Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2007, 23:04
innogen
innogen is offline
The Life Aquatic - Bill Murray (L), nough said.

Paris, Je t'aime - wel een leuke film, niet echt heel spannend of interessant ofzo.
Oud 19-05-2007, 00:01
first eror
first eror is offline
The Fountain. Het is een maand of wat geleden dat ik zo stil was van een film. Wat een wonderlijke film is dat.
Oud 19-05-2007, 00:47
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
first eror schreef op 19-05-2007 @ 01:01 :
The Fountain. Het is een maand of wat geleden dat ik zo stil was van een film. Wat een wonderlijke film is dat.
wauw een hele maand?
Oud 19-05-2007, 11:49
first eror
first eror is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 19-05-2007 @ 01:47 :
wauw een hele maand?
Ik zie veel films
Maar het is wèl lang geleden dat nieuw werk me zo stil kreeg.
Oud 19-05-2007, 14:17
Uice
Uice is offline
El Laberinto del Fauno

Fantastisch in alle betekenissen van het woord. Spannend, meeslepend, goed geacteerd, visueel overdonderend, mooie special effects (al vond ik niet alle CGI niet even overtuigend, Pale man wat echt geweldig), duister, ontroerend, heftig. Mijn favoriete film van het jaar tot nu toe (daarmee Hot Fuzz met gemak van deze positie verdrijvend). Ik ben lyrisch. Een film zoals een film hoort te zijn. Alles klopte. Roept herinneringen op aan hoe het vroeger was om als kind naar Aladdin enzo te gaan.
In een uitverkochte, warme zaal in Tuschinski gezien, waardoor de donkere sfeer nog beter overkwam. Heel erg mooi.
Oud 19-05-2007, 15:40
Verwijderd
Naast twee geweldige South Park-afleveringen (11.1 'With apologies to Jesse Jackson' en 11.6 'D-Yikes!') en de pilot van Lost, ook de volgende films:

300

Aah, wat een mooi visueel spektakel. Bombastisch, stilistisch, adembenemend. Who cares dat het verhaaltje historisch incorrect is, of dat het script enkel uit one-liners bestaat: het is gewoon het puur grafische en muzikale geweld waar je van moet genieten.
En sommige scènes waren onbedoeld grappig

8/10

Severance

Een slasher met een knipoog naar het genre. Ik kreeg de slappe lach bij sommige scènes omdat ze echt enorm droog waren (de bazooka, de duikplank, enz.) en sommige personages zijn geweldig neergezet. Voor de rest is het echter weinig méér, want het is en blijft een slasher zoals vele andere.

6/10

Steamboy

Visueel overdonderend, met prachtige beelden die een uitstekende combinatie zijn van 2d- en 3d-animatie. De setting, Manchester en Londen in de 19e eeuw, met stoommachines en zeppelins, is zeer sfeervol neergezet. Je kan wel zien dat er zeer veel tijd in is gestoken, zowel in de concept art als in de uiteindelijke productie.
Dat het verhaal wat aan de zwakke kant is, neem je dan ook snel voor lief.

7/10
Oud 19-05-2007, 22:04
battlestar
battlestar is offline
Pan's Labyrinth

was minder fantasie-achtig dan ik had gedacht, maar alsnog erg ok
Oud 19-05-2007, 22:35
Verwijderd
Skinny tiger & fatty dragon : Ik heb erg veel bruceploitation films gezien, maar de beste bruce lee imitator is ongetwijfeld Sammo Hung en dat bewijst hij maar mooi met deze film. Vet cool
Oud 19-05-2007, 22:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Death race 2000

Hihi

5/10
Oud 19-05-2007, 22:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh enne:

La Grande Bouffe

Domme, saaie film. Uiteraard veel over gehoord, maar ik vond het maar tegevallen. Maar ja, wat moet je ook verwachten van een stel lutsers die zich dood willen neuken en vreten. Tja.

3/10
Oud 19-05-2007, 23:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
En Cure is nu bezig. Omg, ik zit alleen thuis op zaterdagavond, omg omg.
Oud 20-05-2007, 00:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
Snuff 102

rip-off van august underground. en na de zoveelste erge marteling heb ej het ook wel gezien 3/10
Oud 20-05-2007, 02:26
BendeBen
BendeBen is offline
Cinema Paradiso

prachtig. schitterend. geweldig.

ik heb de directors cut gezien. wat is precies het verschil met de theatrical version? (behalve het uur(!) tijdsverschil)

kan me niet voorstellen dat je een uur weg wil knippen uit deze film...
Oud 20-05-2007, 02:35
Verwijderd
Studieontwijkend gedrag en omdat ik hier vergeet te posten.

2001: A Space Odyssey en Sin City weer eens gezien. Geen groot offer, gave films moeten vaak gekeken worden, vooral als je ze daarbij laat zien aan mensen die ze nog niet kennen. Vooral bij Sin City vielen me een hoop extra details op die ik de eerste keer niet gezien had, maar dat was dan ook alweer een tijdje geleden. Space Odyssey, ik vind 'm nog steeds raar, maar met de vierde keer kijken komt de interpretatie toch echt flink op gang. De eerste keer was het puur visueel en muzikaal genieten, de tweede keer vallen je wat meer details op en zie je er duidelijk(er) een plot in, de derde keer denk je dat je 'm door hebt, maar nu is het tóch weer nóg een stukje duidelijker. Maar misschien toch maar eens opzoeken wat Kubrick er zelf mee wilde zeggen, je kan simpelweg té veel kanten op. Wel een geweldig fijne mindfuck en een geniale film, ik zou 'm zo nogmaals kijken.
Oud 20-05-2007, 10:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cure

Heh, prima thriller. Die kurosawa heeft er wel verstand van.

8/10
Oud 20-05-2007, 11:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Spider man 1

Ik wou 1 en 2 nog effe zien voor ik 3 in de bios ga kijken, vraag me nu toch erg af waarom ik dat zo graag wil

Wild hogs

Kan komen door de brakheid waarmee we in de zaal zaten, maar heb er(eerste uur) nog flink om kunnen lachen

Sjakie en de Chocolade Fabriek

Burton en depp
Had het niet verwacht, maar vond deze beter dan het origineel
2001 stukje en verwijzing naar psycho waren ook tof
Oud 20-05-2007, 12:56
Drez
Drez is offline
iig Fracture. Mwah.
En Fucking Amal, die was wel schattig. Aaw.
Oh en Blade Runner. Gave sfeer, poepverhaal.
Oud 20-05-2007, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 20-05-2007 @ 03:35 :
Studieontwijkend gedrag en omdat ik hier vergeet te posten.

2001: A Space Odyssey en Sin City weer eens gezien. Geen groot offer, gave films moeten vaak gekeken worden, vooral als je ze daarbij laat zien aan mensen die ze nog niet kennen. Vooral bij Sin City vielen me een hoop extra details op die ik de eerste keer niet gezien had, maar dat was dan ook alweer een tijdje geleden. Space Odyssey, ik vind 'm nog steeds raar, maar met de vierde keer kijken komt de interpretatie toch echt flink op gang. De eerste keer was het puur visueel en muzikaal genieten, de tweede keer vallen je wat meer details op en zie je er duidelijk(er) een plot in, de derde keer denk je dat je 'm door hebt, maar nu is het tóch weer nóg een stukje duidelijker. Maar misschien toch maar eens opzoeken wat Kubrick er zelf mee wilde zeggen, je kan simpelweg té veel kanten op. Wel een geweldig fijne mindfuck en een geniale film, ik zou 'm zo nogmaals kijken.
2001 is mijn lievelingsfilm. http://www.kubrick2001.com/ ken je vast wel?

ik heb net fracture gezien. moah, entertaining... in het laatste shot waarin hopkins in beeld komt had ik bijna meedelijden met hem.
Oud 20-05-2007, 17:31
Verwijderd
Twin Peaks: Fire Walk With Me

Na het zien van de volledige serie heb ik deze maar eens opnieuw gekeken. In de nieuwe context is één en ander wel veel duidelijker, maar ook nog steeds een hoop niet.

De vreemde cryptische scenes in de Red Room en met de Little Man From Another Place zijn heerlijk om te zien, en tillen de film naar een hoger niveau.

Minpunten:
- De film is wel donkerder en explicieter dan de serie. Het mist de sfeer van de tv-serie.
- Minder Dale Cooper, en wat we van hem zien, is serieuzer.
- Donna Hayward wordt gespeeld door Moira Kelly ipv Lara Flynn Boyle uit de serie. En hoewel goed geacteerd, heeft ze niet de uitstraling van laatstgenoemde.
- Het acteerwerk is soms wel heel slecht, met name dat van Sheryl Lee (Laura Palmer). Maar goed, dat was in de serie soms ook al het geval.

7/10
Oud 20-05-2007, 18:46
bbyn
bbyn is offline
Gister in de bios:
Bridge to Terebithia --> wat een superlieve/zielige film
Oud 20-05-2007, 19:59
Rooster
Rooster is offline
Black Dawn:
steven Segal-film met Steven Segal geschreven door Steven Segal. Nou hoeft gelukkig niet iedere film diepgang te hebben, zeker niet bij hem, maar als hij niet eens zijn eigen vechtscenes gaat doen, dan is het wel een heel baggere Steven Segal-film.
1/5
Oud 20-05-2007, 22:54
Verwijderd
Benny and Joon

Tja, net als met zoveel films: het is dat Johnny Depp erin zit...
Oud 21-05-2007, 09:51
DanielC
DanielC is offline

The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook ). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly O+ , de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!

Oh, in mijn enthusiasme vergeet ik helemaal te zeggen dat ik The Bank Dick ook nog gezien heb, en die was hilarisch. W.C. Fields, wat een held. _O-

Laatst gewijzigd op 21-05-2007 om 10:01.
Oud 21-05-2007, 09:55
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
interview with a vampire

Wel aardig, alleen komt het niet echt ergens vandaag of gaat het ergens naartoe

requiem for a dream

eerste keer dat ik em zag kon ik em niet echt waarderen, nu vond ik em toch een stuk beter, maar nog steeds geen meesterwerk zoals het dvd doosje je laat geloven
Oud 21-05-2007, 10:17
Drez
Drez is offline
all about my mother - wel tof, leek langzaam maar je bleef toch geboeid kijken. alleen niet zo aangrijpend als het hoesje me vertelde.
Oud 21-05-2007, 10:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Messengers

Een DTV-film die in de bios wordt uitgebracht. Oh dear. Er is werkelijk helemaal niets aan The Messengers wat ook maar in de buurt komt van originaliteit danwel inventiviteit. Het is het klassieke spookverhaal van een gezin dat intrekt in een griezelig huis (uiteraard ver van de bewoonde wereld!) met een verleden. Je hebt het allemaal al 23.000.000 keer eerder gezien. Standaard schrikeffecten, gruwelijke logica, ongelovige ouders + verkeerd begrepen kind, zwijgzame peuter die voortdurend laat blijken dat ie van alles heeft gezien maar niet kan vertellen wat, etc. etc.

Het is ook de zoveelste film die de spanning volgens het meest uitgekauwde stramien opbouwt. Er is niets dat écht onverwachts gebeurt, je kunt precies vertellen hoe en wanneer "het enge" zich zal tonen of laten horen. Meestal met een goedkoop schrikeffect. Ik vraag me zo langzamerhand af waarom het zo verdomd moeilijk is om iets onverwachts te doen. Ik zou zeggen, time eens een stevig schrikeffect als er helemaal niets aan de hand lijkt te zijn. Dus niet als de hoofdpersoon (onder begeleiding van een zich langzaam naar de climax opbouwend griezelmuziekje) een kleed van een voorwerp wil trekken om te zien wat eronder zit, maar bijvoorbeeld midden in een normale dialoog zonder muziek. Goed, dat staat ook niet garant voor kwaliteit, maar het zou wel eens wat anders zijn.

In audiovisueel opzicht is het een competent gemaakte film met gedegen special effects en art direction. Leuk om te zien allemaal. Maar dat is het ook wel zo'n beetje. Normaal gesproken geef ik middenmoters een goede 5 of een krappe 6, mits de entertainmentwaarde hoog genoeg is, maar deze krijgt niet meer dan een 4. Ik ben de clichématigheid van dit soort films namelijk spuugzat.

4/10
Oud 21-05-2007, 12:04
Verwijderd
Four rooms half, wat een kutfilm.
Oud 21-05-2007, 12:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gosford Park erg goed, maar vond em wel een beetje aan de lange kant! Moest ook enorm opletten, want heel veel personages 8/10
Oud 21-05-2007, 15:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Paprika

Hoo! Die viel niet tegen, moet ik zeggen. Duurt misschien iets te kort naar mijn smaak.

8/10
Oud 21-05-2007, 16:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
The painted veil

erg mooi film, en Norton speelt weer fantastisch 7/10

Pups

matige film over 2 kinderen die een bank gaan overvallen.
Matige film erg druk en veel schreeuwen 5/10
Oud 22-05-2007, 08:41
DanielC
DanielC is offline
Gisteravond Go gewoon een leuke film, een soort lichte pulp fiction. Daarna de remake van Dawn of the Dead en die was ook goed te pruimen.
Oud 22-05-2007, 12:46
Haligh
Haligh is offline
eurotrip:

/10.
Oud 22-05-2007, 13:16
T_ID
T_ID is offline
Eurotrip

Dertien-in-een-dozijn Amerikaanse teenager-comedyfilm die weer lekker wat domme cliches gebruikt waar uiteraard alleen domme Amerikanen in geloven. Met verstand op nul kijkende nog wel leuk, verder niks bijzonders.
Oud 22-05-2007, 13:59
Uice
Uice is offline
Aah fuck, Eurotrip gemist.
Oud 22-05-2007, 14:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Spiderman 2

beter dan 1, heb me er wel mee vermaakt, als het goed is vanavond naar 3.

four rooms

Echt tempo komt nooit echt in de film, maar wel leuk en een beetje absurt

Blij dat we four rooms en niet eurotrip hebben gekeken
Oud 22-05-2007, 14:16
Verwijderd
Drie delen Matrix, omdat ik het altijd al af wilde zien. En jeee, wat is dat slecht
Oud 22-05-2007, 14:29
DanielC
DanielC is offline
Wat is er nu weer slecht aan the matrix?
Oud 22-05-2007, 14:45
Swlabr
Swlabr is offline
Eerste deel: Leuk.
Derde deel: Flut.
Oud 22-05-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 22-05-2007 @ 15:29 :
Wat is er nu weer slecht aan the matrix?
Het eerste deel is leuk, maar de twee erna zijn gewoon te walgelijk voor woorden. Ik zie niet in wat daar goed aan kan zijn.
Oud 22-05-2007, 15:11
DanielC
DanielC is offline
Goed, die eerste is natuurlijk het best. Maar dat iedereen die andere twee altijd zo overdreven afzeikt is wat overdreven. Zijn gewoon leuke actiefilms die er fantastisch uitzien. Vooral die 2e is nog redelijk tof.
Oud 22-05-2007, 15:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-05-2007 @ 15:45 :
Het eerste deel is leuk, maar de twee erna zijn gewoon te walgelijk voor woorden.
je doet nu net of het eurotrip achtige films zijn
Oud 22-05-2007, 15:57
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-05-2007 @ 14:16 :
Eurotrip

Dertien-in-een-dozijn Amerikaanse teenager-comedyfilm die weer lekker wat domme cliches gebruikt waar uiteraard alleen domme Amerikanen in geloven. Met verstand op nul kijkende nog wel leuk, verder niks bijzonders.
leuk detail dat amsterdam meer op venetie leek dan op amsterdam pffff.
Oud 22-05-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 22-05-2007 @ 16:11 :
Goed, die eerste is natuurlijk het best. Maar dat iedereen die andere twee altijd zo overdreven afzeikt is wat overdreven. Zijn gewoon leuke actiefilms die er fantastisch uitzien. Vooral die 2e is nog redelijk tof.
Nou ja, dat verwachtte ik dus wel; twee leuke actiefilms. Maar 't viel me echt zó tegen dat ik deel 1 nu ook gewoon slecht vind. Terminator is leuker

En Eurotrip heb ik ook gezien, vreselijk Altijd irritant om vage weergaves van Nederland te zien die compleet niet kloppen
Oud 22-05-2007, 17:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Haligh schreef op 22-05-2007 @ 16:57 :
leuk detail dat amsterdam meer op venetie leek dan op amsterdam pffff.
De film was opgenomen in Praag
Oud 22-05-2007, 18:06
Uice
Uice is offline
Zaten er nou eigenlijk tieten in?
Oud 22-05-2007, 18:52
Verwijderd
@Juice:
Volgens mij wel.

@DanielC:
Hm, ik kan me van The Sweet Hereafter niets meer herinneren. Zoveel indruk had ie niet gemaakt toen ik hem anderhalf jaar geleden zag, blijkbaar

The Matrix Revolutions

Opnieuw gekeken, stond op terwijl ik wat achter m'n computer zat te werken...
Wat een bagger. De personages zijn ééndimensionaal, het script bevat ontzettend lame one-liners ('Eat this!' was bijv. wel een dieptepunt), Mr. Smith kwam nog enkel karikaturaal over (terwijl ie in deel 1 nog enigszins tof was), het verhaal miste de diepgang van deel 1, de gevechten werden te lang uitgerekt en waren niets nieuws (de sfx maakten geen indruk meer zoals in deel 1), het einde was walgelijk cheesy.

4/10
Oud 22-05-2007, 22:19
Rooster
Rooster is offline
Brick:

Slap verhaal met uiterst ongeloofwaardige hoofdpersoon.
De rest van de figuren waren net iets minder vervelend.
Irritante dialogen.
Zelfs de camera-standpunten waren klote.

Hoef ik nooooooooit meer te zien en ik raad hem aan iedereen af.
106 minuten die ik niet meer terugkrijg
0/5
Oud 22-05-2007, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 22-05-2007 @ 23:19 :
Brick:

Slap verhaal met uiterst ongeloofwaardige hoofdpersoon.
De rest van de figuren waren net iets minder vervelend.
Irritante dialogen.
Zelfs de camera-standpunten waren klote.

Hoef ik nooooooooit meer te zien en ik raad hem aan iedereen af.
106 minuten die ik niet meer terugkrijg
0/5
Dat was idd een boutfilm. Soort film noir/misdaad op z'n highschools Ik ergerde me vanaf het begin al aan de pretentieuze stijl.
Oud 23-05-2007, 00:09
BendeBen
BendeBen is offline
confessions of a dangerous mind

cool.
en regelmatig erg grappig
Oud 23-05-2007, 07:34
DanielC
DanielC is offline
Ik vond Brick erg gaaf. Ik kan 'm dan ook iedereen van harte aanraden. Een erg leuke film en een goed debuut van een veelbelovend regisseur.

Regels voor berichten