Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 23:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 19-04-2007 @ 14:28 :
hij is echt de bedrijfsleider
geloof niet dat hij de planning maakt
maar collega van me verteld me net dat zij heeft gevraagd om meer uren en het meteen geen probleem was, en bij mij maakt ie er een heel drama omheen..

Andere collega haddie ook weer domme opmerking tegen gemaakt; ze was een slak die dom liep te giechelen (echt hoe kom je erbij?!) Die collega overweegt om met een hele groep naar de rayon manager te stappen

xxx
Ik wou inderdaad net opperen om naar je OM te gaan.
En anders de aholdsignaallijn te gebruiken.

groet
ivo
Oud 20-04-2007, 11:10
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Ik heb wat vragen over de vakantierechten die je hebt.
Per jaar is het toch zo dat je een X aantal aan vakantierechten hebt. Die vakantierechten, bovenaan op je loonstrookje, zijn die in uren? Dus b.v. je moet op zaterdag 7 uur werken en je vraagt die dag vrij, gaan er dan 7 uren van die totaal aantal vakantierechten wat je hebt eraf? Of hoe werkt dat.
En is het zo dat als je werkt, dat je er dan weer vakantierechten bijkrijgt. Dus hoe meer je werkt (hoe meer uren je maakt).. hoe meer uren aan vakantierechten je erbij krijgt... hoe meer uren je dus dan weer vrij kunt vragen. Klopt dat?

Met vr. Gr. Tim
Oud 20-04-2007, 13:02
ikbenschipper1
Citaat:
timvl1987 schreef op 20-04-2007 @ 12:10 :
Hoi

Ik heb wat vragen over de vakantierechten die je hebt.
Per jaar is het toch zo dat je een X aantal aan vakantierechten hebt. Die vakantierechten, bovenaan op je loonstrookje, zijn die in uren? Dus b.v. je moet op zaterdag 7 uur werken en je vraagt die dag vrij, gaan er dan 7 uren van die totaal aantal vakantierechten wat je hebt eraf? Of hoe werkt dat.
En is het zo dat als je werkt, dat je er dan weer vakantierechten bijkrijgt. Dus hoe meer je werkt (hoe meer uren je maakt).. hoe meer uren aan vakantierechten je erbij krijgt... hoe meer uren je dus dan weer vrij kunt vragen. Klopt dat?

Met vr. Gr. Tim
Zo ongeveer klopt het, je krijgt op basis van je contract een x-aantal aan vakantierechten. Als je boven je contract werkt stijgen je vakantierechten.
Ze zijn inderdaad in uren.

Kan iemand mij trouwens het adres geven van waar je Medewerkerstevredenheids enquete heen moet, ik ben de antwoord envelop kwijt :-s

groet
ivo
Oud 20-04-2007, 21:10
Verwijderd
Ontslag genomen.
Oud 22-04-2007, 21:39
Bob89
Bob89 is offline
Nog 1 week te gaan, 3 weken terug ontslag genomen
Oud 23-04-2007, 08:19
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bob89 schreef op 22-04-2007 @ 22:39 :
Nog 1 week te gaan, 3 weken terug ontslag genomen
Ze raken er veel kwijt
Oud 23-04-2007, 09:01
ook hallo
ook hallo is offline
Ik kap er eind juni mee
Oud 23-04-2007, 09:22
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-04-2007 @ 00:33 :
Ik wou inderdaad net opperen om naar je OM te gaan.
En anders de aholdsignaallijn te gebruiken.

groet
ivo
Wat is de aholdsignaallijn? Wil wel es een belletje plegen!

Daisy
Oud 23-04-2007, 10:58
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 23-04-2007 @ 10:22 :
Wat is de aholdsignaallijn? Wil wel es een belletje plegen!

Daisy
https://www.aholdsignaallijn.nl/
Oud 23-04-2007, 14:51
gdan
gdan is offline
1. ik moet zelf een ontslagbrief maken
heeft iemand een voorbeeld van hoe die eruit moet zien? of wat er iig in moet staan.

2. is het verplicht nadat je ontslag hebt genomen er nog 1 maand te blijven werken?. want ik ken ook mensen die gezecht hebben dat ze gewoon niet meer komen..

Laatst gewijzigd op 23-04-2007 om 15:06.
Oud 23-04-2007, 15:17
ikbenschipper1
Citaat:
gdan schreef op 23-04-2007 @ 15:51 :
1. ik moet zelf een ontslagbrief maken
heeft iemand een voorbeeld van hoe die eruit moet zien? of wat er iig in moet staan.

2. is het verplicht nadat je ontslag hebt genomen er nog 1 maand te blijven werken?. want ik ken ook mensen die gezecht hebben dat ze gewoon niet meer komen..
1. Er zijn standaard brieven die je leidinggevende in kunnen vullen met naam etc. Dat je die zelf moet maken is raar

2. Officieel wel ja, het is niet erg netjes als je je niet aan je opzegtermijn houd tenzij het in onderling overleg is, zet een werkgever waar je zo weg gaat dan ook nooit op je CV
Oud 23-04-2007, 15:40
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
ben er vorige week ontslagen xD toonde volgens hun geen interesse in't werk, als het me niets boeide was ik allang weg maarja, dat is hun beslissing
Oud 23-04-2007, 15:42
gdan
gdan is offline
ik vroeg naar die standaardformulieren maar hij zij dat ze die niet hadden omdat de werknemers zelf het initiatief zouden moeten tonen door zelf met een ontslagbrief te komen..
Oud 24-04-2007, 08:21
ikbenschipper1
Citaat:
gdan schreef op 23-04-2007 @ 16:42 :
ik vroeg naar die standaardformulieren maar hij zij dat ze die niet hadden omdat de werknemers zelf het initiatief zouden moeten tonen door zelf met een ontslagbrief te komen..
Staan op winkelweb of anders op de winkelcomputer, wat een onzin in sommige filialen zeg. SOmmige managers zijn gewoon echt duidelijk ongeschikt en snappen niks van de AH.
Oud 24-04-2007, 10:47
Dvine
Dvine is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-04-2007 @ 14:02 :
Zo ongeveer klopt het, je krijgt op basis van je contract een x-aantal aan vakantierechten. Als je boven je contract werkt stijgen je vakantierechten.
Ze zijn inderdaad in uren.

Kan iemand mij trouwens het adres geven van waar je Medewerkerstevredenheids enquete heen moet, ik ben de antwoord envelop kwijt :-s

groet
ivo
ik heb hem al opgestuurd! Dus ik heb hem niet meer (joh)
Oud 24-04-2007, 11:41
ikbenschipper1
Citaat:
Dvine schreef op 24-04-2007 @ 11:47 :
ik heb hem al opgestuurd! Dus ik heb hem niet meer (joh)
Heb het adres inmiddels toch bedankt :-)
Oud 25-04-2007, 13:29
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Ik was voor volgende week (ma t/m za) in totaal voor 31 uur ingeroosterd omdat er een mede-collega met ADV was en ik dus voor hem wat uren in zou springen.
Nu kwam ik gisteren weer op me werk en had me baas het dus gisteren veranderd. Die collega zou niet meer met ADV gaan, maar gewoon werken. En ik was ineens maar voor 11 uur die week ingeroosterd. Toch een aardig verschil van ruim 20 uur. Als ik normaal maar ca. 11 tot 12 uur in de week werk.

Op de zaterdag moest ik eerst ook van half 7 tot 13 uur werken. Nu was ik dus ineens ingepland voor 13 tot 20.30 uur. Ik had gezegd dat ik niet kan, en heb vervanging geregeld. Ik heb voor die zaterdagmiddag namelijk al iets anders gepland.

Nu mijn vraag: mag dit allemaal zomaar. Je eerst 31 uur inplannen en dan zonder mij er iets over te zeggen nog maar 11 uur. En dan ook nog voor een deel op tijden die ik eerst helemaal niet hoefde te werken, zoals die zaterdagmiddag/avond?

Dit gebeurd wel eens vaker bij ons op het filiaal, ook bij andere collega's. Dat je eerst wel moet werken, en een dag later er weer heel iets anders op de planning staat, zonder overleg.

Gr. Tim
Oud 25-04-2007, 19:09
ikbenschipper1
Citaat:
timvl1987 schreef op 25-04-2007 @ 14:29 :
Hoi

Ik was voor volgende week (ma t/m za) in totaal voor 31 uur ingeroosterd omdat er een mede-collega met ADV was en ik dus voor hem wat uren in zou springen.
Nu kwam ik gisteren weer op me werk en had me baas het dus gisteren veranderd. Die collega zou niet meer met ADV gaan, maar gewoon werken. En ik was ineens maar voor 11 uur die week ingeroosterd. Toch een aardig verschil van ruim 20 uur. Als ik normaal maar ca. 11 tot 12 uur in de week werk.

Op de zaterdag moest ik eerst ook van half 7 tot 13 uur werken. Nu was ik dus ineens ingepland voor 13 tot 20.30 uur. Ik had gezegd dat ik niet kan, en heb vervanging geregeld. Ik heb voor die zaterdagmiddag namelijk al iets anders gepland.

Nu mijn vraag: mag dit allemaal zomaar. Je eerst 31 uur inplannen en dan zonder mij er iets over te zeggen nog maar 11 uur. En dan ook nog voor een deel op tijden die ik eerst helemaal niet hoefde te werken, zoals die zaterdagmiddag/avond?

Dit gebeurd wel eens vaker bij ons op het filiaal, ook bij andere collega's. Dat je eerst wel moet werken, en een dag later er weer heel iets anders op de planning staat, zonder overleg.

Gr. Tim
Wat het recht hierover zegt weet ik eigelijk niet.

In iedergeval vind ik het niet erg netjes en eigelijk niet acceptabel van je baas. Bespreek dit eens met de regiomanager of bel P&O op het hoofdkantoor, liever anoniem? Bel of mail de aholdsignaallijn.
Oud 29-04-2007, 14:50
voyageur
voyageur is offline
Hallo,

Ik heb even een vraag en hoop dat iemand me daar een antwoord op kan geven.

Sinds 12 maart werk ik bij een AH to Go, 4 ochtenden per week. Mijn proeftijd is 8 weken en die loopt dan ook 7 mei af. Maar het werk bevalt me eigenlijk niet en daarbij komt dat ik voor 2 maanden naar het buitenland ga. Toen ik werd aangenomen had ik nog geen vakantieplannen voor de zomer. Maar een vriendin van mij in het buitenland heeft me uitgenodigd om 2 maanden bij haar door te brengen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen Ik heb zelfs al vliegtickets geboekt.
Naast het feit dat ik mijn werk gewoon niet leuk vind, zal mijn baas mij natuurlijk ook nooit 2 maanden vrij kunnen geven. Ik wil er dus binnenkort mee stoppen maar aangezien ik geld nodig heb voor de vakantie wilde ik nog de maand mei werken en er dan mee kappen.
Nu mijn probleem: wanneer moet ik dit doorgeven? Als de opzegtermijn inderdaad een maand is en ik per 1 juni weg wil, zou ik het dus per 1 mei moeten opzeggen nietwaar? Aangezien ik echter nog in mijn proeftijd zit (tot 7 mei) ben ik bang dat hij me dan misschien meteen wegstuurt... Dit is niet de bedoeling omdat ik de maand mei gewoon nog wel wil werken. Ik zie er ook behoorlijk tegen op om het hem te vertellen, het is echt zo iemand die zegt waar het op staat en ik ben bang dat ik dan met m'n mond vol tanden sta

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken, wanneer ik het moet opzeggen om per 1 juni te kunnen vertrekken? Ook staat er in mijn contract dat ik moet opzeggen tegen de 1e van een periode maar ik heb geen idee wanneer er een nieuwe periode begint.

Alvast bedankt!

Groetjes, L
Oud 29-04-2007, 16:03
ikbenschipper1
Citaat:
voyageur schreef op 29-04-2007 @ 15:50 :
Hallo,

Ik heb even een vraag en hoop dat iemand me daar een antwoord op kan geven.

Sinds 12 maart werk ik bij een AH to Go, 4 ochtenden per week. Mijn proeftijd is 8 weken en die loopt dan ook 7 mei af. Maar het werk bevalt me eigenlijk niet en daarbij komt dat ik voor 2 maanden naar het buitenland ga. Toen ik werd aangenomen had ik nog geen vakantieplannen voor de zomer. Maar een vriendin van mij in het buitenland heeft me uitgenodigd om 2 maanden bij haar door te brengen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen Ik heb zelfs al vliegtickets geboekt.
Naast het feit dat ik mijn werk gewoon niet leuk vind, zal mijn baas mij natuurlijk ook nooit 2 maanden vrij kunnen geven. Ik wil er dus binnenkort mee stoppen maar aangezien ik geld nodig heb voor de vakantie wilde ik nog de maand mei werken en er dan mee kappen.
Nu mijn probleem: wanneer moet ik dit doorgeven? Als de opzegtermijn inderdaad een maand is en ik per 1 juni weg wil, zou ik het dus per 1 mei moeten opzeggen nietwaar? Aangezien ik echter nog in mijn proeftijd zit (tot 7 mei) ben ik bang dat hij me dan misschien meteen wegstuurt... Dit is niet de bedoeling omdat ik de maand mei gewoon nog wel wil werken. Ik zie er ook behoorlijk tegen op om het hem te vertellen, het is echt zo iemand die zegt waar het op staat en ik ben bang dat ik dan met m'n mond vol tanden sta

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken, wanneer ik het moet opzeggen om per 1 juni te kunnen vertrekken? Ook staat er in mijn contract dat ik moet opzeggen tegen de 1e van een periode maar ik heb geen idee wanneer er een nieuwe periode begint.

Alvast bedankt!

Groetjes, L
De periode is op 23 april begonnen de nieuwe periode begint op 21 mei. Euh euh ja wat is wijsheid er zit weinig op denk ik dan met je baas er over te praten dat je eigelijk weg wilt per 1 juni en hopen dat die je in mei gewoon laat werken.

Opzeggen en per 1 juni niet meer komen heeft niet zo mijn voorkeur.
Oud 29-04-2007, 19:59
Crizz
Crizz is offline
Ik heb een klein vraagje; Ik ben 29-1 aangenomen, mijn contract loopt dus tot 29-7. Nu wil ik stoppen, maar kan dit al of moet ik tot 29-7 wachten?
Oud 30-04-2007, 10:10
ikbenschipper1
Citaat:
Crizz schreef op 29-04-2007 @ 20:59 :
Ik heb een klein vraagje; Ik ben 29-1 aangenomen, mijn contract loopt dus tot 29-7. Nu wil ik stoppen, maar kan dit al of moet ik tot 29-7 wachten?
Je hebt een maand opzegtermijn.

Inprinciepe ligt het allemaal wat moeilijker maar meestal is dat je op dag 1 ontslag neemt je na 4 weken weg kan.
Oud 01-05-2007, 11:08
Crizz
Crizz is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-04-2007 @ 11:10 :
Je hebt een maand opzegtermijn.

Inprinciepe ligt het allemaal wat moeilijker maar meestal is dat je op dag 1 ontslag neemt je na 4 weken weg kan.
Ja dat weet ik, maar ik bedoel omdat mijn eerste contract nog niet is afgelopen, kan ik dan wel eerder weg, of moet ik tot minstens 29-7 daar blijven werken?
Oud 02-05-2007, 20:00
Smith90
Smith90 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 25-04-2007 @ 14:29 :
Hoi

Gr. Tim
Als je rooster er hangt kan je twee types aantreffen: de defenitieve versie en een concept (Staat ergens bovenaan wat het is) . In dat laatste geval mag de planner je extra uren inplannen. Maar bij de defentieve versie mag er alleen nog veranderd indien JIJ toestemming hebt gegeven. Ik weet dus niet wat er op stond, maar als tip wil ik geven om daar voortaan op te letten

Stephan
Oud 03-05-2007, 20:01
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik heb een vraag, en deze is misschien wel al eerder gesteld (dit is zo'n groot topic) maar weet iemand misschien of het verplicht is meer uren te werken dan je contracturen?
Want ik heb de afgelopen 3 week zo'n 10 uur p/w gewerkt terwijl mijn contract 6 uur bevat en dat vind ik ook meer dan genoeg. Ik heb niet echt tijd voor die 10 uur.

Ik heb het al aangegeven, maar verder niks meer gehoord. Dus daarom wil ik nu graag weten in hoeverre ik verplicht kan worden.
Oud 03-05-2007, 23:39
ikbenschipper1
Citaat:
qwertyuiop schreef op 03-05-2007 @ 21:01 :
Ik heb een vraag, en deze is misschien wel al eerder gesteld (dit is zo'n groot topic) maar weet iemand misschien of het verplicht is meer uren te werken dan je contracturen?
Want ik heb de afgelopen 3 week zo'n 10 uur p/w gewerkt terwijl mijn contract 6 uur bevat en dat vind ik ook meer dan genoeg. Ik heb niet echt tijd voor die 10 uur.

Ik heb het al aangegeven, maar verder niks meer gehoord. Dus daarom wil ik nu graag weten in hoeverre ik verplicht kan worden.
nope dat is niet verplicht
Oud 07-05-2007, 12:36
gdan
gdan is offline
btw ik heb al ontslag genomen week gelede

26mei is me laatste werkdag
Oud 07-05-2007, 13:25
winkelwagen
winkelwagen is offline
Citaat:
Smith90 schreef op 02-05-2007 @ 21:00 :
Als je rooster er hangt kan je twee types aantreffen: de defenitieve versie en een concept (Staat ergens bovenaan wat het is) . In dat laatste geval mag de planner je extra uren inplannen. Maar bij de defentieve versie mag er alleen nog veranderd indien JIJ toestemming hebt gegeven. Ik weet dus niet wat er op stond, maar als tip wil ik geven om daar voortaan op te letten

Stephan
heey die stephan...ff een reactie jou antwoord
het is niet helemaal waar wat jij zegt. De roosters moeten uiterlijk 2 weken van te voren bekend zijn gemaakt. En daar mag (zonder de toestemming van de werknemer) niet zomaar veranderingen in worden aangebracht. Dat is ook de reden dat je uiterlijk 2 weken van te voren kan/mag vrij vragen. Dus als zij jou hebben ingepland voor een aantal uren dan kan/mag jij der in principe vanuit gaan dat dat jou uren zijn voor die weken en heb je in principe ook recht op die uren. Dat het in de praktijk vaak anders uitpakt dat is een ander verhaal.
Oud 07-05-2007, 21:47
timvl1987
timvl1987 is offline
ik heb gekeken op de roosters, en er staat nergens van te voren gedrukt (met de computer) dat het een definitieve versie is.
Wel doet mijn baas, die het ongevraagd 1 week van te voren, of zelfs korter, wijzigd, er met de hand bovenschrijven dat het na de wijziging de definitieve versie is.

gr. tim
Oud 08-05-2007, 14:54
stokj
stokj is offline
Vorige week heb ik aan mijn manager eindelijk gevraagd hoe het nou zat met dat verkoper A en B gedoe. Het blijkt nu dat hij mij geen verkoper B kan maken omdat die functie 'niet meer bestaat',danwel aan het verdwijnen is omdat we naar het nieuwe functiemodel gaan. In het verleden moet er een fout zijn gemaakt dat ik niet tot verkoper B ben gepromoveerd. (vorige manager). De huidige manager betreurt dit tenzeer Hij gaat nog kijken of ik alsnog tussen de regels door B kan worden, aangezien ik ervaring heb en er volgende maand al 5 jaar werk.
Graag een reactie van jullie op dit gebeuren.
Oud 08-05-2007, 20:15
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
winkelwagen schreef op 07-05-2007 @ 14:25 :
heey die stephan...ff een reactie jou antwoord
het is niet helemaal waar wat jij zegt. De roosters moeten uiterlijk 2 weken van te voren bekend zijn gemaakt. En daar mag (zonder de toestemming van de werknemer) niet zomaar veranderingen in worden aangebracht. Dat is ook de reden dat je uiterlijk 2 weken van te voren kan/mag vrij vragen. Dus als zij jou hebben ingepland voor een aantal uren dan kan/mag jij der in principe vanuit gaan dat dat jou uren zijn voor die weken en heb je in principe ook recht op die uren. Dat het in de praktijk vaak anders uitpakt dat is een ander verhaal.
Inderdaad waar, m.u.v. 1 ding. De roosters dienen minimaal 1 volle week voor aanvang bekend te zijn en niet 2. Filialen houden vaak 2 weken aan omdat personeel inderdaad 2 weken van tevoren vrij moet vragen maar volgens de CAO moet het rooster minimaal 1 volle week voor aanvang bekend zijn. Hierna mogen er geen wijzigingen meet worden aangebracht zonder de medewerker hiervan op de hoogte te stellen en uiteraard dat de medewerker ermee akkoord gaat.

Het verhaal over de definitieve versie en het concept is een mooi verzonnen verhaaltje van het MT van die winkel trouwens want dat is absoluut onzin.
Er staat concept boven de planning als de VM hem nog niet definitief heeft gemaakt en zodra hij dit doet staat er definitef boven. Dat is het enige verschil. Een planning ophangen voor medewerkers en er dan bij vertellen dat hij nog kan wijzigen is onzin. Zo kan niemand ervan op aan wanneer hij/zij moet werken. De planning moet gewoon 1 volle week voor aanvang opgehangen zijn voor de medewerkers en of er dan concept,definitief op pipo de clown bovenstaat maakt helemaal niets uit.

Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 20:26.
Oud 08-05-2007, 20:21
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
stokj schreef op 08-05-2007 @ 15:54 :
Vorige week heb ik aan mijn manager eindelijk gevraagd hoe het nou zat met dat verkoper A en B gedoe. Het blijkt nu dat hij mij geen verkoper B kan maken omdat die functie 'niet meer bestaat',danwel aan het verdwijnen is omdat we naar het nieuwe functiemodel gaan. In het verleden moet er een fout zijn gemaakt dat ik niet tot verkoper B ben gepromoveerd. (vorige manager). De huidige manager betreurt dit tenzeer Hij gaat nog kijken of ik alsnog tussen de regels door B kan worden, aangezien ik ervaring heb en er volgende maand al 5 jaar werk.
Graag een reactie van jullie op dit gebeuren.

Je werkt er al 5 jaar en nog geen verkoper B?????? dat kan echt niet!! (tenzij je in het systeem staat als verkoper A langer dan 1 jaar in dienst)Maar dan moet je destijds een brief hebben ontvangen met de reden waarom jij geen verkoper B bent geworden (en dat moeten gegronde redenen zijn)

Het is klinkklare onzin dat ze jou geen verkoper B kunnen maken omdat het nieuwe besturingsmodel eraan komt. de functie bestaat nog steeds en er kunnen nog steeds mensen verkoper B worden gemaakt (wij doen het nog steeds) Pas rond de zomer komt hier verandering in dus ze maken jou een raar praatje wijs.
Het management krijgt elke 4 weken een overzicht van mensen die in aanmerking komen voor de functie van verkoper/caissiere B. Het is dan aan hun om te bepalen of jij geschikt bent ja of nee. Zo ja, dan moeten ze dat wijzigen zo nee dan moet jij zoals ik hierboven al zei een brief ontvangen met de reden waarom jij niet geschikt bent.

Ik zou dit verhaal heel snel bij je vm aankaarten en anders als er geen actie wordt ondernomen naar je P&O manager gaan.

succes
Oud 08-05-2007, 21:32
ikbenschipper1
Citaat:
Bianca78 schreef op 08-05-2007 @ 21:21 :
Je werkt er al 5 jaar en nog geen verkoper B?????? dat kan echt niet!! (tenzij je in het systeem staat als verkoper A langer dan 1 jaar in dienst)Maar dan moet je destijds een brief hebben ontvangen met de reden waarom jij geen verkoper B bent geworden (en dat moeten gegronde redenen zijn)

Het is klinkklare onzin dat ze jou geen verkoper B kunnen maken omdat het nieuwe besturingsmodel eraan komt. de functie bestaat nog steeds en er kunnen nog steeds mensen verkoper B worden gemaakt (wij doen het nog steeds) Pas rond de zomer komt hier verandering in dus ze maken jou een raar praatje wijs.
Het management krijgt elke 4 weken een overzicht van mensen die in aanmerking komen voor de functie van verkoper/caissiere B. Het is dan aan hun om te bepalen of jij geschikt bent ja of nee. Zo ja, dan moeten ze dat wijzigen zo nee dan moet jij zoals ik hierboven al zei een brief ontvangen met de reden waarom jij niet geschikt bent.

Ik zou dit verhaal heel snel bij je vm aankaarten en anders als er geen actie wordt ondernomen naar je P&O manager gaan.

succes
Tenzij je toendertijd als vulploegmedewerker bent aangenomen, anders heb je nog altijd recht om door te stromen van A naar de B functie. Alleen vulploegmedewerkers en kwaliteitsmedewerkers hebben dat niet meer.

Groet
Ivo
Oud 08-05-2007, 21:33
ikbenschipper1
Citaat:
Bianca78 schreef op 08-05-2007 @ 21:15 :
Inderdaad waar, m.u.v. 1 ding. De roosters dienen minimaal 1 volle week voor aanvang bekend te zijn en niet 2. Filialen houden vaak 2 weken aan omdat personeel inderdaad 2 weken van tevoren vrij moet vragen maar volgens de CAO moet het rooster minimaal 1 volle week voor aanvang bekend zijn. Hierna mogen er geen wijzigingen meet worden aangebracht zonder de medewerker hiervan op de hoogte te stellen en uiteraard dat de medewerker ermee akkoord gaat.

Het verhaal over de definitieve versie en het concept is een mooi verzonnen verhaaltje van het MT van die winkel trouwens want dat is absoluut onzin.
Er staat concept boven de planning als de VM hem nog niet definitief heeft gemaakt en zodra hij dit doet staat er definitef boven. Dat is het enige verschil. Een planning ophangen voor medewerkers en er dan bij vertellen dat hij nog kan wijzigen is onzin. Zo kan niemand ervan op aan wanneer hij/zij moet werken. De planning moet gewoon 1 volle week voor aanvang opgehangen zijn voor de medewerkers en of er dan concept,definitief op pipo de clown bovenstaat maakt helemaal niets uit.
Klopt gelukkig hebben bij ons heel veel mensen dezelfde tijden en degene die flexibel inzetbaar zijn word dit ten alle tijden mee overlegd.
Oud 09-05-2007, 07:26
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-05-2007 @ 22:32 :
Tenzij je toendertijd als vulploegmedewerker bent aangenomen, anders heb je nog altijd recht om door te stromen van A naar de B functie. Alleen vulploegmedewerkers en kwaliteitsmedewerkers hebben dat niet meer.

Groet
Ivo
Klopt ja, inderdaad.... dat was ik even vergeten. Maar ik begreep een beetje uit zijn verhaal dat hij verkoper A was. Maar als hij vulploegmedewerker is gaat hij inderdaad nooit omhoog. Tenzij hij vindt dat hij werkzaamheden doet van een verkoper A(wat de medewerker vulploeg vaak toch wel doet) en hier recht op heeft kan hij dit natuurlijk wel bij zijn vm gaan aangeven.
Oud 09-05-2007, 07:34
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-04-2007 @ 20:09 :
Wat het recht hierover zegt weet ik eigelijk niet.

In iedergeval vind ik het niet erg netjes en eigelijk niet acceptabel van je baas. Bespreek dit eens met de regiomanager of bel P&O op het hoofdkantoor, liever anoniem? Bel of mail de aholdsignaallijn.
Waarom niet eerst gewoon bespreken met de vm zelf? Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor direct naar de Regiomanager of P&O manager te gaan. Zij zullen je bovendien direct hetzelfde vragen. Heb je het al met je vm erover gehad?. Als je dat al wel hebt gedaan ben ik benieuwd wat zijn antwoord was.

Of het officieel mag durf ik je niet te zeggen. Aangezien je een lager contract hebt dan de uren die je ingepland was. Volgens mij heb je dan wel recht op die uren.Maar wat ik wel zeker weet is dat wanneer hij je ineens een andere tijd geeft (ineens de avond i.p.v. de ochtend) hij dit wel met je moet overleggen, dus dat ben je dan niet verplicht.
Oud 09-05-2007, 07:44
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
Dayuum schreef op 17-04-2007 @ 22:09 :
Weet iemand misschien wat iemand van 15 jaar per uur krijgt als vakkenvuller? Ik werk er ongeveer al twee weken en ze hebben nog niks verteld en ik krijg nooit tijd om het te vragen
Sorry, maar jij moet je contract hebben getekend waar dit allemaal precies instond. Als jij dit niet hebt gedaan zou ik daar maar eens heel snel achteraan gaan.
Oud 09-05-2007, 07:56
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 18-04-2007 @ 17:45 :
heey!
zit momenteel nogal in dilemma; mijn baas doet echt onwijs lullig tegen me (naja niet alleen tegen mij, iedereen vind hem echt een eikel!) maargoed.. ik heb dus een contract voor 9uur per week. Ik werk er al dik 1,5 jaar, en werk eigenlijk altijd 11.45uur (donderdag avond & zaterdag overdag) sinds vorige maand roosterd hij me opeens 2x per maand 8.45uur per week in. Opzich niet erg, maar dit is niet in overleg gebeurt, en indien ik het geld goed kan gebruiken wil ik gewoon die 11.45uur werken die ik al 1,5 jaar werk! Hier heb ik dus afgelopen week om gevraagd, zegt hij gewoon doodleuk; "Nou dat weet ik nog niet hoor, het is namelijk altijd haken & ogen met jou"

Ik weet niet waar hij het over heeft!? Als ze bellen kan ik eigenlijk altijd wel komen, vraag bijna nooit vrij, ben vrijwel nooit ziek.. Maar had al een poosje het idee dat hij de pik op me had..

Vanmiddag kwam ik in de winkel om een paar boodschapjes, zegt hij niet eens "hoi" en gaatie weer helemaal uit z'n plaat tegen me! Over het feit dat ik een briefje had neergelegd voor de vrouw die de roosters maakt voor de kassa (waar ik werkzaam ben) Echt niet normaal hoe hij tekeer ging, terwijl ik aan de kassa stond & er gewoon klanten bij waren. Hij vertikt het om me apart te nemen naar kantoor, hij 'regelt' alles in de winkel..

Nu ben ik serieus super over de zeik, want ze nemen wel heel de tijd nieuwe mensen aan, en tegen mij gaat ie moeilijk lopen doen om 3 miezerige uurtjes?!

Wat moet ik doen? Ik ben serieus in staat m'n werk op te zeggen om zijn domme acties, maar het probleem is dat ik in een dorp woon waar eigenlijk niks anders te doen is dan werken bij de AH of horeca (liever niet!)

b.v.d.
Daisy
Over het contract en inplannen:

hij heeft jou eigelijk altijd 11.45 uur per week ingepland dat betekend dus nu dat jij ook recht hebt op een contract van 11.45. Waarom? Als hij jou structureel meer dan 6 maanden (zijn er 6 als ik het goed heb) zoveel uur meer inpland per week heb jij automatisch recht op een contract van 11.45 uur. Het feit dat hij zegt het is altijd haken en ogen met jou tsja... of hij nou gelijk heeft of niet. Jij werkt al 1,5 jaar 11.45 uur per week dus dat betekend dat jij nu automatisch recht hebt op een hoger contract. Wrijf hem dat maar in en als hij ontkend moet hij maar in de CAO gaan kijken. Ik zou dus zeggen direct gaan opeisen dat contract Daisy.

Over het schelden en tekeer gaan in de winkel.

Hij heeft een voorbeeldfunctie en hoort dit absoluut niet te doen! niemand trouwens ook een medewerker vulploeg niet. Spreek hem direct hierop aan en zeg dat jij het heel onprofessioneel van hem vind wat hij doet. Hij zal hier waarschijnlijk even stil van zijn omdat hij dondersgoed weet dat je gelijk hebt. Dit had je eigelijk direct moeten doen waar alle klanten bijstonden zodat hij ook even flink voor lul stond. Ik zou het als je hem de volgende keer ziet trouwens direct wel zeggen. Zeg dat je hem wilt spreken en niet op de winkelvloer! Zeg hem wat je ervan vind en dat je dit soort dingen in het vervolg liever hoort op kantoor en op een normale manier. Houd hij zich hier niet aan of trekt hij zich niets van je aan dan zou ik naar je supermarktmanager gaan. Gaat dit verhaal over hem dan zou ik dit zeker even melden bij je operationeel manager. Ik zou zeker niet je baan opzeggen voor zo'n idioot.

Succes
Oud 09-05-2007, 08:53
stokj
stokj is offline
Citaat:
Bianca78 schreef op 09-05-2007 @ 08:26 :
Klopt ja, inderdaad.... dat was ik even vergeten. Maar ik begreep een beetje uit zijn verhaal dat hij verkoper A was. Maar als hij vulploegmedewerker is gaat hij inderdaad nooit omhoog. Tenzij hij vindt dat hij werkzaamheden doet van een verkoper A(wat de medewerker vulploeg vaak toch wel doet) en hier recht op heeft kan hij dit natuurlijk wel bij zijn vm gaan aangeven.
Ik heb het met mijn supermarktmanager over gehad. onze verkoopmanager is sinds april buiten dienst ivm ongeval, dus die is er op dit moment niet. Ik ben aangenomen als verkoper A, maar ik heb nooit die brief gehad waarin stond wat de redenen waren om mij geen verkoper B te maken. Verder is het denk ik afwachten wat voor actie hij gaat ondernemen. 1,5 jaar geleden was er precies hetzelfde probleem bij 2 anderen, alleen waren zij wat korter in dienst. met 'speciale' toestemming zijn zij toen B geworden.

Een ander vraag: is het functieprofiel van de (parttime) teamleider al bekend?
Oud 09-05-2007, 09:18
ikbenschipper1
Citaat:
Bianca78 schreef op 09-05-2007 @ 08:34 :
Waarom niet eerst gewoon bespreken met de vm zelf? Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor direct naar de Regiomanager of P&O manager te gaan. Zij zullen je bovendien direct hetzelfde vragen. Heb je het al met je vm erover gehad?. Als je dat al wel hebt gedaan ben ik benieuwd wat zijn antwoord was.

Of het officieel mag durf ik je niet te zeggen. Aangezien je een lager contract hebt dan de uren die je ingepland was. Volgens mij heb je dan wel recht op die uren.Maar wat ik wel zeker weet is dat wanneer hij je ineens een andere tijd geeft (ineens de avond i.p.v. de ochtend) hij dit wel met je moet overleggen, dus dat ben je dan niet verplicht.
uiteraard moet jec dat eerst bespreken met je vm / asm maar ik ga er van uit dat een ieder dat automatisch doet

groet
ivo
Oud 09-05-2007, 09:20
ikbenschipper1
Citaat:
Bianca78 schreef op 09-05-2007 @ 08:56 :
Over het contract en inplannen:

hij heeft jou eigelijk altijd 11.45 uur per week ingepland dat betekend dus nu dat jij ook recht hebt op een contract van 11.45. Waarom? Als hij jou structureel meer dan 6 maanden (zijn er 6 als ik het goed heb) zoveel uur meer inpland per week heb jij automatisch recht op een contract van 11.45 uur. Het feit dat hij zegt het is altijd haken en ogen met jou tsja... of hij nou gelijk heeft of niet. Jij werkt al 1,5 jaar 11.45 uur per week dus dat betekend dat jij nu automatisch recht hebt op een hoger contract. Wrijf hem dat maar in en als hij ontkend moet hij maar in de CAO gaan kijken. Ik zou dus zeggen direct gaan opeisen dat contract Daisy.

Over het schelden en tekeer gaan in de winkel.

Hij heeft een voorbeeldfunctie en hoort dit absoluut niet te doen! niemand trouwens ook een medewerker vulploeg niet. Spreek hem direct hierop aan en zeg dat jij het heel onprofessioneel van hem vind wat hij doet. Hij zal hier waarschijnlijk even stil van zijn omdat hij dondersgoed weet dat je gelijk hebt. Dit had je eigelijk direct moeten doen waar alle klanten bijstonden zodat hij ook even flink voor lul stond. Ik zou het als je hem de volgende keer ziet trouwens direct wel zeggen. Zeg dat je hem wilt spreken en niet op de winkelvloer! Zeg hem wat je ervan vind en dat je dit soort dingen in het vervolg liever hoort op kantoor en op een normale manier. Houd hij zich hier niet aan of trekt hij zich niets van je aan dan zou ik naar je supermarktmanager gaan. Gaat dit verhaal over hem dan zou ik dit zeker even melden bij je operationeel manager. Ik zou zeker niet je baan opzeggen voor zo'n idioot.

Succes
Het is zelf korter dan 6 maanden namelijk 13 weken.

Groet
Ivo Jan
Oud 09-05-2007, 09:21
ikbenschipper1
Citaat:
stokj schreef op 09-05-2007 @ 09:53 :
Ik heb het met mijn supermarktmanager over gehad. onze verkoopmanager is sinds april buiten dienst ivm ongeval, dus die is er op dit moment niet. Ik ben aangenomen als verkoper A, maar ik heb nooit die brief gehad waarin stond wat de redenen waren om mij geen verkoper B te maken. Verder is het denk ik afwachten wat voor actie hij gaat ondernemen. 1,5 jaar geleden was er precies hetzelfde probleem bij 2 anderen, alleen waren zij wat korter in dienst. met 'speciale' toestemming zijn zij toen B geworden.

Een ander vraag: is het functieprofiel van de (parttime) teamleider al bekend?
1,5 jaar geleden moest het doorstromen naar verkoper B nog niet zo'n probleem zijn geweest hoor...
De functieomschrijving van teamleider is nog altijd niet bekend.
Ik wacht zelf daar ook met spanning op maar ja het kan nog even duren.

Groet
Ivo Jan
Oud 09-05-2007, 09:37
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-05-2007 @ 10:21 :
1,5 jaar geleden moest het doorstromen naar verkoper B nog niet zo'n probleem zijn geweest hoor...
De functieomschrijving van teamleider is nog altijd niet bekend.
Ik wacht zelf daar ook met spanning op maar ja het kan nog even duren.

Groet
Ivo Jan
De definitieve functieomschrijving is inderdaad nog niet klaar. Ik heb hier thuis een voorlopige versie liggen. Je kunt hem vergelijken met de functieomschrijving van een VS nu. Alleen staat er ook in dat de tl straks verantwoordelijk is voor de planning en er staat een stuk in over leidinggeven.
Oud 09-05-2007, 09:38
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-05-2007 @ 10:20 :
Het is zelf korter dan 6 maanden namelijk 13 weken.

Groet
Ivo Jan
Nog korter zelfs... heel mooi
Oud 09-05-2007, 09:40
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
stokj schreef op 09-05-2007 @ 09:53 :
Verder is het denk ik afwachten wat voor actie hij gaat ondernemen.
Hoe reageerde hij op jouw verhaal?
Oud 09-05-2007, 18:57
Knots
Knots is offline
Salaris + vakantiegeld (+ persooneelskorting?) =
Oud 09-05-2007, 19:16
ook hallo
ook hallo is offline
Tering ja ik heb echt veel gehad Daar moet die personeelskorting bijna wel bij zitten
Oud 09-05-2007, 20:22
stokj
stokj is offline
Citaat:
Bianca78 schreef op 09-05-2007 @ 10:40 :
Hoe reageerde hij op jouw verhaal?
Hij reageerde best wel verbaast. Bij zijn aanstelling als supermarktmanager bij ons filiaal 2 jaar geleden, ging hij ervan uit dat iedereen die langer dan 1,5 jaar daar werkte verkoper B was. Het verbaasde hem ook dat ik na 5 jaar nog steeds geen B ben. Hij zei dat ie in ieder geval bij zijn baas gaat proberen omdit recht te draaien en mij alsnog B te maken. Hij legde mij de hele procedure uit, dat de manager een brief krijgt van dat hij een werknemer B moet maken en dat je een brief krijgt als dat om bepaalde redenen niet mag (omdat je niet aan de eisen voldoet). Als je zo'n brief krijgt dan moet je binnen een half jaar aan de eisen voldoen. Nou ik heb nooit zo'n brief gehad nog iets van de toenmalige manager gehoord (die nu hoofd opleidingen is op het hoofdkantoor in zaandam).

PS Bianca78 zou je die voorlopige functieprofiel kunnen posten?
Oud 09-05-2007, 22:09
ikbenschipper1
Citaat:
ook hallo schreef op 09-05-2007 @ 20:16 :
Tering ja ik heb echt veel gehad Daar moet die personeelskorting bijna wel bij zitten
Dit zit er ook bij inderdaad
Oud 09-05-2007, 22:27
djsand-r
djsand-r is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-05-2007 @ 23:09 :
Dit zit er ook bij inderdaad
Personeels korting is echt de bom, mijn oom en tante halen alles bij de AH, dus 300 euro per jaar komt voor mij gewoon uit de lucht vallen

maargoed liefde op het eerste gezicht dit loonstrookje

Trouwens.. wat is BCD ik heb een X aantal uren [maal] 4.12 (mijn Uurloon) ..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten