Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 15:01
Trass
Trass is offline
Hij kiest iemand uit de lijst van Dark Phoenix, maar waarom hijzelf jou verdacht vindt weet ik ook niet.. waarschijnlijk omdat hij in iedereen wel iets verdachts ziet

Ik vind jou niet verdacht overkomen, maar Lisaaah ook niet.
Advertentie
Oud 15-05-2007, 15:02
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Trass schreef op 15-05-2007 @ 15:01 :
Hij kiest iemand uit de lijst van Dark Phoenix, maar waarom hijzelf jou verdacht vindt weet ik ook niet.. waarschijnlijk omdat hij in iedereen wel iets verdachts ziet

Ik vind jou niet verdacht overkomen, maar Lisaaah ook niet.
Je zegt alleen wie je niet verdacht vindt Wie verdacht jij dan?
Oud 15-05-2007, 15:05
Trass
Trass is offline
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 15:02 :
Je zegt alleen wie je niet verdacht vindt Wie verdacht jij dan?
Dat weet ik dus niet

Op het begin vind ik het altijd heel moeilijk een verdachte aanwijzen, omdat ik dan eigenlijk nog niemand verdacht vind.

Maar ik ga vanavond alles nog een keer teruglezen en kijken wie verdachte dingen gezegd heeft.
Oud 15-05-2007, 18:28
Misti
Misti is offline
Omg, wat een theorieën allemaal

De samenkomst heeft minder lang geduurd dan gepland Dus nu ga ik eens alles rustig doorlezen.

@Lisaaah: wel at random, maar inderdaad ook omdat jij al een stem had. Het had even goed Tink* kunnen zijn. Ik heb gewoon kop of munt gedaan, en daar ben jij uitgekomen. Ik heb op dat moment tussen jullie twee gekozen omdat ik liefst gelijkspel wil voorkomen en dus niet nog op iemand anders te gaan stemmen.
@Kunst: niet iedereen heeft evenveel tijd om overdag theorieën te komen posten
Oud 15-05-2007, 19:22
Juffrouw Jansen
Juffrouw Jansen is offline
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 13:30 :
Ik vertrouw het niet, maar zou niet op je stemmen want je bent één van de weinigen die echt theorieen post.
Ik vind het nogal zwak dat sommigen alleen maar oppervlakkig posten, die hebben vast meer te verbergen.
Hmm.. sorry dat ik eigenlijk geen theoriën heb, maar ik vind momenteel nog maar vrij weinig mensen verdacht.
Oud 15-05-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Juffrouw Jansen schreef op 15-05-2007 @ 19:22 :
Hmm.. sorry dat ik eigenlijk geen theoriën heb, maar ik vind momenteel nog maar vrij weinig mensen verdacht.
Ik ook, maar ik post toch
Oud 15-05-2007, 19:33
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb werkelijk geen idee. Het zou trouwens wel een beetje dom zijn van de wolven om nu dingen te zeggen waar ze snel door worden verdacht. Maar aan de andere kant kan het juist ook weer tactiek zijn. Ik ga nog even nadenken..
Oud 15-05-2007, 19:36
Juffrouw Jansen
oke, dan doe ik maar wat!

Ik vind lisaaah wel een beetje verdacht, omdat ze zichzelf keihard probeerd te verdedigen, maar ik blijf Trass verdenken omdat ik geleerd heb dat alles wat als eerste je te binnen schiet , goed is. Maar het heeft geen zin om op Trass te gaan stemmen omdat niemand Trass verdenkt, dusss ik moet nog even verder denken op wie ik nou uiteindelijk ga stemmen..

zo goed!?
Oud 15-05-2007, 19:38
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Juffrouw Jansen schreef op 15-05-2007 @ 19:36 :
oke, dan doe ik maar wat!

Ik vind lisaaah wel een beetje verdacht, omdat ze zichzelf keihard probeerd te verdedigen, maar ik blijf Trass verdenken omdat ik geleerd heb dat alles wat als eerste je te binnen schiet , goed is. Maar het heeft geen zin om op Trass te gaan stemmen omdat niemand Trass verdenkt, dusss ik moet nog even verder denken op wie ik nou uiteindelijk ga stemmen..

zo goed!?
Ik moest stiekem heel even aan elpida en haar vrouwelijke intuitie denken

Ik denk dat ik maar een nummer generator laat kiezen tussen DP's verdachten. Dat zijn Biertank 52, Tink* en Darkiekurd.

EDIT: Biertank 52 wordt de ongelukkige.

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 19:40.
Oud 15-05-2007, 19:50
Verwijderd
Ik stem op Tink*
Oud 15-05-2007, 19:51
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik denk dat ik Yerli ga stemmen, maar alleen omdat die nog maar 2 posts heeft gepost, waarvan 1tje met uitleg waarom ze niet veel gepost heeft.
Maar ik kan me nog bedenken.
Edit: Of Juffrouw Janssen. Want die stelt van die gekke vragen. Zonder dat ze inhoudelijk op het spel ingaat.
Oud 15-05-2007, 19:58
Juffrouw Jansen
HAHAH!!! ja dat komt omdat ik het pas voor de eerste keer speel
Oud 15-05-2007, 19:58
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Juffrouw Jansen schreef op 15-05-2007 @ 19:58 :
HAHAH!!! ja dat komt omdat ik het pas voor de eerste keer speel
Ja maar ik ook!
Oud 15-05-2007, 20:00
Juffrouw Jansen
oooo! oke. nouja. dan ben ik gewoon dom, hehe. of verdacht natuurlijk.
Oud 15-05-2007, 20:01
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Juffrouw Jansen schreef op 15-05-2007 @ 20:00 :
oooo! oke. nouja. dan ben ik gewoon dom, hehe. of verdacht natuurlijk.
Aangezien ik erg achterdochtig ben, maakt het jou verdacht!
Oud 15-05-2007, 20:09
Verwijderd
  • Lisaaah
  • Elpida
  • Misti
  • Tink*

Tink*
  • Mr Soija
  • Lisaaah

Misti
  • Leekah

Biertank 52
  • Daboman
  • Yerli
  • Kunst

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 20:17.
Oud 15-05-2007, 20:09
Yerli
Yerli is offline
Hmm.. moeilijk. Ik vind nog niet echt iemand verdacht.
Ik ga voor deze keer voor Biertank 52, maar heb niet echt een reden daarvoor.
Oud 15-05-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Yerli schreef op 15-05-2007 @ 20:09 :
Waarom stond er eerst Tink* en twee seconden later Biertank 52?
Oud 15-05-2007, 20:12
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Yerli schreef op 15-05-2007 @ 20:09 :
Ik ga met je mee. Omdat ik het heel naar vind dat hij begon met de opmerking dat hij een dorpeling was. Ik hou daar niet van, dan denk je dat hij eerlijk is maar je schiet er eigenlijk niets mee op!

Ik ga voor Biertank52, denk ik
Oud 15-05-2007, 20:14
Verwijderd
So, ik heb voor mezelf efkes twee groepjes gemaakt, die volgens mij met elkaar verbonden zijn, indien één wolf is.

Tink* TopDrop Misti Yerli

Trass Kunst [verrader mss, ze is me te wispelturig en te opstokerig] Lisaaah

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 20:16.
Oud 15-05-2007, 20:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik voel me wel vereerd dat sommige mensen mijn lijstje als uitgangspunt gebruiken.
Oud 15-05-2007, 20:35
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb op Lisaah gestemd.
Als ik later had gestemd, had ik meegestemd op Biertank omdat ik hem ook verdacht vind, maar het is niet anders.
Oud 15-05-2007, 20:36
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-05-2007 @ 20:14 :
So, ik heb voor mezelf efkes twee groepjes gemaakt, die volgens mij met elkaar verbonden zijn, indien één wolf is.

Op basis waarvan als ik vragen mag?
Oud 15-05-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 15-05-2007 @ 20:36 :
Op basis waarvan als ik vragen mag?
Op basis van alle voorgaande posts. Niks bijzonders verder.
Oud 15-05-2007, 20:44
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-05-2007 @ 20:43 :
Op basis van alle voorgaande posts. Niks bijzonders verder.
Dus als 1 van de eerste groep wolf is, is de rest dat ook en bij de 2e groep het zelfde?
Oud 15-05-2007, 20:49
Misti
Misti is offline
Citaat:

Ok, ik kan nog begrijpen dat je mij en Tink* zou linken omdat ik niet op haar stemde maar op Lisaaah (zoals gezegd, een geval van kop of munt ). Maar ik begrijp niet waarom ik aan de rest zou gekoppeld zijn
Oud 15-05-2007, 20:53
Verwijderd
Hmm, te laat nog om mijn stem te wijzigen, zo heeft hij sowieso weinig nut natuurlijk. . Ik was vanochtend echt zóóó chagrijnig . Maar anyway, ik vind nog steeds niemand echt verdacht eerlijk gezegd. Ik denk dat die verdenkingen pas na de volgende eetronde echt goed kunnen komen dus ik wacht daar nog even op verder!
Oud 15-05-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 20:44 :
Dus als 1 van de eerste groep wolf is, is de rest dat ook en bij de 2e groep het zelfde?
Nee.
Citaat:
Misti schreef op 15-05-2007 @ 20:49 :
Ok, ik kan nog begrijpen dat je mij en Tink* zou linken omdat ik niet op haar stemde maar op Lisaaah (zoals gezegd, een geval van kop of munt ). Maar ik begrijp niet waarom ik aan de rest zou gekoppeld zijn
Ketting verbinding. Maar het zegt niets verder, mss ben je wel tovenaar.
Oud 15-05-2007, 20:59
Spelleider
Spelleider is offline
Biertank 52 en Darkiekurd liepen enigszins zenuwachtig de dojo in. Die ochtend was er een boodschap gekomen voor hen dat Meesters Soija en Daboman ze wilden zien. Ongetwijfeld ging het over het incident van die avond ervoor, in Lisaaah’s kamer. En ze hadden Lisaaah dan wel gered, ze hadden ook een zwaard gehanteerd buiten de dojo, en dat was voor leerlingen ten strengste verboden. Ze wisten dus niet of ze beloond of gestraft zouden worden…
De twee jongens waren nu bij de Meesters aangekomen. Ze maakten een respectvolle buiging en wachtten gespannen af tot één van hen zou gaan spreken. Biertank was enigszins verwonderd toen Meester Soija het woord nam. Meester Soija sprak namelijk zelden met leerlingen die niet van hem waren, dat liet hij over aan Daboman en de andere jongere Meesters in het dorp. ‘Jullie waren gisteren in het huis van mijn kleindochter’ zei Meester Soija. Biertank en Darkiekurd knikten allebei en keken naar de grond. ‘Daar hebben jullie gevochten met twee struikrovers, ondanks dat onze wetten dat verbieden’ Beide jongens knikten weer. Toen verscheen er een tandeloze lach op het gezicht van de stokoude Meester. ‘En daar ben ik jullie dankbaar voor’ Biertank en Darkiekurd keken op. Het leek er op dat ze niet gestraft zouden worden. Toen nam Meester Daboman het woord. ‘Ik ben beschaamd. Zulk een taak zou niet bij jullie hebben moeten liggen. De veiligheid van dit dorp was mijn verantwoordelijkheid.’ Hij maakte een buiging naar de twee leerlingen, die geheel volgens het protocol de buiging beantwoordden.
Toen pakte Meester Soija een zwaard op dat naast hem op de grond lag. ‘Herken je dit zwaard, leerling Biertank?’ Biertank knikte. ‘Dat is het zwaard dat Lisaaah me toegeworpen heeft gisteravond.’ ‘Dat is correct’ vervolgde Soija. ‘Maar dit is ook het zwaard van mijn zoon en Lisaaah’s vader, generaal Eye of Sauron’ Eye of Sauron was geen onbekende figuur in het dorp: eigenlijk was het een volksheld en een symbool van de rebellie tegen de Chinese Keizer. Zo’n twee jaar geleden leidde hij echter een karavaan met voedsel die in een hinderlaag van de Keizerlijke troepen liep. Slechts één man wist te ontsnappen en die bracht het zwaard van de generaal mee, om het bijzondere wapen uit handen van de Keizer te houden. Generaal Eye of Sauron had drie dochters. Elk van hen was even beeldschoon als hun moeder, die vijf jaar geleden was vermoord door Keizerlijke soldaten, maar helaas had de generaal geen zoon om het zwaard aan door te geven. Daarom hing het wapen bij zijn oudste dochter Lisaaah aan de muur, tot gisteravond, toen Lisaaah het wapen naar Biertank had gegooid…
Soija trok het zwaard uit de schede. De kling was perfect uitgebalanceerd en had een mysterieuze glans. Op de kling stond in Chinese karakters het woord “Tink*” geschreven en het gevest had de vorm van een Chinese draak. ‘Dit is Tink*, de ijsdoorn’ vervolgde Soija. ‘En ik wil dit zwaard aan jou geven’ Biertank zette grote ogen op. ‘Aan mij?? Maar…ik…’ Soija stak een hand op. ‘Ik heb mijn besluit genomen. Lisaaah vond jou waardig genoeg om dit zwaard te hanteren, en ik ben het met haar eens. Generaal Eye of Sauron zou het zo gewild hebben. Gebruik het zwaard om goed te doen!’ Biertank stapte naar voren en pakte het zwaard met beide handen aan. Toen boog hij naar Meester Soija. ‘Ik neem het geschenk aan en ik beloof dat ik uw vertrouwen waardig ben’ Toen Biertank 52 even later de dojo uit liep had hij alleen maar oog voor het prachtige zwaard. Als hij wat beter om zich heen had gekeken had hij de jaloerse blik in de ogen van Darkiekurd gezien…
Darkiekurd was woedend. ‘Ik heb ook dapper gevochten gisteravond!!!’ dacht hij bij zichzelf. ‘Die sukkel van een Biertank krijgt een zwaard en wat krijg ik?? Helemaal niets!!!’ Hij balde zijn vuisten en zwoer een verschrikkelijke eed: ‘Ik zweer dat Tink* ooit van mij zal zijn. En Lisaaah ook!! Al moet ik er voor naar de hel en terug lopen!!’ Toen maakte hij een snee in zijn linkerhand en liet hij het bloed op de grond druppelen.
Bij Biertank had ondertussen de onzekerheid weer toegeslagen. Hij had het zwaard van een legende in zijn handen. Hoe kon hij ooit zo’n wapen waardig zijn? Dat waren enorme voetsporen waar hij moest in treden… Als hij zou gaan stuntelen met Tink* dan zou hij Eye of Sauron’s erfenis bedoezelen. Dat kon hij niet laten gebeuren! Toen klemde hij zijn linkerhand om het gevest. ‘Ik moet harder trainen, zodat ik Tink* waardig ben’ besloot hij. Hij liep naar een stropop en begon als een bezetene op de pop in te hakken. Het zwaard sneed door het stro als een mes door boter. Binnen enkele seconden was de pop totaal vernield, maar Biertank trainde door. Uren achter elkaar oefende hij zijn zwaardslagen. Hij had zijn shirt uitgedaan en het zweet gutste over zijn bovenlichaam. Biertank ging zo op in zijn training, dat hij niet bemerkte dat hij vanachter een gordijn een paar huizen verderop werd gadegeslagen…
‘Waar sta je nou al de hele tijd naar te kijken?’ vroeg Lisaaah aan haar jongere zusje, Misti. Het zeventienjarige meisje antwoordde zonder om te kijken. ‘Naar Biertank 52. Hij staat daar nu al uren te trainen. Eigenlijk is hij best sexy als hij bezweet is.’ Lisaaah trok haar zusje bij het gordijn weg. ‘Het is ongepast om iemand te begluren’ Maar ze kon het niet laten om zelf ook even te kijken. ‘Hij is gespierd hé?’ fluisterde Misti. ‘Ja best wel’ antwoordde Lisaaah. ‘Maar nu hou je op, ok? Ik ga in bad.’ Lisaaah deed haar kimono uit, ging in bad zitten en begon haarzelf in te zepen. Maar Misti liep naar haar toe, ging op de badrand zitten en fluisterde in haar oor: ‘Hij is verliefd op je’ Lisaaah spette wat water in het gezicht van haar zusje. ‘Hoe kom je daar nou weer bij! Biertank en ik zijn gewoon goeie vrienden! Ik ken hem al mijn hele leven.’ Misti schudde haar hoofd. ‘Hij is echt verliefd op je hoor. Ik zie toch hoe ie naar je kijkt.’
Op dat moment kwam er nog een meisje de kamer binnenlopen. ‘En wat denken jullie van die ander, Darkiekurd? Die is ook verliefd op je Lisaaah’ Lisaaah rolde met haar ogen ‘Wat weet jij nou van liefde Yerli. Jij bent pas negen!’ Yerli zette haar armen in haar zij en maakte een pruillipje. ‘Wat heeft mijn leeftijd er nou weer mee te maken? Dat zeggen volwassenen nou altijd als ik iets niet mag. Neem nou maar van mij aan, Darkiekurd is ook verliefd op je. En ik kan het weten want ik ben een expert.’ ‘Jullie zijn echt verschrikkelijk’ zei Lisaaah. Ze pakte haar zusjes beet en trok ze met kimono en al de badkuip in. ‘Tijd om in bad te gaan!’
Misti en Yerli gilden toen ze in het water vielen maar begonnen daarna meteen Lisaaah onder water te duwen. ‘Geef je over!’ zei Yerli lachend terwijl ze bij haar oudere zus om de nek ging hangen. ‘Genade!’ zei Lisaaah ‘Ik zal het niet meer doen!’ Misti deed er nog een schepje bovenop. ‘Beken dat je verliefd bent op Biertank 52!’ zei ze grijnzend. Lisaaah zei iets waterigs. Misti liet haar even los zodat ze boven water kon komen en zei toen: ‘Wat zei je?’ ‘Niks!’ zei Lisaaah lachend. Meteen werd haar hoofd weer onder water geduwd. Na tien seconden riep Lisaaah: ‘Ok, ok ik ben verliefd op Biertank!!’ Meteen lieten Misti en Yerli haar los en stapten ze uit de badkuip. ‘Was dat nou zo moeilijk?’ Lisaaah gooide een spons in Misti’s richting. ‘Jullie zijn onmogelijk! Nou schiet op en ga droge kleren aantrekken!’
Misti en Yerli verlieten lachend de kamer terwijl Yerli begon te zingen: ‘Lisaaah is verliehiefd..’ Maar tien seconden later kwamen ze beiden weer terugrennen. ‘Er zit bloed op de kledingkast!!’ riep Misti geschokt. Lisaaah kon aan hun gezichten zien dat ze echt geschrokken waren en dat het geen spelletje was, dus ze stapte uit bad en deed haar badjas aan. ‘Blijf hier’ beval ze ‘terwijl ik even ga kijken’
Ze pakte een houten borstel op een liep behoedzaam naar de kastdeur. Er zat inderdaad een bloedvlek op. Ze ademde diep in een schoof toen voorzichtig de kast open, terwijl ze met de andere hand de borstel in aanslag hield. Toen de kast helemaal open was greep iemand haar keel beet!!! Het was Darkiekurd. Hij duwde haar tegen de muur en begon te knijpen. ‘Uggg…wat doe je…laat me los!!’ bracht Lisaaah moeizaam uit. Ze begon met de borstel op zijn rug te slaan. Darkiekurd ramde haar hand zo hard tegen de muur dat ze de borstel liet vallen. ‘verliefd op Biertank???’ zei hij dreigend. ‘Altijd weer die Biertank!! Waarom Lisaaah? Wat zie je in die sukkel!!!’ Lisaaah hapte naar adem ‘Ik…ben..he..lemaal…niet…verliefd….op…Bier…tank….52’ raspte ze. ‘Ik heb je toch gehoord vuile slet!!!’ riep Darkiekurd terwijl hij de greep op haar keel verstevigde. ‘Toen je in bad zat en ik je aan het begluren was!!!’
Op dat moment vielen Lisaaah’s zusjes hem van achter aan. Misti begon op zijn rug te slaan terwijl de kleine Yerli in zijn arm beet. Darkiekurd krijste en mepte Yerli op de grond. Toen pakte hij Misti beet en ramde hij haar hoofd tegen de muur. Het meisje viel bloedend op de grond. Lisaaah had ondertussen de borstel weer opgepakt en wou Darkiekurd op zijn achterhoofd meppen, maar voordat ze kon toeslaan had hij zijn zwaard getrokken en het wapen diep in Lisaaah’s borst gestoken. Lisaaah hapte naar adem maar proefde alleen maar bloed. Darkiekurd duwde het wapen door en spijkerde Lisaaah aan de muur vast. Ze spartelde nog even maar viel toen stil.
Darkiekurd legde zijn hand even op Lisaaah’s wang. ‘Je bent echt beeldschoon. Ik had je graag tot vrouw genomen’ zei hij tegen haar. ‘Helaas heeft het niet zo mogen zijn.’ Toen maakte hij dat hij wegkwam…

deelnemers:
01. Misti
02.Trass
03. Daboman
04. P-apple
05. Elpida
06. Sagana
07. Mr Soija
08. Tink*
09. Zoef de haas (dorpeling)
10. Biertank 52
11. Leekah
12. Martino87
13. Heksjuh
14. TopDrop
15. Lisaaah (tovenaar)
16. Domus (geliefde)
17. Neiu
18. Dark Phoenix (geliefde)
19. Juffrouw Jansen
20. Darkiekurd
21. Yerli
22. Kunst

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet

Ai ai ai, slechte keuze dorpelingen. Gelukkig neemt de leerling nu Lisaaah's plaats in.
De weerwolven mogen weer stemmen, hier hebben ze tot morgenavond 20:30 de tijd voor.

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 21:01.
Oud 15-05-2007, 21:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
En de zelfdestructie gaat door.
Oud 15-05-2007, 21:00
Verwijderd
Ik blijf mooi bij mijn standpunten.
Oud 15-05-2007, 21:04
TopDrop
TopDrop is offline
Typisch geval van helaaspindakaas
Oud 15-05-2007, 21:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 15-05-2007 @ 21:04 :
Typisch geval van helaaspindakaas
Ik moest lachen.
Oud 15-05-2007, 21:07
Misti
Misti is offline
Had ik geweten dat Lisaah mijn zusje was

Maar zoals zo vaak, gelukkig is er nog de leerling Ik ben eigenlijk benieuwd naar wat de wolven morgen gaan doen...
Oud 15-05-2007, 21:07
Juffrouw Jansen
it's a shamee
Oud 15-05-2007, 21:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Haha, 2e stemronde, en nu al 3 dorpelingen + tovenaar eruit.
Oud 15-05-2007, 21:12
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ohw wat erg!!!
Wel weer een goed verhaal!

And now we wait?
Oud 15-05-2007, 21:24
Verwijderd
Crap
Oud 15-05-2007, 21:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Omg, ik heb een hoofdrol in het spel. Wat een roem voor mij in het spel. Goddelijk lichaam, een cadeau van een legende. Ik zat echt met een big smile het verhaal te lezen.
Oud 15-05-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 15-05-2007 @ 21:56 :
Omg, ik heb een hoofdrol in het spel. Wat een roem voor mij in het spel. Goddelijk lichaam, een cadeau van een legende. Ik zat echt met een big smile het verhaal te lezen.
Ja neem jij maar mooi wraak op die stomme darkiekurd, met je goddelijke lichaam
Oud 15-05-2007, 22:04
Yerli
Yerli is offline
Pff.. nu ook nog de tovenaar eruit, gelukkig hebben we inderdaad nog de leerling.
Oud 15-05-2007, 22:08
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-05-2007 @ 22:02 :
Ja neem jij maar mooi wraak op die stomme darkiekurd, met je goddelijke lichaam
We zullen eerst de wolven af moeten wachten, maar daarna gaat mijn stem, logischerwijs, uit naar Darkiekurd. Als eerbetoon aan de mooiste dame van het dorp.
Oud 16-05-2007, 12:58
Sagana
Sagana is offline
Dus terug ontopic nu.
Doordat ik gisteren jarig was en een feestje enzo had, ben ik niet op het weerwolfspel geweest en heb ik dus ook niet gestemd, sorry.
Maar ik heb daarnet alles doorgelezen en ik vind vooral kunst verdacht nu, omdat hij (of zij?? ) Lisaaah zo verdacht maakte. Lisa had m.i. niets verkeerd gezegd, want wat ze zei was ook waar (een tovenaar of ziener was idd erger geweest dan een gewone dorpeling), ik begreep ook meteen wat ze bedoelde en vond er niets raar aan. Wél vond ik het raar dat kunst er zo overdreven over deed en haar verdacht maakte. Misschien een beginnersfoutje () ofwel een bewuste zet van een weerwolf/verrader, ik weet het niet. Maar kunst is hierdoor gepromoveerd tot mijn hoofdverdachte.
Oud 16-05-2007, 13:20
Juffrouw Jansen
Tja, je hebt wel een goede theorie eigenlijk, alleen ik schat in dat het een beginnersfoutje was.
Oud 16-05-2007, 13:24
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Juffrouw Jansen schreef op 16-05-2007 @ 13:20 :
Tja, je hebt wel een goede theorie eigenlijk, alleen ik schat in dat het een beginnersfoutje was.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar voor de rest heb ik nog niet echt theorieën, dus blijft hij voorlopig mijn hoofdverdachte.
Oud 16-05-2007, 13:47
Bongalientje
Bongalientje is offline
*snikt voor DP* maar ik ben het eens dat we niet verder gaan!

Het verhaal was echt weer goed, jammer dat ik er nu niet in voorkwam. IK krijg nogal veel kritiek op mijn overmatige hoeveelheid verdachtmakingen dus ik hou me in vanaf nu. Misschien dat ik na de eetronde een betere verdenking heb.

Edit: Ohwja, ik ben een ze
Oud 16-05-2007, 16:33
Tink*
Tink* is offline
Jeetje, kinderachtig gedoe.

En verder Soija heb je nog steeds geen gegronde reden, wat was er dan zo verdacht aan mijn posts? Oh en ik denk dat ik de volgende keer voor Trass ga, voorgevoel, maar ik wacht de eetronde af.
Oud 16-05-2007, 17:07
Trass
Trass is offline
De hangrondes gaan slechter dan de eetrondes Jammer dat de tovenaar en de geliefden er al zo snel in het spel uitliggen.

Op die hele spamdiscussie ga ik niet in, ik wil alleen maar zeggen @DP dat hij nog wel mee moet doen volgende spellen!

Gisteren heb ik de hele avond niet kunnen kijken en ik heb het hele spel nog steeds niet helemaal doorgelezen. Ik ga zo weer weg, dus ik heb nu ook geen tijd alles door te lezen, ik heb het verhaal van gisteren nog niet eens gelezen. Ik heb nog geen verdenkingen dus. Morgenavond heb ik wel tijd om alles na te lezen, dan heb ik vast wel een theorie
Oud 16-05-2007, 20:05
Spelleider
Spelleider is offline
Toen Biertank niet veel later Lisaaah’s lijk ontdekte was hij ontroostbaar. Later hoorde hij van Lisaaah’s zusjes dat Darkiekurd de dader was. Biertank voelde dat zijn verdriet plaats maakte voor pure haat en binnen enkele tellen had hij een besluit genomen: Darkiekurd ging hier niet mee wegkomen. Biertank zou hem opjagen en in een tweegevecht doden! Die avond sloop hij stilletjes zijn huis uit. Biertank had zich goed voorbereid: hij had een licht pantser aangetrokken en Tink* omgegord. Op zijn rug had hij een bedrol gebonden en in een schoudertas zat voedsel voor meerdere dagen. Hij moest geen lawaai maken, want als Meester Soija of Meester Daboman hem zouden horen dat zouden ze zijn plan vast verbieden.
Maar Biertank had nog geen tien stappen gezet toen hij werd tegengehouden, alleen niet door Soija of Daboman. Voor hem stond Misti, het zusje van Lisaaah. ‘Je gaat achter Darkiekurd aan hé?’ vroeg ze. ‘Inderdaad’ zei Biertank. ‘En probeer me niet tegen te houden.’ Maar toen Biertank in haar ogen keek zag hij dat hem tegenhouden helemaal niet Misti’s bedoeling was… ‘Hij heeft mijn zus vermoord’ zei ze. ‘Hij moet boeten’ Toen pas zag Biertank dat ze een pantser had gestolen uit de wapenopslag. Een panster dat haar eigenlijk veel te ruim zat. Ook had ze een zwaard omgegord. ‘Dat meen je niet!’ zei Biertank. ‘Je hebt nog nooit eerder een zwaard vastgehouden! Ik kan je niet meenemen, je zal me alleen maar tot last zijn. Bovendien is het veel te gevaarlijk. Darkiekurd maakt gehakt van je! En denk eens aan je kleine zusje Yerli. Die heeft je nu harder nodig dan ik.’ Misti schudde haar hoofd. ‘Yerli logeert bij oma. Kijk, of je neemt me mee, of ik ga alleen’ Biertank zuchtte. Het was duidelijk dat het meisje zich niet liet tegenhouden. ‘Dit is geen goed idee’ zei hij. ‘Volg me, geen geluid en doe wat ik zeg.’ Misti knikte en volgde Biertank.
Met zijn tweeën slopen ze naar de stallen toe. ‘We moeten paarden stelen’ fluisterde Biertank. ‘Te voet halen we Darkiekurd nooit in’ Biertank koos twee paarden uit die er snel uitzagen en leidde ze de stal uit. Toen pas zag hij dat er iemand op hen stond te wachten in de stal. Het was Meester Kunst. ‘En waar gaan jullie heen?’ vroeg ze. Biertank antwoordde: ‘Achter Darkiekurd aan. Bemoei je er niet mee en probeer me niet tegen te houden.’ Kunst liep naar Biertank toe. ‘Door je woede kun je niet helder nadenken’ Biertank keek eerst naar de grond en keek Kunst toen recht in de ogen. ‘Woede is alles wat ik nog heb. Woede en wraak!’ Kunst legde haar hand op de schouder van de jongen. ‘Wil je Lisaaah’s herinnering zo eren? Met daden van woede en wraak?’ Maar Biertank duwde haar hand weg. ‘Ik heb mijn besluit genomen.’ Hij liep de stal uit en stapte op zijn paard. Maar toen pas zag hij dat Kunst ook op een paard gestapt was en naast hem kwam rijden. ‘Wat doe jij nou?’ vroeg Biertank verbaasd. ‘Wat denk je?’ antwoordde Kunst. ‘Ik ga met jullie mee.’ ‘Waarom?’ vroeg Biertank. Er verscheen een glimlachje op Kunst’ gezicht. ‘Omdat Meester Soija dat aan me gevraagd had’ Biertank en Misti keken elkaar aan en dachten: ‘Hoe weet Meester Soija…’ maar Kunst gaf haar paard de sporen en riep: ‘Nou, komen jullie nog of hoe zit dat??’ Gedrieën reden ze de nacht in.

Leekah begon langzaam bij bewustzijn te komen. Ze merkte meteen dat ze enorme hoofdpijn had. Toen ze probeerde op te staan voelde ze dat ze aan handen en voeten gebonden was. Verbaasd keek ze om haar heen. Waar was ze in godsnaam?? En toen herinnerde ze het weer: die avond ervoor waren er struikrovers haar slaapkamer binnengedrongen. Er was een worsteling geweest, en uiteindelijk had één van hen haar op haar achterhoofd geslagen. Daarna werd alles zwart. Ze begon zich te oriënteren. Het was duidelijk dat ze niet meer in het dorp was. Ze zag bomen. Ze was dus in een bos. Even verderop zag ze een paar vage gestalten rond een kampvuur zitten. Dat waren vast de mannen die haar ontvoerd hadden. Toen pas zag ze dat er nog iemand naast haar lag: nog een gevangene. Het was een meisje, ook aan handen en voeten gebonden. Het meisje was erg jong, ze kon niet veel ouder dan zestien zijn. Leekah probeerde haar lichaam een beetje te verschuiven zodat ze het gezicht van het andere meisje kon zien. Er ging een schok door haar heen toen ze het meisje herkende: het was juffrouw Janssen. Dat was haar nichtje. Het andere meisje was ook bij bewustzijn. Ze was doodsbang. Leekah kon de angst in haar ogen zien.
Toen hoorden ze dat er een rumoer was ontstaan bij het kampvuur. Twee van de mannen waren aan het ruziemaken. ‘Ik heb al dagen geen seks gehad!’ lalde de eerste. Hij was overduidelijk stomdronken. ‘Ik wil één van die meisjes neuken! Die lekkere met die grote tieten!’ ‘Nee!’ zei een tweede. ‘Je weet dat de baas dat niet wil hebben. Maagden brengen minstens dubbel zoveel op!’ De eerste spuwde op de grond. ‘De baas kan de kolere krijgen’ De tweede man stond nu ook op. ‘Doe niet zo dom Topdrop, hij maakt je dood als hij erachter komt!’ ‘Hah! Dan pak ik haar toch gewoon van achteren? Dan is er niks aan te zien later’ zei Topdrop. De ander zuchtte: ‘Goed dan. Maar zorg ervoor dat je geen striemen en zo achterlaat’ Topdrop rende naar de gevangen meisjes toe en pakte Juffrouw Janssen beet. Het meisje begon te gillen en van zich af te trappen. ‘Rot op viespeuk!’ riep ze huilend. Maar daar werd de zatlap alleen maar meer opgewonden van. Hij begon te kwijlen en probeerde haar kimono uit te trekken. Toen riep Leekah: ‘Stop! Als je iemand wil pakken pak mij dan maar. Ik zal niet tegenstribbelen. Maar laat haar met rust!’ ‘Echt?’ zei Topdrop ongelovig. Hij overwoog het voorstel even. Toen liet hij Juffrouw Janssen los en draaide hij Leekah op haar rug. Hij trok haar broek naar beneden. Leekah kneep haar ogen dicht en probeerde aan iets anders te denken terwijl ze wachtte op de pijnlijke penetratie. Maar er gebeurde niets. Na tien seconden opende ze haar ogen en keek ze om. Topdrop bleek dood op de grond te liggen. Er stak een pijl uit zijn keel.
Toen vloog er een tweede pijl door de lucht. Een tweede struikrover viel neer. ‘We worden aangevallen!’ brulde een derde. Toen zagen ze dat er een eenzame figuur op een wit paard aan kwam rijden. Hij was flamboyant gekleed in een duur gewaad van rood vilt. Op zijn hoofd had hij een hoed met een grote pauwenveer. ‘Het is er maar één!’ riep een struikrover. ‘Pak ‘m mannen!’ De rovers begonnen de vreemdeling op het witte paard te omsingelen. Deze stopte zijn boog weg en trok zijn zwaard: een vlijmscherpe rapier. ‘Wie durft?’ zei hij met een Spaans accent. Twee rovers vielen aan, maar het was duidelijk dat ze geen partij waren voor de vreemdeling. Hij stak er eentje neer en de andere werd op de hoeven genomen. Toen vielen de overige vier aan. Maar de Spanjaard gaf zijn paard de sporen en stormde op de aanvallers op met de degen in de aanslag. Een halve minuut later was alles voorbij. Hij stapte af en sneed de boeien van de meisjes door. Leekah trok snel haar broek omhoog. Toen nam hij zijn hoed af. ‘Mijn naam is Juan Carlos Villa Lobos de Martino87’ zei hij in perfect Chinees. ‘Rondreizend Spaans edelman. Ik kom net op tijd zie ik. Kan ik jullie ergens naartoe brengen?’ Juffrouw Janssen wou zeggen waar ze vandaan kamen maar Leekah waarschuwde haar in het dialect van hun dorp zodat Martino het niet kon verstaan: ‘Niet zeggen waar ons dorp ligt: het is een edelman, dus het zou goed kunnen dat ie voor de Keizer werkt!’ ‘Maar hij heeft ons gered!’ antwoordde Juffrouw Janssen in hetzelfde dialect ‘Kan wel zijn’ zei Leekah ‘maar hij weet niet dat we rebellen zijn, en als ie in ons dorp komt vallen we meteen door de mand omdat het halve dorp op een prijs op zijn hoofd heeft staan. We vertellen hem niks totdat we zeker weten dat hij te vertrouwen is.’ Toen zichtte ze zich tot Martino en zei in normaal Chinees: ‘We komen uit Zengzhou’ Zengzhou was een dorp dat enkele kilometers van het hunne vandaan lag. Vandaar konden ze makkelijk meeliften met iemand die naar hun dorp ging. ‘Dan zal het me een eer zijn om jullie daar naartoe te begeleiden’ zei Martino. ‘Deze bossen zijn niet veilig voor meisjes alleen, zeker niet als ze zo knap zijn als jullie…’

deelnemers:
01. Misti
02.Trass
03. Daboman
04. P-apple
05. Elpida
06. Sagana
07. Mr Soija
08. Tink*
09. Zoef de haas (dorpeling)
10. Biertank 52
11. Leekah
12. Martino87
13. Heksjuh
14. TopDrop (dorpeling)
15. Lisaaah (tovenaar)
16. Domus (geliefde)
17. Neiu
18. Dark Phoenix (geliefde)
19. Juffrouw Jansen
20. Darkiekurd
21. Yerli
22. Kunst

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet

En toen waren de dorpelingen weer aan de beurt. Stemmen mag tot morgenavond 20:30...
Oud 16-05-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 16-05-2007 @ 16:33 :
Jeetje, kinderachtig gedoe.

En verder Soija heb je nog steeds geen gegronde reden, wat was er dan zo verdacht aan mijn posts? Oh en ik denk dat ik de volgende keer voor Trass ga, voorgevoel, maar ik wacht de eetronde af.
Ik heb gezegd wat ik heb gezegd, en dat was het. Voel je vrij mn posts terug te lezen.

Trass, kunst en JJ zijn @ mom mn hoofd verdachtes

oh en ik heb gans vergeten het verhaal van gister te lezen door de discussie dus die lees ik zo eerst ff
Citaat:

Hmm, mss ga ik toch voor iemand uit mn eerste lijstje, je weet maar nooit of de wolven bewust voor iemand uit dat lijstje gekozen hebben. Wrs Misti.

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 20:15.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten