![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als alles in je lichaam goed zou werken zouden afweerstoffen schadelijke stoffen onschadelijk maken. Als je allergisch bent voor iets, dan reageert een afweerstof te overdreven op een bep. schadelijke stof. Om je te beschermen zorgt je lichaam ervoor dat je bv extra slijm aanmaakt ofzo, terwijl dat dus eigenlijk zwaar overdreven is. Hier heb je dan alleen maar last van. xxx Eefje |
![]() |
|
![]() |
katten, honden, cavia's, konijnen, hamsters, gerbils.....en al dat soort beesten. stof, keb hooikoorts,pleisters, steken van muggen, dan word mijn bult de mount everest, als ik sinaasappel gegeten heb dan word me keel dik en prikkig, ook nog voor wol dan kriebelt me hele lijf, voor suiker dan word ik te hyper, maar goed.......ik leef nog steeds das het belangrijkste he
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn broertje ook. Ikke lekker nie ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben alergisch aan aardbeien niet zo leuk want ik eet dat namelijk enorm veel enzo, confiteur fristi snoep , ik krijg dan veel puikpijn en soms val ik dan flauw niet zo leuk. Maar ik heb een theorie ontwikkelt de meeste vinden hem idioot, ik eet zoveel mogelijk arrdbeien tot ik het gewoon ben of mijn lichaam het aan kan. Mijn dokter zei dat het geen kwaad kon als ik natuurlijk de misselijkheden er bij pak
|
pleisters
eiwit (denk ik) graspollen bepaalde boompollen stof wol dons alle dieren met haren of veren (en dus veel huidschilfers) brandnetels muggen/bijen/wespen bepaalde soorten appels chloor kastanjebolsters hele waslijst... Ik ben nog een paar dingen vergeten geloof ik, maar ik vind het wel genoeg zo ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ben vandaag erachter gekomen hoe een allergie ontstaat (eigenlijk heel raar):
dus voor de geïnteresseerden onder ons als vb neem ik huisstofmijt. je lichaam ziet dat als een lichaamsvreemde stof en maakt dus antistoffen aan. in dit geval veel te veel oh damn ik heb mijn bioschrift niet bij me zal het morgen ff aanpassen wordt vervolgt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ook we gaan weer verder dus. de antistoffen bestaan oa uit mestcellen (die zorgen voor een overgevoeliogheidsreactie; ook bevatten ze histamine) worden geactiveerd. daardoor komt histamine vrij en dat geeft jeuk, roodheid en opzwellen slijmvliezen etc hoop dat het nu een beetje duidelijk is!!!!!! |
![]() |
|
![]() |
- schmink (of hoe je dat ook mag schrijven)
- bijna alle make-up (behalve die op waterbasis) - stof - honden- & kattenharen - gras, bloemen, planten, enz. (hooikoorts) - bepaalde zalfjes - als 't zomer wordt heb ik altijd de eerste 2 weken zonneallergie ![]() Tja ik heb 'n beetje gevoelige huid... |
![]() |
|
* astma (inspannings- en bij mist/kou/hitte etc. en vaak ook bij dieren, enniet te vergeten stro)
* HPU (hystamine iets dat je als je 1x over je lijf krast je hele dikke krassen krijgt ofzo, dus dat moet ik niet doen ![]() * allergisch voor alles met haren en huisstofmijten enzo
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hello iedereen
Der zijn der hier veel allergisch aan allerlei dingen, toevallig niemand die allergisch is aan kleurstoffen, bedoelend in de voeding? Ik heb daar dringend informatie over nodig voor mijn eindwerk, kan iemand mij die bezorgen, of enkele sites ofzo?? Bedankt al op voorhand, tzou echt goed zijn wa,t je vind er echt niks van! Xje Sofieke |
![]() |
|
Verwijderd
|
Is dit niet een beetje een heel oud topic...
![]() ![]() Maar goed, ben allergisch voor gewone pleisters: als ik die gebruik, heb ik wekenlang last van jeuk, een opgezette en rode huid. Ook ben ik allergisch voor allerlei dingen die in bijvoorbeeld tijgerbalsem zitten, wat dus heel irritant is, omdat ik veel sport. Als ik dan een blessure of spierpijn heb, kan ik er eigenlijk niks opdoen, omdat ik er bijna altijd allergisch voor ben. Voor tape geldt hetzelfde als gewone pleisters. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Waar ben jij allergisch voor? Mr Soija | 46 | 22-10-2016 00:22 | |
De Kantine |
Saairdappelen #1511 Verwijderd | 500 | 28-09-2011 23:15 | |
Eten & Drinken |
Wat kan ik wel en niet eten? dark princess | 37 | 05-09-2005 18:20 | |