Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
EN IK BEN NIET GEMOTIVEERD AAAAAAAAAAAAAAHHGHHH en ik moet een 4,7 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan heb je het tweede onderdeel van de wortel-n-wet en die pas je toe als je het gemiddelde van 1 voorwerp van de nieuwe normale verdeling wilt weten die je dus net met dat som ding berekend heb. Je wilt dus berekenen wat het nieuwe gemiddelde is van 1 voorwerp is. Dit doe je door de nieuwe standaardafwijking te delen door 20 (wat het aantal van de steekproef was). Dus: (√20 x 2)/(20) = 2/(√20) dat wordt beredeneerd in het boek. Als je maar in je hoofd heb dat je de oorspronkelijke standaardafwijking van voor de som berekening moet delen door de wortel van de grootte van de steekproef. Het gemiddelde voor het gemiddelde van 1 voorwerp is: (20 x oude gemiddelde van voor de som berekening)/20 Al heb ik het zelf nog niet echt in de praktijk geoefend. Dus... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh, wacht, volgens mij bereken je dus het gemiddelde gewicht in een steekproef van 20 appels. Bij die som bereken je echter het gemiddelde van dat totale zakje appels, je berekent dus hoeveel een zakje appels gemiddeld zal wegen. Het verschil met de oorspronkelijke gegevens is dus denk ik dat het bij de n-wet om een steekproef gaat en bij die oorspronkelijke gegevens niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar je krijgt meestal maar 1 van de twee manieren die ik opschreef, dus dan hoef je niet terug te rekeken. Ik heb ze trouwens gewoon in mn rekenmachine gezet. Dat mag toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat scheelt miljoen typwerk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er bijvoorbeeld 4,56 mensen in een busje passen, dan passen er dus géén 5 in. (Tenzij je iemand door midden zou hakken. ![]() ![]() Oja en verder heeft m'n rekenmachine het net begeven, in elk geval valt hij opeens de hele tijd uit WTFFFFF. Ik hoop dat het de batterijen zijn dus ik heb m'n broertje op pad gestuurd om nieuwe én extra batterijen te kopen, maar nu kan ik dus amper leren want ik heb geen GR en het helpt verder ook niet voor de stress ofzo. Stofomschrijvingen lezen dan maar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
5.99999999999999999999999999999999999999999999998 mensen is nog steeds geen 6 mensen. 6.00000000000000000000000000000000000000000000001 wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb echt geeen zin meer.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of waren de verdelingen nou kansberekenen? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Jannekus: analyse hoeft dus niet bij A1. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb dit oefenexamen ooit gemaakt, en ik had vraag 3 gewoon goed, dus ik neem aan dat het te doen is. Ik heb nu even na de oplossing gekeken, en je kan inderdaad dat punt y1 als beginpunt nemen omdat punt 0 het beginpunt is van die formule. Snap je dat? |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Diploma havo wiskunde A1 Max07 | 12 | 13-04-2012 13:38 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde a1 Gast. | 2 | 26-06-2008 21:34 | |
Algemene schoolzaken |