Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 15:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ga vaak 's ochtends lopen In de zomer is het dan warm genoeg voor een t-shirt. Afgelopen dagen was het wat koeler en dan trek ik een shirt met lange mouwen aan
Oud 13-05-2007, 15:58
teenager
teenager is offline
weer een vraag voor ik begin
hoevaak per week loop je dan met evy?
of vertelt ze dat na iedere les? wanneer je weer moet?
ik moet echt beginnen..vanavond!
Oud 13-05-2007, 16:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
teenager schreef op 13-05-2007 @ 16:58 :
weer een vraag voor ik begin
hoevaak per week loop je dan met evy?
of vertelt ze dat na iedere les? wanneer je weer moet?
ik moet echt beginnen..vanavond!
Om de dag En na drie keer lopen krijg je twee dagen vrij. Maar ik loop gewoon om de dag, vind ik een fijner ritme
Oud 13-05-2007, 16:23
teenager
teenager is offline
Ok dank je
Ik ga -net als jij- voorlopig op m'n indoor reeboks, kijken hoe dat gaat. Mocht ik de smaak te pakken krijgen, ga ik voor laag geprijsde hardloopschoenen. Mocht ik de 5 km halen, ga ik voor goede schoenen naar een speciaalzaak

Mensen bedankt voor de motivatie! Het is dankzij jullie dat ik ga beginnen!
Oud 13-05-2007, 17:15
Verwijderd
Zo, ben weer bij m'n ouders thuis geweest, dus ik neem m'n oude sportschoenen eens mee. Iemand tips voor een beginner? Kan ik beter afwisselen maar dan meteen een flink aantal kilometers, of juist beginnen met een kilometer of 3 aan een stuk door? Vriendlief wil me vast opjagen namelijk
Oud 13-05-2007, 17:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-05-2007 @ 18:15 :
Zo, ben weer bij m'n ouders thuis geweest, dus ik neem m'n oude sportschoenen eens mee. Iemand tips voor een beginner? Kan ik beter afwisselen maar dan meteen een flink aantal kilometers, of juist beginnen met een kilometer of 3 aan een stuk door? Vriendlief wil me vast opjagen namelijk
Waarom volg je Evy niet gewoon?
Oud 13-05-2007, 19:00
teenager
teenager is offline
Nouuu les 1 met Evy..
Het ging moeizaam. Kan iemand me steunen

Het begon redelijk, maar op een gegeven moment kón ik niet meer. Ben twee 'renstukjes' eerder afgehaakt. De laatste (van 3 minuten) kon ik maar half. Maar na de 3 min wandelen ter afsluiting heb ik nog een minuut gerend.

Wat zwaar! Ik schaam me een beetje, is mijn conditie dan echt extreem slecht? Of heb ik geen doorzettingsvermogen?
Goed ik rook erg veel, fiets alleen maar af en toe, ben te zwaar, eet niet altijd even gezond, drink veel alcohol en doe wel eens wat drugs.. Maar dit had ik niet verwacht.

Wat vinden jullie, moet ik les 1 nog een keer doen, of wel gewoon door naar 2? Want ik wil het tempo graag bijhouden.
Ik ben trouwens knalrood in mn gezicht en voel m'n beenspieren heel erg. Heb al gerekt en gestrekt maar vrees voor spierpijn

Maar ik ben wel vastbesloten hiermee door te gaan!
Oud 13-05-2007, 19:51
Go
Go is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-05-2007 @ 11:01 :
Lijkt me wel een vraag voor dit topic: Ik wil eigenlijk weten op wat voor schoenen je ook kunt hardlopen als je (nog) geen speciale schoenen hebt. Is het een ramp als je een paar keer op gewone (goedkope scapino)sportschoenen gaat rennen? Of wandelschoenen?

Heb weinig zin om schoenen te kopen voor ik weet of ik er mee door wil gaan en ken niemand die hardloopt en mijn schoenmaat heeft, vandaar.
Ik weet niet of er inmiddels al antwoord gegeven is, maar laat mij toch maar even reageren. Wandelschoenen zou ik je niet aan willen raden. Ze zijn stug en bovendien zwaar. Dan loop je niet bepaald soepel. Goedkope schoenen is op zich niet zo'n bezwaar. Al helemaal niet als je op een iets zachtere ondergrond dan asfalt hardloopt, zoals gras of een zandpadje. Loop je op asfalt en vooral vaak, dan is het wel aan te raden schoenen uit te kiezen met goede demping (en eventueel met een ingebouwd correctieblok om het naar binnen buigen van je voeten te corrigeren, als dit nodig is althans).
Oud 13-05-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-05-2007 @ 18:23 :
Waarom volg je Evy niet gewoon?
Klinkt alsof het geld kost, ik wil het niet per se altijd doen maar gewoon een paar keer proberen, en nogal ongezellig als vriendlief erbij is om met mp3speler op te gaan lopen.
Oud 13-05-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 13-05-2007 @ 21:11 :
Klinkt alsof het geld kost
Nee hoor, helemaal gratis. Publieke omroep he
Oud 13-05-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
teenager schreef op 13-05-2007 @ 20:00 :
Wat zwaar! Ik schaam me een beetje, is mijn conditie dan echt extreem slecht?
Citaat:

Goed ik rook erg veel,
Oud 13-05-2007, 23:20
teenager
teenager is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-05-2007 @ 22:08 :
ja lieve schat dat verband was me niet ontgaan. ik vroeg me meer af of er nog anderen zijn hier die les 1 ook met moeite uitliepen.
Oud 14-05-2007, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Nouuu les 1 met Evy..
Het ging moeizaam. Kan iemand me steunen

Het begon redelijk, maar op een gegeven moment kón ik niet meer. Ben twee 'renstukjes' eerder afgehaakt. De laatste (van 3 minuten) kon ik maar half. Maar na de 3 min wandelen ter afsluiting heb ik nog een minuut gerend.

Wat zwaar! Ik schaam me een beetje, is mijn conditie dan echt extreem slecht? Of heb ik geen doorzettingsvermogen?
Goed ik rook erg veel, fiets alleen maar af en toe, ben te zwaar, eet niet altijd even gezond, drink veel alcohol en doe wel eens wat drugs.. Maar dit had ik niet verwacht.

Wat vinden jullie, moet ik les 1 nog een keer doen, of wel gewoon door naar 2? Want ik wil het tempo graag bijhouden.
Ik ben trouwens knalrood in mn gezicht en voel m'n beenspieren heel erg. Heb al gerekt en gestrekt maar vrees voor spierpijn

Maar ik ben wel vastbesloten hiermee door te gaan!
Ik rook ook erg veel, fiets alleen in de vakanties, heb met een BMI van 24,2 oid wel een gezond gewicht maar de grens van 25 (te zwaar) is niet ál te ver weg, drink buiten de examenperiode tevens veel alcohol en van wat recreatief drugsgebruik ben ik ook niet vies.

Maar ik ben inmiddels wel bij les 16.
Ik weet dat het niet motiverend klinkt, maar ik bedoel er mee te zeggen - je kan wel een betere conditie krijgen, ondanks je levensstijl. Gewoon volhouden en overmorgen les 1 nogmaals gaan doen. Probeer 'm wel oprecht uit te rennen, maar push jezelf niet te ver, je wil geen blessures en het moet natuurlijk ook gewoon leuk blijven. De volgende keer zal het al een stuk makkelijker gaan en voor je 't weet heb je 'm gehaald. En geloof me, als je 'm dan helemaal uit kan rennen ben je tróts. Laat je ook niet ontmoedigen door dat het 'pas' les 1 is, de hele bedoeling van Evy is mensen met een slechte conditie aan een goede conditie helpen, dus des te meer heb je er aan.

Succes.
Oud 14-05-2007, 00:36
Verwijderd
Ik ben overigens een smerige hypocriet want ik heb dus al een week niet gerend door het slechte weer, examenstress en een algemeen gevoel van 'geen zin'. Althans, ik heb wel voor de lol kleine stukjes hardgelopen, maar dat was meer zonder hardloopschoenen of sportkleren tijdens het rondhangen met vrienden opeens een stukje rennen.

Binnenkort echt weer beginnen, bah, ik vrees voor m'n conditie. Maar nu zijn m'n ouders weer thuis van vakantie en die zijn zelf fanatiek hardlopers, dus dat motiveert ook wel een beetje.
Oud 14-05-2007, 06:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
teenager schreef op 14-05-2007 @ 00:20 :
ja lieve schat dat verband was me niet ontgaan. ik vroeg me meer af of er nog anderen zijn hier die les 1 ook met moeite uitliepen.
De laatste 3 minuten vond ik zeer moeilijk, maar ik heb de les wel helemaal uitgelopen
Ik heb ook 0 conditie, maar ik rook en drink niet, en mijn bmi was 24.8 (vandaar dat ik nu ook hardloop en gezond aan het eten ben)

Maar ik was gister bij les 9 en daar moest ik 5 minuten aan een stuk rennen, en dat liep ik gewoon uit (wel met moeite) en toen was ik trots
Oud 14-05-2007, 07:49
Anika
Vraagje: ik loop nu één keer per week ongeveer 4,5km. Volgende week ga ik voor drie weken op veldwerk en ik zou dan eigenlijk elke ochtend even een half uurtje willen lopen, maar kan dat kwaad voor je spieren/gewrichten? Aangezien ik maar 1 keer per week gewend ben.
Oud 14-05-2007, 09:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Anika schreef op 14-05-2007 @ 08:49 :
Vraagje: ik loop nu één keer per week ongeveer 4,5km. Volgende week ga ik voor drie weken op veldwerk en ik zou dan eigenlijk elke ochtend even een half uurtje willen lopen, maar kan dat kwaad voor je spieren/gewrichten? Aangezien ik maar 1 keer per week gewend ben.
Ja dat ga je sowieso wel voelen. Hardlopen is een sport met een hoge impact-factor (heb ik niet bedacht, die term ). Bij elke keer dat je op een voet landt, hebben je gewrichten en pezen heel wat te verduren. Je spieren passen zich sneller aan. Je kunt spierpijn krijgen maar dat voel je dan vanzelf wel.
Ik zou dus niet ineens elke dag gaan rennen.
Oud 14-05-2007, 09:19
Maija
Maija is offline
Net les 2 gedaan , Op het feit na dat ik in het bos verdwaalt ben ging het erg goed

Natuurlijk wel een beetje zwaar, mijn conditie is qua hardlopen 0,0 maar het is vol te houden. Zolang ik nog geen last heb probeer ik het elke dag te gaan doen.
Oud 14-05-2007, 11:09
Knots
Knots is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-05-2007 @ 01:36 :
Ik ben overigens een smerige hypocriet want ik heb dus al een week niet gerend door het slechte weer, examenstress en een algemeen gevoel van 'geen zin'. Althans, ik heb wel voor de lol kleine stukjes hardgelopen, maar dat was meer zonder hardloopschoenen of sportkleren tijdens het rondhangen met vrienden opeens een stukje rennen.
*heeft precies hetzelfde*
Oud 14-05-2007, 11:53
teenager
teenager is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-05-2007 @ 01:33 :
peptalk
Daar heb ik wat aan! Dank je

Nou, dan ga ik les 1 nogmaals doen. het is niet anders ik kom er wel!
Oud 14-05-2007, 14:48
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-05-2007 @ 01:36 :

Binnenkort echt weer beginnen, bah, ik vrees voor m'n conditie. Maar nu zijn m'n ouders weer thuis van vakantie en die zijn zelf fanatiek hardlopers, dus dat motiveert ook wel een beetje.
Ik moet ook leren voor examens maar loop juist daarom elke ochtend hard, zodat ik optijd opsta en al echt wakker ben als ik met leren begin. Slecht weer vind ik geen excuus, heb tot nu toe 's ochtends geen regen gehad, wel modderschoenen en benen.
Oud 14-05-2007, 15:36
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb zondagochtend voor het eerst gerend. Het viel me zwaar tegen. Ik had gedacht dat ik nog wel een beetje conditie had, maar niet dus. Ik was na een minuut al aan het hijgen. Ik kon mijn ritme niet goed vinden, want ik begon veel te hard. Ik kreeg mijn ademhaling ook niet helemaal goed onder controle tijdens het rennen. Uiteindelijk ging het stuk dat je drie minuten achter elkaar moet rennen wel redelijk. Ik rende niet heel hard, maar kon het wel volhouden. Ik moet niet te snel willen, dan gaat het wel.
Nu heb ik helemaal geen motivatie meer, want ik vond het niet leuk. Maar ik ga denk wel volhouden.
Maar nu heb ik spierpijn, dus ik weet niet of ik morgen ga. Ik wil tijdens mijn examens geen spierpijn hebben.

Een vraagje: ik ren een beetje op mijn tenen, kan dit kwaad?
Oud 14-05-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Go schreef op 13-05-2007 @ 20:51 :
Ik weet niet of er inmiddels al antwoord gegeven is, maar laat mij toch maar even reageren. Wandelschoenen zou ik je niet aan willen raden. Ze zijn stug en bovendien zwaar. Dan loop je niet bepaald soepel. Goedkope schoenen is op zich niet zo'n bezwaar. Al helemaal niet als je op een iets zachtere ondergrond dan asfalt hardloopt, zoals gras of een zandpadje. Loop je op asfalt en vooral vaak, dan is het wel aan te raden schoenen uit te kiezen met goede demping (en eventueel met een ingebouwd correctieblok om het naar binnen buigen van je voeten te corrigeren, als dit nodig is althans).
Ik heb m'n ouwe sportschoenen bij m'n ouders opgehaald

Oh en vriendlief denkt dat ik gemakkelijk meer dan vier kilometer kan rennen de eerste keer. Volgens mij mag ik blij zijn als ik de drie kilometer haal
Oud 14-05-2007, 18:16
Maija
Maija is offline
3 kilometer , ik ben blij als ik 500 meter haal
Oud 14-05-2007, 18:16
Maija
Maija is offline
hoever zou je ongeveer rennen in de 20 min evie?
Oud 14-05-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 14-05-2007 @ 19:16 :
3 kilometer , ik ben blij als ik 500 meter haal
Ik doe ook wel hoopvol geloof ik Ik weet dat ik iig anderhalve km kan rennen zonder uitgeput te zijn; ik sport regelmatig, alleen is dat geen uithoudingsvermogensport; ik heb er de bouw voor; ik fiets veel. Maar of dat genoeg is... ik betwijfel het. We komen er deze week denk ik achter
Oud 14-05-2007, 19:57
indigo
indigo is offline
Vanochtend les 7 gehad, ging al een stuk lastiger dan hiervoor, maar had ook niet goed geslapen. Toch 3.22 km gelopen . Als ik nou les 6 zou doen, dan heb ik pas het idee dat mijn conditie vooruit gaat . Maarja, misschien ben ik ook wel te ongeduldig om binnen 2-3 weken vooruitgang te verwachten...
Oud 15-05-2007, 20:43
teenager
teenager is offline
Ik wilde een uur geleden vertrekken maar het regent echt snoeihard.
Ik mag natuurlijk niet een dagje later... Wat rot dit!
Oud 15-05-2007, 22:08
blazin'
blazin' is offline
woowww ik had eergister les 1 ook even onderschat. Mijn ademhaling is ZO slecht, ik doe heel erg mijn best door mijn neus in en mond uit te ademen en rustig maar het voelt alsof ik gewoon geen zuirstof in adem. Gister les 1 nog een keer gedaan en wel alles uitgelopen maar nu liep ik met iemand en dat is toch motiverender. MOrgen les 2, ben benieuwd.

oh en het lange shirt was echt vet heet, morgen gewoon tshirtje.
Oud 16-05-2007, 08:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jeetje, ik had gisteren les 10 en die hoorde weer makkelijker te zijn dan les 9. Maar ik had echt grootse moeite het vol te houden
Komt waarschijnlijk omdat ik om 6 uur 's ochtends was gaan lopen, rechtstreeks uit bed
Oud 16-05-2007, 08:39
Verwijderd
Gisteren les 5, ging best gemakkelijk, de laatste drie minuten heb ik wat harder gelopen omdat ik het anders niet zou merken en toen merkte ik het wel
Oud 16-05-2007, 13:45
Reem
Reem is offline
Vanmorgen heb ik dus les 5 gedaan. Ik had verwacht dat het heel slecht zou gaan omdat ik door de studiereis een week heb overgeslagen en veel te weinig slaap heb gehad... erg fit was ik dus niet, maar het ging kei goed! Daar krijg je dan zo veel energie van, heerlijk! Ook wel mooi dat ik precies tussen de buien door gerend heb: zodra ik weer binnen was begon het te stortregenen.
Oud 17-05-2007, 09:37
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb dinsdag de tweede les gedaan en die viel me heel erg mee. Ik begin het bijna leuk te vinden
Oud 17-05-2007, 10:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Net les 11 gehad. Pff, ik vind hardlopen niet leuk Het is dat het maar een half uur om de twee dagen is, maar ik vrees straks voor de lessen waarbij je minuten lang achter elkaar moet lopen
Oud 17-05-2007, 15:10
Verwijderd
Les 6. Ben ik de enige die het opviel dat Evy zei 'vandaag gaan we voor de eerste keer 3x3 minuten lopen' terwijl je dat bij les vijf al doet? Ik ging ineens twijfelen over waar ik was

Maar het ging wel lekker.
Oud 17-05-2007, 16:11
Roos
Roos is offline
Kan je ook ergens een schema (in tekst) vinden over wat de lessen inhouden met Evy? Ik heb namelijk wel een basisconditie dus ik weet niet zo goed bij welke les ik moet beginnen.
Of kan iemand een indicatie geven? Mijn conditie is niet super maar ik kan wel 15 minuten achterelkaar rennen, dus ik wil geen les met 3x3 minuten . Ik wil ook best 3x7 minuten doen ofzo.

Hopelijk kan iemand, die al ver is, me helpen. Dan kan ik vanavond lekker een stuk gaan hardlopen met Evy

edit: Ik heb wat dingen beluisterd en ik ga les 16 proberen.

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 16:51.
Oud 17-05-2007, 18:23
@Moon
@Moon is offline
Ik heb laatst het schema van Evy gevonden. In het excel bestand staat per les aangegeven hoeveel minuten je loopt en wandelt. http://www.sport.be/starttorun/downl...min10weken.xls
Oud 17-05-2007, 18:34
Mara
Mara is offline
Heel fijn Valt me op dat er altijd 2 dagen achter elkaar 'rustdagen' zijn, dus weekend. Vind ik erg handig om te weten, als ik dan na m'n examens begin weet ik dat ik op maandag moet beginnen
Oud 17-05-2007, 18:37
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik vind het schema er vermoeiend uitzien
Zou het erg zijn als ik morgenochtend les 3 loop in plaats van vanavond?
Oud 17-05-2007, 19:10
Maija
Maija is offline
vanochtent les 3 gedaan.. pff pff, had niet verwacht dat het zo lastig ging.

Wel gewoon uitgelopen, en het ging ook wel. Maar het was toch een stapje hoger

mischien kwam t wel door t weer (door een modderig koud bos lopen)

Morgen of zondag les 4 Ik ga me niet zo erg houden aan die dagen, pas als ik echt last heb van spierpijn..
Oud 18-05-2007, 12:42
Reem
Reem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-05-2007 @ 16:10 :
Les 6. Ben ik de enige die het opviel dat Evy zei 'vandaag gaan we voor de eerste keer 3x3 minuten lopen' terwijl je dat bij les vijf al doet? Ik ging ineens twijfelen over waar ik was

Maar het ging wel lekker.
Viel mij vanmorgen ook op... het enige verschil is dat er bij les 6 één minuut hardlopen & wandelen aan toegevoegd is om mee te beginnen, toch? Ik had het vandaag wel moeilijker dan woensdag, maar ik had ook last van mijn astma.
Oud 18-05-2007, 20:38
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik doe nu gewoon elke les twee keer. Vroeger zweette ik nooit zo na een les, maar nu is m'n hele rug bezweet... volgens mij loop ik gewoon een stuk sneller dan toen ik het de eerste keer deed, en daarom heb ik het nu lastiger.
Oud 18-05-2007, 21:06
looneylover
looneylover is offline
eeyz
ik ben ook aan het rennen met Evy..
alleen ik houd niet zo van rennen buiten dus ben ik in het huis aan het rennen, en dan vooral trap rennen..
maakt dat wat uit of niet?
het is volgens mij wel wat zwaarder of niet dan?
ik denk dat ik over een paar lessen buiten ga rennen, maar nou nog niet daar voel ik me nog niet zo fijn bij
Oud 19-05-2007, 07:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ugh, ik ben ziekig. Keelpijn en een blegh gevoel. Bovendien heb ik spierpijn vanwege het paardrijden van gisteren, wat ik een lange tijd niet gedaan heb
Mijn les stel ik dus mooi uit naar morgen. Twee rustdagen ipv van een
Oud 19-05-2007, 16:12
Encrypted
Encrypted is offline
Iets nieuws geprobeerd vandaag. Ben niet gaan slapen gisteravond maar heb de hele nacht de marathon op MTV gekeken Toen die afgelopen was, om 6 uur s'ochtends, ben ik gaan hardlopen (5km) en het ging me redelijk goed af. Ik voelde me eigenlijk best fit maar niet 100%. Het geeft wel een goed gevoel dat ik aan mezelf bewezen heb dat mijn lichaam tot zoiets in staat is (daar ging het eigenlijk om, grenzen opzoeken/verleggen). Maar goed, volgende week ga ik 15 km hardlopen, tot nu toe nooit verder dan 9 km hardgelopen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik het haal.

Oud 19-05-2007, 19:27
Verwijderd
Zo, ben eindelijk met vriendlief gaan rennen.

Jezus, dat doet píjn. Welke grapjas heeft bedacht dat dit leuk is?! Heb drie keer rond de kilometer gerend (iets minder en iets meer) en ik ben echt dóód. Ga morgen zo'n ongelooflijke spierpijn hebben...

Morgan + conditie = pathetisch.
Oud 20-05-2007, 09:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Pfft. Nog steeds ziekig en geen puf om te gaan hardlopen. Straks kan ik weer opnieuw beginnen
Oud 21-05-2007, 08:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Uiteindelijk 3 rustdagen gehad
Net dus weer gelopen, les 12 Ging beter dan ik verwacht had, kon het gewoon uitlopen (wel met moeite). Had verwacht dat ik minder conditie had vanwege de langere rustpauze tussendoor.
Mooi
Oud 21-05-2007, 21:03
Yana
Yana is offline
Hah, ik heb eindelijk na 1.5 jaar mn mp3 speler weer gevonden! Snel een batterij kopen en dan kan ik evy downloaden
Oud 22-05-2007, 01:06
@Moon
@Moon is offline
Veel succes! Hopelijk ga je het nog leuk vinden ook
Topic gesloten

Regels voor berichten