Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet de EU homofobe acties van een lidstaat toestaan?
Nee, maar op de vingers tikken is voldoende 19 31.15%
Nee, en meteen of na enkele waarschuwingen de lidstaat lid-af maken 31 50.82%
Ja, homofobe acties zijn juist goed. 9 14.75%
Ja, dat had de EU maar vantevoren moeten weten bij het lidmaken van deze staten. 1 1.64%
Anders, namelijk........ 1 1.64%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2007, 20:07
Gatara
Gatara is offline
Het is niet de enige actie van Polen, notabene een EU-land, en nu dit weer:

Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies
Uitgegeven: 28 mei 2007 18:52
Laatst gewijzigd: 28 mei 2007 18:55

WARSCHAU - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.
ANP

Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.

"Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is." aldus Sowinska.

Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.

De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren.

De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.

De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.
http://www.nu.nl/news/1092593/21/Pol...letubbies.html
Oud 28-05-2007, 20:11
Verwijderd
Polen meteen er uit kicken voor zoiets vind ik een beetje overdreven, de EU is tenslotte voornamelijk een economische unie. Wel vind ik dat de EU bijv. sancties op zou moeten leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 20:15
Uice
Uice is offline
Ja, en als dat niet werkt eventueel tot pulp stampen.
Oud 28-05-2007, 20:24
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Kinderen snappen dat ook echt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 20:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-05-2007 @ 21:07 :
De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.

En ontopic: kick ze maar uit de EU, dat voorkomt erger. Zoals het er nu gaat gaat Polen steeds verder richting totalitaire staat en er zit vanwege een pijpleiding nog veel gezeik met Polen in de pijpleiding. (hoe ironisch is die constructie)
Ik moet de data nog verifiëren, maar als ik af moet gaan op wat ik binnenkrijg voor een paper over dit onderwerp van organisaties en enkele activisten na hen simpelweg aan te schrijven dan is het bitter gesteld met Polen, niet alleen op het gebied van discriminatie van alle soorten minderheden. Je moet dat orgaan als ik die mensen mag geloven serieus plaatsen in categoriën als de milities van Atjeh en de Iraanse fatsoenspolitie, ware het dan dat dit orgaan (nog) niet met Ak47's loopt te zwaaien.
Oud 28-05-2007, 20:29
Poepkind
Poepkind is offline
ik vind het niet kunnen dat zoiets in de EU gebeurt, naast de tinky winky doen ze nog meer van die homofobe acties.
Dan kan echt echt echt niet. De eu wilt het niveau van landen omhoogkrikken door allemaal strenge regels, het is de bedoeling dat die zorgt voor goede omgeving voor zijn burgers. Ook voor homo's. Dus ook in Polen.
Oud 28-05-2007, 20:32
lawallan
lawallan is offline
Had de paus (de vorige) zich niet ook al tegen de teletubbies uitgesproken?

Dit is natuurlijk te triest voor woorden, volwassenen die zich met dit soort dingen bezig houden. Polen er direct uitschoppen lijkt me wat drastisch, maar ik vind wel dat de EU Polen hier is op moet aanspreken. Freedom of speech enzo.
Oud 28-05-2007, 20:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lawallan schreef op 28-05-2007 @ 21:32 :
Polen er direct uitschoppen lijkt me wat drastisch, maar ik vind wel dat de EU Polen hier is op moet aanspreken.
Dat zit eraan te komen vanuit een aantal parlementariërs, mits de alliantie van christenen in het Europarlement om gaat
Oud 28-05-2007, 20:44
Verwijderd
Sancties, en wel nu. Polen moet echt even iets duidelijk gemaakt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 21:00
***ailá***
***ailá*** is offline
het was mij niet eens opgevallen van dat tasje en die tinky winky ik had die link niet gelegd. Doen kinderen van 3 dat wel dan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 21:05
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 28-05-2007 @ 22:00 :
het was mij niet eens opgevallen van dat tasje en die tinky winky ik had die link niet gelegd. Doen kinderen van 3 dat wel dan?
Neeh, homofobe polen wel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 21:07
Daevrem
Daevrem is offline
Ik zie niet in wat sancties voor effect hebben. We hebben in Nederland ook een hekel aan bemoeizuchtige EU. Stel je voor dat de EU Nederland sancties op zou leggen. Dat speelt precies in de kaart van de EU-sceptici.

Dat zal in Polen niet anders zijn. En volgens mij zijn de EU-sceptici ongeveer dezelfde politici als de homo-hatende politici.

De opinie van de bevolking zal de EU niet zo snel kunnen beinvloeden, zeker niet met sancties.

Men had Polen allicht nooit toe moeten laten tot de EU maar enkel een soort economisch verdrag moeten sluiten waardoor er wel de economische voordelen zijn maar waardoor Polen niet een stem heeft in de EU.

Polen is gewoon wat primitiever dan andere delen van Europe. Die mensen daar hebben wat tijd nodig. Maar in de tussentijd stemmen een aantal poolse europarlementariers vast wel mooi voor anti-homo EU wetgeving.

Misschien is iemand creatiever maar ik kan zo geen maatregel bedenken die echt effect heeft.
Oud 28-05-2007, 21:22
Joostje
Joostje is offline
kan dat wel, een lidstaat uit de unie stoten
Oud 28-05-2007, 21:50
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 28-05-2007 @ 22:07 :

Misschien is iemand creatiever maar ik kan zo geen maatregel bedenken die echt effect heeft.
ik denk dat een economische sanctie wel mooi zou zijn Overigens heb je niet gelijk dat de Polen primitief zijn. Tijdens communisme zijn er een aantal "moderne" dingen doorgevoerd, en homo zijn was vast en zeker slecht en taboe. Maar dit kwam niet doordat die polen allemaal achterlijk en dom zijn. Die mensen zijn juist helemaal niet primitief, en daarom is het ook zo kwalijk dat ze het hele homo gebeuren afkeuren. Het communisme is nu weg, en er is idd een flinke terugval in het moraal, maar niet in het intelect en ontwikkeling. Want al die mensen hadden nog tot 15 jaar geleden allemaal verplicht scholing, vrije toegang tot hoger onderwijs, een volledige arbeidsparticipatie van de vrouw. Maarja die homofobie he.
Oud 28-05-2007, 22:01
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-05-2007 @ 22:22 :
kan dat wel, een lidstaat uit de unie stoten
Dat is heel moeilijk, momenteel kan een lidstaat geschorst worden na een ellenlange procedure. Wat met de nieuwe grondwet mogelijk zal worden zal veel sneller gaan: de rechten van een lidstaat zodanig intrekken dat die gedwongen wordt tot vrijwilligge terugtrekking.

Het idee dat Polen iets te snel is toegetreden klopt wel denk ik, want tov derde staten is het veel makkelijker om (harde) sancties op te leggen, vraag is of dat helpt, het bekendste voorbeeld was Oostenrijk (met de Haidersituatie) en erg veel hebben die sancties niet gedaan. Als Polen op korte termijn echt de werknemersader is waar iedereen het over heeft zullen de Liberale en Centrumfracties nooit aan zoiets denken.
Oud 28-05-2007, 22:38
Magican
Magican is offline
Sancties, maar dat had al veel eerder moeten gebeuren.
Oud 29-05-2007, 05:42
Gatara
Gatara is offline
In dit licht een beetje:

Sarkozy en Prodi willen Europa samen sterker maken
Uitgegeven: 28 mei 2007 23:34
Laatst gewijzigd: 28 mei 2007 23:35

AMSTERDAM - Frankrijk en Italië zijn verenigd in hun streven naar een sterkere Europese Unie. Dat heeft de Italiaanse premier Romano Prodi maandag gezegd op een gezamenlijke persconferentie na een ontmoeting met de Franse president Nicolas Sarkozy.

Op de Europese top van volgende maand zullen beide landen zich inzetten voor de nodige hervormingen, zei Prodi.

Frankrijk en Italië willen onder meer dat in de unie met een meerderheid van stemmen voorstellen moeten kunnen worden aangenomen, dat er een Europees presidentschap in het leven wordt geroepen en dat er een Europese minister van buitenlandse zaken wordt aangesteld.

Prodi ging echter niet zover in zijn overeenstemming met Sarkozy dat hij diens voorstel voor een gesimplificeerd EU-verdrag ter vervanging van de Europese grondwet ondersteunde.

Frankrijk en Italië willen ook dat er een unie van landen rond de Middellandse Zee wordt opgericht. Zo'n unie moet worden opgericht naar voorbeeld van de EU, maar er geen onderdeel van zijn.

Dit idee moet niet worden opgevat als een troostprijs voor Turkije als dat land geen lid blijkt te kunnen worden van de EU, benadrukten Sarkozy en Prodi.
http://www.nu.nl/news/1092787/21/Sar...ker_maken.html

Misschien kan Polen na het overtreden van EU-beginselen gedegradeerd worden tot "een andere unie".
Oud 29-05-2007, 08:08
PGWR
PGWR is offline
De homofobe handelingen van de Poolse regering zijn ontoelaatbaar. Maar kan de EU wel optreden? Zij had dit vantevoren kunnen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 09:27
Kitten
Kitten is offline
Kijk en DAT soort dingen hadden we nu kunnen veranderen als er niet een stel domme mensen tegen de grondwet had gestemd. Dan had daar nu mooi in kunnen staan dat homofilie niet zo behandeld mag worden en dan konden we die domme homofoobs aanpakken!
Oud 29-05-2007, 09:53
Chimera
Chimera is offline
Zware waarschuwing > Sancaties > Verwijderen uit de EU. Het is 2007, als ze daar niet in mee kunnen gaan, tja...jammer voor ze.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 10:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 29-05-2007 @ 10:27 :
Kijk en DAT soort dingen hadden we nu kunnen veranderen als er niet een stel domme mensen tegen de grondwet had gestemd. Dan had daar nu mooi in kunnen staan dat homofilie niet zo behandeld mag worden en dan konden we die domme homofoobs aanpakken!
Geloof je dat werkelijk?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 10:20
Verwijderd
Dat onderzoek naar Tinky Winky vind ik eigenlijk wel heel erg grappig. ;o
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 10:29
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
PGWR schreef op 29-05-2007 @ 11:12 :
Geloof je dat werkelijk?
Ik geloof wel in de slagkracht van een meer gereguleerd Europa, ja. Maar zonder regels, kan Europa ook maar weinig.
Oud 29-05-2007, 10:43
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2007 @ 06:42 :
Frankrijk en Italië willen ook dat er een unie van landen rond de Middellandse Zee wordt opgericht. Zo'n unie moet worden opgericht naar voorbeeld van de EU, maar er geen onderdeel van zijn.
Bedoelen ze dit met oog op landen als Marokko, Egypte, Tunesie, Turkije, Israel, Libanon, Palestina, etc?

Dat moet wel, want een nieuwe unie met Spanje, Italie, Griekenland, et al en dan een paar landjes die wel in de EU willen maar dat nog niet zijn lijkt me niet echt nuttig.
Oud 29-05-2007, 10:44
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Geloof je dat werkelijk?
Want met minder macht en daadkracht kan Europa natuurlijk meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 10:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geloof je dat werkelijk?
Eigenlijk wel. Het Europarlement is een stel watjes die zelden tot nooit hard optreden, maar als ze zichzelf ertoe verplichten in een ondubbelzinnige bewoording dan wordt het aantal uitvluchten al minder.

Jammer dat datzelfde Poolse gristentuig zonodig hun godheid in de EU grondwet wilde hebben en die het mede daarom niet haalde.
Oud 29-05-2007, 11:09
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 29-05-2007 @ 11:29 :
Ik geloof wel in de slagkracht van een meer gereguleerd Europa, ja. Maar zonder regels, kan Europa ook maar weinig.
Discriminatie van staatswege is reeds verboden dankzij de bestaande EU-verdragen. De Europese grondwet had daar niet veel verandering in gebracht.

En is Europa daadwerkelijk zo daadkrachtig? Dikwijls neemt de EU geen maatregelen op gebieden waar zij dat reeds kan. Het Stabiliteitspact is en blijft daar een goed voorbeeld van.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 15:10
Poepkind
Poepkind is offline
Vandaag las ik een stukje in de krant, het ging over een D66 wijf dat in Moskou de gaypride meeliep. Deze gaypride is door de politie uiteengejaagd.

Zij vind dat de homorechten in Rusland nodig verbeterd moesten worden. Nu ben ik het daar helemaal mee eens, maar als voorbeeld van een geslaagde homo integratie noemde ze Polen! De gaypride kon daar namelijk ongehinderd doorgang vinden. Dat vind ik echt behoorlijk hypocriet. Ten eerste hebben de homo Polen het heel moeilijk, en is het niet terecht om dat land als voorbeeld te stellen. Ten tweede zit Polen WEL in de EU en Rusland niet! Dus wat die Russen doen, heeft weinig te maken met mooie regeltjes in Europa.
Ik vind dat die D66 vrouw de hand in eigen boezem moet steken, het is zo veel gemakkelijker om te wijzen naar een ander land, dan om toe te geven dan binnen de EU, die zoveel pretenties heeft ook genoeg misstanden zijn.

Ik denk dat uit dit voorbeeld ook blijkt dat veel politici niet willen toegeven dat binnen de EU ook misstanden zijn, en er een beetje de ogen voor sluiten.
Oud 29-05-2007, 15:46
Supreme Dutch
Even een mooie quote:
Chris Keller: One of the Teletubbies is gay.
Chris Keller: Falwell, the reverend somebody, says that Twinkydink or whatever his name is... he's a butt pirate

Wat doet een Nederlandse europarlementarier in Rusland? Dat ze wordt aangevallen door skinheads (die ze zelf consistent "hooligans" noemt) is natuurlijk onnodig, maar heeft ze niks beters te doen dan het supporten van Gay-Prides?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 17:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 29-05-2007 @ 12:09 :
Discriminatie van staatswege is reeds verboden dankzij de bestaande EU-verdragen. De Europese grondwet had daar niet veel verandering in gebracht.

En is Europa daadwerkelijk zo daadkrachtig? Dikwijls neemt de EU geen maatregelen op gebieden waar zij dat reeds kan. Het Stabiliteitspact is en blijft daar een goed voorbeeld van.
Zou dat misschien komen omdat grote landen die het pact overtreden, tegen de wil van de EU, hun veto kunnen gebruiken? Juist daarom een betere verdrag.
Oud 29-05-2007, 17:54
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2007 @ 11:49 :
Eigenlijk wel. Het Europarlement is een stel watjes die zelden tot nooit hard optreden, maar als ze zichzelf ertoe verplichten in een ondubbelzinnige bewoording dan wordt het aantal uitvluchten al minder.
Hoe zou het Europees Parlement dat moeten doen dan? In een andere topic zei je ook al zoiets over de VN . Wel het EP kan uit zichzelf niks afdwingen, het heeft enkel een soort controle- en 'vetorecht'.
Oud 29-05-2007, 18:09
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 29-05-2007 @ 16:46 :

Wat doet een Nederlandse europarlementarier in Rusland? Dat ze wordt aangevallen door skinheads (die ze zelf consistent "hooligans" noemt) is natuurlijk onnodig, maar heeft ze niks beters te doen dan het supporten van Gay-Prides?
Nou ja, ik denk dat ze haar heil maar beten binnen de EU dan dr buiten kan zoeken. Het komt toch ook niet geloofwaardig over als een eu typje je de les gaat lezen, terwijl binnen zn eigen unie de boel niet eens op orde is. Het optreden van de EU is een lachertje. Ze moeten hard optreden tegen homo discriminatie in Polen. En dan mogen ze van mij verkassen naar Rusland. Ohja al die andere oost landen kunnen ook wel een cursusje homo acceptatie gebruiken
Oud 29-05-2007, 18:11
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-05-2007 @ 18:40 :
Zou dat misschien komen omdat grote landen die het pact overtreden, tegen de wil van de EU, hun veto kunnen gebruiken? Juist daarom een betere verdrag.
Nee, bij de Stabiliteitspact werd er geen veto gebruikt. Men deed niets, omdat men dat simpelweg niet durfde.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 29-05-2007 @ 19:11 :
Nee, bij de Stabiliteitspact werd er geen veto gebruikt. Men deed niets, omdat men dat simpelweg niet durfde.
Omdat het toch gevetood zou worden, ja.
Oud 29-05-2007, 18:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vind het belachelijk wat ze daar doen. Als je bij onze club wilt (het Westen), dan voeg je je dus bij onze normen en waarden.
PUNT!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:43
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-05-2007 @ 19:34 :
Ik vind het belachelijk wat ze daar doen. Als je bij onze club wilt (het Westen), dan voeg je je dus bij onze normen en waarden hou je je aan onze wetten.
PUNT!
Oud 29-05-2007, 20:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-05-2007 @ 19:34 :
Ik vind het belachelijk wat ze daar doen. Als je bij onze club wilt (het Westen), dan voeg je je dus bij onze normen en waarden.
PUNT!
Goh, we hebben na het kiezen van gristenfundamentalistisch kabinet van verbrassen en achteruitgang ook echt recht van spreken op dit moment..
Oud 29-05-2007, 20:35
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2007 @ 21:34 :
Goh, we hebben na het kiezen van gristenfundamentalistisch kabinet van verbrassen en achteruitgang ook echt recht van spreken op dit moment..
Zie sig.
Oud 29-05-2007, 20:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-05-2007 @ 21:35 :
Zie sig.
-ongeveer 5 miljard tekort, en groeiende.
-afbraak rechten op religieuze motieven
-eerste hints van censuur
-legalisering discriminatie
-verslechtering opsporingsdiensten (want die ontslagen waarvan ze krampachtig beweren dat het geen agenten zijn zullen ergens vallen, en dat werkt door in de organisatie)
-slap beleid (100 dagen stilstand, uitstellen rookverbod)
-falende aanpak woningtekort (want al dat gezeik over probleemwijken verhult dat ze niet sleutelen aan het ruimtelijk beleid en daarom wederom zullen falen in de bouwdoelstellingen)
-falende aanpak innovatie en milieu (want wederom is bijvoorbeeld kernenergie vanwege onderbuikgevoelens uitgesteld).
-opeten krijgsmacht (daardoor zullen er doden vallen)
etc, etc.
Oud 29-05-2007, 20:43
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2007 @ 21:34 :
ach, de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Belangrijk is wel dat we ervoor waken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 20:46
REIE
REIE is offline
Verkeerde aangeklikt, graag van eerste naar tweede optie svp.

Homo zijn in Oost-Europa is geen pretje. Ik heb onlangs een Tsjechische homo gesproken die niet voor zijn geaardheid durft uit te komen. Ik had het met hem te doen, want in (mijn) Nederland/Vlaanderen kan je wel openlijk homo zijn.
Homosexualiteit is hier geaccepteerd, ondanks dat er zat mensen zijn die er liever niks mee te maken willen hebben. Gelukkig staat deze groep niet te protesteren voor antipluralistische waarden en ramt deze groep geen mensen in elkaar die niet aan hun norm voldoen.
Een land dat niet dezelfde rechten en vrijheden kan garanderen voor zulke minderheden als voor de gewone burger vind ik niet bij de EU horen. Mijn Europa draait namelijk om vrijheid en die hieruit voortvloeiende plichten tot respect e.d.
Oud 29-05-2007, 21:11
Hulk
Hulk is offline
en al zouden die kinderen dat snappen, wat maakt het uit. ik vind het juist wel een grappige verwijzing naar homoseksualiteit.
Oud 29-05-2007, 21:31
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Kinderen snappen dat gewoon niet, en dat is een feit.

Polen moet gewoon niet zo kinderachtig doen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 23:09
Magican
Magican is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-05-2007 @ 22:31 :
Kinderen snappen dat gewoon niet, en dat is een feit.

Polen moet gewoon niet zo kinderachtig doen.
Fundamentalistische moslims moeten gewoon geen aanslagen plegen.
Oud 30-05-2007, 05:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-05-2007 @ 11:43 :
Bedoelen ze dit met oog op landen als Marokko, Egypte, Tunesie, Turkije, Israel, Libanon, Palestina, etc?

Dat moet wel, want een nieuwe unie met Spanje, Italie, Griekenland, et al en dan een paar landjes die wel in de EU willen maar dat nog niet zijn lijkt me niet echt nuttig.
Lijkt me wel.

Misschien willen ze snoepen van de pas ontdekte gasbel aan de kust van Gaza
Oud 30-05-2007, 08:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-05-2007 @ 19:12 :
Omdat het toch gevetood zou worden, ja.
Bij het Stabiliteitspact bestaat het vetorecht niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 08:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-05-2007 @ 09:12 :
Bij het Stabiliteitspact bestaat het vetorecht niet.
Frankrijk + Duitsland is veel stemmen, en nog meer bargaining power.
Oud 30-05-2007, 09:52
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-05-2007 @ 21:11 :
(...) de EU is (...) een economische unie. (...)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 30-05-2007 @ 00:09 :
Fundamentalistische moslims moeten gewoon geen aanslagen plegen.
Magican moet gewoon ontopic reageren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2007 @ 09:25 :
Frankrijk + Duitsland is veel stemmen, en nog meer bargaining power.
Maar dat is geen veto, maar is wel de reden waarom Europa nooit als een geheel daadkrachtig kan optreden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten