Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2007, 00:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
airbag schreef op 20-04-2007 @ 20:02 :
Ik raad je aan een replay te kijken met Aldipc als speler, het is prachtig hoe hij z'n tanks gebruikt om de rocket gastjes van de tegenstander te overrijden zonder veel van het offensief te missen.
Die rocket infantry staat ook uiteraard aan de buitenkant met tanks in het midden lijkt me, anders heb je geen voertuigen om zo'n platrij poging te blokkeren, en vangen ze niet de eerste schoten op, waardoor je een paar infanteristen verliest, in plaats van dat je hoofdmacht (die de vuurkracht moet leveren) beschadigd raakt en tijdens het pletten van gebouwen makkelijk vernielt kan worden.
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 20-04-2007 @ 11:25 :
Mammoth + railgun upgrade = Super effective tegen alles, of niet?
Bijna wel. Infanterie houdt het iets langer uit vanwege de aantallen, maar probeer een veteraan mammoth tank maar eens met die proppenschieters van de rocket militia aan stukken te krijgen.

Een alien mastermind daarentegen, die weet daar wel raad op..

Speel je geen aliens, dan kun je het beste een massale aanval op die ene tank uitvoeren, met een paar militia voorop om de eerste schoten op te vangen. Met een beetje mazzel heeft de speler aan de andere kant zijn muis niet boven die unit hangen en schiet de mammoth braaf eerst de fluteenheden af.
Oud 21-04-2007, 02:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-04-2007 @ 01:40 :
Bijna wel. Infanterie houdt het iets langer uit vanwege de aantallen, maar probeer een veteraan mammoth tank maar eens met die proppenschieters van de rocket militia aan stukken te krijgen.

Een alien mastermind daarentegen, die weet daar wel raad op..

Speel je geen aliens, dan kun je het beste een massale aanval op die ene tank uitvoeren, met een paar militia voorop om de eerste schoten op te vangen. Met een beetje mazzel heeft de speler aan de andere kant zijn muis niet boven die unit hangen en schiet de mammoth braaf eerst de fluteenheden af.
Ook minimaal. Railgun schiet een militia per schot dood. Zeker in groepen zijn ze dus zeer dodelijk.

Alien masterminds hebben een max build van 1, en tegen een groepje Mammoths wint die het dus ook niet.

Apc's vol met rocketsoldiers en verder alles met rocketattacks / tanks vol op die Mammoths force attacken is je beste mogelijkheid inderdaad, een tank per keer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 20:17
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 21-04-2007 @ 03:04 :
Ook minimaal. Railgun schiet een militia per schot dood. Zeker in groepen zijn ze dus zeer dodelijk.

Alien masterminds hebben een max build van 1, en tegen een groepje Mammoths wint die het dus ook niet.

Apc's vol met rocketsoldiers en verder alles met rocketattacks / tanks vol op die Mammoths force attacken is je beste mogelijkheid inderdaad, een tank per keer.
die vliegtuigen van de scrin zijn er ook behoorlijk effectief tegen ze zijn de mammoth al rond voordat hij zn rockets op dat vliegding kan targetten
Oud 22-04-2007, 06:36
Azulth
Azulth is offline
Perfect spel... Als ik de computer had, zou ik het zeker weten kopen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 10:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nu ja, twee keer 8 soldaten plus eventueel twee confessors. Dan ben je toch 18 schoten verder eer ze hun aandacht op iets anders richten.
Een dergelijk salo vernielt de gemiddelde tank, dus is het zeker effectief.
Het effect wordt natuurlijk teniet gedaan als een menselijke speler directe controle heeft, want die trapt daar niet in en zal handmatig de opdracht geven eerst je anti-armor te bestoken.
Citaat:
Maar ja, je moet masterminds dan ook echt exclusief voor hit and run gebruiken. Als je zo'n ding een unit over laat nemen en daarna laat staan wordt het aan gort geschoten.
Tenzij je met pitbulls of dergelijke snelle eenheden te maken hebt lukt het vaak wel.
Citaat:
Het klinkt op zich goed, maar dat van die apc's weet ik niet. Als die apc wordt opgeblazen ben je in tegenstelling tot eerdere c&c games de rocket soldiers ook kwijt. Ik zou eerst moeten kijken wat het langste zou leven in verhouding tot de kosten, de rocket soldiers zelf, of in een apc.

Wat Woef zegt is overigens ook een goede taktiek (als je aliens speelt dan). Een paar van die devastator warships richten verwoestingen aan, en het duurt even eer een mammoth binnen bereik kan komen. Nadeel is dat die dingen duur zijn.
Oud 22-04-2007, 11:01
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-04-2007 @ 11:56 :

Wat Woef zegt is overigens ook een goede taktiek (als je aliens speelt dan). Een paar van die devastator warships richten verwoestingen aan, en het duurt even eer een mammoth binnen bereik kan komen. Nadeel is dat die dingen duur zijn.
Ik had het over die 1ste vliegtuigen eigenlijk die soort van banshees ofzo

die devastators zijn enorm handig 2 groepen bij de ingang van je basis plus wat air defences en er komt geen enemie meer langs

en om aantevallen die planetery assault carriers daar is serieus echt niks tegen wat daar effectief tegen is
Oud 22-04-2007, 15:10
mepsteen
mepsteen is offline

XD
Oud 22-04-2007, 15:16
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 22-04-2007 @ 16:10 :
[afbeelding]

XD
kan iemand deze resizen zodat ik hem als avatar kan nemen? D:
Oud 22-04-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 22-04-2007 @ 16:10 :
[afbeelding]

XD
nu moet ik em ook spelen!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 22:44
mepsteen
mepsteen is offline
ISH BESHTELT
Oud 22-04-2007, 23:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Woef schreef op 21-04-2007 @ 21:17 :
die vliegtuigen van de scrin zijn er ook behoorlijk effectief tegen ze zijn de mammoth al rond voordat hij zn rockets op dat vliegding kan targetten
Ze schieten misschien snel, maar doen niet bepaald veel schade per schot. Daardoor zijn ze niet extreem effectief tegen een groepje Mammoth tanks.

Citaat:
Nu ja, twee keer 8 soldaten plus eventueel twee confessors. Dan ben je toch 18 schoten verder eer ze hun aandacht op iets anders richten.
Niet waar. Immers, elke tank schiet twee soorten schoten. Namelijk de standaard raketten van de Mammoth, en de railgun. Hierdoor gaan ze alsnog vrij snel dood.

Citaat:
Het klinkt op zich goed, maar dat van die apc's weet ik niet. Als die apc wordt opgeblazen ben je in tegenstelling tot eerdere c&c games de rocket soldiers ook kwijt. Ik zou eerst moeten kijken wat het langste zou leven in verhouding tot de kosten, de rocket soldiers zelf, of in een apc.
Het idee erachter is voornamelijk dat een apc meer schade kan hebben dan een soldier, terwijl hij alsnog dezelfde aanval kan gebruiken. Bovendien is de apc in vergelijking met de Mammoth / rocketsoldiers best snel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:30
mepsteen
mepsteen is offline
nog een tip voor de mensen met een demo, die er nog niet helemaal uit zijn: je kunt ook nod proberen.

selecteer bij je Army nod met de linker muisknop, toets dan in \n\ en voila, je hebt nod als je leger
Oud 23-04-2007, 22:33
Doemyernogmaar1
Doemyernogmaar1 is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 23-04-2007 @ 16:30 :
nog een tip voor de mensen met een demo, die er nog niet helemaal uit zijn: je kunt ook nod proberen.

selecteer bij je Army nod met de linker muisknop, toets dan in \n\ en voila, je hebt nod als je leger
mosterd na de maaltijd...en oud nieuws
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 10:13
mepsteen
mepsteen is offline
lijkt mij anders dat er nog genoeg mensen zijn die het niet hebben. zo kunnen ze wat meer van het spel proeven met de demo.
Oud 24-04-2007, 11:42
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Even een vraagje voor de mensen die de missies spelen. Ik zit momenteel in de Scrins missies, de derde geloof ik, waarin je begint met alleen een Mastermind en 2 tanks.

Het probleem is namelijk het volgende: De eerste keer dat ik units overneem met de Mastermind is er geen probleem. De tweede keer dat ik dat doe crasht meteen mijn spel. Dit heb ik 20 keer geprobeerd, tot ik besloot dat het te irritant werd. Ik heb toen een trainer gedownload om m'n Mastermind invincible te maken. Hierdoor kon ik in een keer door naar de barracks die ik er mee moest overnemen, en kon ik de missie alsnog afmaken. Dacht ik. Want hoewel dit inderdaad werkte, kwam het volgende probleem. Toen ik de missie gewonnen had, crashte mijn spel. Wederom telkens als ik het win crasht hij. Ik heb dit bij andere missies nog nooit gehad, dus ik ben nogal verbaast.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt of hoe ik het kan oplossen? Ik heb momenteel versie 1.3.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 14:31
Blaf
Blaf is offline
je settings helemaal omlaag zetten misschien of een bekende bug is dat als je de shaders niet hoog genoeg hebt staan dat die ook crasht dus dat is mijn advies:

Settings lager
en als dat niet lukt proberen de shaders wat hoger te zetten.
Oud 24-04-2007, 15:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Woef schreef op 24-04-2007 @ 15:31 :
je settings helemaal omlaag zetten misschien of een bekende bug is dat als je de shaders niet hoog genoeg hebt staan dat die ook crasht dus dat is mijn advies:

Settings lager
en als dat niet lukt proberen de shaders wat hoger te zetten.
Maar ik heb het nog nooit eerder gehad, en het is telkens bij precies dezelfde momenten. Het lijkt me dus niet dat het aan de graphics ligt?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 17:23
mepsteen
mepsteen is offline
ik heb hem nu binnen, maar hoe kan ik de taal veranderen naar engels. het nederlands vind ik zeer iritant.

bij het autorun menu valt het niet in te stellen, dus waar kan ik het engels vandaanhalen?

(en niet met kutopmerkingen als engelse versie kopen AUB)
Oud 24-04-2007, 17:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 24-04-2007 @ 18:23 :
(en niet met kutopmerkingen als engelse versie kopen AUB)
De Engelse versie kopen, of je PM bekijken natuurlijk.
Oud 25-04-2007, 08:32
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 24-04-2007 @ 16:49 :
Maar ik heb het nog nooit eerder gehad, en het is telkens bij precies dezelfde momenten. Het lijkt me dus niet dat het aan de graphics ligt?
je kunt het altijd proberen
Oud 25-04-2007, 11:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Woef schreef op 25-04-2007 @ 09:32 :
je kunt het altijd proberen
Het is me al gelukt, dankzij de 1.4 patch.

Toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:03
Daboman
Daboman is offline
Ik heb trouwens over netwerk gespeeld tegen een vriend, en de ervaring is dat het allemaal wel meevalt met die superwapens Die commando daarentegen.... hmmm, goed spul. M'n tegenstander had een superwapen op m'n verdediging gedumpt en was compleet leeggelopen dus ik blies even de hele basis op met die commande (ik was nod, tegenstander was scrin)
Oud 28-04-2007, 19:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 28-04-2007 @ 20:03 :
Ik heb trouwens over netwerk gespeeld tegen een vriend, en de ervaring is dat het allemaal wel meevalt met die superwapens Die commando daarentegen.... hmmm, goed spul. M'n tegenstander had een superwapen op m'n verdediging gedumpt en was compleet leeggelopen dus ik blies even de hele basis op met die commande (ik was nod, tegenstander was scrin)
Dan is hij enorm slecht.

Trouwens, de Scrin heeft geen silo's nodig. Dat vind ik écht een enorm voordeel.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 21:40
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 28-04-2007 @ 20:57 :
Dan is hij enorm slecht.

Trouwens, de Scrin heeft geen silo's nodig. Dat vind ik écht een enorm voordeel.
Ach het was een mooi potje. Ik heb de replay nog, evt kan ik hem opsturen via msn. Er is in totaal 4 keer een superwapen gevuurd, 2 keer door mij en 2 keer door hem. Ik schoot als eerste maar had eigenlijk geen sterk genoeg leger om zijn basis plat te leggen. Hij bouwde weer op. Vervolgens schoot hij op m'n hoofdbasis en viel aan, maar zijn leger was eigenlijk ook niet sterk genoeg. Daarna schoot ik weer en ik had een commando klaar staan. Ik schoot op zijn tank leger en wilde daarna met de commando naar binnen. Maar er kwam nog net een laatste dodelijke photon schot Was dus eigenlijk verspeeld. Toen schoot hij weer maar ik was vergeten m'n bouwterrein te repareren waardoor die kapot ging En toen werd het een beetje race tegen de klok, waarbij ik als eerste zijn gebouwen neer had met nog 4 gebouwen over ofzo

Als je een silo nodig hebt betekent dat dat je teveel geld heb. Geef het uit ipv een silo te bouwen. Dus ik zie het niet als een echt groot voordeel. Eerder een nadeel omdat je niet gewaarschuwd wordt als je veel geld heb. Ik speel het spel nu een maand en heb in al die tijd ongeveer 4 silo's gebouwd ofzo
Oud 28-04-2007, 23:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 28-04-2007 @ 22:40 :
Ach het was een mooi potje. Ik heb de replay nog, evt kan ik hem opsturen via msn. Er is in totaal 4 keer een superwapen gevuurd, 2 keer door mij en 2 keer door hem. Ik schoot als eerste maar had eigenlijk geen sterk genoeg leger om zijn basis plat te leggen. Hij bouwde weer op. Vervolgens schoot hij op m'n hoofdbasis en viel aan, maar zijn leger was eigenlijk ook niet sterk genoeg. Daarna schoot ik weer en ik had een commando klaar staan. Ik schoot op zijn tank leger en wilde daarna met de commando naar binnen. Maar er kwam nog net een laatste dodelijke photon schot Was dus eigenlijk verspeeld. Toen schoot hij weer maar ik was vergeten m'n bouwterrein te repareren waardoor die kapot ging En toen werd het een beetje race tegen de klok, waarbij ik als eerste zijn gebouwen neer had met nog 4 gebouwen over ofzo

Als je een silo nodig hebt betekent dat dat je teveel geld heb. Geef het uit ipv een silo te bouwen. Dus ik zie het niet als een echt groot voordeel. Eerder een nadeel omdat je niet gewaarschuwd wordt als je veel geld heb. Ik speel het spel nu een maand en heb in al die tijd ongeveer 4 silo's gebouwd ofzo
Als je 4 Mineries hebt, dan krijg je enorm veel inkomsten. Zeker als Scrins, met hun Tiberium excellerator. Dus heb je een enorm voordeel, omdat je geen silo's hoeft te bouwen, ze geen ruimte innemen, en niet énorm kwetsbaar zijn.

Ik heb ook zin om het online te spelen, helaas kan ik dat niet. Misschien toch de echte versie maar aanschaffen. Zou je dan misschien tegen me willen spelen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 28-04-2007 @ 20:57 :
Dan is hij enorm slecht.
Lijkt me ook, commando's boeten enorm is in dodelijkheid doordat ze dekking zoeken en kruipen na het opblazen van elk gebouw, terwijl je toch echt zou willen dat ze van hot naar her rennen en zoveel mogelijk vernielen voordat ze uitgeschakeld worden.
Oud 29-04-2007, 12:44
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 29-04-2007 @ 00:23 :
Als je 4 Mineries hebt, dan krijg je enorm veel inkomsten. Zeker als Scrins, met hun Tiberium excellerator. Dus heb je een enorm voordeel, omdat je geen silo's hoeft te bouwen, ze geen ruimte innemen, en niet énorm kwetsbaar zijn.

Ik heb ook zin om het online te spelen, helaas kan ik dat niet. Misschien toch de echte versie maar aanschaffen. Zou je dan misschien tegen me willen spelen?
Je kunt altijd meer investeren. Desnoods zet je 25 war factories neer en bouw je 25 mammoth tanks/avatars tegelijk. You got the idea

Lijkt me leuk om een aantal keer met en tegen elkaar te spelen idd. Ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren.

Citaat:
T_ID schreef op 29-04-2007 @ 12:36 :
Lijkt me ook, commando's boeten enorm is in dodelijkheid doordat ze dekking zoeken en kruipen na het opblazen van elk gebouw, terwijl je toch echt zou willen dat ze van hot naar her rennen en zoveel mogelijk vernielen voordat ze uitgeschakeld worden.
Hij had een traag leger aan de andere kant van de map. En vanwege het heen en weer gevlieg van superwapens was er niet echt veel normale verdediging meer. Ik had vrij spel met m'n commando En jah hij was dus druk bezig met z'n aanval, toen hij zich ineens realiseerde dat hij geen construction yard en geen superwapen meer had Ik kon z'n enige warpbol (war factory) ook nog net even meenemen

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 21:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 29-04-2007 @ 13:44 :
Je kunt altijd meer investeren. Desnoods zet je 25 war factories neer en bouw je 25 mammoth tanks/avatars tegelijk. You got the idea

Lijkt me leuk om een aantal keer met en tegen elkaar te spelen idd. Ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren.
Nou, dat is wel waar, maar er zijn een paar maars aan. Ten eerste, als je constant investeert, heb je dus later in het spel een probleem, als er geen tiberium meer in overvloeden is. Dit is een zeer realistische mogelijkheid, zeker als je meer dan 1 harvester per field hebt.

Ten tweede is het zo dat als je aangevallen wordt op een manier die je niet had verwacht, je totaal geen ruimte tot flexibiliteit meer hebt. Stel, je merkt ineens dat de tegenstander met een enorme berg vliegtuigen aan komt zetten, maar jij hebt nooit voldoende anti-air, dan kan je ook niet even snel bijbouwen. Dit lijkt een miniem voordeel, maar aangezien je sowieso heel veel gebouwen tegelijk kan bouwen dankzij cranes, en veel vliegtuigen een damage over time principe hebben (in tegenstelling tot de vliegtuigen in de Red Alert serie, die 1 keer hun bommen droppen en massieve schade aandoen), kan je makkelijk nog een zooi extra anti gebouwen bij bouwen.

Citaat:
Daboman schreef op 29-04-2007 @ 13:44 :
Hij had een traag leger aan de andere kant van de map. En vanwege het heen en weer gevlieg van superwapens was er niet echt veel normale verdediging meer. Ik had vrij spel met m'n commando En jah hij was dus druk bezig met z'n aanval, toen hij zich ineens realiseerde dat hij geen construction yard en geen superwapen meer had Ik kon z'n enige warpbol (war factory) ook nog net even meenemen
Dat is dus gewoon heel slecht. Commando's zijn niet enorm sterk in het spel. Ze zijn te traag, hebben te weinig armor / hitpoints, en als ze iets opblazen kruipen ze een tijdje. Eigenlijk mag het dus niet echt een probleem zijn om ze uit te schakelen. Is dit wel het geval, dan is je kamp / speelstijl dus gewoon slecht. Dan is een superweapon in mijn opinie ook geen excuus.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 22:16
T_ID
T_ID is offline
Wat ik nu een paar keer tegenover commando's heb zien werken is GDI spelers die gewoon verspreid door hun basis een sniperteam of twee achterlaten die ze evacueren bij de verdediging vandaan als de countdown van een superwapen bijna klaar is. Best een goede taktiek geloof ik, want met die stealth kan een commando ze niet zomaar neerhalen, en tegen de tijd dat je ziet waar ze zitten heeft hij al het loodje gelegd.

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 22:18
mepsteen
mepsteen is offline
mwah, ligt er ook aan of je een serieuze wedstrijd doet of een fun-game.
Oud 05-05-2007, 19:10
stay asleep
stay asleep is offline
is het verstandig om dit spel voor m'n xbox 360 te kopen?? ik heb de demo al wel gedownload, maar heb het nog niet helemaal goed uitgepluist.. ik vind een controller voor strategie spellen echt klote.. of is er iemand die mij voordelen kan noemen van een controller? Het zou helemaal mooi zijn als ik gewoon een usb muis op me xbox aan kon sluiten.. maar ik neem aan dat dat niet werkt?
Oud 05-05-2007, 22:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stay asleep schreef op 05-05-2007 @ 20:10 :
is het verstandig om dit spel voor m'n xbox 360 te kopen?? ik heb de demo al wel gedownload, maar heb het nog niet helemaal goed uitgepluist.. ik vind een controller voor strategie spellen echt klote..
Na een paar weken is het allemaal kapot.. Krassen. Ik zou wachten tot ze bij Microshite daar een oplossing voor zoeken.

Überhaupt is het natuurlijk heiligschennis om een RTS spel op een console te spelen, maar dat geheel terzijde.
Oud 06-05-2007, 11:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-05-2007 @ 23:27 :
Überhaupt is het natuurlijk heiligschennis om een RTS spel op een console te spelen, maar dat geheel terzijde.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 14:04
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 04-05-2007 @ 22:33 :
Nou, dat is wel waar, maar er zijn een paar maars aan. Ten eerste, als je constant investeert, heb je dus later in het spel een probleem, als er geen tiberium meer in overvloeden is. Dit is een zeer realistische mogelijkheid, zeker als je meer dan 1 harvester per field hebt.

Is natuurlijk een mogelijkheid, maar met een super sterke economie zou je in theorie zo over iemand heen moeten kunnen walsen voordat dat gebeurt. Desnoods na gebruik van een superwapen. Hoe je het ook wendt of keert, ik ben sinds kort online gegaan en ook hier heb ik nog geen enkele keer de behoefte gehad om een tiberium silo te bouwen Dan nog liever een nieuwe raffinaderij bij een nieuw tiberiumveld.

Citaat:
Ten tweede is het zo dat als je aangevallen wordt op een manier die je niet had verwacht, je totaal geen ruimte tot flexibiliteit meer hebt. Stel, je merkt ineens dat de tegenstander met een enorme berg vliegtuigen aan komt zetten, maar jij hebt nooit voldoende anti-air, dan kan je ook niet even snel bijbouwen. Dit lijkt een miniem voordeel, maar aangezien je sowieso heel veel gebouwen tegelijk kan bouwen dankzij cranes, en veel vliegtuigen een damage over time principe hebben (in tegenstelling tot de vliegtuigen in de Red Alert serie, die 1 keer hun bommen droppen en massieve schade aandoen), kan je makkelijk nog een zooi extra anti gebouwen bij bouwen.

Als je een sterke economie hebt kun je niet snel reageren op acties van de tegenstander? Ik ervaar juist dat je dan wel snel kunt reageren. Hoe beter je economie, hoe sneller. En uiteraard moet je zo veel mogelijk verkennen om het te voorkomen. Dat is namelijk het grote voordeel van een sterke economie: geld speelt niet zo'n grote rol meer.

Citaat:
Dat is dus gewoon heel slecht. Commando's zijn niet enorm sterk in het spel. Ze zijn te traag, hebben te weinig armor / hitpoints, en als ze iets opblazen kruipen ze een tijdje. Eigenlijk mag het dus niet echt een probleem zijn om ze uit te schakelen. Is dit wel het geval, dan is je kamp / speelstijl dus gewoon slecht. Dan is een superweapon in mijn opinie ook geen excuus.
Zo goed is ie ook niet Doet me trouwens denken aan een tegenstander die ooit s 5 shadow squads maakte en gelijk m'n tegenstander aanviel. Die was zo stom om niet snel anti infanterie installaties te bouwen. En toen werd ik ook nog s getowerrusht. Bah
Oud 06-05-2007, 15:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 06-05-2007 @ 15:04 :
Is natuurlijk een mogelijkheid, maar met een super sterke economie zou je in theorie zo over iemand heen moeten kunnen walsen voordat dat gebeurt. Desnoods na gebruik van een superwapen. Hoe je het ook wendt of keert, ik ben sinds kort online gegaan en ook hier heb ik nog geen enkele keer de behoefte gehad om een tiberium silo te bouwen Dan nog liever een nieuwe raffinaderij bij een nieuw tiberiumveld.
Ben ik niet met je eens. Want als jij een sterke economie hebt, waarom je tegenstander dan niet? Als jij offensief krachtig bent, waarom je tegenstander dan niet? Wat ik wil zeggen is: zo logisch is het helemaal niet dat je persé stérker hoeft te zijn als je het goed speelt en een goede economie hebt

Citaat:
Als je een sterke economie hebt kun je niet snel reageren op acties van de tegenstander? Ik ervaar juist dat je dan wel snel kunt reageren. Hoe beter je economie, hoe sneller. En uiteraard moet je zo veel mogelijk verkennen om het te voorkomen. Dat is namelijk het grote voordeel van een sterke economie: geld speelt niet zo'n grote rol meer.
Met veel geld kun je snel nog extra bijbouwen. Als je alles al geinvesteerd hebt ben je die flexibiliteit kwijt. Ik zeg niet dat je ál je geld moet bewaren, maar het is zeker niet gek om 100.000 gold ofzo te reserveren voor extra aankopen. Dit scheelt ook als je tegenstander een onverwachte zet doet waardoor je een cruciaal gebouw kwijtraakt.

Citaat:
Zo goed is ie ook niet Doet me trouwens denken aan een tegenstander die ooit s 5 shadow squads maakte en gelijk m'n tegenstander aanviel. Die was zo stom om niet snel anti infanterie installaties te bouwen. En toen werd ik ook nog s getowerrusht. Bah
Dergelijke rushes zijn ook slecht. Je hoort gewoon in het begin jezelf ook al te kunnen verdedigen. Al doen rushes imo wel af aan de lol van het spel. (een keertje kan geen kwaad, maar constant rushen maakt het wel wat saai).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:18
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-05-2007 @ 16:04 :
Ben ik niet met je eens. Want als jij een sterke economie hebt, waarom je tegenstander dan niet? Als jij offensief krachtig bent, waarom je tegenstander dan niet? Wat ik wil zeggen is: zo logisch is het helemaal niet dat je persé stérker hoeft te zijn als je het goed speelt en een goede economie hebt

Okey, als je tegenstander ook een sterke economie heeft, kan het al snel tot een pat-stelling leiden. Maar een betere economie dan je tegenstander geeft wel een heel groot voordeel.

Citaat:
Met veel geld kun je snel nog extra bijbouwen. Als je alles al geinvesteerd hebt ben je die flexibiliteit kwijt. Ik zeg niet dat je ál je geld moet bewaren, maar het is zeker niet gek om 100.000 gold ofzo te reserveren voor extra aankopen. Dit scheelt ook als je tegenstander een onverwachte zet doet waardoor je een cruciaal gebouw kwijtraakt.

Ik hoop dat je 10.000 bedoelt Als je een sterke economie hebt, dan heb je idd ook wel wat over. Maar wat mij betreft, de gouden regel bij RTS is investeer zoveel mogelijk en vergeet vooral niet te investeren in je economie. Pas toen ik dit door had begon ik enigszinds online games te winnen. En dat heeft een paar jaar geduurd

Citaat:
Dergelijke rushes zijn ook slecht. Je hoort gewoon in het begin jezelf ook al te kunnen verdedigen. Al doen rushes imo wel af aan de lol van het spel. (een keertje kan geen kwaad, maar constant rushen maakt het wel wat saai).
M'n ally was ook pas rang 1 Dus moest ik hem gaan helpen, staat er ineens iemand met power plants en sonic emitters bij de voordeur. Magoed, dat was ook maar 1 potje, soms draai ik al aardig met de wat meer ervaren spelers mee
Oud 08-05-2007, 20:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 08-05-2007 @ 20:18 :
Okey, als je tegenstander ook een sterke economie heeft, kan het al snel tot een pat-stelling leiden. Maar een betere economie dan je tegenstander geeft wel een heel groot voordeel.
Nogmaals, een sterke economie is niet alles uitgeven.

Citaat:
Ik hoop dat je 10.000 bedoelt Als je een sterke economie hebt, dan heb je idd ook wel wat over. Maar wat mij betreft, de gouden regel bij RTS is investeer zoveel mogelijk en vergeet vooral niet te investeren in je economie. Pas toen ik dit door had begon ik enigszinds online games te winnen. En dat heeft een paar jaar geduurd
Woops, ja Nou, zoals ik al zei, je moet zeker niet te zuinig zijn. Maar als je eenmaal een sterke basis hebt, draaiende economie hebt, en dergelijke dingen, kan het zeker geen kwaad om een flink bedrag te besparen. Dan kan je altijd nog jezelf aanpassen aan de situatie, of plotsling rushen. (je kan héél erg snel een zooi vliegtuigen / tanks bouwen ook, wat de tegenstander niet verwacht).

Citaat:
M'n ally was ook pas rang 1 Dus moest ik hem gaan helpen, staat er ineens iemand met power plants en sonic emitters bij de voordeur. Magoed, dat was ook maar 1 potje, soms draai ik al aardig met de wat meer ervaren spelers mee
Vandaag weer eens Warcraft 3 online gedaan, niet de custom games die ik normaal doe, maar echt het RTS'en. Ik werd zwáár afgeslacht. Arme ally van me ;x
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 20:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
@Daboman, ik heb de originele versie gekocht, dus als je binnenkort een keer wilt?
Oud 09-05-2007, 21:17
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-05-2007 @ 23:27 :
Na een paar weken is het allemaal kapot.. Krassen. Ik zou wachten tot ze bij Microshite daar een oplossing voor zoeken.

ik heb totaal geen last van krassen.. komt misschien ook omdat ik me xbox niet meer heb verplaatst sinds ik hem heb en gewoon horizontaal staat..

Ik heb het gespeelt en ik vind een muis veel beter voor een rts... en heiligschennis interesseert me geen kut.. als de mogelijkheid er is voor een goeie rts voor een console en hij is goed bespeelbaar, zou ik hem zeker weten kopen.. maar dat terzijde
Oud 11-05-2007, 10:59
ColonelToisan
ColonelToisan is offline
Natuurlijk is het opbouwen van een leger prioriteit No1, als je een bugger tegen je hebt waarvan je rush vermoedt investeer je in wat firepower (infantry) en tanks zodat niet alles geplet wordt . Twee harvesters per refinery is ideaal ??
Als je met Nod speelt zijn Buggy units met E.M.P. erg handig.
Door de pulse zijn de Railguns van de Mighty mammoth lang genoeg offline.. en Met stealth tankjes van achter aanvallen is ook erg handig.
Zoals je weet is Nod van de Grote aantallen dus omring zijn units..Zorg alleen dat je niet te veel overreden wordt.

Als de Mammoth colonne ver weg is kun je ze ook vast kraken met een Groep Vertigo's.
Er is niet een zaligmakende tactiek maar snel een tweede Refinery opetten is erg handig.
Trouwens..I.M.H.O. Een waypoint in de vijandige basis zetten is errug KANSloos. tegen iemand die een Beetje micromanaged krijg je als je wint een zeer waardeloze Kill/Death Ratio..
Oud 11-05-2007, 12:15
mepsteen
mepsteen is offline
je zult toch heel wat vertigo's moeten hebben om een legertje van 20 mammoths te kunnen kraken hoor.
Oud 11-05-2007, 12:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ColonelToisan schreef op 11-05-2007 @ 11:59 :
Natuurlijk is het opbouwen van een leger prioriteit No1, als je een bugger tegen je hebt waarvan je rush vermoedt investeer je in wat firepower (infantry) en tanks zodat niet alles geplet wordt . Twee harvesters per refinery is ideaal ??
Als je met Nod speelt zijn Buggy units met E.M.P. erg handig.
Door de pulse zijn de Railguns van de Mighty mammoth lang genoeg offline.. en Met stealth tankjes van achter aanvallen is ook erg handig.
Zoals je weet is Nod van de Grote aantallen dus omring zijn units..Zorg alleen dat je niet te veel overreden wordt.

Als de Mammoth colonne ver weg is kun je ze ook vast kraken met een Groep Vertigo's.
Er is niet een zaligmakende tactiek maar snel een tweede Refinery opetten is erg handig.
Trouwens..I.M.H.O. Een waypoint in de vijandige basis zetten is errug KANSloos. tegen iemand die een Beetje micromanaged krijg je als je wint een zeer waardeloze Kill/Death Ratio..
Ik ben het totaal niet met je eens. Buggies zijn in het algemeen al dood voordat ik een emp blast heb kunnen gebruiken tegen een groep mammoths. Daarvoor zijn ze domweg te sterk.

2 harvesters is gewoon te weinig. Leuk om mee te beginnen, ja, daarna heb je stukken meer nodig.

Stealth tanks zijn redelijk krachtig geworden in C&C 3, waardoor ze een kans maken tegen lichte tanks en dergelijke. Tegen Mammoths zijn ze kansloos.

Nod is niet van de grote aanvallen, nod is van het stealthen en backstabben.

Volgens mij heb jij nog enkel single player gedaan.
Oud 11-05-2007, 12:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 09-05-2007 @ 21:32 :
@Daboman, ik heb de originele versie gekocht, dus als je binnenkort een keer wilt?
Fuck, ik kan het voorlopig niet online spelen door mijn provider.
Oud 11-05-2007, 12:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 11-05-2007 @ 13:15 :
je zult toch heel wat vertigo's moeten hebben om een legertje van 20 mammoths te kunnen kraken hoor.
Überhaupt is het hebben van meer dan twee flights reactie-luchmacht (6-8 toestellen) niet echt rendabel, dan kan je beter dat extra geld aan grondeenheden besteden.

Ik speelde overigens laatst mee in een geniaal potje NOD+GDI vs NOD+GDI waar de GDI speler bijna al zijn geld uit had gegeven aan Juggernauts en snipers, en daarmee gebouw na gebouw platgooide toen hij die snipers eenmaal goed gemanouvreerd had. Die dingen had hij in overleg volledig buiten de beiden basissen neer gezet, helemaal op zichzelf. Stom? Niet echt, van tevoren vroeg hij me of ik alles op stealth eenheden kon gooien. Tegen de tijd dat een zwakke reactiemacht gestuurd werd werden die in de pan gehakt door mijn stealtheenheden (shadow teams vs infanterie <3) en tegen de tijd dat ze een sterkere macht in de buurt hadden en de juggernauts vernield werden was een van beiden al zijn productiemogelijkheden kwijt en was de ander ook flink beschadigd.

Wat dat betreft, zodra Nod en/of juggernauts ten tonele verschijnen zou ik aanraden veel eenheden met sensoren te bouwen.
Oud 12-05-2007, 22:28
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 11-05-2007 @ 13:34 :
Fuck, ik kan het voorlopig niet online spelen door mijn provider.
Jammer. Maar goed spreek me maar een keer aan op MSN als je kan. Ik word gek van m'n teamgenoten dus 1 tegen 1 zal me goed doen. Elke keer wordt m'n ally doodgerusht en lijkt hij te braindead om er iets aan te doen. Kan aan mij liggen, maar in games waar m'n ally niet helemaal braindead is overleef ik het veel langer en win ik ook regelmatig.

Lijkt me ook leuk om daarna een paar keer samen te werken, want hoewel ik het niet altijd met je eens ben, ben jij volgens mij niet braindead. En ik ben op zoek naar een goede/leuke teamgenoot

Laatst gewijzigd op 12-05-2007 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daboman schreef op 12-05-2007 @ 23:28 :
Jammer. Maar goed spreek me maar een keer aan op MSN als je kan. Ik word gek van m'n teamgenoten dus 1 tegen 1 zal me goed doen. Elke keer wordt m'n ally doodgerusht en lijkt hij te braindead om er iets aan te doen. Kan aan mij liggen, maar in games waar m'n ally niet helemaal braindead is overleef ik het veel langer en win ik ook regelmatig.

Lijkt me ook leuk om daarna een paar keer samen te werken, want hoewel ik het niet altijd met je eens ben, ben jij volgens mij niet braindead. En ik ben op zoek naar een goede/leuke teamgenoot
Haha, nee, ik ben niet braindead. Ik weet mezelf aardig goed te redden.

En twee dezelfde strategieen is ook niet handig, juist de afwisseling kan voor een hoop goede resultaten zorgen. Dus lijkt me cool
Reageren

Regels voor berichten