Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2007, 07:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Lentekriebel, gefeliciteerd!

Ik vertrek over een half uur naar Brugge. Yeah. Ik vind het wel eng, minder tijd hebben om te leren, maar vanmiddag ga ik nog wel enkele engelse teksten oefenen. Biologie en muziek doe ik in de auto en dat zijn m'n lievelingsvakken, dus dat komt goed.

Alleen engels vind ik nog eng. Alleen engels..

Je slaagt toch nog met 1 vijf in je gemeenschappelijke deel en 1 in je profieldeel?
Advertentie
Oud 19-05-2007, 08:05
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-05-2007 @ 08:48 :

Je slaagt toch nog met 1 vijf in je gemeenschappelijke deel en 1 in je profieldeel?
yep
Oud 19-05-2007, 10:17
@Moon
@Moon is offline
Gvd, waarom kan ik me er telkens nie toe zetten om aan mn scriptie te werken. Het schiet voor geen meter op. Na anderhalve maand heb ik nog steeds maar 3 pagina's geschreven. En ik wil het nog wel vóór mn tentamens afhebben en dat is al over ongeveer een maand. Kutzooi!

En wat wilt hij nou? Voor de tweede keer laat hij niets van zich horen nadat we een keer hebben afgesproken. We hebben ook nogal een váge vorm van contact. Ik wil dat het contact dat wij op dit moment hebben anders verloopt, niet alleen msn. Ik ben het zat, ik wil duidelijkheid. Ik wil weten wat hij wilt. Aaargghh.. Ik heb hem net maar een mailtje gestuurd dat ik er geen zin meer in heb om op zo'n manier door te gaan. Ben benieuwd hoe hij daarop reageert..
Oud 19-05-2007, 10:28
Verwijderd
Gefeliciteerd Lentekriebel!

Ontopic: ik ben weer eens moe. Getsie. Ik heb nergens zin in, moet aan m'n studie helaas...
Oud 19-05-2007, 11:25
Verwijderd
Aargh....

Negatief : Ik ben moe, heb keelpijn (chocotoffees helpen niet ben ik net achter ) en ik moet studeren maar ben veel te moe. Telefoonrekening van bijna €55, met dank aan @home .
Ik voel me schuldig over wat ik gegeten heb, terwijl er objectief niets aan de hand is.

Positief : Ik heb al boodschappen gedaan, boek gehaald bij de bieb, oude tentamens uitgeprint (die er niet belachelijk moeilijk uitzagen, maar hij schijnt afgelopen keer toch andere dingen te hebben gevraagd ) en ben na een rotnacht tóch op tijd (om 8 uur ) m'n bed uitgekomen.

Ik kan óf gaan slapen, maar dan lig ik vannacht misschien weer wakker, óf toch maar wakker blijven.
Ik denk dat het dat laatste wordt.
Eerst maar even lunchen (om dat stomme ik-eet-teveel-gevoel tegen te spreken), een aflevering Gilmore girls kijken en dan weer aan de slag.

En oja, ik moet ook nog ontspanningsoefeningen doen .
Oud 19-05-2007, 11:26
coopergirl
coopergirl is offline
Van harte gefeliciteerd, lentekriebel!!!!!!

OT: last van een stressgezwel ter grote van een meloen in mijn hoofd Kan de innerlijke rust niet zo goed vinden..
Oud 19-05-2007, 12:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap mijn zusje niet, ze rekent helemaal niet uit wat voor cijfers ze moet halen op haar examens en ze kijkt ook helemaal niet na, ze schrijft haar antwoorden niet eens op. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij

En ik heb met drie boterhammen geluncht en het was één grote lijdensweg, maar goed, ze zitten erin. Dus nu kan ik weer trots zijn op mezelf of zo.
Oud 19-05-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-05-2007 @ 13:01 :
Ik snap mijn zusje niet, ze rekent helemaal niet uit wat voor cijfers ze moet halen op haar examens en ze kijkt ook helemaal niet na, ze schrijft haar antwoorden niet eens op. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij

Dat deed ik ook niet hoor en ik stond er niet eens zo briljant geweldig voor. Ik deed het niet omdat ik bang was er alleen maar zenuwachtiger van te worden. Misschien doet zij het ook daarom niet? Of ze hoeft zich nergens druk om te maken

ot: nog even tot 18.00 uur knallen en bikkelen en dan naar Amsterdam
Oud 19-05-2007, 12:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
RebEls schreef op 19-05-2007 @ 13:05 :
Dat deed ik ook niet hoor en ik stond er niet eens zo briljant geweldig voor. Ik deed het niet omdat ik bang was er alleen maar zenuwachtiger van te worden. Misschien doet zij het ook daarom niet? Of ze hoeft zich nergens druk om te maken

ot: nog even tot 18.00 uur knallen en bikkelen en dan naar Amsterdam
Zij staat er wel briljant geweldig voor, maar toch Of ik was gewoon obsessief, haha.

En ik ben een heel klein beetje zenuwachtig voor de prijsuitreiking van writenow voor vanavond
Oud 19-05-2007, 12:54
Verwijderd
Ik ben stom.

Dus.
Oud 19-05-2007, 12:59
Verwijderd
haha ze is echt lief & snoezig

en ik droomde dat ik een heleboel vrienden had
en ik douchte en toen viel ik in slaap en droomde ik dat het leven in je eentje ook wel te doen is
en ik zie spoken
bizarre shit
Oud 19-05-2007, 13:06
Verwijderd
Ok, ik trek het dus niet. Heb 2 paracetamollen genomen en ga nu proberen te slapen .
Oud 19-05-2007, 13:21
Nijn*
Nijn* is offline
Typerend weer. Drie dagen niets aan school gedaan, maar wel uitgaan, bij vriendinnen blijven slapen/eten, teveel drinken/drugs en belachelijk lang uitslapen. Nu moet het er de laatste twee dagen weer op aankomen, zoals altijd.

Heb op een klein detail na, mijn boekverslag van Tirza af. Ben op ongeveer 2/3 van mijn samenvatting van aardrijkskunde. Moet nog beginnen aan: geschiedenis samenvatting, kunstgeschiedenis uitwerken, nederlands samenvatting, engelse roman, boek 8 voor nederlands, beschouwing voor nederlands recensieopdrachten voor Tirza, tekening opzetten en ga zo maar door..
Vandaag mijn to do lijstje:
- Aardrijkskunde samenvatting afmaken
- Engels boek zoeken/bestellen
- Nederlandse beschouwing afmaken
- Kunstgeschiedenis uitwerken

Eventueel: Aan samenvatting geschiedenis/nederlands beginnen.
Nu nog kijken wat er van terecht komt. Het voornemen is er..
Oud 19-05-2007, 13:25
Verwijderd
Argh, wat heb ik nou weer gezegd, hoezo ik wil misschien wel hoofdredacteur worden als die gozer niet wil? Ik was even vergeten dat ik absoluut helemaal geen ervaring heb met in de eerste plaats bij een tijdschrift werken en in de tweede plaats met vergaderingen leiden en ik ken die mensen niet en volgens mij ben ik helemaaaal niet capabel. "Staat zo goed op je cv" is natuurlijk alleen maar een argument als je die taak ook daadwerkelijk goed uitvoert.

Aaargh. Volgens mij hoop ik dat die andere gozer wel wil. Kost me anders nog een jaar extra ook. Wel een bestuursjaar dan, gelukkig.
Oud 19-05-2007, 13:30
Verwijderd
ik kom er nu dus achter dat mijn goede vriendin mij zoooooo enorm genaaid heeft he . altijd zeggen dat ik niet naar die jongen moet gaan, dat hij me toch zal kwetsen, dat hij me toch niet leuk vind. En ik maar niets doen, ook al vind ik hem zo leuk.
Blijkt dus dat zij hem ook leuk vond en lekker al wél contact legde met hem. Goddank vindt hij haar niet leuk. Maar dan nog, het is m'n vriendin. Zoiets doe je toch niet?

En nu dus in de tegenaanval!!
Oud 19-05-2007, 14:20
Verwijderd
Ik had hem gemaild, om te vragen waarom ik niks meer hoorde.
Nou ik heb mijn uitleg hoor.
Omdat zijn vriendin het niet trekt.
Nu is dat wel logisch, aangezien meneer is vreemd gegaan met mij terwijl zijn vriendin in Bangladesh zat (daar komt ze vandaan). Hij heeft alles verteld aan haar.
Zolang zij hier is hoeft wil hij me zo min mogelijk zien.
'maar ik voel me nog wel betrokken bij je hoor'
'maar je zegt net dat als zij er is je me niet hoeft te zien, waar is die betrokkenheid dan ineens heen?!'
' ja daar kan ik gewoon niks mee'

Volgens hem was wat we hadden helemaal niet zo boeiend, misschien voor mij, maar voor hem niet.

Aan de ene kant kan ik het begrijpen dat hij rekening houdt met haar, maar aan de andere kant zet hij me gewoon aan de kant na alles wat er is gebeurd. Dat vind ik echt geen stijl.

Ik ben boos en verdrietig hierover, maar het enige wat ik nog kan denken is : /sterf.

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 14:31.
Oud 19-05-2007, 14:37
Verwijderd
Eerst moeten we zonder hulp die dingen uitladen want "we doen al nooit wat in het huishouden, dan help je nu maar met sjouwen", krijg ik een paaltje met zon scherpe punt tegen mn hoofd - duizelig, kreeg er tranen van in mn ogen, maar nee, dan ben ik een aansteller. En vervolgens staan ze me ook nog eens keihard uit te lachen.

Oud 19-05-2007, 14:47
Verwijderd
Dankjulliewel voor de felicitaties .

Ik ben vandaag op tijd opgestaan. Mijn ouders kwamen op bezoek en ik werd beladen met cadeautjes . Samen koffie gedronken en vlaai gegeten. Toen mijn ouders weer weg waren heb ik even wat boodschappen gedaan en nog wat gecomputerd. Zo langzamerhand wordt het echt tijd dat ik wat ga leren. Ik heb wel even wat aan scheikunde gedaan maar dat snapte ik niet zo goed dus daar gaat pap me morgen me helpen als het goed is. Nu nog maar even wat biologie doen en dan komen mijn twee vriedinnetjes alweer en ga ik samen met hen en paps en mams uit eten . Ja, het is een leuke dag.
Oud 19-05-2007, 14:52
moon
moon is offline
mijn oudtante is overleden. Als ik dacht dat ik het moeilijk had, dan moet ik er maar niet te veel bij stil staan hoe mijn oma zich op dit moment misschien wel voelt. Arme oma
Verder vandaag met een vrouw van 38 met 't syndroom van down (niveau van een kind van 1,5) en haar begeleidster de stad in geweest. Vanaf volgende week moet ik zelf met haar....help! Het is absoluut geen makkelijk vrouw, ze grijpt soms onbekende mensen vast in de stad, sommige mensen zitten daar bepaald niet op te wachten. Ze zit echt aan alles en iedereen, echt een klein kind. Je moet heel goed op haar letten. Ik betraptte me er op dat ik de overbezorgdheid van mijn moeder heb geerfd. Ik voelde me zo verantwoordelijk en was bang dat haar van alles zou overkomen, de begeleidster was veel relaxter.
Oud 19-05-2007, 15:07
Verwijderd
@moon: gecondoleerd

OT: Zo'n 1,5 uur op bed gelegen en min of meer geslapen, en ik voel me in ieder geval íets beter.
Maar intussen blijft er knagen: ik moet nog zoveel, ik had in die tijd allemaal andere dingen moeten doen.
MAAR HET GAAT NU EVEN NIET, OK!!!!!

Nu even wat gegeten en ik ga nu m'n trainingslijst invullen en daarna kijk ik verder.
Oud 19-05-2007, 15:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oh, het gaat niet meer... Dus ik ga afleiding zoeken..want dat staat in mijn preventieplan... maar ik moest eigenlijk aan die opdracht voor school werken..
Ik wil een mailtje schrijven naar mijn docent op school, maar ik durf niet, wat moet ik erin zetten. Ik trek het haast niet meer, maar doe wel me best..

*paniek* Wat moet ik doen

@ moon: gecondoleerd!
Oud 19-05-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 19-05-2007 @ 16:15 :

*paniek* Wat moet ik doen

Ter afleiding: rondje rennen, muziek aanzetten en keihard meezingen, gaan fietsen, een vriendin bellen, met poes spelen,

ik heb even niet zoveel ideeën...

Maar hou vol meis!
Oud 19-05-2007, 15:52
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 19-05-2007 @ 16:34 :
Ter afleiding: rondje rennen, muziek aanzetten en keihard meezingen, gaan fietsen, een vriendin bellen, met poes spelen,

ik heb even niet zoveel ideeën...

Maar hou vol meis!
thnx

Ik ben nu mijn huis aan t schoonmaken en opruimen. Daarna ga ik naar en vriendin.. en daar blijf ik s avonds ook nog ff.. en ik ga maar een mailtje sturen naar die tutor, vanavond of morgen over die opdracht (dat ik hem misschien niet op tijd afkrijg)
en vooral mijn preventieplan volgen...
Oud 19-05-2007, 16:58
Verwijderd
Me avond ziet er wel goed uit!
Eerst lekker eten daarna heb ik een trouwerij en daarna ga ik uit met 2 meisjes.
Oud 19-05-2007, 17:05
Verwijderd
whaaaa benauwd en geen zin
Oud 19-05-2007, 17:17
Sagana
Sagana is offline
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej we hebben wrs een pupje gevonden. Dinsdag gaan we kijken. Omg ik ben blij.

Edit: gefeliciteerd lentekriebel!!

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 21:09.
Oud 19-05-2007, 18:45
Heksjuh
Heksjuh is offline
Sagana: leuk voor jullie

Het leren gaat traag. Ik heb ook geen zin, dus ik stop om de paar minuten. Maarja, morgen heb ik de hele dag dus dan ga ik hopelijk wat sneller. Net de cd van Tarzan op mijn computer gezet, dat had ik beter niet kunnen doen. Echt leuk om het weer te luisteren.

Gisteren naar de dierenarts geweest met de hond voor zijn prikje en controle. Hij heeft een dubbele tand, die wordt er dinsdag uitgehaald. We moeten hem tussen half negen en negen uur brengen, half drie ophalen. Dat wordt vast een ramp, hij zit al te piepen als pap in de middag even weg gaat (in de ochtend vindt hij meestal niet zo erg, want die is hij nog slaperig). Ik denk dat hij heel erg gaat piepen en blaffen als pap hem in de middag ophaalt. Ik vind de operatie/ingreep niet zo erg, dat stelt niks voor. Maar dat hij de hele dag daar alleen zit vind ik zielig, want ik denk dat hij dat niks vindt.

Ach, komt wel goed. Nog even een stukje tekst doen, dan heb ik bijna de doelstelling van vandaag gehaald en laat ik het verder zitten. Morgen en maandag de hele dag, dus dan schiet ik wel meer op.
Oud 19-05-2007, 19:33
Nijn*
Nijn* is offline
@ Lentekriebel: gefeliciteerd en wat fijn dat je zo'n lekkere dag hebt!

OT:
Met school ging het beter dan ik verwacht had vandaag! Ik heb zelfs meer dan mijn to-do lijstje gedaan! Ik heb vandaag:
- Aardrijkskunde samenvatting afgemaakt
- Nederlandse beschouwing afgemaakt
- Kunstgeschiedenis uitgewerkt
- Wiskunde paragraaf 2.1 gemaakt
- Engels boek uitgezocht en gereserveerd

Supergoed dus! Zometeen even een dvdtje kijken: Babel met Brad Pitt <3<3 Morgen nog genoeg te doen, heb zelfs nog dingen te doen die ik was vergeten, dus drukker dan ik dacht. Gelukkig heeft mijn moeder dat computerspelletje verstopt, dat scheelt toch wel heel erg Moet vanavond nog wel even wat lezen uit boek 8 voor Nederlands, want boek 9 moet er ook nog van komen dit jaar (lang leve mijn plantalent!).. Maar het gaat goed en ik voel me goed! Hmm
Oud 19-05-2007, 19:34
Heksjuh
Heksjuh is offline
Gefeliciteerd Lentekriebel
Oud 19-05-2007, 19:57
Souris
Souris is offline
voel me gewoon kut
ik mis bepaalde mensen die er niet zijn.
voel me weer een beetje verliefd maar das niet wederzijds..
ik wil een schouder om op de huilen maar die is er niet.
ach ga wel slapen
Oud 19-05-2007, 20:04
rare kwast
rare kwast is offline
@ lentekriebel
Oud 19-05-2007, 20:20
Verwijderd
het was gisteraaf helemaal top! miss wel koortslip strx, maarja *-)

wedstrijd ging niet goed, tegenstander was gewoon veel beter, en dat is kut als er bepaalde teamgenoten gaan zeiken terwijl ik heel erg veel geef.. mja, volgens coach enzo had ik wel heel goed gespeeld enzo, maar ben eiglijk niet heel overtuigd

nu heel moe, heb in de auto trug ook al geslapen, maar ik moet nog echt wat dingen doen die vandaag afmoeten.. pff
Oud 19-05-2007, 20:24
Verwijderd
Gisteravond een verjaardag daarna ben ik bij mijn vriendin wezen slapen. We lagen met z'n drieën in een bed, het was echt zo gezellig, om half 2 's nachts ging het licht uit.
Eergisteren een van mijn vroegere verliefdheden gezien, ik ben ruim 2 jaar verliefd op hem geweest en ik dacht dat ik erover heen was, maar blijkbaar toch niet helemaal.
Oud 19-05-2007, 20:35
Linda
Linda is offline
@ Lentekriebel gefeliciteerd!

Was eventjes naar het eten op bed gaan liggen, nog voor zeven uur. Word ik om negen uur wakker .
Stom, nou ja ik zal het wel nodig hebben.

En net kattenbak beetje verschoond. Leuk om te zien hoe ze dan gelijk staat te ruiken. Voelt het gelijk goed om het te doen .

En net van mooie onder gaande zon genoten <3.
Owh, wat ben ik toch blij met onze flat.
Want zeg nou zelf waar heb je nou ook een klein beetje uitzicht op zee vanuit je woonkamer.
Oud 19-05-2007, 20:44
rare kwast
rare kwast is offline
yeeeeeeeh morgen weer een dienst.. nog 2 en dan een dag vrij en dan nog weer drie..
ik heb zo geen zin, ik kan niet meer, alles doet zeer..
de leegte en kilte doet zo een pijn
Oud 19-05-2007, 21:21
Verwijderd
bah, griep.
Oud 19-05-2007, 21:30
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Woei, nog een half uurtje . En ik ga nu even matrasje op ed grond leggen . Zin in vanavond, echt gaaf, want leuke mensen ^^.
Oud 19-05-2007, 21:44
Meissiej
Meissiej is offline
Bah bah bah bah en nog eens bah.
Oud 19-05-2007, 21:46
Verwijderd
Het eten was heel erg lekker en het was super gezellig. Ik ben blij dat mijn twee vriendinnen zo goed met elkaar konden opschieten en gelukkig klikte het ook tussen hen en mijn ouders. We hebben echt leuke en interessante gesprekken gehad . Ja, echt een top avond . En ik ga zo nog even naar een feestje toe met een vriendin.
Oud 19-05-2007, 22:26
Verwijderd
@ Lentekriebel: Gefeliciflapstaart!!!

Oké, ze sloeg de spijker precies op z'n kop, nou ja bijna dan. Want verliefd ben ik niet, nog niet. Maar leuk vinden is wel een goede benaming. Hij is interessant, hij heeft een bepaalde wereldwijsheid, hij is niet echt een super lekker ding, maar hij is toch best sexy. Maar zoals altijd weet ik niet wat ik ermee aan moet en ik heb geen flauw idee wat hij van mij vindt. Hij is sociaal, dus tegen iedereen aardig etc. Maar ik ben dus ook niet verliefd, ik heb geen idee wat ik eigenlijk zelf zou willen, want ergens vind ik het ook best prima zo als vrijgezel. Maar als ik écht verliefd zou worden enzo wist ik het natuurlijk wel. Ach, de tijd zal het leren. Het wordt nu alleen wel een beetje ingewikkeld omdat ik moet gaan spelen voor een toneelstuk dat ik verliefd op hem ben haha!

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 22:29.
Oud 19-05-2007, 23:21
Verwijderd
omg
en dan wel mailen, en dan ook nog zo`n /care verhaal over de adsl verbinding.
Oud 19-05-2007, 23:38
Skilly
Skilly is offline
Ik voel me een beetje in de steek gelaten door een vriendin. Vroeger konden we zo goed met elkaar praten. Maar ja mensen blijven groeien en soms groeien mensen uit elkaar.
Vindt wel jammer.

Verder fantastische dag geweest, mooi weer. Kon niet beter
Oud 19-05-2007, 23:47
Verwijderd
Wat doe ik hier in dit rotland met bedolven door materialistisch gedrag? Wat doe ik in dit hypermoderne lelijke land? Waarom moet ik nog 4 jaar studeren? Waarom waarom waarom?

*piept* waarom is er geen peruaan online of een amiga?*piept*
Oud 20-05-2007, 08:53
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 19-05-2007 @ 16:52 :
thnx

Ik ben nu mijn huis aan t schoonmaken en opruimen. Daarna ga ik naar en vriendin.. en daar blijf ik s avonds ook nog ff.. en ik ga maar een mailtje sturen naar die tutor, vanavond of morgen over die opdracht (dat ik hem misschien niet op tijd afkrijg)
en vooral mijn preventieplan volgen...
Hoe is het gegaan?
Je hebt iig je best gedaan, dus daar kan het niet aan liggen.*knuff*
Oud 20-05-2007, 09:14
Gothic
Gothic is offline
Ik ga zo gewoon een half uurtje hardlopen. Ik roep al weken dat het moet en nu ga ik het eindelijk goed. *geeft schouderklopje*. Maar ik moet iig niet meer afvallen, zit nu op het minimale gewicht wat ik wil en minder wil ik echt niet meer. Maar goed dat ik vanavond lekker uit eten ga en dat met frietjes kan compenseren ... wil gewoon m'n conditie behouden en ik zal heus niet nog vaker gaan hard lopen, ken mezelf een beetje ...

En als ik dan nog straks wat zou leren, zou dit een erg goede en succesvolle dag zijn, ik kan het wel ...

Verder sta ik stijf van de adrenaline, ik heb zo'n zin in m'n vakantie, gister boekje gekocht, krijg hopelijk morgen de Lonely Planet en nog een boek ...

En en en en ik heb nu al zin in de kerstvakantie. Wel 17 dagen Egypte. Echt vet. En nu tenminste echt iets zien ...

[edit] ik heb een kutconditie ... misschien moet ik dit toch maar vaker doen...

Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 10:05.
Oud 20-05-2007, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 19-05-2007 @ 22:21 :
bah, griep.
Same here ...
Beterschap!
Oud 20-05-2007, 09:19
lingua
lingua is offline
Hij heeft mij een contract aangeboden...
Waarom weet ik nu niet of ik dit wel wil?

Het is in ieder geval een compliment
Oud 20-05-2007, 10:09
Ann
Ann is offline
Nog gefeliciteerd lentekriebel!!

Ik weet het allemaal eventjes niet meer.
Oud 20-05-2007, 10:11
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben moe, en ik weet nou nog steeds niet of ik gistervaond wel leuk vond. Het was stiekem allemaal gewoon een beetje stom, maar ik had het ook wel weer verwacht, wat hadden we anders moeten doen.

/drama.

En ik ga van de zomer maar weer beginnen met hardlopen, want dan heb ik er tijd voor. Dan moet ik alleen niet elke dinsdag gaan werken, maar goed.
Oud 20-05-2007, 10:12
rare kwast
rare kwast is offline
blegh en leeg en rot en al dat

Regels voor berichten