Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 12:08
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Over een paar maanden wil ik voor een tijdje naar India. Ben er deze zomer geweest en helemaal verliefd geworden. Omdat ik gestopt ben met m'n studie heb ik nu alle tijd om terug te gaan.
Zijn er hier backpackers die goede manieren weten om daar vrijwilligerswerk te doen ofzo? Voor kost en inwoning?
Misschien wat verhalen uit eigen ervaring? Bedankt alvast
Oud 03-01-2007, 20:17
Cartosa
Cartosa is offline
Oud 04-01-2007, 11:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
*zucht* naieve Westerlingen...

reizen door India moet je niet in je eentje doen als je een meisje bent, word je van alle kanten betast en lastiggevallen. (Trust me, ik ben er geboren en ben er ontelbare keren geweest.)
Oud 04-01-2007, 15:22
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
zal allemaal wel. dat is dan ook weer een ervaring en dan ben ik zo weer thuis denk ik dan maar.
Oud 04-01-2007, 18:01
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 04-01-2007 @ 12:44 :
*zucht* naieve Westerlingen...

reizen door India moet je niet in je eentje doen als je een meisje bent, word je van alle kanten betast en lastiggevallen. (Trust me, ik ben er geboren en ben er ontelbare keren geweest.)
Dus jij wordt als Indiase lastiggevallen en betast?
Oud 04-01-2007, 23:12
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 04-01-2007 @ 19:01 :
Dus jij wordt als Indiase lastiggevallen en betast?
Is dat zo vreemd? Het gebeurt elke dag daar, ik kan je links geven naar talloze incidenten. Het is mij trouwens gelukkig nog niet, maar genoeg verhalen gehoord van vriendinnen en vrouwelijke familieleden. Besides, bij het soort blikken die ik toegeworpen krijg aldaar kan ik me wel voorstellen wat er gebeurd zou zijn als m'n ouders niet in de buurt waren.
Oud 05-01-2007, 08:25
Cartosa
Cartosa is offline
Dan is er iets mis met je gedrag, een vrouw van stand (=beetje westers geld) die zich gedraagt laten ze met rust. "*zucht* naieve westerlingen"
Oud 05-01-2007, 14:34
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 05-01-2007 @ 09:25 :
Dan is er iets mis met je gedrag, een vrouw van stand (=beetje westers geld) die zich gedraagt laten ze met rust. "*zucht* naieve westerlingen"
Hieruit blijkt hoe weinig je weet over India...in tegenstelling tot je avatar...
Oud 05-01-2007, 15:13
Kali
Kali is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 05-01-2007 @ 15:34 :
Hieruit blijkt hoe weinig je weet over India...in tegenstelling tot je avatar...
*moet hierom toch wel even lachen*

Ontopic:
Zelf ook nog nooit voorgehad dat ze me willen betasten en dergelijke.. Toch allesinds geen mannen...
Als kind wouden van die oude matrone types wel in mijn armen en wangen knijpen om te voelen hoe 'blanke huid' voelde en aan men haar komen, maar daar blijft het ook bij.
De mannen zullen wel kijken, en op de foto willen, maar meestal zijn het gewoon hele families en willen ze vrouw , zusters, tantes , kinderen allemaal met me op de foto.
Wel inderdaad dat ze bij van die sletterige types avances trachten te maken, maar als je normaal doet geen problemen.
( oh en deoxy voor je begint dat ik niets van India ken, ik ben er al stuk of 7 keer geweest, van noorden tot zuiden en oost naar west en binnenkort 9 keer, dus ik weet wel waarover ik spreek)

Aan TS:
Ik raad het af, India is geen land om vrijwilligerswerk te doen.
Allemaal leuk op vakantie, maar voor langere tijd raad ik het niet aan.
En enige werk dat ik weet dat ze doen als vrijwilligers is in 'sterfhuizen' werken (Calcutta)
Oud 05-01-2007, 17:00
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 05-01-2007 @ 15:34 :
Tja wat is veel weten, lees jij dagelijks de kranten? Anyway, in India veilig (en vooral: op je gemak) over straat lopen is een kwestie van attitude, een soort rollenspel eigenlijk. Vooral het jonge volk is er makkelijk op te betrappen.

Je moet btw helemaal geen Indiakenner zijn om dat te zien
Oud 05-01-2007, 23:17
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ZUCHT.
of je helpt me, of je houdt je mond.
heb ook níks aan jullie he :-p

ik weet hoe het in india is want ik ben er geweest. en ja er zijn vast mensen die veeeel en veeeel beter weten hoe het daar is maar daar heb ik nu helemaal geen boodschap aan. dan ben ik misschien eigenwijs maar ik ga tóch wel ookal moet ik dat volgens jullie niet doen.

zelf had ik witblond haar toen ik in india was, en ik heb het overleefd.
Oud 06-01-2007, 00:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Kali schreef op 05-01-2007 @ 16:13 :
*moet hierom toch wel even lachen*

Aan TS:
Ik raad het af, India is geen land om vrijwilligerswerk te doen.
Allemaal leuk op vakantie, maar voor langere tijd raad ik het niet aan.
En enige werk dat ik weet dat ze doen als vrijwilligers is in 'sterfhuizen' werken (Calcutta)
Een vriend van mij gaat er 2 weken vrijwilligerswerk doen, straatvoetbaltoernooien organiseren voor arme kinderen. Het lijkt me sterk dat er in een land met een miljard inwoners er verder niks zou zijn dan hetgeen jij aangeeft.

Mij lijkt het land wel leuk, nog geen plannen om erheen te gaan. Eerst andere locaties.
Oud 06-01-2007, 13:11
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 06-01-2007 @ 00:17 :
ZUCHT.
of je helpt me, of je houdt je mond.
heb ook níks aan jullie he :-p
Maar we helpen je!
Oud 07-01-2007, 22:36
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 05-01-2007 @ 18:00 :
Tja wat is veel weten, lees jij dagelijks de kranten? Anyway, in India veilig (en vooral: op je gemak) over straat lopen is een kwestie van attitude, een soort rollenspel eigenlijk. Vooral het jonge volk is er makkelijk op te betrappen.
Um, zodat je het weet, ik ga er praktisch elk jaar op vakantie, en als ik daar ben lees ik alle belangrijke tijdschriften en kranten. Daarnaast heb ik familie daar, waarmee ik intensief contact houd. Ook hier ken ik genoeg mensen, die er zelf geboren en opgegroeid zijn. Tenslotte volg ik genoeg India-georienteerde sites en weblogs. Ik pretendeer zeker niet alles te weten maar ik merk toch dat mensen zoals ik die er zelf ook vandaan komen toch wel wat alerter en voorzichtiger zijn. :/

@TS:

Tja, het hele concept (van vrijwilligerswerk dus) bestaat daar gewoon niet echt, voor zover ik weet. Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Over de veiligheid, het zuiden van India is heel veilig maar het Noorden en Noord-Oosten alweer een stuk minder.
Oud 08-01-2007, 01:45
Roxy
Roxy is offline
Een collega van mij heeft stage gelopen in India (vraag me niet in welke regio..) Ze heeft daar in the middle of nowhere een half jaar tussen nonnen geleefd en geholpen met de verzorging en het vermaken van verstandelijk gehandicapten. Zij had dat via haar school geregeld maar misschien is het ook wel zo simpel als een unicef organisatie bellen en je plan uitleggen en vragen of zij projecten hebben lopen waar je eventueel zou kunnen helpen. Weeshuizen en verstandelijk gehandicapten heb je in ieder land neem ik aan. Maargoed het is ook een beetje verschillend waar je interesse naar uitgaat, vind je het leuk om bv engelse les te geven aan basisschool kinderen of misschien kun je zelfs denken aan een organisatie als Brooke Hospital. Die zijn volgens mij actief in India en proberen de bevolking bewust te maken over het belang van verzorging van ezels en paarden. Tenslotte zijn hele gezinnen financieel afhankelijk van het werk wat die dieren leveren.
Oud 08-01-2007, 11:12
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 07-01-2007 @ 23:36 :
Um, zodat je het weet, ik ga er praktisch elk jaar op vakantie, en als ik daar ben lees ik alle belangrijke tijdschriften en kranten. Daarnaast heb ik familie daar, waarmee ik intensief contact houd. Ook hier ken ik genoeg mensen, die er zelf geboren en opgegroeid zijn. Tenslotte volg ik genoeg India-georienteerde sites en weblogs. Ik pretendeer zeker niet alles te weten maar ik merk toch dat mensen zoals ik die er zelf ook vandaan komen toch wel wat alerter en voorzichtiger zijn. :/
Ik zeg niet dat je alles moet weten maar je komt ongeloofwaardig over. Als jij alle belangrijke tijdschriften en kranten leest heb je veel tijd en een grote talenkennis lol. Als je zo doorspekt bent van daily life daar, dan is het gewoon ongelofelijk dat je de etiquette van de straat toch niet hebt opgepikt, of kom je uit een familie schoorsteenvegers?
Oud 08-01-2007, 20:10
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 08-01-2007 @ 12:12 :
Ik zeg niet dat je alles moet weten maar je komt ongeloofwaardig over. Als jij alle belangrijke tijdschriften en kranten leest heb je veel tijd en een grote talenkennis lol. Als je zo doorspekt bent van daily life daar, dan is het gewoon ongelofelijk dat je de etiquette van de straat toch niet hebt opgepikt, of kom je uit een familie schoorsteenvegers?
Sorry hoor, maar zo'n nare toon is nergens voor nodig. Ik beweer ook niet 'doorspekt te zijn van daily life' aldaar, maar ik ken genoeg mensen die er vandaag komen en mijn ouders zijn opgegroeid. Ik draag slechts over van wat ik thuis heb geleerd, in de welgestelde middenklasse. En nee, helaas voor jou zijn wij geen lage schoorsteenvegers. Je kent me niet eens. Sorry hoor, maar je komt zelf nogal ongeloofwaardig over. Wie ben jij nu weer om te bepalen wat een goede kennis van zaken over India is?
Oud 08-01-2007, 20:57
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 08-01-2007 @ 21:10 :
Wie ben jij nu weer om te bepalen wat een goede kennis van zaken over India is?
Lol waar bepaal ik dat?

Als deftig meisje van de betere middenklasse hoort niemand jou met een vinger aan te raken op straat in heel India, punt. Zelfs een opmerking (en bepaalde types oogcontact) is er al ver over. Als jij dat niet kunt erkennen dan vraag ik me zelfs af of je er ooit geweest bent, laten we aannemen dat je er geweest bent: noem dan anderen geen naieve westerlingen, want aan jouw ervaringen te zien word je behandeld als een even westers persoon als de topicopener. Snap je m?

Maar je leest alle belangrijke tijdschriften en kranten, dus natuurlijk snap je m.
Oud 09-01-2007, 17:41
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
haha tjonge wat kunnen jullie zeuren zeg. zo gaat t echt altijd op scholieren. :-p
maargoed. toen ik in india was hebben ze mij met geen vinger aangeraakt. blijkbaar heb ik toch een attitude over me heen. ik ga daar ook niet in mn spijkerbroek de toerist lopen rondhangen natuurlijk. scheelt.
Oud 14-01-2007, 20:32
ook hallo
ook hallo is offline
Ik zit er zelf ook aan te denken om misschien met activity international daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Ze bieden daar gewoon programma's aan dus het is wel gewoon mogelijk.
Ik vraag me alleen af in hoeverre je daar als vrouw serieus genomen word.

http://www.activityinternational.nl/...tml_azie07.asp
Oud 21-01-2007, 21:16
Verwijderd
Ooh mijn moeder heeft in india gewoond enzo en doet nu af en toe nog iets voor stichting Indi Ja en als ik het goed heb doen zij ook aan vrijwilligerswerk organiseren, of dat is een andere stichting, maar als je wil kan ik voor je vragen om informatie??
Oud 16-04-2007, 14:43
Lotte
Lotte is offline
Misschien is dit wat: http://www.projects-abroad.nl/

Heb er geen ervaring mee maar er staan wel veel mogelijkheden voor India.
Oud 16-04-2007, 17:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wwoof (Word-Wide opportunities on organic Farms) is ook erg aan te raden. (En zitten ook in India) Het is niet zozeer vrijwilligerswerk, in de zin dat je voor een goed doel werkt.

Het is meer dat je bij zo'n bedrijfje gaat werken in ruil voor kost en inwoning. Je woont meestal bij het gezin in huis dus het is de ultieme manier om de cultuur te leren kennen.

meer info op www.wwoof.org
en je kunt uiteraard ook aan mij vragen stellen over wwoof.

EDIT:
Overigens is mijn ervaring dat mensen echt niet zo snel aan westerlingen zitten. Met gebruik van je gezond verstand is het er ook absoluut niet gevaarlijk. Het enige wat ikzelf erg vervelend vind is dat ze vaak in hele groepen om je heen komen staan, omdat ze je heel interessant vinden. Daar moet je tegen kunnen...

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 17:26.
Oud 16-04-2007, 17:33
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 08-01-2007 @ 21:10 :
Ik draag slechts over van wat ik thuis heb geleerd
Misschien is dat ook het probleem?

Ook op mij komt het over of je misschien een iets beperkte blik hebt op India? je moet niet altijd afgaan op wat je van andere te horen krijgt.
Oud 20-04-2007, 22:09
wup
wup is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-04-2007 @ 18:20 :
Wwoof (Word-Wide opportunities on organic Farms) is ook erg aan te raden. (En zitten ook in India) Het is niet zozeer vrijwilligerswerk, in de zin dat je voor een goed doel werkt.

Het is meer dat je bij zo'n bedrijfje gaat werken in ruil voor kost en inwoning. Je woont meestal bij het gezin in huis dus het is de ultieme manier om de cultuur te leren kennen.

meer info op www.wwoof.org
en je kunt uiteraard ook aan mij vragen stellen over wwoof.

offtopic: Dat wwoof klinkt erg goed!. Heb net de site even bekeken. Heb je er zelf ervaring mee? Zo ja, waarheen enz enz
Advertentie
Oud 21-04-2007, 08:41
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
wup schreef op 20-04-2007 @ 23:09 :
offtopic: Dat wwoof klinkt erg goed!. Heb net de site even bekeken. Heb je er zelf ervaring mee? Zo ja, waarheen enz enz
Offtopic? Het is ook interessant voor de TS neem ik aan...

Ik ben er zelf mee in contact gekomen door het forumlid Olafant. Hij is in Japan geweest. Zelf ben ik naar Noorwegen gegaan. Ik had niet heel veel tijd beschikbaar dus ik ben maar 2 maanden geweest.

Zoals je al op de site kunt lezen doet wwoof een lijst beschikbaar stellen met leuke adressen waar je kunt gaan werken. Het is vervolgens aan jou om contact op te nemen met deze boerderijen. Als je veel tijd hebt, kies dan voor een land met veel beschikbare adressen. Op die manier kun je door heel het land reizen. Iedere keer als je weer een stuk verder wil reizen neem je gewoon contact op met een andere boerderij.

Deze manier van reizen is zo ontzettend leuk omdat je tussen de lokale bevolking leeft. Je begrijpt dat dit héél anders is dan wanneer je als normale toerist door een land heen trekt.

Het werk kan heel verschillend zijn. In noorwegen ben ik voornamelijk bezig geweest met het vee voeren en fruit plukken. Van Olafant begreep ik dat hij in Japan ook wel eens engelse les gaf. Je verblijft op de boerderij op basis van kost en inwoning.
Oud 04-05-2007, 13:35
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Leuk om zo veel reacties te lezen over India...

Ik kom zelf uit India, maar ben geadopteerd .. en ben helaas nog nooit terug geweest.. en het lijkt me echt geweldig om weeres terug te gaan...

dat was even offtopic i know.. maar moest het even kwijt
Oud 05-05-2007, 10:08
Let's Quit
Let's Quit is offline
Kijk eens achtering de Lonely Planet van India onder het kopje Volunteer Work
Oud 19-05-2007, 12:08
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Op de website van SIW staan heel veel projecten in India. Zit vast wel iets tussen wat jij wil!

Education:
- Regular teaching

Environment:
- Environmental Conservation
- Sea Turtle conservation program
- Environmental Education

Eco-Tourism:
- Eco-Tourism

Social:
- Street Children- general
- Street Children- teaching
- Ethnic Tribes
- Ethnic Tribes- teaching
- Physically and/or mentally disabled children

Medical:
- HIV Awareness
- Rural Medication
- Women Empowerment
- Slum Development
- Orphan Children
- Old Aged People
Oud 21-05-2007, 09:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
@TS: Heb je ondertussen al iets gevonden wat je interessant lijkt? Volgens mij heb je na deze reacties aardig wat keus...

Regels voor berichten