Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2007, 19:39
Haligh
Haligh is offline
dat het complete onzin is. het is een goed album daar niet van, maar beter? er zit nagenoeg geen verandering in (buiten de wat donkere sfeer) en is dus meer als logische opvolger te zien (zoals room on fire na is this is it). en dan snap dan ook echt niet dat je dan kunt spreken van een betere plaat.
en zeker niet nu al.
Oud 28-04-2007, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 28-04-2007 @ 20:39 :
dat het complete onzin is. het is een goed album daar niet van, maar beter? er zit nagenoeg geen verandering in (buiten de wat donkere sfeer) en is dus meer als logische opvolger te zien (zoals room on fire na is this is it). en dan snap dan ook echt niet dat je dan kunt spreken van een betere plaat.
en zeker niet nu al.
Ik vind juist dat er wel degelijk verandering in zit: ze laten een veel breder gitaargeluid horen dan op het debuut, de bas staat meer op de voorgrond en drukt meer zijn stempel op de muziek dan op het debuut (ik vind die nieuwe bassist beter dan de vorige) en de dynamiek is beter (o.a. samenzang en de toevoeging van een keyboard). Ze laten aan het begin een donkerder geluid horen en naarmate je verder aan het einde van het album komt gaat het steeds meer een andere kant op (Fluorescent Adolescent en 505; die laatste is bijna psychedelisch te noemen).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:50
Haligh
Haligh is offline
dan ben je iemand die tevreden is met weinig, mooi zo.
niks mis mee verder, maar zo'n grote verandering is dat nou ook weer niet.
beter productie, nou wow.
Oud 28-04-2007, 19:51
Verwijderd
Ik ben niet tevreden met weinig, maar wel met de verandering en dus kan ik stellen dat ik de nieuwe beter vind dat het debuut.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:52
Haligh
Haligh is offline
dat zeg ik, weinig verandering.
Oud 28-04-2007, 19:53
Verwijderd
Had jij willen zien dat ze hun sound totaal om zouden gooien dan?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:56
Haligh
Haligh is offline
nee, dat zeg ik toch ook nergens?
het is een goede plaat en ik had ook niet verwacht dat ze nu al bij de 2de plaat een creatieve sprong voorwaarts zouden maken.
weinig verandering? ja.
goede plaat? ja.
beter als het debuut? zeer zeker niet.
Oud 28-04-2007, 20:01
Verwijderd
Prima.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 22:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik vind het wel een boeiende groep. Eerste album: hype van hier tot ginder nog voor de full uitkomt, en toch weten ze die vreselijk hoge verwachtingen vrijwel moeiteloos in te lossen met een sterk debuut. Of 'Favourite worst nightmare' al dan niet beter is of slechter dan hun debuut weet ik nog niet. Heb de cd nog maar pas. Ja, zit wat in hetzelfde straatje, maar album sloeg toch in als een kleine bom. Mijn aandacht hebben ze er in elk geval mee vastgekregen, en tot nu toe klinkt het allemaal prima. Maar nog niet goed genoeg om 23 van Blonde Redhead té vaak uit mijn cd-speler te weren.
Oud 29-04-2007, 03:26
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
jezus haligh zit niet zo te zeiken, het is toch een kwestie van smaak?
wat een domme opmerking, dat ze tevreden is met weinig
Oud 29-04-2007, 09:07
innogen
innogen is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 28-04-2007 @ 23:11 :
Of 'Favourite worst nightmare' al dan niet beter is of slechter dan hun debuut weet ik nog niet. Heb de cd nog maar pas en tot nu toe klinkt het allemaal prima.
Oud 29-04-2007, 17:34
antigone
antigone is offline
als je eerste album zo succesvol is geweest, dan is het in mijn ogen uitermate interessant maar tegelijkertijd ook ontzettend doelloos om jezelf zo hard af te vragen welke van de 2 beter is. schiet je sowieso niet echt iets mee op.

die eerste cd is zowat een mythe. dat is oneerlijk om een vergelijking mee te trekken. ook al zou de tweede cd beter zijn, om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld een creatieve sprong).
Oud 01-05-2007, 00:13
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 29-04-2007 @ 04:26 :
jezus haligh zit niet zo te zeiken, het is toch een kwestie van smaak?
wat een domme opmerking, dat ze tevreden is met weinig
wat ik tegen HEM zei dat hij vanuit mijn stanpunt dan tevreden is met weinig omdat hij schijnbaar vind dat er een grote verandering is tussen de 2 platen die er gewoon weg niet is.
om het echt een betere plaat te maken zullen ze toch echt iets meer uit de kast trekken.

en ik zeik niet, het was gewoon discussie.
dus hoepel op plz.
Oud 02-05-2007, 18:59
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
behhh beehh beeeehhhhh
hou op.

ik vind het een gaaf album. vooral old yellow bricks, fluorescent adolescent en 505 vind ik gave nummers.
Oud 03-05-2007, 13:15
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 29-04-2007 @ 18:34 :
als je eerste album zo succesvol is geweest, dan is het in mijn ogen uitermate interessant maar tegelijkertijd ook ontzettend doelloos om jezelf zo hard af te vragen welke van de 2 beter is. schiet je sowieso niet echt iets mee op.

die eerste cd is zowat een mythe. dat is oneerlijk om een vergelijking mee te trekken. ook al zou de tweede cd beter zijn, om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld een creatieve sprong).
Het is maar net hoe dat eerste album beleefd hebt. Ik heb Whatever People Say I Am helemaal niet als een mythe ervaren, voor mij was het gewoon een lekkere plaat met enkele briljante momenten. Naar mijn mening kent Favourite Worst Nightmare meer van die briljante momenten en daarom vind ik het een betere plaat. Is daar veel verandering voor nodig? Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:21
Verwijderd
Ik vind het een gave plaat maar de effectjes achter de zangstem hadden wat mij betreft niet gehoeven. daar hou ik niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:54
antigone
antigone is offline
Citaat:
Van Tango schreef op 03-05-2007 @ 14:15 :
Het is maar net hoe dat eerste album beleefd hebt. Ik heb Whatever People Say I Am helemaal niet als een mythe ervaren, voor mij was het gewoon een lekkere plaat met enkele briljante momenten. Naar mijn mening kent Favourite Worst Nightmare meer van die briljante momenten en daarom vind ik het een betere plaat. Is daar veel verandering voor nodig? Nee.
wat ik eigenlijk bedoelde was de rol die de media speelden bij de release, en de maanden daarvoor. niet mijn persoonlijke mening, want verder ben ik het gewoon met je eens.
Oud 03-05-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 03-05-2007 @ 14:54 :
wat ik eigenlijk bedoelde was de rol die de media speelden bij de release, en de maanden daarvoor. niet mijn persoonlijke mening, want verder ben ik het gewoon met je eens.
Oh, okay. Daar heb je wel gelijk in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten