Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2007, 16:00
Verwijderd
Mijn vriend en ik hebben vanmiddag een kat uit het asiel gehaald, nu heb ik vroeger wel katten gehad, maar ik vroeg me af hoe je hem het gemakkelijkste kan laten wennen aan de omgeving. Het is niet echt een dappere kat, hij zit ook al sinds vanmiddag onder de badkamerkast en is sporadisch bij zijn etensbak te vinden, maar ik vroeg me af of het slim is hem daar onder vandaan te halen en hem gewoon rond te laten lopen, alle hoekje e.d. afschermen, of beter zijn gang laten gaan?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2007, 16:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Zelf laat ik nieuwkomers altijd gewoon lekker hun gang gaan. Hun hele omgeving is anders, met niet alleen nieuwe mensen, maar ook met nieuwe spulletjes en nieuwe geuren. Logisch dat ze zich een beetje verstoppen... Zodra ze aan hun omgeving gewend zijn, zoeken ze vaak vanzelf wel wat toenadering en kun je veel gemakkelijker kennis maken met je nieuwe huisgenoot. Lekker rond laten lopen dus, en je er de eerste dagen niet teveel mee bemoeien!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Oud 18-04-2007, 16:50
Verwijderd
De meeste katten hebben tijd nodig om te wennen aan een nieuwe omgeving.
Idd niet te veel mee bemoeien en gewoon lekker z'n gang laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:53
juno
juno is offline
Hij moet juist een veilig hoekje hebben van waaruit hij al die enge nieuwe dingen in die enge nieuwe omgeving rustig kan bekijken. In dat hoekje moet je hem dus ook absoluut met rust laten, anders is het meteen niet veilig meer.

Hij komt vanzelf wel, op zijn eigen tijd, in zijn eigen tempo.
Geef hem zijn eten en drinken en kattebak in de badkamer, dan is hij er des te eerder overheen en het voorkomt "ongelukjes".
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 18:51
wizkid
wizkid is offline
Inderdaad, laat die kan nu maar gewoon zitten waar hij zit dus onder de kast. Vanuit daar bekijkt hij alles en ziet hij of het veilig is. Als het volgens mij daar veilig is gaat hij steeds weer een stapje verder. Je kunt hem gewoon door het huis laten lopen lijkt me, maar ik zou nog even wachten met hem naar buiten te laten (voor als je dat wel van plan was).
Reageren

Regels voor berichten