Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2007, 10:51
loveless
loveless is offline
ik heb een meisje ontmoet ze is 14 en ik ben bijna 18, ze super leuk grappig enzo maar mijn vraag is het verboden om een relatie aan te gaan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2007, 10:52
Verwijderd
Relatie volgens mij niet, seks met haar hebben wel totdat ze 16 is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 10:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poggy schreef op 03-05-2007 @ 11:52 :
Relatie volgens mij niet, seks met haar hebben wel totdat ze 16 is.
Niet alleen seks, tongzoenen ook. En het gaat niet alleen om wat zij wil, maar ook wat haar ouders vinden. Zij mogen aangifte doen, ook als het meisje het zogenaamd wilde...
Oud 03-05-2007, 11:06
Verwijderd
Sterker nog, het gaat ook niet alleen om wat het meisje en de ouders willen. Er mag tot vervolging worden overgegaan als het gaat om seks met iemand <16, ook zonder klacht van de ouders.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:10
loveless
loveless is offline
en als de ouders er mee eens zijn dan is er niks mee?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:11
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
lol
dus als je 16 bent en je hebt iets met iemand van 15 dan kun je vervolgd worden?
Oud 03-05-2007, 11:12
Optima
Optima is offline
kortom: wil je zeker zijn van je zaak en geen gezeik: hou je leuter dan in je broek, en ga gewoon lekker met dr naar de speeltuin
Oud 03-05-2007, 11:28
stout!
stout! is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2007 @ 11:59 :
Niet alleen seks, tongzoenen ook.
Dan zijn er een hoop 17-jarige jongens in overtreding.
Oud 03-05-2007, 11:39
Verwijderd
Citaat:
loveless schreef op 03-05-2007 @ 12:10 :
en als de ouders er mee eens zijn dan is er niks mee?
Jawel.

Of je vervolgd en veroordeeld wordt is een 2e, net zoals bij die 16jarigen die iets met een 15jarige hebben, het is tegen de wet, maar geen rechter die je veroordeeld natuurlijk.

Nou lijkt het me sowieso geen goed plan om als 18jarige iets met een 14jarige te hebben, en al helemaal geen seks, maargoed, dat moet je helemaal zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:46
Verwijderd
Officieel geen seks onder zestien, nee, maar dat wordt alleen een probleem op het moment dat er iemand aangeklaagd wordt voor misbruik. Stel dat je wel met 'r zou zoenen en flikflooien dan komt er echt geen politieagent aan die je oppakt, hoor.

Ik zou d'r niet zo'n punt van maken. Het is wel een tamelijk groot verschil, maar niet ondoenlijk. En als het toch een te groot verschil blijkt, vinden jullie het allebei niet echt leuk en gaat het vanzelf weer uit.. toch?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:57
Bloem
Bloem is offline
Bewaar voor de zekerheid maar briefjes ed waar uit blijkt dat ze jou ook leuk vindt, mochten er dan mensen moeilijk gaan doen kun je dat altijd als een soort bewijs aandragen van het feit dat ze jou ook leuk vond en dat alles vrijwillig gebeurde. Al zou ik vooral eerst even uitzoeken of ze jou ook ziet zitten voordat ik aan dit soort dingen zou gaan denken
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 03-05-2007 @ 12:06 :
Sterker nog, het gaat ook niet alleen om wat het meisje en de ouders willen. Er mag tot vervolging worden overgegaan als het gaat om seks met iemand <16, ook zonder klacht van de ouders.
Eh...
Alleen als er iemand aangifte doet, volgens mij. Het meisje (of jongen) of de desbetreffende ouders. Soort gedoogbeleid heerst er.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-05-2007 @ 13:46 :
Eh...
Alleen als er iemand aangifte doet, volgens mij. Het meisje (of jongen) of de desbetreffende ouders. Soort gedoogbeleid heerst er.
Nee, dat is gewijzigd. Vroeger was het een klachtdelict, waarbij het alleen strafbaar was wanneer de ouders aangifte deden. Nu is het gewoon een strafbaar feit. (Waarbij nog wel gedoogbeleid heerst in gevallen van 16-15 enzo) Wel moet er natuurlijk door iemand aangifte worden gedaan of moet je op heterdaad betrapt worden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:32
Verwijderd
Mwoa, het ligt er aan of je problemen verwacht met haar of met haar ouders. Mijn vriendin was 15 toen ik haar ontmaagdde, en ik was toen 19.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-05-2007 @ 12:57 :
Bewaar voor de zekerheid maar briefjes ed waar uit blijkt dat ze jou ook leuk vindt, mochten er dan mensen moeilijk gaan doen kun je dat altijd als een soort bewijs aandragen van het feit dat ze jou ook leuk vond en dat alles vrijwillig gebeurde. Al zou ik vooral eerst even uitzoeken of ze jou ook ziet zitten voordat ik aan dit soort dingen zou gaan denken
Maakt geen zak uit. De wet gaat er vanuit dat het kind zo jong is dat het nog niet goede verantwoordelijke beslissingen kan nemen. En daarom moeten die kinderen beschermd worden.
Oud 03-05-2007, 14:03
Verwijderd
Officieel mag het niet, maar er zullen geen problemen komen tenzij haar ouders aangifte gaan doen.

(Als jullie geen seks hebben en niet zoenen, dan mag het overigens wel.)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 14:34
Verwijderd
sowieso kansloos
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 03-05-2007 @ 12:39 :
Jawel.

Of je vervolgd en veroordeeld wordt is een 2e, net zoals bij die 16jarigen die iets met een 15jarige hebben, het is tegen de wet, maar geen rechter die je veroordeeld natuurlijk.
het komt niet eens tot een rechtzaak. Leve het opportuniteitsbeginsel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 00:21
Verwijderd
Ja! Let op, de advocaat zegt het!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 06:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-05-2007 @ 12:46 :
Officieel geen seks onder zestien, nee, maar dat wordt alleen een probleem op het moment dat er iemand aangeklaagd wordt voor misbruik. Stel dat je wel met 'r zou zoenen en flikflooien dan komt er echt geen politieagent aan die je oppakt, hoor.

Ik zou d'r niet zo'n punt van maken. Het is wel een tamelijk groot verschil, maar niet ondoenlijk. En als het toch een te groot verschil blijkt, vinden jullie het allebei niet echt leuk en gaat het vanzelf weer uit.. toch?
Dit

Waarom probeer je het niet?
Er zijn zat relaties die dat leeftijdsverschil hebben of hebben gehad, maar die het niet hier op het forum posten. Ik vind het 'o-pas-op-ze-is-nog-zo-jong' gehalte wel mee vallen
Oud 04-05-2007, 06:08
Verwijderd
Hij had het over een relatie aangaan en ik snap niet dat iedereen dan direct over seks begint. Voor hetzelfde geld is hij bereidt om nog te wachten totdat ze zestien is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 08:05
Verwijderd
Als ouders aangifte komen doen bij de politie à la "Goedemorgen, mijn dochter van veertien zoent met haar vriendje van achttien, ik wil graag aangifte doen" dan sturen ze die ouders waarschijnlijk naar huis met het advies om dan gewoon eens met hun dochter te praten in plaats van de politie lastig te vallen met een minor opvoedprobleempje.
En iemand zei dat een ander dan de ouders dan ook aangifte kon doen en dat het dan strafbaar was - zie je het al voor je? "Dag meneer agent, ik kom aangifte doen van misbruik, want het buurmeisje zoent met haar vriendje".
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 11:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
Zao schreef op 04-05-2007 @ 07:08 :
Hij had het over een relatie aangaan en ik snap niet dat iedereen dan direct over seks begint.
Echt niet? Dat is toch logisch, aangezien er wetten zijn omtrent seks met een 14-jarige, maar geen wetten omtrent praten, skeeleren, koken, knuffelen of uit eten gaan met een 14-jarige.
Oud 04-05-2007, 12:15
IcedEarth
IcedEarth is offline
ach maak je niet zo druk
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 14:08
Chasin'
Chasin' is offline
gewoon doen, als die ouders het toch goed vinden en het meisje zelf het ook wilt.. dan is er toch geen probleem..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2007, 14:40
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Chasin' schreef op 05-05-2007 @ 15:08 :
gewoon doen, als die ouders het toch goed vinden en het meisje zelf het ook wilt.. dan is er toch geen probleem..
Toch zou ik er mee oppassen. Straks gaat het uit en word je achteraf nog eens gepakt op je daden, terwijl je dacht dat ze 'het ook wel wilde'.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 16:04
Metal
Metal is offline
Citaat:
stout! schreef op 03-05-2007 @ 12:28 :
Een hoop 24-jarige ook.
Oud 05-05-2007, 16:19
Metal
Metal is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 03-05-2007 @ 15:34 :
sowieso kansloos
Dit ook ja. Gasten van 22 (of ouder) die een 'vriendin' van 14 hebben. Get a life ofzo.

Maar iig, je moet in dezelfde levensfase zitten. That's all.

14 en 19 vind ik ook odd. 25 en 30 hoeft geen probleem te zijn, 22 en 27 kan wel weer een probleem zijn. En dat verschilt voor iedereen, GELUKKIG.
Oud 05-05-2007, 17:45
Vice
Vice is offline
En nu maar hopen dat ze jou ook leuk vindt.
Oud 05-05-2007, 18:54
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
oke, mensen, doe effe normaal, dat meisje gaat echt wel geen klacht gaan indienen als het uit is hoor God, God, zijn jullie eignlijk 14 geweest?
en een relatie tussen een 14 jarige en een van 17 bijna 18 kan echt wel lukken hoor ! mss is dat meisje gewoon volwassen voor haar leeftijd,,
ik ken een koppel van 15 en 18 en ze hebben het heeeel goed samen, en hebben ook geen sex, sex hoeft toch niet persé
Oud 05-05-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
fotj_undercover schreef op 05-05-2007 @ 19:54 :
oke, mensen, doe effe normaal, dat meisje gaat echt wel geen klacht gaan indienen als het uit is hoor God, God, zijn jullie eignlijk 14 geweest?
Echt wel geen klacht?
Het gebeurd vaker dan je denkt hoor. Pubertijd enzo.
Citaat:
en een relatie tussen een 14 jarige en een van 17 bijna 18 kan echt wel lukken hoor ! mss is dat meisje gewoon volwassen voor haar leeftijd,,
Agree.
Citaat:
ik ken een koppel van 15 en 18 en ze hebben het heeeel goed samen, en hebben ook geen sex, sex hoeft toch niet persé
Het hoeft niet perse nee, maar het is toch wel logisch dat TS er even op gewezen wordt dat waarschijnlijk niet zo'n goed idee is. Bovendien vraagt hij om wettelijke regelingen en zijn die er voor seks.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 21:54
fotj_undercover
Juist

en ja, het kan idd dat het meisje een klacht indient, maar ik denk niet dat ze dat zal doen als jullie vrienden blijven, dus blijf gewoon goeie vrienden als het gedaan is maja, het is nog niet eens begonnen en wij praten hier al over als het gedaan is, de topicstarter voelt zich vast geweldig
Oud 05-05-2007, 22:04
Verwijderd
ik heb genoeg gehoord van meisjes die uit wraak maar aangifte gingen doen omdat hun exvriendje ze had gedumpt en zij minderjarig waren...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 22:05
fotj_undercover
weet je wat he loveless,
hou je trots nog effe in je ondebroek en dan komen er geen problemen
Oud 07-05-2007, 13:51
sopiadora
sopiadora is offline
Toen ik 14 was had ik een relatie met een jongen van 18, dat heeft zo'n twee jaar geduurd.
Het was een vreselijke relatie aangezien ik emotioneel erg onvolwassen was, erg onzeker en ik had veel bevestiging van hem nodig. Daarnaast was hij een arrogante op seks beluste kwal, dus 't was gewoon geen gelijkwaardige relatie, in de zin van dat we niet dezelfde verwachtingen hadden.

We hebben nog steeds contact als redelijk goede vrienden, maar we passen gewoon voor geen meter bij elkaar. Dus de problemen die wij tegenkwamen, hadden niks met onze leeftijd te maken.

Dus ik denk wel dat je er verstandig aan doet een gelijkwaardige relatie op te bouwen als je aan seks toe mocht komen.
Leeftijd is altijd te overbruggen (mijn huidige vriend is 7 jaar ouder), maar niet altijd te negeren. 14 is nog zó jong!!

Dus, als ik uit ervaring mag spreken, doe alsjeblieft heel voorzichtig met haar.
Oud 07-05-2007, 14:01
Verwijderd
Citaat:
sopiadora schreef op 07-05-2007 @ 14:51 :
THet was een vreselijke relatie aangezien ik emotioneel erg onvolwassen was, erg onzeker en ik had veel bevestiging van hem nodig. [...] Dus de problemen die wij tegenkwamen, hadden niks met onze leeftijd te maken.
??
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:14
sopiadora
sopiadora is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-05-2007 @ 15:01 :
??
Dat zeg ik op basis van 't feit dat ik hem nu nog niet snap .
Oud 07-05-2007, 18:26
kaj1905
kaj1905 is offline
Citaat:
stout! schreef op 03-05-2007 @ 12:28 :
ja zeker weten, ik dus ook!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:28
kaj1905
kaj1905 is offline
Maar als ik dus ( op mijn 17e, wordt 19 mei 18 ) een relatie heb met n meisje van 14 dan mag dat dus eigg officieel gezien niet ??
Dus ik mag eigg nix met dr doen ( lichamelijk dan ?? )???
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:07
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
kaj1905 schreef op 07-05-2007 @ 19:28 :
Maar als ik dus ( op mijn 17e, wordt 19 mei 18 ) een relatie heb met n meisje van 14 dan mag dat dus eigg officieel gezien niet ??
Nee, maar als je het nog voor de 19e doet heb je misschien nog mazzel, mits je voor de kinderrechter komt
Oud 08-05-2007, 15:25
sopiadora
sopiadora is offline
Citaat:
kaj1905 schreef op 07-05-2007 @ 19:28 :
Je moet je gewoon afvragen of je überhaupt wel wat wil met een meisje van 14. Weet je hoe jong dat is?! En dan kan ze wel verstandig lief en leuk zijn, maar emotioneel kan ze bijna niet op 't zelfde niveau als jij zitten.

Nogmaals: ik was 14 met een jongen van 18 en 't was niet gelijkwaardig, niet alleen vanwege de leeftijd, maar als ik erop terugkijk was ik gewoon veel te jong.

Doe dat zo'n meisje gewoon niet aan .
Oud 08-05-2007, 16:05
kaj1905
kaj1905 is offline
Citaat:
sopiadora schreef op 08-05-2007 @ 16:25 :
Je moet je gewoon afvragen of je überhaupt wel wat wil met een meisje van 14. Weet je hoe jong dat is?! En dan kan ze wel verstandig lief en leuk zijn, maar emotioneel kan ze bijna niet op 't zelfde niveau als jij zitten.

Nogmaals: ik was 14 met een jongen van 18 en 't was niet gelijkwaardig, niet alleen vanwege de leeftijd, maar als ik erop terugkijk was ik gewoon veel te jong.

Doe dat zo'n meisje gewoon niet aan .

eigg kan ik t super goed met haar vinden ( ook op sexueel en andere gebieden )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 18:22
Princesse Suze
Princesse Suze is offline
Citaat:
Je moet je gewoon afvragen of je überhaupt wel wat wil met een meisje van 14. Weet je hoe jong dat is?! En dan kan ze wel verstandig lief en leuk zijn, maar emotioneel kan ze bijna niet op 't zelfde niveau als jij zitten.Nogmaals: ik was 14 met een jongen van 18 en 't was niet gelijkwaardig, niet alleen vanwege de leeftijd, maar als ik erop terugkijk was ik gewoon veel te jong.

Doe dat zo'n meisje gewoon niet aan
En wat als ik dat nou niej erg vindt?? Nou, zou ik me gwoon tot hem aangetrokken moeten voelen en nix met m mogen doen K kan wel w8en tot mijn 16e zie er alleen niej veel reden toe!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2007 @ 11:59 :
Niet alleen seks, tongzoenen ook. En het gaat niet alleen om wat zij wil, maar ook wat haar ouders vinden. Zij mogen aangifte doen, ook als het meisje het zogenaamd wilde...
Zij, de ouders en de kinderbescherming kunnen aangifte doen. Er wordt alleen actie ondernomen op die leeftijd als er aangifte gedaan wordt.

Aan te raden is dus met seks 'ff' te wachten tot ze 16 is, want als d'r ouders d'r achter komen en d'r een probleem van willen maken, kun je goed genaaid (huhuhu) worden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:29
juno
juno is offline
Als jij daar over de vloer komt, en ze doorkrijgen dat je gewoon een hele goeie jongen bent, zullen ze niet dwars gaan liggen.

Als ze je niet aardig vinden, of je niet kennen, zullen ze ook als ze zestien is vervelend gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 17:41
fotj_undercover
ik persoonlijk zou ook niet wachten om een relatie te beginnen met een van 18, en oke, dat kan zijn omdat ik nog jong ben enz, maar zooooo erg kan dat toch niet zijn?!
Oud 12-05-2007, 12:14
kaj1905
kaj1905 is offline
Dat afwachten is ook niet het leukste, ik vindt dat je eigg het wel op het moment moet doen dat je t zelf ( of alle 2 ) ook egt wíl.......

En ja tegen de wet of niet...... Moet je nagaan hoeveel jongeren dan de wet overtreden
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 13:30
fotj_undercover
eigelijk wel he ik ben dan ook wel een paar keer tegen de wet geweest dan
Oud 12-05-2007, 13:32
thegoodlife
thegoodlife is offline
Meisjes van 14 horen uberhaupt geen sex te hebben.
Oud 12-05-2007, 13:33
fotj_undercover
geen sex!
ma tongzoenen blijkt ook tegen de wet te zijn
Reageren

Regels voor berichten