Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 14:03
Dr_Love
Dr_Love is offline
Welke nederlandse film ging over een 13 jarig meisje die alle narigheden van de pubertijd mee maakte.

Ik heb laatst iets op tv gezien over jonge nederlandse acteurs. Daar was ook een film (ik denk dat ie zo'n 2 tot 3 jaar oud is) dat ging over zo'n meisje van 13, die opeens met de liefde en met sex te maken kreeg enzo.
Ik heb echt geen idee wat de titel is van de film, maar het leek me wel een goeie film.

Weten jullie toevallig welke film ik bedoel. Het is misschien niet de meest uitgebreide beschrijving, maar aan de andere kant zijn er niet zo veel nederlandse films dus dan valt het wel weer mee.

Thanx voor jullie hulp!

P.S. Het zou ook een vlaamse film kunnen zijn. Dat meisje had volgens mij een accent. Maar of het vlaams of Limburgs was ofzo, dat weet ik ook niet.
Oud 07-10-2002, 14:59
NERD
NERD is offline
Klinkt als "Drift", alleen is de hoofdpersoon (gespeeld door Christel Oomen) in deze film 15 jaar en geen 13. Speelt zich af in een achterstandswijk in Rotterdam dus er is zeker sprake van een accent. Stamt trouwens uit 2001 en is een aanrader, ook als het niet de film is waar je naar op zoek bent (al denk ik van wel).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:32
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
NERD schreef:
Klinkt als "Drift", alleen is de hoofdpersoon (gespeeld door Christel Oomen) in deze film 15 jaar en geen 13. Speelt zich af in een achterstandswijk in Rotterdam dus er is zeker sprake van een accent. Stamt trouwens uit 2001 en is een aanrader, ook als het niet de film is waar je naar op zoek bent (al denk ik van wel).

Drift..........Hmmm, zou best is kunnen. Alleen ik dacht toch echt dat het een meisje was van 13. Maar ja, misschien heb ik dat verkeerd opgevangen dan. Ik ga is effe kijken of ik een website van 'drift' kan vinden. Wie weet herken ik het dan.

In ieder geval bedankt..........en als ie het niet is, zal ik hem zeker is gaan bekijken.
Oud 07-10-2002, 15:48
Dr_Love
Dr_Love is offline
Nou, ik ben uiteindelijk op deze website gekomen:
http://www.waterlandfilm.nl/producties/drift/

Maar dat is de film niet. HEt was een ander meisje. Misschien had ik het dan toch goed onthouden dat ze in die film een 13 jarig meisje speelt en/of is.
Oud 07-10-2002, 16:19
Dr_Love
Dr_Love is offline
NOu, ik heb volgens mij echt met een oog naar de tv gekeken.

Ik dacht dat het een film was die al een tijd geleden uit was. Maar ik denk dat ik er nu achter ben. En die film is pas net in de bios uitgekomen.

Volgens mij is het Moonlight. Ik heb dat op een of andere vage engelse site gevonden, maar het gaat wel over een 13 jarig meisje.

Heeft iemand wat van die nieuwe film gehoord?
Oud 07-10-2002, 21:56
Dr_Love
Dr_Love is offline
Effe dat jullie het weten.....ik ben er nog steeds niet zeker van hoor!

Dus ik zou het op prijs stellen als jullie nog steeds blijven posten!

Thank you
Oud 07-10-2002, 22:52
marlies
marlies is offline
Was ze geboren uit een incest relatie? Heeft ze haar vader vermoord op het einde en had ze een keertje een kind meegenomen van iemand anders?

Ik heb nl. ong. 2 weken terug een film gezien op Ned3 en dat was een vlaamse film en die ging daarover..Ik ben alleen wel de naam vergeten..
Oud 08-10-2002, 12:19
heldin
heldin is offline
ik denk dat je moonlight van Paula van der Oest bedoelt. ik heb er laatst ook iets over op tv gezien en daarin vertelde Laurien van den Broeck (de hoofdrolspeelster) dat ze de seksscenes helemaal niet leuk vond. Zij speelt een 13jarig meisje.
de acteurs zijn volgens mij allemaal Vlaams, maar het is wel een engelstalige film. hij heeft trouwens een gouden kalf gewonnen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
ik denk dat je moonlight van Paula van der Oest bedoelt. ik heb er laatst ook iets over op tv gezien en daarin vertelde Laurien van den Broeck (de hoofdrolspeelster) dat ze de seksscenes helemaal niet leuk vond. Zij speelt een 13jarig meisje.
de acteurs zijn volgens mij allemaal Vlaams, maar het is wel een engelstalige film. hij heeft trouwens een gouden kalf gewonnen
Klopt, was bij RTL Boulevard, zielig voor haar imo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 14:47
heldin
heldin is offline
Citaat:
perseus schreef:
Klopt, was bij RTL Boulevard, zielig voor haar imo.
ja, daar was het. ze vertelde echt dat haar medespelers en de regiseur enzo haar hadden overgehaald om het toch allemaal te doen. en nu had ze er toch wel een beetje spijt van. vind ik niet echt kunnen, ze is nog maar 14 of zo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
ja, daar was het. ze vertelde echt dat haar medespelers en de regiseur enzo haar hadden overgehaald om het toch allemaal te doen. en nu had ze er toch wel een beetje spijt van. vind ik niet echt kunnen, ze is nog maar 14 of zo.
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon een vorm van min of meer dwangmatig uit de kleren gaan voor de camera, en dat ook nog op jonge leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:07
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
mijsje schreef:

Ja, precies. Dat had ik dus ook gezien.
Moet die film nog uitkomen? En word die dan in de meeste nederlandse bioscopen gedraaid, of alleen in een bepaalde bios?
Oud 09-10-2002, 15:34
heldin
heldin is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Ja, precies. Dat had ik dus ook gezien.
Moet die film nog uitkomen? En word die dan in de meeste nederlandse bioscopen gedraaid, of alleen in een bepaalde bios?
volgens mij draait ie nog niet. als ie in de bios komt denk ik alleen in filmhuizen maar het kan best dat het een tvfilm is, ik weet het dus niet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:29
Severus
Severus is offline
Citaat:
marlies schreef:
Was ze geboren uit een incest relatie? Heeft ze haar vader vermoord op het einde en had ze een keertje een kind meegenomen van iemand anders?
Ik heb die film op de Belgische (maar Franstalige) zender RTBF 2 gezien, al een tijdje terug. Dat meisje had idd een baby meegenomen en had een vriendje, met wie ze ergens hoog een hut had ofzo, bij de treinen. Op een gegeven moment heeft ze haar oom of vader van die hoge hut geduwd, of zoiets.

Klinkt dit bekend?

Ripper
Oud 10-10-2002, 00:06
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ik heb die film op de Belgische (maar Franstalige) zender RTBF 2 gezien, al een tijdje terug. Dat meisje had idd een baby meegenomen en had een vriendje, met wie ze ergens hoog een hut had ofzo, bij de treinen. Op een gegeven moment heeft ze haar oom of vader van die hoge hut geduwd, of zoiets.

Klinkt dit bekend?

Ripper

Nee, eigenlijk niet.

Ik denk echt dat het die film 'moonlight' is. Die komt wel heel erg over een. En wat iemand anders al zei, dat ie wat over die film gezien had op rtl boulevard.......dat was volgens mij ook het geen wat ik gezien had!

Dus eigenlijk heb ik nu alleen nog maar hulp nodig met de bios vinden waar die draait, of komt te draaien, of wat dan ook.

Trouwens....iedereen bedankt voor jullie berichtjes
Oud 10-10-2002, 11:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:

Dus eigenlijk heb ik nu alleen nog maar hulp nodig met de bios vinden waar die draait, of komt te draaien, of wat dan ook.

31 oktober, volgens de IMDB. Ik denk dat de film vooral in filmhuizen gaat draaien. Maar waar precies valt nu nog niet te zeggen.
Oud 10-10-2002, 18:17
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
31 oktober, volgens de IMDB. Ik denk dat de film vooral in filmhuizen gaat draaien. Maar waar precies valt nu nog niet te zeggen.
IMDB .....?? Wat is dat?

Wat zijn trouwens filmhuizen? HEb ik nog nooit van gehoord. Zijn dat gewoon wat kleinere bioscoopjes ofzo?
Oud 11-10-2002, 11:18
heldin
heldin is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
IMDB .....?? Wat is dat?

Wat zijn trouwens filmhuizen? HEb ik nog nooit van gehoord. Zijn dat gewoon wat kleinere bioscoopjes ofzo?
daar draaien de 'cultureel verantwoorde' films
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:22
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
IMDB .....?? Wat is dat?

http://www.imdb.com/

Onzettend handig, als je info over over films zoekt, moet je daar beginnen.

Info over Moonlight:

http://us.imdb.com/Title?0245294

Filmhuizen zijn voor wat 'kleinere', 'meer culturele' films.
Als je in een wat grotere stad woont, is er een behoorlijke kans dat er ook een filmhuis is.
Oud 11-10-2002, 21:59
Dr_Love
Dr_Love is offline
AHA.............Oke

Bedankt
Oud 12-10-2002, 21:45
marlies
marlies is offline
Citaat:
Ripper schreef:

Klinkt dit bekend?

Ripper

wel voor mij, we hebben het over dezelfde film, maar dit is dus niet wat de topicstarter bedoelt
Oud 13-10-2002, 00:30
Dr_Love
Dr_Love is offline
Er is zeker niet toevallig iemand die een internet adresje weet waar ik kan opzoeken waar die film draait.

Hij draait dus inderdaad niet in de normale bioscopen, maar waarschijnlijk in die filmhuizen.
Ik heb zo snel niet een adres kunnen vinden voor die filmhuizen.
Ik kan wel wat hulp gebruiken.
Oud 13-10-2002, 00:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
marlies schreef:
wel voor mij, we hebben het over dezelfde film, maar dit is dus niet wat de topicstarter bedoelt
Hè, wat jammer nou. Maar het was wel een hele goede film, vind je niet? Knap meisje ook, goed acteerwerk, etc.

Ripper
Oud 13-10-2002, 10:13
Ilsch
Ilsch is offline
ik heb het ook gezien, was heel leuk meisje om te zien toch?
En die zat te vertellen dat ze de seks scenes eigenlijk niet leuk vond om te doen etc... belgisch meisje...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:37
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
ik heb het ook gezien, was heel leuk meisje om te zien toch?
En die zat te vertellen dat ze de seks scenes eigenlijk niet leuk vond om te doen etc... belgisch meisje...
Ja, inderdaad. Ik werd daardoor best nieuwschierig naar de film.
Maar ik heb nu ook een paar dagen geleden in de spits wat gelezen over die film. Daar schreven ze dat het op zich wel een goeie film is, maar dat het monteren niet echt proffesioneel was ofzoiets.
ach, ik wil hem nog steeds wel zien.......lijkt me wel cool.
Oud 14-10-2002, 19:09
NERD
NERD is offline
Is er nou helemaal niemand meer geinteresseerd in de film "Drift"? Ondanks het feit dat dat niet de film was waar naar gezocht werd is hij zeer zeker de moeite waard

...sorry, moest het even kwijt...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:29
heldin
heldin is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Er is zeker niet toevallig iemand die een internet adresje weet waar ik kan opzoeken waar die film draait.

Hij draait dus inderdaad niet in de normale bioscopen, maar waarschijnlijk in die filmhuizen.
Ik heb zo snel niet een adres kunnen vinden voor die filmhuizen.
Ik kan wel wat hulp gebruiken.
jawel hoor, http://www.filmlijst.nl bijvoorbeeld, maar hij draait pas vanaf 31 oktober.

uhhm, kun jij zelf niks zoeken op Internet dat je alles hier vraagt?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 23:49
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
mijsje schreef:
jawel hoor, http://www.filmlijst.nl bijvoorbeeld, maar hij draait pas vanaf 31 oktober.

uhhm, kun jij zelf niks zoeken op Internet dat je alles hier vraagt?
hahaha, ja hoor, ik kan wel zoeken. Maar ja, het blijkt wel dat ik daar niet goed in ben.
Ik had gezocht naar filmhuizen op altavista enzo, en ik had daarvoor al gewoon naar 'moonlight' gezocht, maar dan kreeg je maar 2 of 3 sites waar echt iets zinnigs op stond over die film.

tsja, dit forum is er niet voor niks. Als er hier mensen zijn die dat soort dingen weten, ben ik ook weer geholpen.
Maar bedankt voor je link in ieder geval.
Oud 15-10-2002, 02:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:

Ik had gezocht naar filmhuizen op altavista enzo,

tsja, dit forum is er niet voor niks. Als er hier mensen zijn die dat soort dingen weten, ben ik ook weer geholpen.
Ten eerste: als je iets zoekt, doe het dan met www.google.com . Stuk beter als altavista.

Maar ik denk niet dat het al bekend is waar Moonlight precies gaat draaien. Nog een kleine twee weken wachten.
Oud 16-10-2002, 16:18
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Ja, inderdaad. Ik werd daardoor best nieuwschierig naar de film.
Maar ik heb nu ook een paar dagen geleden in de spits wat gelezen over die film. Daar schreven ze dat het op zich wel een goeie film is, maar dat het monteren niet echt proffesioneel was ofzoiets.
ach, ik wil hem nog steeds wel zien.......lijkt me wel cool.
ik vond het ook wel interessant klinken, maar ik vond het dan wel weer erg dat ze gewoon zat te vertellen dat ze eigenlijk de seks scenes enzo niet leuk vond. Als ze zoiets vindt, waar zijn dan ouders/verzorgers om te vertellen dat ze die film niet hoeft te doen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:20
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
ik vond het ook wel interessant klinken, maar ik vond het dan wel weer erg dat ze gewoon zat te vertellen dat ze eigenlijk de seks scenes enzo niet leuk vond. Als ze zoiets vindt, waar zijn dan ouders/verzorgers om te vertellen dat ze die film niet hoeft te doen
Ja, ik vond dat ook een beetje vreemd hoor. Echt alsof ze gedwongen was om die scenes te doen. Kwam denk ik allemaal een beetje verkeerd over.
Tenminste dat hoop ik dan maar voor haar.
Reageren

Regels voor berichten