![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De arme vrouw is zwaar toegetakeld medelijden zou eigeilijk wel op zijn plaats zijn ;( |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat die vrouw zo zwaar is toegetakeld is natuurlijk heel zielig enzo, maar dat neemt niet weg dat (gedeeltelijk) het haar eigen domme schuld is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zei Chimera op de eerste pagina al en het lijkt me nogal duidelijk dat ze in de aap als persoon was geinteresseerd en niet als primaat. Verder moet je niet negeren dat het helemaal niet zo makkelijk is om het gedrag van een aap te doorgronden, normaal reageren wilde dieren niet op oogcontact met mensen maar omdat dit een aap betrof die opgevoed is door mensen vertoonde hij vreemd gedrag op dit vlak. Dat is althans wat ik gelezen heb ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja want ze wilde natuurlijk maar al te graag afgeranseld worden door een dolgedraaide aap ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook zonder dat je iets zo bedoeld hebt kan je nog wel schuld hebben hoor. Dat heet verwijtbaar gedrag of onbewuste schuld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Oke, dus als jij wordt aangereden door een auto omdat je niet goed uit je doppen keek, mogen we je lekkker uitlachen omdat je o zo dom bent ? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik word aangereden omdat ik niet uit mijn doppen kijk dan is het toch logisch dat het mijn schuld is? Van mij mag je in dat geval lachen wat je wil als jij je daar beter door voelt. ![]() Zoals ik al zei heb ik best medelijden met haar, maar dat staat los van mijn mening over bij wie de schuld ligt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik durf wel te wedden dat je dat soort leedvermaak irl niet op prijs zou stellen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is toch een ander soort investering, daar heb je je verschil al ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
trouewns, die post die je quotte: dat was sarcasme.
Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 02:21. |
![]() |
||
Citaat:
Op je 2e vraag kan ik een antwoord geven die de gehele sociale zekerheid overbodig maakt.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die aap heeft immers geen schrammetje
||
Citaat:
Ik mis Mark Almighty en andere grootheden in dit forum die nog de capaciteiten hadden logisch na te denken
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat lijkt me gezien haar verwondingen niet meer dan logisch
Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 02:13. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als Caveman en die andere vmbo-ert dit nou eens zouden lezen zijn we al een stuk verder
||
Citaat:
Die aap tijdelijk 'afzonderen' o.i.d. tot hij weer normaal is en, reageren op signalen van bezoekers die de aap in de gracht hebben zien staan En schuld van Blijdorp gaat het ook niet om. Als mijn hond iemand bijtte waar ik niets aan kon doen, of wel aan kan doen...feit blijft dat ik verantwoordelijk was
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 02:26. |
![]() |
||
Citaat:
En daarbij, je doet net alsof een willekeurig iemand moet opdraaien voor de fouten van die vrouw. En dat is niet waar, immers de verantwoordelijke eigenaren van de aap moeten betalen, dat is logisch. Juridscih ook trouwens. We kunnen het zo doen: die vrouw heeft onbewust misschien die aap uitgelokt. Ook dat is nog niet eens zeker, en isdaar buiten proporties voor gestraft. We kunnen zeggen: dikke lul en zoek het maar uit, eigen schuld. Dat is imo eenverkeerde mentaliteit, 't veramerikaniseerd te veel daardoor. We kunnen ook zeggen: die vrouw heeft hier nooit om gevraagd, en het was ook nooit haar intentie en ebdoeling geweest. Ze lijdt nu veel, en zal dat de rest van haar leven nog wel doen. De juridische eigenaar komt over de brug met een vergoeding om het wat draaglijker te maken, en ook als excuses.
Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 02:26. |
![]() |
||
Citaat:
Het ging er mij om de vergelijking te trekken dat ik ten alle tijde verantwoordelijk ben voor mijn dier(en), en het gedrag daarvan. Als jij die vergelijking niet ziet, tsja.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je iets of iemand onbewust irriteert, is een respons als iemand zwaargewond maken niet meer in verhouding. Dát is het verschil. Als zij die aap verrot schopt, dan kan je verwachten dat het beest hetzelfde bij je terugdoet, en dan verdien je het ook. Maar als je enkel door non verbale communnicatie iets onbewust aan die aap meegeeft verdien je zoiets niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, en het simpele feit dat mensen het niet met je eens zijn betekend niet dat ze dom zijn. Het getuigt van hele slechte discussievaardigheden als je een argument opzij zet met 'jij doet toch maar VMBO' Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 10:07. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Voor de rest neem ik je niet meer serieus. Want een stratenmaker kan ook een mening hebben als hij zich in de politiek verdiept. Laat me raden jij bent of een Communist of een Facist. Je denk wijze doet me denken aan Hitler en Stalin. Dus ik vind jou een erg gevaarlijk persoon, mijn moeder zou zeggen "niet mee omgaan jongen". Citaat:
Citaat:
Forumbazen, dit ff niet weg halen. Zou fijn zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() En hiebij is voor mij die hele VMBO discussie af. Het gaat om een aap. Jij geeft vervolgens domme argumenten, en je weigert in te zien dat ze niet kloppen, of je hebt er de vermogens niet voor dat in te zien. Vandaar dat ik me afvroeg of dat aan je opleidng lag, en je reacties daarop bevestigde het vermoedden.
Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 11:18. |
![]() |
||
Citaat:
En ook aan jou het advies, lees alsjeblieft de door mij cursief gezette tekst op deze, of vorige pagina. Die gozer heeft er meer verstand van dan wij met zn allen, en hij legt de hele situatie perfect uit.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
goed topic
![]() dat mens is gewoon dom, want ja, als jij zo geinteresseerd bent in die stomme aap, waarom lees je dan niet wat aanvullende lectuur??? Dan had ze dingen geweten, die ze wel en niet moest doen. Niet weten is nauwelijks een excuus hier. Daarnaast vind ik de dierentuin in die zin aansprakelijk dat ze geen rekening hielden met het onverwachtte. Dus een vorm van schadevergoeding vind ik ook wel terecht, maar daar zijn ze voor verzekerd. Heeft overigens met Hitler en Stalin niks te maken: die schelde niet, maar scholden.... Die vrouw is gewoon heerlijk in de aap gelogeerd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Iemand kan echter ook het risico volledig over het hoofd hebben gezien, terwijl hij het wel had moeten weten (onbewuste schuld).' Ik heb de tekst gelezen, en het zou best kunnen kloppen, maar dan nog heeft zij toch zijn reactie (onbewust) uitgelokt? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En afgezien van dat verdient ze een schadevergoeding door gederfde inkomsten de komende x-aantal maanden en misschien arbeidsongeschikt
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die schadevergoeding komt er ook wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar, het is allemaal niet netjes en offtopic. Ontopic dus, voor zover er nog discussiewaarde in zat.
Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 13:01. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, heb jij zelf ook niet op het VMBO gezeten?
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Jij kan wel met regels komen, maar ik sta toch niet achter die regels. Volgens de staat is het de schuld van de dierentuin. Volgens mij is het de schuld van die vrouw. En niet alleen ik vind dat. Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|