer ga ik waarschijnlijk met 2 vrienden naar Turkije (Bodrum/Gumbet of Kusadasi) of Griekenland (Rhodos of Kos). Met X-travel.

Kan iemand me zeggen wat de verschillen zijn tussen die landen qua uitgaan, cultuur, kosten e.d. Ik heb het idee dat het ongeveer hetzelfde is.
Advertentie
Oud 22-01-2007, 18:03
MH
MH is offline
Ik zou voor Griekenland kiezen. Vriendelijk, gastvrij volk, prijzen van restaurants best netjes (€15,- voor tafeldekken (aparte gang), tzatzikisalade, peppersteak, baklava, koffie, ouzo en een halve liter bier). Daarnaast ook niet al te heet, wat in Turkije nog wel eens wil voorkomen. Voordeel van Rodos is dat je veel eilanden in de buurt hebt en dat Turkije op een uur varen ligt. Dagtochten prima mogelijk.
Oud 22-01-2007, 18:09
MH
MH is offline
hmm, bedenk net dat ik voor Rodos gestemd heb, maar Kos vind ik ook een aanrader. Ik had Kreta gelezen .
Hoe dan ook, Kos is vooral leuk als je het nuttige met het aangename wilt verenigen: het hele eiland uitkammen en toch de halve vakantie op het strand of aan het zwembad liggen, in twee weken. Bodrum ligt er op 30 min varen vandaan, is goedkoop en leuk om die overtocht een dagje te maken.
Let op:
-op de bazar in Bodrum is het de bedoeling om flink af te dingen. Vooral alle merkkleding (real fake). Draag die tijdens je terugreis onder je kleding, dan pakt de douane je niet.
-als je op die bazar oplosthee koopt, doe dat niet in poedervorm. Heb ik ook gedaan, maar op de terugweg zag ik dat bij de douane een 100%-controle werd gehouden. En ja, verklaar dan die zak wit poeder in je tas maar eens. "ja meneer, wij snuiven regelmatig een kopje thee". Gelukkig keek de douanier alleen in het vak waar mijn videocamera zat.
Oud 25-01-2007, 17:04
Verwijderd
Het wordt waarschijnlijk Kusadasi of Rhodos. Zijn er mensen in één van die plaatsen geweest? Graag jullie mening er over
(uitgaan, cultuur, kosten, ov, andere toeristen)

Ik keek nog in een oud topic, maar dat zijn vooral reacties van 3 jaar terug, en ik neem aan dat het inmiddels wel wat veranderd is.
Oud 26-01-2007, 00:32
MH
MH is offline
Rodos ben ik geweest (zie boven). Genoeg te doen en vriendelijk volk daar. En een groot voordeel van de eilanden: je hebt altijd zeewind en niet die wind uit de bergen, waardoor je het gevoel hebt een constante föhnbeurt te krijgen.
Turkije vind ik leuk voor een dagje (of enkele daagjes), maar meer ook niet.
Oud 27-01-2007, 00:33
Verwijderd
Thanks

Voorlopig wordt het Bodrum, tenzij we nog een leuk (betaalbaar) appartement vinden in Rhodos
Oud 28-01-2007, 12:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Rhodos en Kos zijn absolute aanraders. Het uitgaansleven is me destijds wat ontgaan, maar de mensen zijn erg vriendelijk, het eten smakelijk en niet al te duur. Zie eigenlijk bovenstaande reactie van MH.

Veel succes met je keuze, en uiteraard een plezierige vakantie gewenst.
Oud 03-02-2007, 00:11
Verwijderd
Het is Rhodos geworden. Appartement Kostas met Beachmasters van 5 juli tot 15 juli

Bedankt voor de info
Oud 08-02-2007, 09:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oud 16-02-2007, 13:15
wutang
wutang is offline
Mooie keuze

paar aanraders:
- huur een scooter, egt relaxt op dat eiland
- Ga niet naar de 7 bronnen, dat zijn stroompjes
- Vlindervallei is wel leuk
- Pretpark is ook leuk
Oud 18-02-2007, 11:23
MH
MH is offline
Citaat:
bootz schreef op 03-02-2007 @ 01:11 :
Het is Rhodos geworden. Appartement Kostas met Beachmasters van 5 juli tot 15 juli

Bedankt voor de info
Welk dorpje of zit je in de hoofdstad?
Oud 19-02-2007, 14:37
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 18-02-2007 @ 12:23 :
Welk dorpje of zit je in de hoofdstad?
In Rhodos-Stad
Oud 09-03-2007, 16:11
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Hey mensen,

Deze zomer ben ik ook van plan om met wat vrienden naar Griekenland of Turkije te gaan. Maar de prijzen vallen me tegen.
Wij hebben namelijk niet zoveel geld. Vaak kom ik op 500 euro per persoon uit, en dat is eigenlijk te duur.
Weer iemand of dit eigenlijk wel voordeliger kan? En op welke punten je kan besparen en toch op een fatsoenlijke vakantie van een kleine twee weken kan gaan?
Oud 10-03-2007, 00:02
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 09-03-2007 @ 17:11 :
Hey mensen,

Deze zomer ben ik ook van plan om met wat vrienden naar Griekenland of Turkije te gaan. Maar de prijzen vallen me tegen.
Wij hebben namelijk niet zoveel geld. Vaak kom ik op 500 euro per persoon uit, en dat is eigenlijk te duur.
Weer iemand of dit eigenlijk wel voordeliger kan? En op welke punten je kan besparen en toch op een fatsoenlijke vakantie van een kleine twee weken kan gaan?
Ik ga met vrienden met Beachmasters naar Rhodos. Appartement Kostas, 459 Euro. Het is wel begin juli. Als je echt in het hoogseizoen wilt, kun je denk ik het beste met X-travel naar Turkije ofzo gaan. Die zijn het goedkoopst.
Oud 10-03-2007, 10:46
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben verliefd op griekenland, dus griekenland Rhodos is volgens mij net iets minder volgestampt met discotheken e.d., dus dat zou mijn voorkeur hebben.
Oud 12-03-2007, 15:38
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Hmm ja x travel ziet er wel goed uit. Is er hier iemand al eens naar Kroatië geweest? Scheelt met de prijs namelijk. En ziet er leuk uit.
Oud 13-03-2007, 21:43
Verwijderd
Ik ben in 2005 in Kroatie geweest in Opatija. Ik geloof dat die plaats dit jaar niet meer in de reisgidsen van jongerenorganisaties staat. We zijn ook nog één avond wezen stappen in Porec (grootste disco; prachtige club langs het strand)

Reisleiding van x-travel was goed, busreis was wel wat afzien, maar dat is normaal. Camping was niet bijzonder en het sanitair vies, maar verder leuk strand, wel kiezel of betonplaat, leuk uitgaan, lekker eten en mooie omgeving langs de kust. Het was iig een mooie vakantie

Op m'n website staan nog wat foto's, ze zijn wel wat wazig omdat ze ingescand zijn. www.freewebs.com/bootz2005
Oud 14-03-2007, 15:28
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Oke ziet er leuk uit. Ben me nu nog aan het oriënteren want het wordt de eerste vakantie zonder ouders.
Oud 26-03-2007, 17:55
Verwijderd
ga niet naar Gümbet.
Oud 28-03-2007, 22:27
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 26-03-2007 @ 18:55 :
ga niet naar Gümbet.
Omdat?
Oud 10-04-2007, 12:02
Leineh.
Leineh. is offline
Vorig jaar naar Kos (Kos-stad) geweest voor maar 300 euro! We hadden ook ontzettende mazzel dat we een last minute konden boeken want anders had dat inderdaad niet mogelijk geweest. Je zou kunnen wachten op een last minute maar je weet maar nooit of er iets komt, dat is het lastige natuurlijk .

Vond het een prachtig eiland en het grote voordeel voor ons, allebei zonder rijbewijs, dat alles op de fiets te doen is. Best veel cultuur te zien, oude opgravingen, bergdorpjes enz. met de boot zit je binnen een uurtje in Bodrum (hebben wij ook gedaan, erg leuk!). Voor de partymensen is er ook genoeg te doen, overal cocktails 2 voor de prijs van 1!
Oud 20-07-2007, 18:34
Verwijderd
Rhodos was echt geweldig, kan het echt iedereen aanraden daar heen te gaan.

Lekker weer, 30/35 graden met een flinke wind. Uitgaan was leuk (barstreet). Niet zo massaal als bv Lloret (waar ik vorig jaar ben geweest). Aantal Nederlanders valt ook mee, wel veel Scandinaviers . Mooie oude stad, en de mogelijkheid om met de boot een daagje naar Turkije te gaan (1 dag Marmaris is genoeg, dan heb je alles wel gezien en het is er verschrikkelijk warm)

Foto's staan op m'n website
http://www.freewebs.com/bootz2005/griekenland2007.htm
Oud 29-07-2007, 12:31
kepper
kepper is offline
:mad: Wij zijn dit jaar in juli met vakantie gegaan met Golden Tours uit Leiden, Nederland. Zeker geen aanrader !!!
Wij boekten een vlucht vanuit Eindhoven naar Antalya en terugvlucht eveneens naar Eindhoven. 1 dag op voorhand wisten wij pas dat we heenvlucht hadden via Rotterdam en moesten er zonder tussenkomst van hun geraken. Een 2e optie was heenvlucht vanuit Amsterdam (2,5 uur rijden voor ons), daar was wel een bus voorzien vanuit Eindhoven naar Amsterdam.
Wij kozen optie en en eisten de terugvlucht naar Eindhoven.
In ons hotel kregen wij om 19.30u de dag voor vertrek ons vluchtschema : Amsterdam om 5u en ophaling in hotel om 1.45u, dan met de bus 2 u naar Eindhoven en dan naar huis.
Wij hebben verschillende malen met Golden Tours contact opgenomen en steeds zeiden zij dat we via Eindhoven konden gaan en terug komen. Zij scheepten ons ook steeds af met smoesjes als overboeking, contract met Onur air verbroken, ...
Raar maar waar : wij zijn toch nog met Onur air gevlogen ondanks hun verbroken contract !!!!! Golden Tours is allerminst betrouwbaar te noemen en draaien wat in je nek !!! Opgepast dus ! Wij zijn niet de enigen, want op verlof hebben we een 14-tal mensen ontmoet met juist hetzelfde verhaal !
Oud 02-08-2007, 23:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leineh. schreef op 10-04-2007 @ 13:02 :
Vorig jaar naar Kos (Kos-stad) geweest voor maar 300 euro! We hadden ook ontzettende mazzel dat we een last minute konden boeken want anders had dat inderdaad niet mogelijk geweest. Je zou kunnen wachten op een last minute maar je weet maar nooit of er iets komt, dat is het lastige natuurlijk .
Er zijn nu heel weinig last-minute aanbiedingen, omdat het in Nederland zulk slecht weer is. Iedereen wil op vakantie, dus de reisbureau's hoeven/willen geen korting geven
Oud 09-08-2007, 17:18
Verwijderd
allebei niet.

zakynthos!!
(grieks eiland)
Advertentie

Regels voor berichten