Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2007, 10:42
Verwijderd
Hoi,

Ik heb een halfjaar bij een dansschool gedanst waar ik €30 per maand betaalde. Ik heb halverwege maart gebeld naar de eigenaresse van de dansschool dat ik mijn abonnement op wilde zeggen en van haar moest ik een mailte sturen, anders zouden ze het vergeten enz. Dat mailtje heb ik 16 maart gestuurd, met de mededeling dat ik per 1 april op wil zeggen. Daar heb ik verder nooit een reactie op gehad, tot afgelopen week. Ik kreeg een mailtje met het verzoek of ik nog even 3 maanden opzegtermijn wil betalen.
Ik weet niet meer of dit stond op het aanmeldingsformulier wat ik ondertekend heb. Als dat het geval is dan betaal ik natuurlijk. Maar er zijn een aantal dingen waar ik me aan stoor.
-De opzegtermijn van 3 maanden vind ik wel erg lang voor een dansschool (onredelijk eigenlijk)
-Ik vind het vreemd dat ik pas na bijna 2 maanden een reactie op mijn opzegging krijg met het verzoek of ik nog wil betalen.

Het probleem is eigenlijk dat ik niet zomaar 90 euro op kan hoesten en ik het een onredelijke termijn vind. Maar als ik heb getekend (of "akkoord ben gegaan met de voorwaarden") kan ik er natuurlijk niks tegen in brengen, maar ik weet dus niet meer of dat op het aanmeldingsformulier stond.

Ik weet dat het misschien een beetje kinderachtig is, maar is er een kans dat ik op een of andere manier onder deze betaling uit kan komen? Want ik kan het geld eigenlijk niet missen op dit moment.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2007, 10:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
3 maanden is een redelijke termijn vind ik ik heb paardgereden bij een rijvereniging en daar betaalde ik ook steeds per 3 maanden. Wil je opzeggen, moet je minimaal 3 maanden voor je nieuwe betalingstermijn. Ik vind het dus ook redelijk dat de dansschool jou dat in rekening brengt (mits bovenstaande het geval is).

Ik vind het wel vervelend dat ze pas na twee maanden terugmailen. Tot wanneer heb je wel betaald?
Oud 12-05-2007, 10:54
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-05-2007 @ 11:46 :
3 maanden is een redelijke termijn vind ik ik heb paardgereden bij een rijvereniging en daar betaalde ik ook steeds per 3 maanden. Wil je opzeggen, moet je minimaal 3 maanden voor je nieuwe betalingstermijn. Ik vind het dus ook redelijk dat de dansschool jou dat in rekening brengt (mits bovenstaande het geval is).

Ik vind het wel vervelend dat ze pas na twee maanden terugmailen. Tot wanneer heb je wel betaald?
Ik betaalde wel per maand he, dat maakt nogal wat uit. Als je per 3 maanden betaalt vind ik 3 maanden ook wel een redelijke opzeg termijn ja. Ik heb de contributie van maart nog betaald, gewoon tot 1 april dus.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:15
Dexter_M
Dexter_M is offline
Bij me sportshool moet e ook 3 maanden van tevoren opzeggen en betaal elke maand. vindt het zelfde goede regeling
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dexter_M schreef op 12-05-2007 @ 12:15 :
Bij me sportshool moet e ook 3 maanden van tevoren opzeggen en betaal elke maand. vindt het zelfde goede regeling
Wettelijk is bepaald dat een opzegtermijn maximaal 3 maanden mag zijn

Ik betaal bijvoorbeeld bij Vodafone ook per maand, maar daar moet ik wel minimaal 3 maanden van te voren opzeggen. Zeg je later op, dan betaal je vanaf het moment dat je opzegt nog 3 maanden door
Oud 12-05-2007, 14:03
Danny
Danny is offline
Ik zou zeggen, vraag het aanmeldingsformulier even op!
Oud 12-05-2007, 14:57
Wammus
Wammus is offline
Heb je geen boekje oid gehad met algemene voorwaarden enzo? Kijk daar eens in hoe het een en ander geregeld is.
Oud 12-05-2007, 15:05
Verwijderd
Of stuur er een vriendin heen onder het mom van 'ik wil me graag aanmelden'. Dan krijgt ze een aanmeldingsformulier dat ze aan jou kan geven, zodat jij kunt kijken wat er ook al weer precies in stond.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:19
Verwijderd
De opzegtermijn is redelijk. Maar er moet ergens staan dat de opzegtermijn 3 maanden is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:37
Lente
Lente is offline
beetje flauw dat ze dat van die 3 maanden opzegtermijn niet hebben teruggemaild, dan had je nog 3 maanden kunnen dansen, terwijl je nu dacht dat je uitgeschreven was
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 10:00
hermanf
hermanf is offline
Betaal gewoon niet en kijk of ze aanmaningen gaan sturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten