Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2007, 12:33
vosje16
vosje16 is offline
Hey, de voorhuid van mijn vriend ziet er al een hele tijd rood uit (ziet er uit als een rode ring rond zijn penis ofzo). Hij is hiervoor al 2 keer naar de dokter gegaan. Eerst keer was die ervan overtuigd dat het chlamydia was ('k had hierover al een topic geopend een tijdje geleden), maar dat was het dus niet. Daarna dacht hij dat het gewoon een schimmelinfectie was, maar dat is het dus ook niet.

Mijn vriend gaat morgen een afspraak maken bij een andere dokter en als die het ook niet weet, zal hij vragen om doorgestuurd te worden naar een uroloog ofzo.

Nu vraag ik mij echt af wat het zou kunnen zijn? Heeft hier iemand ook al last van gehad? En weet die waaraan het zou kunnen liggen? We hebben al eens op het internet rondgekeken en we hebben al mensen op andere forums gevonden die met hetzelfde probleem zaten en waarbij ook nix gevonden is...Soms staat er ook dat het gewoon aan irritatie zou liggen, kan dit? Aangezien hij er pas last van gekregen heeft 3 maanden nadat hij ontmaagd werd...Ook was het ff weg en toen is het teruggekomen nadat hij 2 keer redelijk hard gemasturbeerd had...Maar dan zou de dokter dat toch ook moeten weten dat het niets ergs is?

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 12:39
Verwijderd
Misschien heeft je vriend last van een Spaanse kraag. Dit kan onder andere zijn veroorzaakt door (te) harde masturbatie. Een weekje rust would do the trick, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Zao schreef op 16-04-2007 @ 13:39 :
Misschien heeft je vriend last van een Spaanse kraag. Dit kan onder andere zijn veroorzaakt door (te) harde masturbatie. Een weekje rust would do the trick, denk ik.
het ziet gewoon een beetje rood, zegt Vosje
Spaanse kraag is heel wat anders hoor
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-04-2007 @ 14:06 :
het ziet gewoon een beetje rood, zegt Vosje
Spaanse kraag is heel wat anders hoor
Ze zegt dat er een ring is, dus dacht ik misschien dat het zoiets was. Daarnaast hoef je niet zo te doen want ik probeer alleen maar te helpen, heb toch tijd over.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:51
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Een echte spaanse kraag gaat gepaard met een zwelling van de niet terug te rollen voorhuid, maar als de voorhuid gewoon een beetje moeilijk over de eikel schuift kan dit bij masturbatie en bij sex irritatie opleveren. Het hoeft geen voelbare irritatie te zijn, de voorhuid heeft heus wel wat rek, maar het kan daarna wel rood gaan zien.
Oud 16-04-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Zao schreef op 16-04-2007 @ 14:33 :
Daarnaast hoef je niet zo te doen want ik probeer alleen maar te helpen
sorry, ik was inderdaad wat kortaf, en die roloog had ik ook niet hoeven zetten...

maar ik blijf erbij dat "klinkt als spaanse kraag!" toch écht een te overdreven 'reactie' was van jouwentwegen: het enige dat er is gezegd, is dat z'n voorhuid een beetje rood zag: niks sprake van jeuk, zwelling, pijn, pus, whatever.
Da's zoals zeggen 'klinkt als longontsteking!' als iemand iets zegt over een beetje kortademig zijn.

Waar of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:55
Verwijderd
Ik denk gewoon hardop, want ik heb echt geen idee; kan het niet een allergie voor iets zijn? Is hij bv. andere condooms gaan gebruiken? Of misschien is 't een ander soort zeep zelfs?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:10
vosje16
vosje16 is offline
- Die spaanse kraag is het zeker niet.
- Aan condooms kan het niet liggen, want die gebruiken we niet (meer)
- Zeep...ik denk het niet...'k zal het hem toch eens vragen.
- Ohja, en misschien dat het er wat mee te maken kan hebben, maar hij heeft een hééééél gevoelige eikel. Hij kan er dan ook absuloot niet tegen als ik er rechtstreeks (zelfs heel lichtjes of met mn tong) aankom.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 22:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 16-04-2007 @ 17:10 :
- Ohja, en misschien dat het er wat mee te maken kan hebben, maar hij heeft een hééééél gevoelige eikel. Hij kan er dan ook absuloot niet tegen als ik er rechtstreeks (zelfs heel lichtjes of met mn tong) aankom.
Dat zou een oorzaak van de roodheid kunnen zijn, maar ook een gevolg
Oud 25-04-2007, 22:26
vosje16
vosje16 is offline
Ohja, en blijkbaar heeft hij sinds 2 weken lichte pijnscheuten in zijn testikels
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 22:42
Verwijderd
duidelijk geval van 'tweede-mening-van-een-andere-arts-nodig' dus...

ik zou ermee naar een andere arts trekken, met andere woorden, als je huisarts nog altijd zegt 'dat het niets is en wel zal overgaan'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:48
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 25-04-2007 @ 23:26 :
Ohja, en blijkbaar heeft hij sinds 2 weken lichte pijnscheuten in zijn testikels
Wat doe je allemaal met die arme jongen!

Ik had vroeger als kind wel eens een ontstoken voorhuid.. moest het destijds soms 10 minuten in 1 of andere desinfecterende wateroplossing hangen en dan ging het weg.

En als dat niet helpt, is er nog een permanente oplossing die steeds populairder wordt, maar wel pijnlijk is
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:53
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
******** schreef op 26-04-2007 @ 20:48 :
Wat doe je allemaal met die arme jongen!

Ik had vroeger als kind wel eens een ontstoken voorhuid.. moest het destijds soms 10 minuten in 1 of andere desinfecterende wateroplossing hangen en dan ging het weg.

En als dat niet helpt, is er nog een permanente oplossing die steeds populairder wordt, maar wel pijnlijk is
Heeft hij ook al moeten doen. Hij zei dat dat redelijk pijnlijk was? (of heeft ie teveel van dat spul in te weinig water gedaan? ) En nadien zag het nog steeds rood...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 26-04-2007 @ 20:53 :
Heeft hij ook al moeten doen. Hij zei dat dat redelijk pijnlijk was? (of heeft ie teveel van dat spul in te weinig water gedaan? ) En nadien zag het nog steeds rood...
Het is normaal dat het een beetje prikt.

Anderzijds ben ik volgens mij niet zo gevoelig Als ik er zeep op krijg voel ik dat amper.

Daarnaast moet hij het volgens mij dagelijks herhalen, maar dat kan je het beste aan de dokter vragen. Ik heb dat al 15 jaar niet meer gedaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 21:06
Krabs
Krabs is offline
Als je al naar de arts bent geweest en nu doorverwezen bent naar een andere zou ik het "aan de pro's" overlaten.
Oud 28-04-2007, 16:20
fromBALKAN :D
Besnijdenis
Klinkt echt zwaar ouderwets ofzo. maar ik las dat mensen die onbesneden zijn 8 keer meer kans maken om het HIV-virus op te lopen.
En ik denk dat als ie zich laat besnijden (hoewel de kans zeer gering is) hij geen last heeft van die rode voorhuid ;x
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 28-04-2007 @ 17:20 :
Besnijdenis
Klinkt echt zwaar ouderwets ofzo. maar ik las dat mensen die onbesneden zijn 8 keer meer kans maken om het HIV-virus op te lopen.
En ik denk dat als ie zich laat besnijden (hoewel de kans zeer gering is) hij geen last heeft van die rode voorhuid ;x
Ok, het verband tussen besnijdenis en het HIV- virus snap ik niet helemaal .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
shining schreef op 28-04-2007 @ 18:19 :
Dat is ook nooit goed onderzocht
Oud 28-04-2007, 17:53
fromBALKAN :D
Citaat:
Roos schreef op 28-04-2007 @ 18:46 :
Dat is ook nooit goed onderzocht

Dat meen je niet ;x

Mannen die zich laten besnijden, hebben een kleinere kans om met het aidsvirus besmet te raken. In ruim een jaar tijd halveert de kans op een aidsbesmetting, zo bleek uit studies in Oeganda en Kenia. Het medische onderzoeksinstituut National Institutes of Health in de Verenigde Staten, dat de onderzoeken betaalde, meldde dat deze week.

De Wereldgezondheidsorganisatie, de Wereldbank en enkele deelorganisaties van de Verenigde Naties wezen er in een persbericht direct op dat besnijdenis nooit reguliere aidsbestrijding (condooms, aidstests en voorlichting, beperking van het aantal sekspartners) mag vervangen. Zij willen wel snel bespreken wat besnijdenis kan toevoegen voor landen, vooral in zuidelijk Afrika waar het aantal aidspatiënten groot is en besnijdenis ongebruikelijk.

Al eerder waren er aanwijzingen dat besnijdenis een besmetting met hiv tegengaat, maar steeds ging het om kleine of minder goed opgezette studies. Naar de resultaten uit Oeganda en Kenia was uitgezien, omdat daaraan enkele duizenden mannen meededen, en omdat zij volgens het lot in twee groepen werden verdeeld: de ene groep werd besneden, de andere niet. Qua geloof of seksleven zouden er tussen de groepen geen grote verschillen bestaan. Alle deelnemers kregen bovendien aidsvoorlichting.

De onderzoeken in de twee Afrikaanse landen zouden pas volgend jaar worden afgerond. De einddatum is vervroegd omdat het besnijden zo’n groot effect had. Dat gebeurt soms in medische onderzoeken, om de controlegroep ook de kans te geven om de therapie te proberen: zich te besnijden dus, in dit geval.

Er zijn verschillende verklaringen waarom besnijdenis hiv-besmetting voorkomt. Zo zou het virus onder de voorhuid langer en in grotere aantallen in leven blijven, of zouden zich in het slijmvlies van die voorhuid witte bloedcellen ophopen waarin het virus zich vermenigvuldigt. In de studie bleek de besnijdenisoperatie geen extra gezondheidsrisico’s te veroorzaken, maar de WHO benadrukte dat bezien moet worden of dat in de praktijk ook zo is.

Gedetailleerde cijfers over de Afrikaanse studies zijn nog niet vrijgegeven. Daardoor is nog niet duidelijk hoeveel infecties er in absolute aantallen waren bij de mannen. De studie in Oeganda zal nog nagaan wat het effect is op de vrouwelijke partners.

Bron: NRC Handelsblad
Datum: 15 december 2006

http://www.jongpositief.nl/Actueel/a..._verkleint.htm
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:55
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 28-04-2007 @ 18:53 :
Er zijn verschillende verklaringen waarom besnijdenis hiv-besmetting voorkomt. Zo zou het virus onder de voorhuid langer en in grotere aantallen in leven blijven, of zouden zich in het slijmvlies van die voorhuid witte bloedcellen ophopen waarin het virus zich vermenigvuldigt.
Er is een logische verklaring voor; de voorhuid is het meeste onderhevig aan rek, dus loopt de penis het vaakst beschadigingen op.
Oud 29-04-2007, 11:54
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
shining schreef op 28-04-2007 @ 18:19 :

Omdat als je je laat besnijden het zo uber veel pijn doet, dat je in het begin niet eens maar aan seks kan/wil denken. Als de grootste pijn na een jaar verdwenen is omdat er gewenning onstaat begin je hem weer te reanimeren. Uiteindelijk kan je er weer vol tegenaan maar ipv 8 keer per week ben je nog maar in staat om 1 keer per week de daad te doen. Ik bedoel, hij heeft ook zijn rust nodig.

Zo komt ie denk ik aan 8:1
Oud 29-04-2007, 23:09
vosje16
vosje16 is offline

Ik denk dat hij dan toch veeeeeeeeeel liever met een rode voorhuid blijft rondlopen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 22:45
vosje16
vosje16 is offline
Oki, voor diegene die het willen weten, volgens de laatste dokter is het gewoon wat eczeem en is het psychosomatisch. Dit zou eigenlijk heel goed kunnen. Bij hevige stress heeft hij nl. ook last van eczeem op zijn handen.

Waarschijnlijk zou er in het begin een infectie geweest zijn, maar die zou dan nu genezen zijn. Hierdoor heeft hij wel veel stress gekregen (bang dat het een SOA was; zijn ouders die niets te weten mogen komen,...) waardoor hij eczeem gekregen heeft op zijn voorhuid. En die pijnscheuten in zijn testikels zijn ook duidelijk psychomatisch. Hij is daar nl. pas last van beginnen krijgen toen de dokter de vorige keer vroeg of hij daar ook last van had (maar dat was toen niet het geval).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 30-04-2007 @ 00:09 :

Ik denk dat hij dan toch veeeeeeeeeel liever met een rode voorhuid blijft rondlopen
Zo dramatisch is besnijdenis echt niet, hoor, in ieder geval niet dramatischer dan altijd last hebben van een voorhuid
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 23:18
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-05-2007 @ 23:57 :
Zo dramatisch is besnijdenis echt niet, hoor, in ieder geval niet dramatischer dan altijd last hebben van een voorhuid
Hij heeft er ook niet echt "last" van. Het ziet enkel rood. Dus liever een rode voorhuid dan een besnijdenis
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten