Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2007, 23:07
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Ik ben op zoek naar mensen die bij avsv/asc zitten, of me meer kunnen vertellen over deze vereniging.

Wat zijn leuke/ minder leuke kanten, wat zijn de leukste activiteiten? Hoe zit de vereniging ongeveer in elkaar? Jaarclubs, disputen..?

En, als je er iets over los wil laten, hoe zit de ontgroeningstijd ongeveer in elkaar?

Ik ben erg benieuwd!


(Ik hoef geen: alle-studentenverenigingen-zijn-stom-reacties. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 10:03
betadine
betadine is offline
Hey,

Ik ben zelf niet lid bij het ASC, maar ik weet er wel wat van. ASC kent alleen een disputen structuur, dus geen jaarclubs. Het is duidelijk een Amsterdamse vereniging, het is een vrijzinnig corps. Ontgroening is hard, maar schijnt het waard te zijn.

Het maakt trouwens niet eens zozeer uit of je bij een studentenvereniging gaat of niet of welke vereniging. Het beste is gewoon om in de introductieweek overal te gaan kijken en dan uit te vinden welke mensen en welke vereniging het beste bij je past.

Voor studenten die naar groningen gaan. Kijk eens op studentenverenigingen.com, dat is de site van alle studentenverenigingen in Groningen. Ik ben zelf lid van Unitas SG (www.unitassg.nl), dus daar moet je natuurlijk ook zeker even kijken!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 11:01
Verwijderd
Misschien dat het Studentenverenigingentopic op de VWO-afdeling van het eindexamenforum iets voor jou is?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 11:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ef schreef op 29-05-2007 @ 00:07 :
Ik ben op zoek naar mensen die bij avsv/asc zitten, of me meer kunnen vertellen over deze vereniging.

Wat zijn leuke/ minder leuke kanten, wat zijn de leukste activiteiten? Hoe zit de vereniging ongeveer in elkaar? Jaarclubs, disputen..?

En, als je er iets over los wil laten, hoe zit de ontgroeningstijd ongeveer in elkaar?
Een vriend van me zit erbij. Over de ontgroening kan ik melden dat die een maand duurt i.t.t. tot de gebruikelijke week of twee weken.

Inderdaad erg hard, in mijn optiek te hard zelfs, maar ik weet niet of ik daar zomaar details over kan neerzetten. Zou misschien niet fair zijn.

Bedenk overigens wel dat je bij AVSV zeker in het eerste jaar vast zit aan allerlei borrels en andere verplichtingen. Als je viermaal per week pas om vier uur naar huis kan dan loopt je studie al vrij snel gevaar.


Als je wilt kan ik je wel de hotmail geven van iemand die bij ASC zit? Die kan je er waarschijnlijk meer over vertellen dan ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 18:24
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben erg aan het twijfelen over welke vereniging ik zal gaan kiezen. Eigenlijk vooral door de vreselijk lange ontgroening, ik vind mijn studie ook nog wel redelijk belangrijk en zou het zonde vinden als ik de eerste vakken sowieso al niet kan halen, door de ontgroening!

Ik zit nu meer richting L.A.N.X te denken. Kent een van jullie deze vereniging?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 19:05
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Heb je de intro week al meegedaan? Ik denk dat je daar meer van oppikt dan van wat inetten. Als je dan nog een ouderejaars in aangeschonken toestand te pakken krijgt is die wel eerlijk over de ontgroening en de sfeer
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.