Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 20:40
Verwijderd
Als beheerder zou ik het wel doen, ondanks het feit dat ik niet aan herdenken doe, althans ik ben wel 2 min stil als ik reminded word, maar ik herdenk niet ofzo.

Advertentie
Oud 29-04-2007, 20:52
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 29-04-2007 @ 15:21 :
heel Nederland is stil! tv-zenders vallen stil, winkels zijn dicht, treinen staan stil, bussen staan stil.. zo raar is 't niet. Dit is geen betutteling, dit is maatschappelijke betrokkenheid. Laten merken dat je betrokken bent bij Nederland en bij wat er om je heen gebeurt. Is het ook betutteling als je met Kerst overal kerstbomen e.d. tegenkomt? Ook op internet (denk alleen al aan Google met z'n logo's)? En dát is "zelfs" een religieus feest, waar sommige mensen misschien wel helemaal niks mee hebben. Idem dito met Pasen, Pinksteren, Valentijnsdag, 1 april, Koninginnedag etc. Deze herdenking gaat gewoon over heel Nederland en of je er in '40-'45 wel of niet bij was, het is niet erg om daar 2 minuten bij stil te staan per jaar.
Een land van vrijheid, zolang je maar met iedereen meedoet. En als je niet wil meedoen, dan dwingen we je wel.
Oud 29-04-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 29-04-2007 @ 21:52 :
Een land van vrijheid, zolang je maar met iedereen meedoet. En als je niet wil meedoen, dan dwingen we je wel.
onzin. het is, hoop ik althans, voor niemand hier zo dat hij/zij 2 minuten STIL moet zijn als het forum 2 minuten plat ligt.
Je wordt niet gedwongen mee te doen, alleen de beheerders doen mee en je maakt nu eenmaal gebruik van hun diensten/gastvrijheid/whatever en dan kun je dus even niet op dit forum terecht. so be it.
Oud 29-04-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 29-04-2007 @ 21:59 :
onzin. het is, hoop ik althans, voor niemand hier zo dat hij/zij 2 minuten STIL moet zijn als het forum 2 minuten plat ligt.
Je wordt niet gedwongen mee te doen, alleen de beheerders doen mee en je maakt nu eenmaal gebruik van hun diensten/gastvrijheid/whatever en dan kun je dus even niet op dit forum terecht. so be it.
dit ja
Oud 29-04-2007, 21:00
Ieke
Ieke is offline
En omdat wij zouden vinden dat we dat moeten doen ontnemen we voor de rest maar even de keuzevrijheid?
Ik weet echt wel waarom die 2 minuten stilte bedoeld zijn, maar persoonlijk kan ik het niet zo heel nuttig vinden eigenlijk.
Oud 29-04-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 29-04-2007 @ 21:35 :
Wat jij vraagt is veel rigoreuzer dan sticky topics of herrinneringspopups. Je vraagt het beheer hier indirect mensen te dwingen stil te staan bij iets waar ze mischien wel helemaal niet bij stil willen staan. Dat een aantal mensen hier dat niet kan begrijpen wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik vind het werkelijk belachelijk dit te doen omdat iedereen nou een keer vrij is zijn eigen keuzes te maken en je anderen niet kan dwingen dezelfde keuzes te maken als jij.
jij vraagt het andersom. Het beheer hier mag van jou NIET de keuze maken er wél bij stil te staan door hun "winkel"/bedrijf 2 minuten plat te leggen, iets wat real-life-Nederland wel doet. Waarom zouden de beheerders hier daar dan niet voor mogen kiezen? Omdat er gebruikers zijn die daar niet aan meedoen? De NS vraagt ook niet of reizigers er problemen mee hebben dat ze 2 minuten vertraging oplopen.
Oud 29-04-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 29-04-2007 @ 22:00 :
En omdat wij zouden vinden dat we dat moeten doen ontnemen we voor de rest maar even de keuzevrijheid?
Ik weet echt wel waarom die 2 minuten stilte bedoeld zijn, maar persoonlijk kan ik het niet zo heel nuttig vinden eigenlijk.
dat hele argument van "keuzevrijheid van gebruikers" slaat nergens op. Sinds wanneer is het op dit forum een democratie? Bedrijven, winkels, treinen, bussen, alles ligt plat. Daar ben ik vantevoren ook niet om gevraagd. Misschien heb ik die vrijdag wel ontzettende haast om nog iets te kopen, terwijl het normaal koopavond is op vrijdag. Heb ik toch mooi even pech. Maar dat accepteer ik wel, ik weet waar het voor is en ik vind het goed dat ze dat doen.

Idem dito kan hier net zo goed gebeuren. Ik kan me goed voorstellen als jullie als FB-team besluiten om 2 minuten de stekker eruit te trekken, gewoon als gebaar naar een ieder die dat nodig heeft. En de gebruikers hebben dat maar te accepteren, en terecht.

edit: vrijdag, doh

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 21:12.
Oud 29-04-2007, 21:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 29-04-2007 @ 22:04 :
dat hele argument van "keuzevrijheid van gebruikers" slaat nergens op. Sinds wanneer is het op dit forum een democratie? Bedrijven, winkels, treinen, bussen, alles ligt plat. Daar ben ik vantevoren ook niet om gevraagd. Misschien heb ik die donderdag wel ontzettende haast om nog iets te kopen, terwijl het normaal koopavond is op donderdag. Heb ik toch mooi even pech. Maar dat accepteer ik wel, ik weet waar het voor is en ik vind het goed dat ze dat doen.
Donderdag ben je een dag te vroeg
Het begon hier toch echt als soort van dwingen tot dat mensen hier enig respect laten zien door 2 minuten niet te kunnen posten. Nu wordt het omgegooit als iets zijnde van de beheerders. Ik zit er persoonlijk totaal niet mee als mensen gewoon doorgaan met posten. Hun eigen keuze.
Verder vind ik persoonlijk die 2 minuten stilte helemaal niet zo boeiend en al helemaal niet als grond om het forum op dicht te gooien.Het moet ieder zijn eigen keuze zijn, dan wordt het pas van enig belang. Overgens vind ik een forum heel wat anders dan de ns die zijn treinen stil zet. Al is het alleen maar om de mensen die dan moeten werken de kans te geven om stil te zijn als ze dat willen. Hier kan je gewoon wegblijven als je vind dat je hier om die tijd niet hoort te posten.
Ik hecht persoonlijk weinig waarde aan die 2 minuten. Als ik thuis ben en de tijd heb kijk ik meestal wel naar de tv, maar ik laat mijn patient bij wijze van spreken niet doodgaan omdat het net die 2 minuten zijn. Buiten dat vind ik dat stilzijn op dat specerfieke moment niet echt een toegevoegde waarde hebben. Het is zinvoller om een keer naar een concentratiekamp te gaan, een goede film over die tijd te bekijken, foto's te zien, een docu op tv te zien, verhalen te horen, het anne frankhuis te bezoeken, haar dagboek te lezen of iets dergelijks en dan te bedenken hoe vreselijk het was en te denken zoiets nooit weet (Hoewel dat in zekere zin naief is, mensen blijven oorlog maken)
Jon mag het doen als hij wil, heb ik geen enkel bezwaar tegen. Maar ik ga het niet regelen en van mij hoeft het ook absoluut niet.

Citaat:
Idem dito kan hier net zo goed gebeuren. Ik kan me goed voorstellen als jullie als FB-team besluiten om 2 minuten de stekker eruit te trekken, gewoon als gebaar naar een ieder die dat nodig heeft. En de gebruikers hebben dat maar te accepteren, en terecht.
Kan, maar hoeft niet en kan je dat je ook voorstellen?
Oud 29-04-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 29-04-2007 @ 22:17 :
Donderdag ben je een dag te vroeg
Het begon hier toch echt als soort van dwingen tot dat mensen hier enig respect laten zien door 2 minuten niet te kunnen posten. Nu wordt het omgegooit als iets zijnde van de beheerders. Ik zit er persoonlijk totaal niet mee als mensen gewoon doorgaan met posten. Hun eigen keuze.
Verder vind ik persoonlijk die 2 minuten stilte helemaal niet zo boeiend en al helemaal niet als grond om het forum op dicht te gooien.Het moet ieder zijn eigen keuze zijn, dan wordt het pas van enig belang. Overgens vind ik een forum heel wat anders dan de ns die zijn treinen stil zet. Al is het alleen maar om de mensen die dan moeten werken de kans te geven om stil te zijn als ze dat willen. Hier kan je gewoon wegblijven als je vind dat je hier om die tijd niet hoort te posten.
Ik hecht persoonlijk weinig waarde aan die 2 minuten. Als ik thuis ben en de tijd heb kijk ik meestal wel naar de tv, maar ik laat mijn patient bij wijze van spreken niet doodgaan omdat het net die 2 minuten zijn. Buiten dat vind ik dat stilzijn op dat specerfieke moment niet echt een toegevoegde waarde hebben. Het is zinvoller om een keer naar een concentratiekamp te gaan, een goede film over die tijd te bekijken, foto's te zien, een docu op tv te zien, verhalen te horen, het anne frankhuis te bezoeken, haar dagboek te lezen of iets dergelijks en dan te bedenken hoe vreselijk het was en te denken zoiets nooit weet (Hoewel dat in zekere zin naief is, mensen blijven oorlog maken)
Jon mag het doen als hij wil, heb ik geen enkel bezwaar tegen. Maar ik ga het niet regelen en van mij hoeft het ook absoluut niet.

Kan, maar hoeft niet en kan je dat je ook voorstellen?
ok dat is een duidelijk antwoord. Jammer, had het een mooi gebaar gevonden, maar zoals ik al het hele topic roep: het is jullie keuze.

edit: oh en misschien begon ik wel met afdwingen van respect, maar dat was iets te extreem ja

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 21:38.
Oud 29-04-2007, 22:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 29-04-2007 @ 22:36 :
ok dat is een duidelijk antwoord. Jammer, had het een mooi gebaar gevonden, maar zoals ik al het hele topic roep: het is jullie keuze.

edit: oh en misschien begon ik wel met afdwingen van respect, maar dat was iets te extreem ja
Ik hou er gewoon niet van om mijn persoonlijke mening (als dat zou zijn dat het forum 2 minuten dicht zou moeten) aan iemand op te dragen met dit soort dingen. Ik vind het de keuzevrijheid van iedereen en het is soewieso pas nuttig als iemand er zelf voor kiest.
Nu vind ik persoonlijk die 2 specerfieke minuten al niet zo nuttig. Ik hecht er niet zoveel waarde aan. Dat andere mensen dat wel heel belangrijk vinden is uiteraard prima, maar als je dat belangrijk vind dan zit je al niet hier dus dan hoef je je ook niet te ergeren aan mensen die wel doorgaan met posten. Laat ieder zijn ding doen daarmee imo. Door het forum te sluiten dring je het mensen toch op. De keuzevrijheid is dan weg.

Maar goed, als Jon besluit het toch de doen is dat zijn keuze, het forum is zijn eigendom. Ik zou het zelf iig niet doen, maar als hij het doet vind ik het prima. Daarbij, als het moet gebeuren is hij toch de gene die dat dan moet regelen.
Oud 29-04-2007, 23:10
PV
PV is offline
Jon is er helemaal niet werd juist gezegd, dus hij kan niets beslissen.
Oud 29-04-2007, 23:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 29-04-2007 @ 22:36 :
Er is vast nog wel ergens een forum wel ze we aan 2 minuten stilte doen.
Oud 30-04-2007, 06:47
Quantes
Quantes is offline
Ik denk dat iedereen dat prima voor zichzelf kan bepalen: het is in je eigen beleefdheid als je stikl bent.
Oud 30-04-2007, 10:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
PV schreef op 30-04-2007 @ 00:10 :
Jon is er helemaal niet werd juist gezegd, dus hij kan niets beslissen.
Jon is voor zover ik begrepen heb terug van vakantie. Maar goed, als hij er niet is dan gaat het sowieso niet door. Ik ben er niet voor, dus ga het ook niet doen. Enige wat ik gezegd heeft als hij het wel wil doen dat ik dat prima vind.
Oud 30-04-2007, 13:21
Daboman
Daboman is offline
Ik neem zelf wel 2 minuten stilte in acht, maar om het andere mensen op te dringen vind ik een beetje overdreven.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 13:25.
Oud 30-04-2007, 19:59
Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Daboman schreef op 30-04-2007 @ 14:21 :
Ik neem zelf wel 2 minuten stilte in acht, maar om het andere mensen op te dringen vind ik een beetje overdreven.
Oud 30-04-2007, 20:46
freyk
freyk is offline
Ik vind het juist dom van eigenaren van bepaalde sites om de toegang tot hun sites 5 minuten stoppen.
De mensen die dat wel willen, blokkeren juist de vrijheid van posters.

Maar toch ben ik ervoor om poll op te zetten, om te kijken wat de meeste mensen er van vinden en daarop te reageren. (-> democratie)

Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-04-2007 @ 08:39 :
Maar ik weet niet of Vbulletin - de provider van s.com - dit wel zo'n goed idee zal vinden.
VBulletin is nog altijd de naam forumsoftware.
Oud 02-05-2007, 16:31
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
je kunt nu al vats beginnen met uitleg geven wat er nu precies herdacht woord op 4 mei.

mijn zusje wist niet eens waarvoor het was
ik vind dat je dat hoort te leren op de basischool
nu wist ze het vorig jaar nog wel maargoed
Oud 02-05-2007, 18:19
Soundwave
Soundwave is offline
Dementie komt steeds vroeger.
Oud 04-05-2007, 12:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 02-05-2007 @ 17:31 :
je kunt nu al vats beginnen met uitleg geven wat er nu precies herdacht woord op 4 mei.

mijn zusje wist niet eens waarvoor het was
nu wist ze het vorig jaar nog wel maargoed
De naam zegt het toch? Doden-herdenking.

Wat vind je dat op de basisschool moet geleerd worden. Wat er op 4 mei gebeurt in Nederland? Want ik neem aan dat de basisschoolkinderen wel geschiedenisles krijgen en weten wat de tweede wereldoorlog (of de eerste, of ...) is.
Oud 04-05-2007, 13:16
PV
PV is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-04-2007 @ 11:19 :
Jon is voor zover ik begrepen heb terug van vakantie. Maar goed, als hij er niet is dan gaat het sowieso niet door. Ik ben er niet voor, dus ga het ook niet doen. Enige wat ik gezegd heeft als hij het wel wil doen dat ik dat prima vind.
Vind ik nogal zwak eigenlijk. Een kwestie van fatsoen is 't.
Oud 04-05-2007, 13:35
Balance
Balance is offline
Ik heb de discussie verder niet gelezen, enkel de beginpost.
Ik ben tegen en wel omdat mensen zelf kunnen beslissen óf en zo ja, wanneer ze de Tweede Wereldoorlog (-slachtoffers) willen herdenken. Het heeft geen zin mensen hiertoe te dwingen, bovendien past het totaal niet in het idee dat we op deze dagen juist zo blij zijn met onze herwonnen vrijheid. Fatsoen moet uit mensen zelf komen. Ik hoop zeker dat vanavond veel mensen om 20.00 even stoppen met forummen. Maar dan niet omdat de site uit de lucht is, maar gewoon omdat ze dat zelf nodig vinden.
Oud 04-05-2007, 13:37
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-05-2007 @ 14:35 :
Ik heb de discussie verder niet gelezen, enkel de beginpost.
Ik ben tegen en wel omdat mensen zelf kunnen beslissen óf en zo ja, wanneer ze de Tweede Wereldoorlog (-slachtoffers) willen herdenken. Het heeft geen zin mensen hiertoe te dwingen, bovendien past het totaal niet in het idee dat we op deze dagen juist zo blij zijn met onze herwonnen vrijheid. Fatsoen moet uit mensen zelf komen. Ik hoop zeker dat vanavond veel mensen om 20.00 even stoppen met forummen. Maar dan niet omdat de site uit de lucht is, maar gewoon omdat ze dat zelf nodig vinden.
Jullie kunnen toch vanuit jullie fatsoen besluiten dat je op zo'n moment een forum dichtgooit? Als onderdeel van.
Oud 04-05-2007, 13:40
M@rco
M@rco is offline
Wat mij betreft is het een kwestie van fatsoen die de forumer betreft, niet de forumleiding. Je hebt vanavond tussen 20:00 en 20:02 nog altijd zelf de keuze om je mond open te doen of niet en die keuze heb je hier op het forum net zo goed.
Oud 04-05-2007, 16:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Iedereen die tussen 20.00 en 20.02 post krijgt een ban wegens onbeleefdheid.
Oud 04-05-2007, 16:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 04-05-2007 @ 14:37 :
Jullie kunnen toch vanuit jullie fatsoen besluiten dat je op zo'n moment een forum dichtgooit? Als onderdeel van.
Ik vind het eigenlijk geen fatsoen om iemand dat op te leggen.
Oud 04-05-2007, 17:44
Frankrijk
Frankrijk is offline
Ik vind het eigenlijk geen fatsoen als je het niet kan opbrengen om het forum 2 minuutjes te sluiten uit respect voor de vele gesneuvelden. Ook een beetje kinderachtig dat jullie het alleen willen doen ''als Jon het wil''.
Oud 04-05-2007, 17:52
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 04-05-2007 @ 18:44 :
Ik vind het eigenlijk geen fatsoen als je het niet kan opbrengen om het forum 2 minuutjes te sluiten uit respect voor de vele gesneuvelden. Ook een beetje kinderachtig dat jullie het alleen willen doen ''als Jon het wil''.
Waarom zou je het forum sluiten? Voor de mensen die het niet kunnen opbrengen om even twee minuten stil te zijn? Dát is pas een gebrek aan fatsoen. Het enige wat met dit topic wordt bereikt is dat mensen juist gaan posten om die tijd, om te provoceren.
Oud 04-05-2007, 18:06
Verwijderd
Plakken je ouders om acht uur voor twee minuten een grote pleister op je mond zo dat je twee minuten niet kunt praten? Laat de overheid de mond van iedereen dicht hechten zodat je niet kunt praten? Lijkt me niet. Je bent gewoon twee minuten stil (of niet, maar dat is dan je eigen keus), je houdt, uit eigen beweging, twee minuten je mond dicht. Dat is precies wat je hier ook kunt doen: uit eigen beweging, twee minuten niet posten en dus ook hier stil zijn.

Het fatsoen zit hem niet in het sluiten van het forum, het fatsoen zit hem in het twee minuten stil zijn (of iig respecteren dat er mensen zijn die dat willen) en dat kan ook heel goed wanneer het forum open is.
Oud 04-05-2007, 18:19
Nona
Nona is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 04-05-2007 @ 18:44 :
Je hebt gelijk. Jon is slechts de eigenaar van s.com en heeft hier helemaal niets mee te maken.
Oud 04-05-2007, 18:55
Balance
Balance is offline
Over 8 minuten kan dit topic dicht
Oud 04-05-2007, 19:11
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hihi.
Oud 04-05-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 04-05-2007 @ 20:11 :
Hihi.
Oud 04-05-2007, 19:18
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik heb rustig een digg artikel gelezen tijdens forumstilte.
Oud 04-05-2007, 19:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb (met een beetje mazzel) niet gepost tussen 20:00 en 20:02. Ik ben dus mijn sociale verplichting nagekomen. Jullie, lieve forummertjes, ook?
Oud 04-05-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-05-2007 @ 20:49 :
Ik heb (met een beetje mazzel) niet gepost tussen 20:00 en 20:02. Ik ben dus mijn sociale verplichting nagekomen. Jullie, lieve forummertjes, ook?
dito
Oud 04-05-2007, 20:58
Verwijderd
slotje.
en dank voor iedereen die 't met me eens was
Oud 04-05-2007, 21:47
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-05-2007 @ 17:53 :
Ik vind het eigenlijk geen fatsoen om iemand dat op te leggen.
Dat vind ik dan weer respectloos.
Oud 04-05-2007, 22:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
PV schreef op 04-05-2007 @ 22:47 :
Bullshit, eigen keuze. Niks met 'respect' te maken.
Oud 04-05-2007, 22:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 04-05-2007 @ 23:25 :
Bullshit, eigen keuze. Niks met 'respect' te maken.
Hoewel.. het verstoren van RL minuten stilte wordt als ronduit asociaal gezien, ik politieagenten achter mensen aan zien rennen die dat deden. Online datzelfde doen is dan echter weer een beetje overdreven, maar er zit een bepaalde logica achter.
Oud 05-05-2007, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-05-2007 @ 20:49 :
ik zat mensen buzzers te sturen op msn telt dat ook?
Oud 05-05-2007, 10:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-05-2007 @ 23:52 :
Hoewel.. het verstoren van RL minuten stilte wordt als ronduit asociaal gezien, ik politieagenten achter mensen aan zien rennen die dat deden. Online datzelfde doen is dan echter weer een beetje overdreven, maar er zit een bepaalde logica achter.
Maar dat is het expres verstoren over het algemeen. Als je thuis zit of in je eigen tuin etc en je dan gewoon doet waar je zin in hebt heeft niemand er last van. Net zoals niemand er last van heeft dat iemand op het forum post om die tijd. De politie zal er heus niks aan doen als jij gewoon thuis doet wat je wil doen, dus ik vind je vergelijking nogal krom.

Citaat:
PV schreef op 04-05-2007 @ 22:47 :
Wat is er respectloos aan mensen de keuze laten
Oud 05-05-2007, 17:31
PV
PV is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-05-2007 @ 11:17 :
Wat is er respectloos aan mensen de keuze laten
Ik vind het respectloos tegenover "4 mei".
Oud 05-05-2007, 18:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-05-2007 @ 23:52 :
Tuurlijk is het asociaal als je IRL de 4-mei stilte gaat verstoren.
En misschien is het dat inderdaad ook op het forum.
Maar IRL plak je toch ook niet iedereens mond dicht voor het geval dat al die mensen zich niet aan de minuten stilte gaan houden?

En daarbij blijf ik denken dat IRL de stilte verstoren vele malen meer kwetstbaar is tegenover veel mensen dan op het forum 'de stilte verstoren' (voor zover dat kan).
Oud 05-05-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 02-05-2007 @ 17:31 :
je kunt nu al vats beginnen met uitleg geven wat er nu precies herdacht woord
Vind ik ook. Net als spelling overigens.
Oud 05-05-2007, 20:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
PV schreef op 05-05-2007 @ 18:31 :
Beetje jammer als 4 mei zich erdoor beledigt zou voelen dat scholieren.com forum gewoon bereikbaar was.
Ik vind het echt raar dat er zo'n big deal gemaakt wordt van die 2 minuten stilte aangezien naar mijn idee dat het punt helemaal niet is. Het geeft er wel iets extra's aan, maar om nu zo te vallen over die 2 minuten vind ik raar en helemaal om het respectloos te noemen.
Oud 05-05-2007, 21:59
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 05-05-2007 @ 18:31 :
Heb je de dode herdenking dan niet gekeken?
Oud 06-05-2007, 02:15
Verwijderd
jongens, we hebben het over 2 verschillende dingen.

"Waarom zouden we iedereens mond dichtplakken?" Dat is niet het punt. Het punt is dat het vanuit s.com een (respectvol) signaal is naar de maatschappij, naar "4 mei", naar "de buitenwereld" om het forum dan 2 minuten plat te gooien.
Het gaat er niet om om de gebruikers te dwingen stil te zijn. Het gaat er alleen om om het FORUM stil te hebben.
Net als dat bedrijven en winkels hun deuren sluiten. Dat doen ze niet om te zorgen dat mensen-die-anders-in-de-winkel-zouden-zijn stil zijn. Tuurlijk niet. Dat lukt ze nooit. Maar wél om aan te geven "wij leven mee, wij doen mee en in onze winkel zal het stil zijn."
En dát is wat hier het issue moet zijn. In deze "winkel" van Jon (en Ieke en de FB's) kan Jon kiezen dat het stil moet zijn op 4 mei om 8 uur. Niet om de gebruikers te dwingen om niet toeterend op straat rond te lopen, maar om zélf een signaal van betrokkenheid af te geven.
En het getuigt van respect om dáárvoor te kiezen. En je laat geen respect aan "4 mei" zien door het leven hier gewoon op dezelfde manier door te laten gaan. Wat de gebruikers doen zal me een worst wezen, sterker nog, ik ben zelf helemaal niet stil geweest op 4 mei om 8 uur, ik was iemand wiskunde aan 't uitleggen. Het gaat erom dat Jons winkeltje 2 minuten dicht had gekund en dat je daarmee als scholieren.com, en puur en alleen daarom, een signaal afgeeft. Niet een signaal "wij snoeren gebruikers de mond omdat we vinden dat ze stil moeten zijn" want dat bereik je toch niet. Maar wél een signaal van "wij leven mee en wij herdenken", wat de pure gedachte is achter de 2 minuten stilte in Nederland.
Oud 06-05-2007, 11:53
Verwijderd
Verdraaid, vergeten te posten om 8 uur ;o
Oud 06-05-2007, 12:27
Verwijderd
Door het forum te sluiten dwing je de gebruikers wel om stil te zijn; ook al is dat misschien niet de achterliggende gedachte, het is wel een gevolg van het sluiten van het forum.

We leven in een land waar iedereen behoorlijk vrij is om te doen en te laten wat hij of zij wil (lijkt me trouwens ook iets wat je juist op 4 mei uit moet stralen ed).

Citaat:
bartjenl schreef op 06-05-2007 @ 03:15 :
Maar wél een signaal van "wij leven mee en wij herdenken", wat de pure gedachte is achter de 2 minuten stilte in Nederland.
Waarom geldt dat wel voor anderen en niet voor jou? Jouw leven ging immers ook gewoon door 'zoals altijd', enz. Of leg jij alleen op 4 mei van 20.00u tot 20.02u mensen wiskunde uit en is dat jouw manier om te herdenken?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten