![]() |
|
![]() |
Hey,
Dit is mijn eerste bericht hier op de forum. En ik had een vraag over de voorbeeld examen natuurkunde. Wij hebben die van school gekregen maar ik snap sommige dingen niet. En het irritante is dat ik geen antwoorden kan vinden zodat ik weet hoe het wel moet. Maar zijn een paar vragen wat ik niet snap. Ik heb het ingescant: Klik hier voor de vragen en dan is er nog een vraag en die typ ik wel: Bereken de startsnelheid van het spuugbeestje. Ga ervan uit dat alle beweginsenergie die het beestje heeft bij het loskomen, omgezet wordt in zwaarte-energie. alvast bedankt, |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar tips voor het aanpakken van vragen: - kijk welke gegevens je hebt en schrijf dit op. - maak een tekening van de situatie als deze niet gegeven is om een overzicht voor jezelf te maken. - kijk in binas in de tabel met formules voor natuurkunde (ik weet niet wat dat is in de KGT binas) en zoek op welke je moet gebruiken. Als je het echt niet weet, zie je met de laatste stap (het opzoeken van de formule) vaak wel iets wat je toe kan passen om een bepaalde waarde te krijgen ![]() succes. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Even voor de goede orde: als wiskundige ben ik het met je eens dat het essentieel is en blijft om te wijzen op het verschil in nauwkeurigheid, maar als het examenvoorschrift niet zo'n hoge nauwkeurigheid voorschrijft zie ik verder geen probleem. Zelf had ik er na het behalen van mijn mavo-diploma overigens niet zo'n moeite mee om bij natuurkunde op het havo naar de waarde g=9,8 m/s² over te moeten schakelen. Vanwege het gebruik van de rekenmachine maakt het wat dat betreft niet zoveel uit dat je met die waarde zou moeten rekenen, maar blijkbaar neemt men het bij het v.m.b.o. voor lief dat een afgeronde waarde ten koste gaat van een bepaalde nauwkeurigheid.
|
![]() |
|
|