Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2002, 23:43
Drazzic
Drazzic is offline
Owkeej, mun tweede nummer is af. Alweer een hardcore nummer.
Hijs alleen een stuk sneller dan Exhaustus (Mun eerste nummer).
Hijs namelijk 195 BPM daarom voelt het een beetje oldschool aan.
Ik hoop dat je het een goed nummer vind. Vertel me maar wat je er van vond.
Je kan hier het nummer luisteren: http://artists.mp3s.com/artist_song/2779/2779308.html
Alvast bedankt!

Btw je kan ook nog naar Exhaustus luisteren (Mijn eerste nummer): http://artists.mp3s.com/artists/390/drazzic.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 23:57
Verwijderd
Ehm. Just to be clear. Hardcore als in gabber, thunderdome, aussies, strak en flippen?

Nee, dank je
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 01:58
Verwijderd
Ik zal d'r morgen es naar kijken, kan nou ff geen herrie aan me hoofd verdragen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 02:38
dystopia
dystopia is offline
Intro van Insania komt me bekend voor. Vind ik wel minder. Verder tikt ie wel lekker weg eigelijk stuk na de break vind ik ook erg wreed!

Andere nummer vind ik de intro wreder van. Bij dat stukje vanaf 0:35 t/m 0:46 was het misschien leuk geweest gebruik te maken van stereo. Dus dat je de boxen wat afwisselende.

Verder valt het mij op dat je in je nummers (in deze 2 althans) de stukjes in het nummer zelf niet goed met elkaar koppelt. Je laat niks terugkeren uit het stuk na de break van het stuk voor de break. Althans, ik heb er niks van gemerkt. Het heeft voor mij daardoor weinig met elkaar te maken behalve dat het hetzelfde nummer is.

Begrijp me niet verkeerd, vond het leuk om te horen en ik vind het ook knap. Positieve kritiek euj waarmee heb je het btw gemaakt?
Oud 12-10-2002, 12:46
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
dystopia schreef:
....
Ik weet het ik heb het meer gehoord, zal er op letten bij mijn volgende nummers... het is gemaakt met Reason.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:32
Drazzic
Drazzic is offline
Heeft nog iemand iets te melden
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 22:58
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Kan je ze niet eens ergens uploaden? Ik heb geen zin te registeren bij mp3.com namelijk.

Oh, en hoe schat jij jezelf in? Want 99% van de zelfgeproduceerde nummertjes die ik heb gehoord van mensen (en ik heb er héél wat gehoord) is ronduit bagger. Ik ben zelf ook al 6 jaar bezig en nog vind ik het niet goed genoeg om op een demo te zetten. Dus als je denkt dat het waarschijnlijk niet goed genoeg is doe er dan ook geen moeite voor, anders zal ik ze graag eens voor je beluisteren en wat tips geven.
Oud 13-10-2002, 23:31
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Kan je ze niet eens ergens uploaden? Ik heb geen zin te registeren bij mp3.com namelijk.
registreren???
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 23:38
Verwijderd
bij mp3.com hoef je je niet te registreren toch? je kan anyway een vals email opgeven..

Mening: ik vind d'r niet zo heel veel aan, voor mij ongeoefdende oren klinkt het niet echt amateuristisch maar het is behoorlijk eentonig en niet echt vernieuwend ofzo. 't zou waarschijnlijk niet misstaan op een hardcore cd.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 04:33
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
eXo schreef:
bij mp3.com hoef je je niet te registreren toch? je kan anyway een vals email opgeven..
Dat wist ik niet, bij zo'n scherm klik ik het automatisch snel weg.

Citaat:
Drazzic schreef:
Owkeej, mun tweede nummer is af. Alweer een hardcore nummer.
Hijs alleen een stuk sneller dan Exhaustus (Mun eerste nummer).
Hijs namelijk 195 BPM daarom voelt het een beetje oldschool aan.
Ik hoop dat je het een goed nummer vind. Vertel me maar wat je er van vond.
Je kan hier het nummer luisteren: http://artists.mp3s.com/artist_song/2779/2779308.html
Alvast bedankt!

Btw je kan ook nog naar Exhaustus luisteren (Mijn eerste nummer): http://artists.mp3s.com/artists/390/drazzic.html
Ik heb ze beiden beluisterd, en alhoewel het zeker geinig klinkt voor eerste nummertjes zul je er toch zeker nog heelwat aan moeten werken.. Een paar tips die voor jou van belang zijn:

1) Effecten. Overuse is niet goed, maar jij kunt wel wat reverbs gebruiken bijv.
2) EQing: No offence, maar je nummer2 klinken beiden alsof er ontzettend slechte of zelfs helemaal geen postmastering op gedaan is. Maak je uberhaupt wel gebruik van EQ's?
3) Zo te horen heb je overvloedig gebruik gemaakt van bekende of veel gebruikte samples. Creeër zelf eens wat of maak gebruik van originele samplepacks.

Dit alles is zeker niet om je af te kraken, de nummers zijn zeker genig, hoe lang ben je er al mee bezig? Als je minder dan 3 jaar ermee bezig bent moet je zeer zeker verder gaan, aangezien je goed op weg bent, maar als je langer dan 3 jaar al bezig bent met muziek maken op de PC zou ik er als ik jou was niet veel tijd meer in steken.
Oud 14-10-2002, 12:02
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
*lange stuk*
Ik maak redelijk wat gebruik van effecten waar zou je een reverb op willen horen dan?

Beide nummers zijn gemasterd en gebruik van EQ maak ik ook, ik heb btw geen goede monitoren om alles goed af te luisteren daarom kan de masters best slecht klinken maar ja naar mate word alles toch beter.

Jah ik maak best wel wat gebruik van bekende samples, maar hoe kan ik dan mijn eigen samples maken dat je zo weet? Heb het paar keer gezocht maar niks gevonden er van.

Ik ben niet langer dan 3 jaar bezig nog langens niet ik ben pas begonnen in Juni 2002 dit is dus mijn 5de maand.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:04
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
.
Nou ja hoe ik mijn eigen in schat kan ik niet zeggen ik krijg goede en minder goede reacties over mijn nummers maar meeste zeggen dat ik het niet slecht doe voor die paar maanden dat ik nu bezig met.
Speciaal voor jouw 2 directe links zodat je je niet moet aanmelden.

Insania: http://tranceworld.deluxhosting.com/...%20Insania.mp3

Exhaustus: http://tranceworld.deluxhosting.com/...0Exhaustus.mp3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:26
konflict
konflict is offline
Citaat:
Drazzic schreef:
Ik ben niet langer dan 3 jaar bezig nog langens niet ik ben pas begonnen in Juni 2002 dit is dus mijn 5de maand.
dan lig je op schema

volgens mij beginnen de meeste producers ook met hardcore, omdat dat zo makkelijk te maken is (tenzij je echt goede hardcore wilt maken). bovendien is reason niet zo heel moeilijk en klinkt 't toch wel ok.

over insania:

je kunt wel merken dat je nog niet zo lang bezig bent, maar kvind het niet slecht ofzo. kritiek heb ik natuurlijk wel

het verdient geen originaliteitsprijs, en met panning/eq/reverb en al die dingen moet je ook nog wel oefenen.
verder moet je proberen het melodietje wat meer structuur te geven, want 't lijkt nu op een paar willekeurig gekozen noten die worden herhaald. echte toonladders zijn namelijk veel koeler. een opbouw kon ik ook niet echt vinden. wat bovendien disillusion ook al zei; ga niet alleen gebruik maken van de reason-samplepacks, ga zelf aan de slag met (soft)synths. scheelt je later copyright gedoe (als je tenminste zo goed wordt dat je je nummers gaat uitbrengen enzo) en het is veel origineler.

voor de rest klinkt het toch wel als 1 geheel, wat al heel wat is voor als je net bezig bent
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:31
dystopia
dystopia is offline
Nou Drazzic, je krijgt hier iig betere reacties dan op dat MOH forum
Oud 14-10-2002, 15:31
Maradinus
Maradinus is offline
hoe maak jij die nummers??
Oud 14-10-2002, 15:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Drazzic schreef:
Heeft nog iemand iets te melden
ja, 195 bpm is geen oldschool, dat ligt rond de 120-150 of zo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:34
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
konflict schreef:
dan lig je op schema

volgens mij beginnen de meeste producers ook met hardcore, omdat dat zo makkelijk te maken is (tenzij je echt goede hardcore wilt maken). bovendien is reason niet zo heel moeilijk en klinkt 't toch wel ok.

over insania:

je kunt wel merken dat je nog niet zo lang bezig bent, maar kvind het niet slecht ofzo. kritiek heb ik natuurlijk wel

het verdient geen originaliteitsprijs, en met panning/eq/reverb en al die dingen moet je ook nog wel oefenen.
verder moet je proberen het melodietje wat meer structuur te geven, want 't lijkt nu op een paar willekeurig gekozen noten die worden herhaald. echte toonladders zijn namelijk veel koeler. een opbouw kon ik ook niet echt vinden. wat bovendien disillusion ook al zei; ga niet alleen gebruik maken van de reason-samplepacks, ga zelf aan de slag met (soft)synths. scheelt je later copyright gedoe (als je tenminste zo goed wordt dat je je nummers gaat uitbrengen enzo) en het is veel origineler.

voor de rest klinkt het toch wel als 1 geheel, wat al heel wat is voor als je net bezig bent
Jah, maar daar zit nu al een probleem in, Reason ondersteunt geen VST, ik zou wel softsynths willen gebruiken maar dat kan niet want Reason ondersteunt dat niet, of weet je misschien hoe dat moet?

Jah Hardcore is wel het makkelijkste op producers gebied, ik ben nu bezig met trance (en hardcore ook nog) maar merk al wel dat het een stuk moeilijker is. Verder tja..mijn nummer word misschien al uitgebracht heb hem naar een wedstrijd gestuurt en de winnaar komt op plaat uit. Exhaustus bevalde ze iig al best goed, maar ja de kans is klein maar de kans is er wel maar dat later.
En hoe zit dat dan met die copyrighted samples hoe moet ik dat verder doen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:35
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
ganralph schreef:
ja, 195 bpm is geen oldschool, dat ligt rond de 120-150 of zo
Jah klopt foutje van mij.
Maradinus ik maak ze met Reason
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:26
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Drazzic schreef:

Maradinus ik maak ze met Reason
dat zal ik ik ook ff proberen of is het moeilijk
Oud 14-10-2002, 19:43
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
Maradinus schreef:
dat zal ik ik ook ff proberen of is het moeilijk
Het lijkt moeilijker dan het is zal ik het zo zeggen, gewoon middagje voor gaan zitten en je komt er wel uit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:30
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ja leuk echt flippen voor de style zal het wel goed zijn, maar ik krijg er een beetje hoofdpijn van
Oud 14-10-2002, 21:34
verbal-violence
verbal-violence is offline
I hate to breake it to you man , maare Hardcore is DOOD.

Elke boer met een mixer kan het Evene wat opnames van Bertha ( de koe die je op dat moment neukt) flip Pitch omhoog en voila mega HIT , allemaal fucking numbskulls die strak staan trippen

sorry just not my cup of tea
Oud 14-10-2002, 22:03
psilo
psilo is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
reageer dan ook niet mafkees, die reactie van jou slaat compleet op poep..

elke boer met een mixer kan het.. whatever..
Oud 14-10-2002, 22:16
konflict
konflict is offline
Citaat:
Drazzic schreef:
Jah, maar daar zit nu al een probleem in, Reason ondersteunt geen VST, ik zou wel softsynths willen gebruiken maar dat kan niet want Reason ondersteunt dat niet, of weet je misschien hoe dat moet?
Je hebt ook niet-vst softsynths, maar gewoon stand-alone programmas... kijk b.v. maar 'ns op http://www.hitsquad.com/smm
Verder zitten er in Reason zelf ook softsynths...

Citaat:

Jah Hardcore is wel het makkelijkste op producers gebied, ik ben nu bezig met trance (en hardcore ook nog) maar merk al wel dat het een stuk moeilijker is. Verder tja..mijn nummer word misschien al uitgebracht heb hem naar een wedstrijd gestuurt en de winnaar komt op plaat uit. Exhaustus bevalde ze iig al best goed, maar ja de kans is klein maar de kans is er wel maar dat later.
En hoe zit dat dan met die copyrighted samples hoe moet ik dat verder doen?
Ik weet 't niet zeker, maar ik denk dat de standaard reason-samplepacks gecopyright zijn, waardoor je ze dus eigenlijk niet zo maar mag gebruiken in een nummer dat je ook commercieel gaat uitbrengen. Je zou ze kunnen bewerken (b.v. met CoolEdit Pro) of je kiest ervoor helemaal geen samples van Reason te gebruiken en samplepacks van internet te downloaden, kijk maar 'ns op http://samples.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 07:35
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Elke boer met een mixer kan het Evene wat opnames van Bertha ( de koe die je op dat moment neukt) flip Pitch omhoog en voila mega HIT , allemaal fucking numbskulls die strak staan trippen

Ja Hardcore is zeker dood, kijk maar naar afgelopen zaterdag hoe snel was Thunderdome uitverkocht? Hoe was de sfeer?? FANTASTISCH
Dood wehahah ja misschien als je nooit verder komt dna je computer denk je dat het dood is maar ja wij weten wel beter. Het is niet dood maar underground, niet meer mainstream maar het lijkt er steeds meer op dat hardcore weer terug komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 08:36
verbal-violence
wat een omslachtig BS verhaal, en wie zegt dat ik niet achter me pc vandaan kom ? Ik kom tenminste in een echte studio f00!
Oud 15-10-2002, 09:58
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
wat een omslachtig BS verhaal, en wie zegt dat ik niet achter me pc vandaan kom ? Ik kom tenminste in een echte studio f00!
beetje jammer dat je dan tóch hardcore typeert als 'dood'...

voor de commercie is t vrij dood ja...

gelukkig wel!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 11:01
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Drazzic schreef:
Het lijkt moeilijker dan het is zal ik het zo zeggen, gewoon middagje voor gaan zitten en je komt er wel uit.
heb een paar programma's met de naam Reason op cd staan maar die doen het allebij niet.

Heb je msn kunnen mij miss wat uitleggen
Oud 15-10-2002, 12:10
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Nou ik zeg dat je niet achter je computer verdaan komt omdat je zegt dat Hardcore dood is, het word zelfs best vaak in de stad gedraaid, en als je niks wist van Thunderdome van afgelopen zaterdag vraag ik me echt af wat je doet.

Dat je in een echte studio komt kan me niks schelen. En dat ik geen echte studio heb sow wat... weet blij met wat je hebt, en dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 12:11
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
Maradinus schreef:
heb een paar programma's met de naam Reason op cd staan maar die doen het allebij niet.

Heb je msn kunnen mij miss wat uitleggen
Reason v.1.0.1. is ongeveer 510 MB groot (Soundbank)
Reason v.2.0 neemt 3 cd's in beslag

dus kan je beetj gaan kijken.
Reason v.1.0.1. staat ook ergens op kazaa.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:43
verbal-violence
Citaat:
Drazzic schreef:
Nou ik zeg dat je niet achter je computer verdaan komt omdat je zegt dat Hardcore dood is, het word zelfs best vaak in de stad gedraaid, en als je niks wist van Thunderdome van afgelopen zaterdag vraag ik me echt af wat je doet.

Dat je in een echte studio komt kan me niks schelen. En dat ik geen echte studio heb sow wat... weet blij met wat je hebt, en dat ben ik.
Ik wist heus wel dat TDome afgelopen zaterdag was f00! zo lame benk nou ookw eer neit , ik wil gewoon zeggen dat je hardore poep was laat iedereen nou wgeoon zn mening uiten
Oud 15-10-2002, 22:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
zo lame benk nou ookw eer neit , ik wil gewoon zeggen dat je hardore poep was laat iedereen nou wgeoon zn mening uiten
Oh, zeker! Mits er een argumentatie achter zit. En die vind ik bij niet zo 1-2-3...
Oud 16-10-2002, 01:33
p-chez
p-chez is offline
't Is totaal mijn muzieksoort niet, en ik vind het altijd een beetje een 'simpel' iets over zich hebben. Ik vind je nummers dan ook niet mooi...

En.. ben je niet een paar jaartjes te laat met hardcore?
Oud 16-10-2002, 02:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Alsof iedereen populistisch is ingesteld. Zonder populisten geen trendsetters

Zoals ik al eerder schreef vind ik het een makkelijke muzieksoort om mee te beginnen. Probeer jij maar eens een goedlopend DNB nummer te tracken met je computer... bij gabber maakt dat minder uit: als 't maar herrie is en beukt!
Oud 16-10-2002, 08:57
substantial
substantial is offline
ik ben hem nu aan het downloaden
maak zelf al best wel een tijd muziek op de computer
en heb ook een gabbernummer gemaakt zeg maar..
mischien kan ik wat kritiek geven...
Oud 16-10-2002, 09:02
substantial
substantial is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

heey boer
jij moet nodig eens wat hardcore gaan downloaden
want jij verstaat onder gabber waarschijnlijk carnavalsmuziek als
daar is gabbertjuhhhhhhh rare gabbertjuhhhh
maar dat is natuurlijk inderdaad koeieschijt

oordeel maar als je weet wat echte hardcore is
en dat het dood is is natuurlijk helemaal bull shit
Oud 16-10-2002, 10:18
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Alsof iedereen populistisch is ingesteld. Zonder populisten geen trendsetters

Zoals ik al eerder schreef vind ik het een makkelijke muzieksoort om mee te beginnen. Probeer jij maar eens een goedlopend DNB nummer te tracken met je computer... bij gabber maakt dat minder uit: als 't maar herrie is en beukt!
Neh, dat is onzin. Voor mij is het véél makkelijker om een goedklinkend en technisch proper DNB en vooral Jungle nummertje in elkaar te zetten, dan een Hardcore nummer. Dat is gewoon veel ingewikkelder, om de bassdrum en de synth preciés goed te krijgen. Bij DNB kun je heel makkelijk wat breaks filteren knippen en daar mee aan de slag, klinkt het algauw heel erg lekker.
Oud 16-10-2002, 10:55
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Drazzic schreef:
Reason v.1.0.1. is ongeveer 510 MB groot (Soundbank)
Reason v.2.0 neemt 3 cd's in beslag

dus kan je beetj gaan kijken.
Reason v.1.0.1. staat ook ergens op kazaa.

Ik zal ff kijken??
alvast bedankt
Oud 16-10-2002, 13:28
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
p-chez schreef:
't Is totaal mijn muzieksoort niet, en ik vind het altijd een beetje een 'simpel' iets over zich hebben. Ik vind je nummers dan ook niet mooi...

Nee muziek is tijdloos. Hardcore is niet meer mainstream maar goed dat doet er niet toe. Als ik heel veel geld wil verdienen dan ben ik iig te laat. Maar daar doe ik het neit voor doe het voor me lol, en ik luister nog steeds veel hardcore dus waarom ook geen hardcore nummer maken
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:22
Droyd
Droyd is offline
Niet echt mijn genre, ben meer voor teknogebeuk (hellfish enzo)...ik hou niet zo van dat trancedeuntje...Maar afgezien van dat vind ik je nummers niet fout...er kan alleen nog wat aan gesleuteld worden heb ik het gevoel...ik kan je geen tips geven omdat ik zelf geen ervaring heb met dit soort zaken, maar je nummers zijn wel ok Volgens mij moet je gewoon nog wat oefenen om echte goeie nummers te maken
Oud 30-10-2002, 14:04
Drazzic
Drazzic is offline
Binnenkort zal Exhaustus op plaat uitkomen in Italie!!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 22:07
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Sorry hoor maar wat een kutherrie en zoek nou eindelijk es een andere naam voor die simpelezielenmuziek van jullie!
Oud 30-10-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
SickOfItAll schreef:
Sorry hoor maar wat een kutherrie en zoek nou eindelijk es een andere naam voor die simpelezielenmuziek van jullie!
Ga nou alsjeblieft niet weer die discussie beginnen...

Crisis.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 23:03
86dagreed
86dagreed is offline

the whoring of bands is evil
Oud 31-10-2002, 14:05
Drazzic
Drazzic is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef:
Een cursus "Hoe-kan-me-gedragen-als-een-19-jarige" zal niet verkeerd zijn voor je.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:24
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef:
Onderhand al is ziek van jezelf?
Reageren

Regels voor berichten