![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb veel dingen door luiheid en ontmoedigende cijfers pas recentelijk echt gemaakt enzo ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij ons dan. ![]() Een keer moest je die shit doen met de area van een normale verdeling en ik was stomweg vergeten hoe dat moest. Je moest uitrekenen hoeveel 2% van iets was. Dus toen had ik alleen een schetsje van een normale verdeling getekend, een stukje gearceerd en er 'area: 2%' boven geschreven. Hoppa, 1 van de 2 punten binnen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De area van een normale verdeling? wtf haha?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dan ga je in je GR dus naar stat dist norm invm. Bij de area vul je 2% in, dus 0,02, en voor de rest gewoon sigma=1 en mu=10, dus gewoon gemiddelde en standaarddeviatie invullen. Daar komt dan een gewicht van huppeldepup uit. Area. Mijn uitleg wordt echt met de minuut slechter heb ik het idee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit stond bij de dingen die je moet leren, maar ik heb het inderdaad ook niet gehad..
||
![]() |
Citaat:
Als je een lijst met frequenties hebt, die in je rekenmachine zetten bij L2 (L1 zijn bijv de leeftijden). Dan naar nieuwe lijst, dus L3, daarop je cursor zetten, enter. Dan 2nd, stat, ops, 6:cumsum, enter. Je wil cumulatieve frequenties van L2 dus cumsum(L2), enter. Haaah! En relatieve frequenties: zelfde, frequenties invoeren in rekenmachine, in nieuwe lijst gaan staan, enter. Invoeren: (L2/sum(L2)*100). Sum kan je vinden bij 2nd, stat, math, 5: sum. Tadaa. En als je de relatieve cumulatieve wil moet je dus eerst cumulatiefe frequenties doen, zoals beschreven hierboven, en dan moet je de relatieve frequenties van die cumulatieve frequenties doen, dus als je de cumulatieve in L3 hebt moet je ipv zoals ik hierboven bij relatief zei niet L2 maar L3 doen.
Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 10:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is dat zoiets?
||
Citaat:
![]() altijd gewoon een tabel gemaakt en dan van de normale frequentie naar de relatief cumulatieve frequentie toewerken ![]() of misschien heb ik het ooit wel op die manier gedaan maar ben ik dat nu weer vergeten ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nieuwe M = N * M Nieuwe S = √N * S Dus wat lotte zei klopt, je moet de √ van het aantal herhalingen doen, maal de oude standaarddeviatie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De standaardafwijking tel je toch zo bij elkaar op?: s = √sA^2+sB^2 Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 12:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
langs de linker as zet je machten van 10, dus bijvoorbeeld, 1, 2, 3 (10, 100, 1000 betekenen die dan) en langs de x as zet je dan gewoon de waarden uit de tabel. snap je? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Edit: het is trouwens niet log 3 / log 2.
Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 13:00. |
![]() |
||
Citaat:
Verder hoef je de afgeleide toch niet te kennen?? Dat hebben wij namelijk nooit gehad maar ik zie het wel in mijn boek staan... (maar dat is toch A1,2 stof?)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |