Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2007, 15:50
Fantôme
Fantôme is offline
- kom magere yoghurt met 'fruit 'n ferbe' (ofzo)
- twee crackers met kaas.
- half glas yoghurtdrink (toen was het pak leeg)
- plak cake (kon de verleiding niet weerstaan )
- appel

en zometeen nog avondeten...
Is dit nu veel? Die plak cake was niet handig van me, maar meestal eet ik dit ook ongeveer of iets meer, maar dan geen cake, maar ik val niet af, kom juist weer wat aan
Oud 02-05-2007, 16:00
LADIEJ
LADIEJ is offline
nee dat vind ik helemaal NIET veel...
tenminste wat ik eet is toch een stuk meer..

maar even een vraagje wat ik me af vraag
s'morgens eten is toch belangrijk voor je stoelgang op gang te brengen. maar maakt de hoeveelheid dan ook uit ? bevoorbeeld brengt het je stoelgang meer op gang als je 3 boterhammen eet in plaats van 1 ? of maakt dat helemaal geen verschil uit.

?
Oud 02-05-2007, 16:14
Yana
Yana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-05-2007 @ 16:50 :
- appel

Is dit nu veel? Die plak cake was niet handig van me, maar meestal eet ik dit ook ongeveer of iets meer, maar dan geen cake, maar ik val niet af, kom juist weer wat aan
Gothic en anderen hebben wel eens gezegd dat je soms juist meer moet eten om af te vallen, omdat je lichaam in spaarstand gaat e.d. (=went aan weinig eten, lagere verbranding heeft etc.) Wat jij eet is trouwens ontzettend weinig. Waarom eet je geen brood ipv crackers? En waarom niet wat meer dan twee?
Oud 02-05-2007, 16:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
- appel

vergelijk je lijstje eens met die van het voedingscentrum... dat is het minimale wat je nodig hebt. En dat komt niet in de buurt van wat je nu gegeten hebt. Probeer minimaal 1500 cal te eten... dit komt nog niet eens op 1000.
Oud 02-05-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
- appel

Dit is precies waarom mensen niet afvallen als ze het wel willen. Je moet niet echt gaan dieten, je moet gewoon normaal en gezond gaan eten. Dat wil zeggen een volwaardig ontbijt, een volwaardige lunch en een volwaardige avondmaaltijd, met tussendoor nog wat gezonde tussendoortjes (fruit bijvoorbeeld, of een stuk komkommer, of een paar worteltjes).

Als je heel weinig gaat eten, dan val je op zich wel af, maar vervolgens is het nooit vol te houden en kom je net zo hard weer aan. Je moet je eetgedrag dus zo aanpassen dat je het de rest van je leven vol kan houden. Dus zo'n 1500 / 2000 kcal per dag en daarnaast normaal bewegen. Als je meer wil sporten, dan moet je ietsje meer eten. Je valt er gezond van af en dat is heel belangrijk.

Yana zegt het ook al; als je heel weinig eet, dat gaat je lichaam in een soort spaarstand en val je nauwelijks af. Als je het dan weer opgeeft, omdat 't toch niet werkt, kom je zelfs aan.

Niet dieten dus, maar gewoon gezond eten en bewegen.
Oud 02-05-2007, 16:28
Yana
Yana is offline
Weet je.. ik ken die theorie wel, maar in principe ben ik het er toch ook niet helemaal mee eens.. Met mijn eigen crashdieet val ik namelijk wel af. Hoe verklaar je dat dan?

(Niet om het goed te praten, want dat is het natuurlijk niet.. maar het werkt wel, ondanks dat het heel ongezond is enzo.)
Oud 02-05-2007, 16:52
Black Soul
Black Soul is offline
Tja, het zou natuurlijk kunnen zijn dat je zó weinig eet dat je zelfs met spaarstand afvalt tenminste, dat is wat ik kan bedenken...
Oud 02-05-2007, 16:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Yana schreef op 02-05-2007 @ 17:14 :
Gothic en anderen hebben wel eens gezegd dat je soms juist meer moet eten om af te vallen, omdat je lichaam in spaarstand gaat e.d. (=went aan weinig eten, lagere verbranding heeft etc.) Wat jij eet is trouwens ontzettend weinig. Waarom eet je geen brood ipv crackers? En waarom niet wat meer dan twee?
ik eet soms brood en soms crackers en dan weer yoghurt met iets erin enz. vanwege de afwisseling (ook afwisseling in beleg e.d.).
Oud 02-05-2007, 16:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2007 @ 17:24 :
vergelijk je lijstje eens met die van het voedingscentrum... dat is het minimale wat je nodig hebt. En dat komt niet in de buurt van wat je nu gegeten hebt. Probeer minimaal 1500 cal te eten... dit komt nog niet eens op 1000.
maar heb net avondgegeten, macaroni... dus dat zorgt wel weer voor zo'n 500 kcal. extra ongeveer. was jouw 1000 kcal zónder of met avondeten gerekend?
Oud 02-05-2007, 16:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 02-05-2007 @ 17:52 :
Tja, het zou natuurlijk kunnen zijn dat je zó weinig eet dat je zelfs met spaarstand afvalt tenminste, dat is wat ik kan bedenken...
ja misschien, maar ik heb geen honger of veel trek oid.
Oud 02-05-2007, 17:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-05-2007 @ 17:59 :
maar heb net avondgegeten, macaroni... dus dat zorgt wel weer voor zo'n 500 kcal. extra ongeveer. was jouw 1000 kcal zónder of met avondeten gerekend?
ik weet niet wat voor saus je had (wel of niet kaas) (of de maaltijd in totaal wel 500 gr was) en of je dieetproducten gebruikt, maar het was inclusief... het zal afhankelijk van het vorige er misschien iets boven zitten. Maar dat neemt niet weg dat het zoveel qua cal te weinig is, maar wat erger is, het is qua hoeveelheden veeeeel te weinig. Je mist zoveel voedingsstoffen ed hierdoor.

Ga gezonder eten. Dat houdt in: 6 bb met beleg en boter, 2 stuks fruit, gezonde tussendoortjes, pasta/rijst/aardappelen (200 gr), stukje vlees(vervanger) en genoeg groente en een toetje. Dan kom je op 1500 cal. En dit is het minimale wat het voedingscentrum aanbeveelt.

Met een crashdieet val je idd af. Je eet dan zo weinig, dat je lichaam niets kan opslaan en wat je dan nog eet is te weinig om op gewicht te blijven of aan te komen. Wel verlies je vocht (geen vet) en spiermassa. Je hart is een spier, go figure.

Ik zelf val het beste af als ik niet let op wat ik eet en gewoon brood eet als ik honger heb. Dat is tussen de 8-15 boterhammen op een dag. Wel let ik op het beleg. Ik eet 6 boterhammen met normaal beleg, als ik dan nog honger heb, doe ik daar kip of jam oid op. Hiermee val ik geleidelijk af.

Als ik op m'n eten ga letten omdat ik wat wil afvallen, merk ik dat ik ontzettende trek krijg in friet, chips, ijs en alles wat ik niet wil eten. M'n lichaam schreeuwt om eten en dat werkt averechts. Dat is het jojo effect. Dat is waarom mensen straks iemand nodig hebben om van Sonja af te komen.
Je lichaam heeft een bepaald aantal vetcellen. Als je jong bent kunnen er meer komen. Als je ouder bent en dikker wordt, krijg je er niet meer, maar groeien ze. Die vetcellen scheiden een bepaald stofje uit. Als je teveel afvalt (dus lager dan het setpoint van je lichaam), gaan je hersenen hierop reageren en krijg je dus dat schreeuwen op eten en eetbuien. Het lukt je niet om dan nog te hongeren (uitzonderingen daargelaten). Zit je boven je setpoint, is het dus relatief gemakkelijk om af te vallen...
Oud 02-05-2007, 17:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ja misschien, maar ik heb geen honger of veel trek oid.
Dat is gewenning en jezelf voor de gek houden. Mensen met anorexia hebben ook geen honger, maar ze wegen misschien 40 kilo bij 1m80. Hongervoel is geen goed iets om je aan vast te houden!!!!
Oud 02-05-2007, 20:44
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, kijk naar mijn (persoonlijke) voedingsschema op de vorige pagina.

Dát zijn ongeveer 1500 kCal, wat jij eet bij lange na niet.
Oud 02-05-2007, 22:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2007 @ 18:53 :
Dat is gewenning en jezelf voor de gek houden. Mensen met anorexia hebben ook geen honger, maar ze wegen misschien 40 kilo bij 1m80. Hongervoel is geen goed iets om je aan vast te houden!!!!
oké, om dingen te voorkomen (niet dat jij zegt dat ik het heb hoor), ik heb niet het idee dat ik een eetstoornis heb. Verder heb ik ook een gezond gewicht, wat ik nog steeds heb als ik ong. 3 kg afval. Ik weeg nu 63 kg bij 1.70 en wil graag 60 kg wegen.

Verder, bedankt voor de tips misschien iets regelmatiger eten en vaker fruit ofzo
Oud 02-05-2007, 22:26
Fantôme
Fantôme is offline
@ gothic, wat is je setpoint, hoe weet je dat?
Oud 02-05-2007, 22:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Zyndel schreef op 02-05-2007 @ 21:44 :
Ik zou zeggen, kijk naar mijn (persoonlijke) voedingsschema op de vorige pagina.

Dát zijn ongeveer 1500 kCal, wat jij eet bij lange na niet.
Eh, nee.
Oud 03-05-2007, 07:13
Verwijderd
@~~Fantôme~~: Hoe je het ook wend of keert, wat jij opgeschreven hebt is gewoon VEEL te weinig. Je mist minstens een boterham of vijf (met beleg natuurlijk) op een dag. Ik denk dat je lichaam idd op de spaarstand staat en dat je daardoor niet afvalt, bovendien kom je op deze manier veel voedingsstoffen te kort. Hongergevoel is idd geen goed iets om je aan vast te houden.
Oud 03-05-2007, 08:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-05-2007 @ 23:24 :
oké, om dingen te voorkomen (niet dat jij zegt dat ik het heb hoor), ik heb niet het idee dat ik een eetstoornis heb. Verder heb ik ook een gezond gewicht, wat ik nog steeds heb als ik ong. 3 kg afval. Ik weeg nu 63 kg bij 1.70 en wil graag 60 kg wegen.

Verder, bedankt voor de tips misschien iets regelmatiger eten en vaker fruit ofzo
Ik ben ook helemaal niet bang dat je een eetstoornis hebt hoor, feit is gewoon dat een hoop mensen te weinig eten, zie ik ook in m'n omgeving. Maar je eet gewoon sowieso al te weinig en dan is het moeilijk om af te vallen en dan moet je nog veel minder gaan eten en dat is nog ongezonder. Met 60 heb je nog steeds een normaal bmi, dus dat is prima. Maar je zult gewoon meer moeten eten om een optimale stofwisseling te krijgen. Om de paar uur iets eten...
Oud 03-05-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 02-05-2007 @ 17:28 :
Weet je.. ik ken die theorie wel, maar in principe ben ik het er toch ook niet helemaal mee eens.. Met mijn eigen crashdieet val ik namelijk wel af. Hoe verklaar je dat dan?

(Niet om het goed te praten, want dat is het natuurlijk niet.. maar het werkt wel, ondanks dat het heel ongezond is enzo.)
Als je niet of nauwelijks eet val je ook wel af natuurlijk, maar allereerst niet gezond en ten tweede is de kans dat je op een bepaald moment het hongergevoel niet meer uit kan schakelen en je vol propt met vanalles. Daar val je niet vanaf. Als je dat gevoel al kan weerstaan, en je hebt op een gegeven moment het gewicht wat je wil hebben en je gaat dus weer wat normaler eten; dan komen de kilo's er zo weer aan. Genoeg mensen vallen enorm af van crashdieten, maar komen vervolgens ook zo weer aan.

Je lichaam zal energie verbruiken om te kunnen werken, en als jij niet genoeg energie binnen krijgt via je voeding, dan gaat 't over op vet. Maar zodra jij iets eet, wordt 't opgeslagen als vet, omdat je lichaam denkt dat je in een schaarse periode leeft bijvoorbeeld. Precies wat je niet wil hebben, je lichaam moet juist denken dat je in een hele gebalanceerde periode leeft.

De gezonde optie is gewoon normaal te eten, dus rond de 1500 tot 2000 kcal per dag, verdeeld over 3 maaltijden en zo'n 3 tussendoortjes. Dan gaat je lichaam niet in die spaarstand én 't is ook nog eens prima vol te houden. Zorg dat je veel volkoren dingen eet, veel vezels, dan heb je ook helemaal dat hongergevoel niet meer tussen maaltijden door, waardoor je 't makkelijk af kan met bv. een appel als tussendoortje ipv een zakje chips, of een Mars, of wat dan ook.

En nogmaals; naast normaal eten is het ook belangrijk normaal te bewegen.

Laatst gewijzigd op 03-05-2007 om 14:57.
Oud 03-05-2007, 15:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-05-2007 @ 15:55 :
bv. een appel als tussendoortje ipv een zakje chips, of een Mars, of wat dan ook.

En nogmaals; naast normaal eten is het ook belangrijk normaal te bewegen.
Een zakje chips kan overgens prima. Die kleine zakjes bevatten net zo veel cal als een gezond tussendoortje. Dus goed om af te toe te nemen en vooral om te voorkomen dat je eetbuien krijgt. Zelfde om bv chocola op brood te doen, voorkomt dat je repen gaat eten...

Bewegen is altijd goed en gezond, maar afvallen met bewegen is erg relatief. Het best is nog altijd dieet. Vergeleken met een goed dieet, zal sporten maar heel weinig toevoegen aan het gewichtverlies.
Oud 03-05-2007, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2007 @ 16:04 :
Een zakje chips kan overgens prima. Die kleine zakjes bevatten net zo veel cal als een gezond tussendoortje. Dus goed om af te toe te nemen en vooral om te voorkomen dat je eetbuien krijgt. Zelfde om bv chocola op brood te doen, voorkomt dat je repen gaat eten...

Bewegen is altijd goed en gezond, maar afvallen met bewegen is erg relatief. Het best is nog altijd dieet. Vergeleken met een goed dieet, zal sporten maar heel weinig toevoegen aan het gewichtverlies.
Ik eet zo ongeveer alleen maar chocola op brood en het voorkomt helemaal niet dat ik repen chocola eet
Oud 03-05-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2007 @ 16:04 :

Even veel kcal, maar ze vullen veel minder goed, waardoor je eerder geneigd bent nóg een zakje te eten.

Bij een gezonde levenstijl hoort beweging, dat 't niet zo veel bijdraagt aan afvallen maakt niet uit; als je gezond wil leven, zal je gezond moeten eten en normaal moeten bewegen.
Oud 03-05-2007, 17:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-05-2007 @ 17:24 :
Ik eet zo ongeveer alleen maar chocola op brood en het voorkomt helemaal niet dat ik repen chocola eet
Misschien heb je een genetische afwijking en heeft jouw lichaam gewoon meer chocola nodig dan andere mensen
Oud 03-05-2007, 17:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-05-2007 @ 17:45 :
Even veel kcal, maar ze vullen veel minder goed, waardoor je eerder geneigd bent nóg een zakje te eten.
Dat is per persoon verschillend... een rijstewafel of appel vult bij mij minder goed dan een zakje chips en bij lekkere/snack trek helpen die al helemaal niet, terwijl zout en vet dan wel helpt... (boterham met pindakaas ook overgens )
Oud 03-05-2007, 17:06
Bloem
Bloem is offline
6 Boterhammen met pindakaas dan meer
Oud 03-05-2007, 17:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Volgens mij kun je bij chocolade beter helemaal afkicken, naar ervaringen van vriendinnen en je kunt er ook verslaafd aan raken

ondertussen vraag ik me af of ik nou een soort van eetstoornis heb of niet. Ik heb ondergewicht. Ik eet te weinig. Ik heb geen honger. Ik wil afvallen. Maar, ik eet wel. Doe niet aan overgeven of laxeermiddelen. Heb geen vreetbuien. Ben niet de hele dag bezig met eten.
Oud 03-05-2007, 18:15
Bloem
Bloem is offline
Je hoeft niet met 40 kilo en aan de sondevoeding in het ziekenhuis te liggen om een eetprobleem te hebben.
Oud 03-05-2007, 18:49
Verwijderd
Of je al echt een eetstoornis hebt kunnen wij niet zeggen. Maar het klinkt iig alsof je hard op weg bent er een te krijgen. Ben je van er iets aan te gaan doen?
Oud 03-05-2007, 19:01
Yana
Yana is offline
Citaat:
Freestyler* schreef:
Ik heb ondergewicht. Ik eet te weinig. Ik wil afvallen.
Citaat:
Freestyler* schreef:
Ondertussen vraag ik me af of ik nou een soort van eetstoornis heb of niet.
Ja.
Oud 04-05-2007, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-05-2007 @ 18:57 :
Volgens mij kun je bij chocolade beter helemaal afkicken, naar ervaringen van vriendinnen en je kunt er ook verslaafd aan raken

ondertussen vraag ik me af of ik nou een soort van eetstoornis heb of niet. Ik heb ondergewicht. Ik eet te weinig. Ik heb geen honger. Ik wil afvallen. Maar, ik eet wel. Doe niet aan overgeven of laxeermiddelen. Heb geen vreetbuien. Ben niet de hele dag bezig met eten.
Of je een eetstoornis hebt kan in feite alleen een psycholoog of psychiater vaststellen, maar je gaat in elk geval niet op een gezonde manier om met eten.
Oud 04-05-2007, 12:55
Fantôme
Fantôme is offline
- 1 bruine volkoren broodbakmachine snee brood met kaas (die zijn machtig)
- nog zo'n snee brood, maar zonder beleg
- glas chocomel light
- tompous (mn broertje is jarig

straks nog:
- iets van fruit en / of yoghurt
- avondeten
- savonds nog een tussendoortje

is dit al een beter lijstje?
Oud 04-05-2007, 13:04
Linda
Linda is offline
Als het goed is las ik hier ergens dat je ten opzichte van het gewicht dat je op je 13e/14e had zo'n 5 kilo bijkomt als je rond de 20 bent.
Nou is dat bij mij ook gebeurt, alleen ben ik daar door wel iets te zwaar geworden. Ben nu 77 kg bij 1m70. Op m'n 14e woog ik 71kg bij dezelfe lengte.
Nu is mijn vraag is het dan wel verstandig om te proberen af te vallen? Hoort dit gewicht niet bij mij, aangezien ik altijd al stevig ben geweest.
Oud 04-05-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-05-2007 @ 13:55 :
- glas chocomel light

straks nog:
- avondeten

Doe er nog twee boterhammen bij (als lunch) en 't is prima, zou ik zo zeggen...
Oud 04-05-2007, 13:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Linda schreef op 04-05-2007 @ 14:04 :
Als het goed is las ik hier ergens dat je ten opzichte van het gewicht dat je op je 13e/14e had zo'n 5 kilo bijkomt als je rond de 20 bent.
Nou is dat bij mij ook gebeurt, alleen ben ik daar door wel iets te zwaar geworden. Ben nu 77 kg bij 1m70. Op m'n 14e woog ik 71kg bij dezelfe lengte.
Nu is mijn vraag is het dan wel verstandig om te proberen af te vallen? Hoort dit gewicht niet bij mij, aangezien ik altijd al stevig ben geweest.
Dat hangt natuurlijk ook nog van andere dingen af.
Mijn vader bijv. moet op zijn gewicht letten vanwege hoge bloeddruk. Ofterwijl, als je gezondheidsproblemen die daar iets mee te maken hebben kun je proberen een paar kg kwijt te raken, anders hoeft het denk niet. En verder ligt het er natuurlijk aan waar jij je prettig bij voelt. Als je er zelf geen probleem mee hebt, zie ik niet in waarom je het moet doen, anders kun je het overwegen.
Je hebt geen ernstig overgewicht dus het zal niet direct een gevaar voor je gezondheid zijn. Als je er zelf geen probleem mee hebt en idd geen gezondheidsproblemen hebt die er mee te maken hebben kun je er misschien alleen op letten dat je op dit gewicht blijft omdat natuurlijk bekend is dat bij echt overgewicht de kans op gezondheidsproblemen groter wordt.
Oud 04-05-2007, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-05-2007 @ 14:04 :
Doe er nog twee boterhammen bij (als lunch)
Op z'n minst (en dan alle boterhammen met beleg).
Zonder dat vind ik het nog steeds erg (te) weinig.
Oud 04-05-2007, 21:32
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-05-2007 @ 18:57 :

ach van af en toe een stukje chocolade eten ga je echt niet dood hoor

over geen honger hebben, tja denk dat niet veel mensen echt ''honger'' hebben hier in nederland, Wij nederlanders hebben meer ''trek''

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 21:35.
Oud 04-05-2007, 23:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-05-2007 @ 13:55 :
- glas chocomel light

straks nog:
- avondeten

Nee. Het zijn 2 boterhammen, avondeten en wat tussendoortjes. Die tompoes is omdat je broertje jarig is, normaal heb je die dus niet. Nu is 't zelfs mét die tompoes nog te weinig..
Oud 05-05-2007, 11:40
Verwijderd
nouja bij de broodbakmachine van mijn ouders is het wel zo dat een snee ongeveer 50 gram weegt. Dus als dat bij de broodbakmachine van Fantome ook zo is, dan is 4 sneden wel genoeg, maar 2 dus niet. En er hoort inderdaad wel beleg op.
Oud 05-05-2007, 11:47
Verwijderd
ff een stomme vraag, is een pot jam na een jaar open te zijn nog eetbaar zonder dat je er ziek van word als er geen schimmel oid op zit?
Oud 05-05-2007, 12:47
LADIEJ
LADIEJ is offline
ik heb ideetjes nodig;
nou, ik heb dus eindexamen dit jaar.. en ik merk al dat als ik de hele dag thuis zit (alleen) dat ik dan egt heeeeeel veel eet.. egt vreetbuien heb..
hebbe jullie geen ervaring hier mee? of ideetjes die mij kunne helpe strx dat ik dat eens even niet heb! een voorbeeld eetpatroon ofzo
want ik weet zelf niet hoe ik dit op kan lossen..

liefs,
Oud 05-05-2007, 12:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 05-05-2007 @ 13:47 :
ik heb ideetjes nodig;
nou, ik heb dus eindexamen dit jaar.. en ik merk al dat als ik de hele dag thuis zit (alleen) dat ik dan egt heeeeeel veel eet.. egt vreetbuien heb..
hebbe jullie geen ervaring hier mee? of ideetjes die mij kunne helpe strx dat ik dat eens even niet heb! een voorbeeld eetpatroon ofzo
want ik weet zelf niet hoe ik dit op kan lossen..

liefs,
gewoon brood eten als je trek hebt... als je de hele dag leert, heb je gewoon meer honger, dat is normaal. Concentreren kost gewoon veel energie... zolang je het bij brood houdt, is er niets aan de hand...

[edit] ik heb net je lijstje gezien, maar dan vind ik het niet gek dat je eetbuien krijgt, zo ontzettend weinig, dan is het logisch dat je eetbuien krijgt. Begin eerst eens met fatsoenlijk en genoeg eten...

Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 13:57.
Oud 05-05-2007, 16:01
LADIEJ
LADIEJ is offline
okee dankjewel.
jaa je hebt gelijk, als ik alles us af ga eet ik idd. weinig.

ik ga ook echt meer eten, mischien helpt dat tege die vele male ongezond snoepe (krijg steeds honger)

Oud 05-05-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 05-05-2007 @ 12:47 :
ff een stomme vraag, is een pot jam na een jaar open te zijn nog eetbaar zonder dat je er ziek van word als er geen schimmel oid op zit?
Als-ie in de koelkast bewaard is (en de houdbaarheidsdatum is nog niet verstreken) wel. Als-ie gewoon in de kast bewaard is kun je 'm beter eerst even proeven denk ik, en als het nog goed smaakt en de houdbaarheidsdatum is nog niet verstreken zal je er wel niet ziek van worden.
Oud 05-05-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
LADIEJ schreef op 05-05-2007 @ 17:01 :
okee dankjewel.
jaa je hebt gelijk, als ik alles us af ga eet ik idd. weinig.

ik ga ook echt meer eten, mischien helpt dat tege die vele male ongezond snoepe (krijg steeds honger)

Gewoon telkens als je honger hebt twee belegde bruine boterhammen en een stuk fruit eten daar zal je echt niet dik van worden als je daar misschien bang voor bent, want het is gezonder dan snoep en als je de hele dag leert en examens maakt dan heb je ook wat meer nodig dan normaal, want dat kost energie!
Oud 05-05-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2007 @ 17:07 :
Als-ie in de koelkast bewaard is (en de houdbaarheidsdatum is nog niet verstreken) wel. Als-ie gewoon in de kast bewaard is kun je 'm beter eerst even proeven denk ik, en als het nog goed smaakt en de houdbaarheidsdatum is nog niet verstreken zal je er wel niet ziek van worden.
oke mooi thnx
Oud 05-05-2007, 16:28
LADIEJ
LADIEJ is offline
Jaa precies ! =D

Oud 05-05-2007, 22:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
sonho schreef op 03-05-2007 @ 19:49 :
Of je al echt een eetstoornis hebt kunnen wij niet zeggen. Maar het klinkt iig alsof je hard op weg bent er een te krijgen. Ben je van er iets aan te gaan doen?
Ik heb het verteld aan psychiater. Over gewichtverlies afgelopen jaren, dat ik graag nog dunner zou zijn en wat ik (niet) eet. Aangezien die het geen issue vond, is het antwoord dus kennelijk nee.
Oud 06-05-2007, 10:06
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 05-05-2007 @ 23:57 :
Ik heb het verteld aan psychiater. Over gewichtverlies afgelopen jaren, dat ik graag nog dunner zou zijn en wat ik (niet) eet. Aangezien die het geen issue vond, is het antwoord dus kennelijk nee.
Een mens kan elke dag veranderen. Dus als je gister het nog niet had, kun je er nu zo obsessief mee bezig zijn dat het wel zo is.
Oud 06-05-2007, 12:15
liek88
liek88 is offline
Ik slikte al een hele poos een minocycline kuur omdat ik wat puistjes op m'n kin had die maar niet weg gingen ook al verzorgde ik het zo goed mogelijk. Nu gebruik ik sinds een paar dagen biergisttabletjes omdat ik natuurlijk niet eeuwig aan de antibiotica kan zitten Maar ik merk dat m'n darmen nogal van streek zijn Dit gaat hopelijk wel over? Of moet m'n lichaam hier even aan wennen ofzo?
Oud 06-05-2007, 14:23
IcedEarth
IcedEarth is offline
Wow, ga je serieus allemaal zooi slikken voor een paar puistjes?!
Topic gesloten

Regels voor berichten