Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 21:19
da-spike
da-spike is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 21, nu heb ik een hele leuke en mooie meid leren kennen, maar het blijkt dat die 13 is. Toch vindt ik haar hardstikke tof en ziet ze er echt veel ouder uit.

Kan dit wel?

Ik zit hier echt mee.

Groeten van Da-Spike!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 21:33
whizzer
whizzer is offline
Waarom zou het niet kunnen? liefde kent geen leeftijd, als zij echt net zo volwassen is als jij (of jij net zo onvolwassen als haar ) zou ik het erop wagen, maar natuurlijk wel je broek aanhouden he, als je dr meteen op springt ben je wat mij betreft een pedo
Oud 16-10-2002, 21:38
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het wel een heel groot verschil, eerlijk gezegd. Iemand van dertien is nog maar net van de basisschool af, hoe volwassen ze in jouw ogen ook overkomt, ze is gewoon nog een kind. Jij zit in een totaal andere levensfase. Zij zit nog helemaal aan het begin van de middelbare school, jij studeert misschien of werkt zelfs al. Jij bent al bijna volwassen.

En ik vind ook niet dat liefde geen leeftijd kent. Ja, in sprookjes misschien, of in romantische verhalen. In het echt denk ik dat het een heleboel problemen op kan leveren, al is het alleen maar door het verschil in levenservaring, verwachtingen en nog veel meer. Hoe volwassen je ook bent als dertienjarige, je bent geen eenentwintig. Bij lange na niet. En ik denk niet dat het goed is om eraan te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
da-spike schreef:
Kan dit wel?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:40
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ik betwijfel of jij er zoveel voor over hebt om iets met haar te beginnen, het is maatschappelijk niet echt normaal om zoiets te doen, jullie kunnen er alletwee wel schijt aan hebben, maar dat hebben jouw vrienden, haar ouders en haar vrienden misschien niet.

En dan nog, in het begin lijkt het misschien allemaal wel goed te gaan, maar het verschil is wel heel groot, ook al zie je dat niet meteen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:42
DEChengst
DEChengst is offline
Ik zou er dus absoluut niet aan beginnen. Ten eerste weet je niet of ze werkelijk redelijk volwassen is, of dat ze maar doet alsof. Gezien haar leeftijd lijkt mij het laatste het meest waarschijnlijke. Goede kans dus dat ze door jou dingen gaat doen waar ze later spijt van krijgt.

En al zou het wel goed tussen jullie werken, dan hen je nog altijd je omgeving die een fatsoenlijke relatie vrijwel onmogelijk zal maken.

-Desecrator
Oud 16-10-2002, 21:45
luckyleo
luckyleo is offline
met zo'n relatie weet je dat je een hoop anti-jouw-relatie-reacties krijgt. Je moet er maar tegen kunnen om je je daar niks van aan te kunnen trekken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dit kan absoluut niet. Beheers jezelf en gedraag je eens volwassen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Gewoon doen, who cares, als jij haar toch leuk vind. Ikzelf vind het wel jong, het leeftijdsverschil is groot, maar als je haar echt leuk vind, zou ik er geen problemen mee hebben.

Maar heel veel mensen denken daar anders over, ik denk zelfs de meerderheid, dus je moet daar toch mee opassen.
Oud 16-10-2002, 22:56
Verwijderd
Ik ben het voor de verandering eens met de Abt eens.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:08
Tom
Tom is offline
jeetje, 13 is nog een kind, dat je op jonge meisjes valt ofzo kan, maar pak dan een meisje van een jaar of 16... maar 13.. dan zit ze nog niet eens in de pubertijd.
Oud 16-10-2002, 23:10
Günther
Günther is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Oud 16-10-2002, 23:19
Dark Angel
Dark Angel is offline
Sorry, nee. Ik kan er zelfs niets opbeurends of positiefs over zeggen.

Ik vind het op z'n zachts gezegd een bijzonder slecht idee.
Oud 17-10-2002, 06:51
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Nou, nee. Sorry, maar IMO is het leeftijdsverschil iets té groot. 3 á 4 jaar, oké, als de oudere nog erg onvolwassen is of als de jongere psychisch volwassener is dan de rest van zijn of haar leeftijdsgenoten, maar 8 jaar verschil is IMO véels te groot, iig op die leeftijd.
Oud 17-10-2002, 11:33
heldin
heldin is offline
uhuh, zij ziet er ouder uit en meisje lopen geestelijk 2 jaar voor op jongens dus eigenlijk scheelt het maar 4 jaar of zo

ik vind het dus echt niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hahaha, doe toch niet zo bijdehand
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:53
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
mijsje schreef:
uhuh, zij ziet er ouder uit en meisje lopen geestelijk 2 jaar voor op jongens dus eigenlijk scheelt het maar 4 jaar of zo

ik vind het dus echt niet kunnen
Juist. Dus bij een verschil van 4 jaar of jonger maakt het vaak niet uit, als ze partners psychisch ongeveer even volwassen zijn. Maar als het leeftijdsverschil groter is dan is de kloof gewoon te groot, dat gaat nooit werken en daar doe je de ander gewoon teveel pijn mee. Een no-can-do dus.
Oud 17-10-2002, 12:21
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Hahaha, doe toch niet zo bijdehand
Sorry, maar ik als ik dit lees, denk ik echt van "meent hij dit serieus?!?"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 12:34
martijn1985
martijn1985 is offline
nee, dat kan niet. 21 en 13 dat is een allemachtig groot verschil. 13, dan kom je net van de basisschool af.
Oud 17-10-2002, 14:41
Verwijderd
Liefde kent geen leeftijd, maar wel praktische bezwaren die aan leeftijd verbonden zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:42
japie
japie is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik vind het wel een heel groot verschil, eerlijk gezegd. Iemand van dertien is nog maar net van de basisschool af, hoe volwassen ze in jouw ogen ook overkomt, ze is gewoon nog een kind. Jij zit in een totaal andere levensfase. Zij zit nog helemaal aan het begin van de middelbare school, jij studeert misschien of werkt zelfs al. Jij bent al bijna volwassen.

Je bedoelt dat de timing verkeerd is? Zij begint net aan een puberfase naar volwassenheid toe en hij is al volwassen en begint zich (waarschijnlijk) te settelen. Dat heeft niet echt met het verschil van leeftijd te maken. Per slot van rekening is/was koningin Beatrix ook 8 jaar jonger dan prins Claus. En moet je eens zien wat daar qua liefde van is geworden.
Oud 17-10-2002, 14:48
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
japie schreef:
Je bedoelt dat de timing verkeerd is? Zij begint net aan een puberfase naar volwassenheid toe en hij is al volwassen en begint zich (waarschijnlijk) te settelen. Dat heeft niet echt met het verschil van leeftijd te maken. Per slot van rekening is/was koningin Beatrix ook 8 jaar jonger dan prins Claus. En moet je eens zien wat daar qua liefde van is geworden.
Het leeftijdsverschil is dus op dit moment te groot. Dat geldt bijna altijd bij leeftijdsverschillen, dat het heel relatief is en dat het op een ander moment er heel anders uitziet. Dat is niet echt specifiek voor deze situatie. Iemand van dertien met iemand van eenentwintig is iets anders dan bijvoorbeeld iemand van zesentwintig met iemand van vierendertig. Bij leeftijdsverschillen moet je nooit alleen naar het getalletje kijken dat tussen de twee leeftijden zit, dat zegt niet genoeg, je moet dus ook kijken naar hoe oud de oudste is en hoe oud de jongste.

Drie jaar leeftijdsverschil is bijvoorbeeld heel geaccepteerd als het gaat om achttien en eenentwintig, maar twaalf en vijftien is ook alweer anders.

Dus wat jij zegt gaat in bijna iedere situatie op waarin leeftijdsverschil aan de orde is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:52
the_conquer
the_conquer is offline
Ik zou het zo zeggen: Was die meid van 13 mijn zusje geweest, dan had je een probleem gehad. Tja liefde kent geen grenzen . Maar 1 tip ik had het niet gedaan. Er hoeft maar eentje naar de politie te stappen en jij zit paar een jaar lang op een kamer.

groeten

the conquer
Oud 17-10-2002, 14:55
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Abt van sion, meestal ben ik het harstikke oneens met je maar in dit geval geef ik je echt groot gelijk.

groeten

the conquer
Oud 17-10-2002, 14:57
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
kan ABSOLUUT niet. Een veel te groot leeftijdsverschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2002, 16:42
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Het leeftijdsverschil is dus op dit moment te groot. Dat geldt bijna altijd bij leeftijdsverschillen, dat het heel relatief is en dat het op een ander moment er heel anders uitziet. Dat is niet echt specifiek voor deze situatie. Iemand van dertien met iemand van eenentwintig is iets anders dan bijvoorbeeld iemand van zesentwintig met iemand van vierendertig. Bij leeftijdsverschillen moet je nooit alleen naar het getalletje kijken dat tussen de twee leeftijden zit, dat zegt niet genoeg, je moet dus ook kijken naar hoe oud de oudste is en hoe oud de jongste .
Ben ik het helemaal mee eens. Mooi verwoord!
Oud 17-10-2002, 17:48
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik vind het verschil te groot. Een meisje van 13 is echt met heel andere dingen bezig dan een jongen van jouw leeftijd, hoe volwassen ze ook lijkt. Het blijft een kind, besef dat goed.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:12
Piccola
Piccola is offline
Ben het met Vampiria eens. Zoiets kan toch niet werken?!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:12
Verwijderd
Ik vind het gewoon triest hoor, kan je geen meisjes krijgen van jou leeftijd, hoe kan je uberhaupt op een meisje van 13 verliefd worden, ik ben zelf 17 en mijn grens is 15, 13 kan het nog niet geloven. Ja als je met mijn zusje ging van 13 zou ik je ook in elkaar slaan, zo iets doe je niet.

Kom op, iedereen heeft het al gezegt, gewoon 2 verschillenden werelden, je hebt ook grote kans dat ze dingen gaat forceren.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:58
Rocksaan
Rocksaan is offline
Iemand van 13 kent zichzelf nog helemaal niet..die zit nog in de fase van zichzelf ondekken, Kanje dat wel echt serieus nemen, enwat op seksueel gebied dan?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:06
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm...waarom niet?
Ik vind dat gezeik van blabla 13 te jong en sexueel gebied dan echt gezeik, want toen ik 13 was was ik ook al sexueel actief hoor. Niet iedereen van 13 is hetzelfde.

Het leeftijdsverschil is inderdaad wel erg groot, maar als het wederzijds is..go for it
Oud 17-10-2002, 19:14
Rocksaan
Rocksaan is offline
seksueel ctief op je 13de? euhuh, toen speelde ik nog in de zandbak...maar oke dan nog waar een 21 jarige (na verloop van de tijd?) zou verlangen is denk niet echt waar een 13 jarige aan toe is. En eve goed, laat dat kind nog van dr jeugd genieten!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:15
meissie-->yeah
meissie-->yeah is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Hmm...waarom niet?
Ik vind dat gezeik van blabla 13 te jong en sexueel gebied dan echt gezeik, want toen ik 13 was was ik ook al sexueel actief hoor. Niet iedereen van 13 is hetzelfde.

Het leeftijdsverschil is inderdaad wel erg groot, maar als het wederzijds is..go for it
Hier ben ik het mee eens, als je haar echt leuk vind ga je jezelf straks verwijten dat je het niet hebt geprobeerd enzo. Als zij jou ook leuk vind ga er gewoon voor. Doe wel rustig aan want de kans is natuurlijk heel groot dat jullie alletwee op een ander niveau zitten. Maar als het goed zit komen jullie daar ook wel uit. Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:22
Rocksaan
Rocksaan is offline
what the heck, 13, dan zit je in de brugklas toch? dat is toch niet gezond voor een meisje die net begint met haar even en haar zelf te leren kennen om dan al een seriuese relatie te hebben met een jongen van 21 die al langggg voorbij die fase in zijn leve is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:00
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
meissie-->yeah schreef:
Hier ben ik het mee eens, als je haar echt leuk vind ga je jezelf straks verwijten dat je het niet hebt geprobeerd enzo. Als zij jou ook leuk vind ga er gewoon voor. Doe wel rustig aan want de kans is natuurlijk heel groot dat jullie alletwee op een ander niveau zitten. Maar als het goed zit komen jullie daar ook wel uit. Succes.
Ik denk eerlijk gezegd dat het zo makkelijk niet ligt, helaas. En ik denk ook dat een relatie met een volwassene - want dat ben je als je eenentwintig bent - gewoon niet gezond is als je nog zo jong bent. Ook al ben je nog zo volwassen voor je leeftijd. Ik denk eerder dat je spijt krijgt - in dit geval - als je het wél doet.

Ook al is het nog zo vervelend, soms kun je je verliefdheid beter laten voor wat het is. Er zijn meerdere situaties denkbaar waarin dat het geval is, dit is er ook zo een. Je kunt niet altijd hebben wat je hebben wil.

En nog even on topic, ik denk dat het verschil in niveau té groot is om er een brug tussen te slaan en dat ook nog eens vol te houden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:40
PardonMe
PardonMe is offline
tja in principe zou leeftijd niet uit moeten maken...
maar 13 en 21, tja dat vind ik eigenlijk toch niet kunnen.
Zo'n meisje is nog zo jong en zo anders dan jij! Zij moet dr hele puberteit nog door en jij bent al een volwassen man!!
En meisjes van 13 denken over het algemeen heel anders over een relatie dan jongens/mannen van jouw leeftijd! Jij wilt waarschijnlijk voor een langere termijn, terwijl zij het waarschijnlijk ziet als een periode om dingen uit te proberen, ik bedoel, ze is pas 13!!
Het verschil is gewoon te groot, dan kan ze er wel ouder uitzien maar ze is het niet!

En niet alleen dat, uit de omgeving zullen er ook wel stemmen op gaan van mensen (denk aan haar ouders en jouw eigen ouders bijvoorbeeld) die het helemaal niks vinden!
Oud 17-10-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:
Hmm...waarom niet?
Maar jij bent ook geil.

sorry
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:53
Gothic
Gothic is offline
begin er maar niet aan, zoek iemand van je eigen leeftijd, scheelt een hoop gezeik...
Oud 17-10-2002, 20:54
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Gothic schreef:
begin er maar niet aan, zoek iemand van je eigen leeftijd, scheelt een hoop gezeik...
tja ben ik het mee eens ja
Oud 17-10-2002, 21:36
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Gewoon pakken en wegwezen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 21:53
Lightlady
Lightlady is offline
Ik vind het en te groot verschil jij bent volwassen en zij is net 13 net in d ebrugklas ofzo. En dr ouders wat vinden die dr van? Anders ben je dadelijk ook nog een pedo
Oud 17-10-2002, 21:59
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
seksueel ctief op je 13de? euhuh, toen speelde ik nog in de zandbak...maar oke dan nog waar een 21 jarige (na verloop van de tijd?) zou verlangen is denk niet echt waar een 13 jarige aan toe is. En eve goed, laat dat kind nog van dr jeugd genieten!
Als je nou eens ff goed leest, zie je dat niet elke 13jarige hetzelfde is

Wouter; ik weet het
Oud 17-10-2002, 22:06
a new noise
a new noise is offline
stelletje politiek correcte weirdos....
dit is gewoon goor

(uitzonderingen daargelaten.....maar gemiddeld genomen in ieder geval)
Oud 17-10-2002, 22:13
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Boeie, ik ben 45 en keb het laatst nog met een meisje van 9 gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 22:23
Verwijderd
ik ben het 100% eens met de overgrote meerderheid van mensen in deze topic, namelijk degenen die je het ten stelligste afraden.

toen ik dertien was, was ik ook al heel volwassen, en dan bedoel ik niet: "ik speelde niet meer met de poppen", maar dan bedoel ik dat ik qua gedachtengang erg volwassen was. ik was nog wel een kind, net zoals iedereen op die leeftijd, ik speelde nog buiten met mijn vriendjes enzo, en ik was stapelgek van knuffelbeertjes (nu nog trouwens ), maar als het er op aan kwam, kon ik erg goed redeneren over bepaalde kwesties, ik kon meepraten met de grote mensen, weet je wel?
ik zag er ook ouder uit enzo, ik kreeg op mijn dertiende de vraag "of dat zo'n beetje meeviel, aan de universiteit, en zo op kot zitten." (dit behoeft geen verdere commentaar geloof ik...)
maar om nu een lang verhaal kort te maken: ik besef zélf goed genoeg hoe "volwassen" ik toen was, en ik mezelf ook vond, en iedereen mij vond ( ), maar nu realiseer ik mij dat ik echt nog wel een kind was! ik wist wat ik wou, ik wist wat ik zou moeten doen in bepaalde situaties, maar als het er op aan komt, laat je gewoon over je heen walsen door oudere personen, en zéker als je iemand graag ziet! op die leeftijd heb je gewoon niet de macht in je om nee te zeggen, hoe "volwassen" je ook mag lijken, die sterkheid moet je aankweken (gek woord... )

doe het voor dat meisje haar eigen goed: begin er niet aan... jij hebt waarschijnlijk al meerdere relaties achter de rug, jij kent het klappen van de zweep ( ), zij niet, laat haar alles ontdekken met leeftijdsgenootjes.

xxx
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 22:58
Verwijderd
Ik vind het gewoon triest... als een meisje van dertien zo'n topic maakt zeggen alle jongens 'ben je gek, die is veel te oud, je bent nog maar een kind!' En als een jongen van hun leeftijd het omgekeerde post, zeggen ze allemaal 'gewoon doen!'.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind het gewoon triest... als een meisje van dertien zo'n topic maakt zeggen alle jongens 'ben je gek, die is veel te oud, je bent nog maar een kind!' En als een jongen van hun leeftijd het omgekeerde post, zeggen ze allemaal 'gewoon doen!'.
Vind je het gek, je bent natuurlijk zwaar de man als je een meisje van 13 scoort, kun je wel mee aankomen bij je collega's
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 00:40
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vind je het gek, je bent natuurlijk zwaar de man als je een meisje van 13 scoort, kun je wel mee aankomen bij je collega's
heej nare man check me reply bij een van de topics op dating forum ff plz. THX
Oud 18-10-2002, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Stainleszs schreef:
heej nare man check me reply bij een van de topics op dating forum ff plz. THX
Je loopt achter maat, check dit:

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

Het is een uitgemaakte zaak. Maar don't worry, over een tijdje haal ik 'm toch weer weg.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 01:16
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je loopt achter maat, check dit:

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

Het is een uitgemaakte zaak. Maar don't worry, over een tijdje haal ik 'm toch weer weg.
*off topic*

Neej oke, ff moet kunnen maar w8 der niet te lang meej zou ik zeggen. Het staat namelijk een beetje kinderachtig. Komt over van: Hahaha wie heeft er zin om lekker ruzie met mij te maken.

Kijk ik word niet zo snel boos om politieke zaken omdat ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen uiten. Maar dit is niet echt een mening meer oke...en je wil der ook niks meej bewijzen verder dus jah, beetje zinloos beetje kinderachtig.

Ik heb na de dood van Pim ook een pooster voor me raam gehangen in amsterdam west, maar dat had een betekenis. Als eer voor de overledene, het kan wel provocerend overkomen maar je ziet vast het verschil. ( heb me pa trouwens wel ze auto raam en radio gekost )

*off topic*
Reageren

Regels voor berichten