Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2007, 14:19
ekain
ekain is offline
Ik ben 16 jaar, iets van 1.73m en weeg maar iets van 48kg, kheb niet echt lichamelijke klachten ofzo maar ik vind mezelf gewoon te dun en als ik in de spiegel kijk zie ik mn ribben. Kan iemand mij vertellen hoe ik gezond 10 kg erbij kan krijgen zodat ik er niet meer zo dun uitzie ? Of denken jullie dat ik over een paar jaartjes vanzelf wat aankom en me dus niet echt druk hoef te maken.

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 14:22.
Oud 03-06-2007, 14:24
Caps
Caps is offline
Ja goed topic, voor mij hetzelfde probleem
Oud 03-06-2007, 14:25
Verwijderd
Eet je wel gewoon voldoende?
Oud 03-06-2007, 14:29
Verwijderd
Ben je heel actief? Sport je veel, heb je het druk? Als je wat luier wordt word je vanzelf wel wat dikker, maar dat is natuurlijk niet erg gezond, waar jij om vroeg.

Ik denk dat je zelf met eten wel wat dingen uitgeprobeerd hebt? Eet bijvoorbeeld 4 keer op een dag, ook nog 's avonds om 10 uur iets, en eet tussendoor dingen. En dan niet zoiets als een appel denk ik, maar iets calorierijker. Chips kan in jouw geval niet zoveel kwaad denk ik. (Met mate dan)

Wat je ook kan doen is je spieren trainen, zodat je wat gespierder wordt. Als je 48 weegt met jouw lengte denk ik dat het ook wat ontbreekt aan spiermassa. Dan kom je gezond aan. Het is geen vet, maar wel spieren, en je bent gezond met je lichaam bezig.

Zo vanaf je 20e wordt je vanzelf wel dikker, en daar is bijna niemand blij mee. Dus als nou helemaal niks helpt kan je in ieder nu nog blij zijn dat je je niet bezig hoeft te houden met jezelf te dik vinden.
Oud 03-06-2007, 14:30
ekain
ekain is offline
@metalli: Ik denk het wel als ik bijvoorbeeld op school ben en we gaan eten dan zie ik de meeste van mn klas 2-4 boterhammetjes eten terwijl ik er 6 meeneem en thuis vind ik ook niet echt dat ik weinig eet dusja ik weet het ook niet.

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 14:33.
Oud 03-06-2007, 14:32
ekain
ekain is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 03-06-2007 @ 15:29 :

Ik denk dat je zelf met eten wel wat dingen uitgeprobeerd hebt? Eet bijvoorbeeld 4 keer op een dag, ook nog 's avonds om 10 uur iets, en eet tussendoor dingen. En dan niet zoiets als een appel denk ik, maar iets calorierijker. Chips kan in jouw geval niet zoveel kwaad denk ik. (Met mate dan)

maar is het niet zo dat wanneer je 's avonds laat nog wat gaat eten dat je dan slechter slaapt omdat het allemaal nog moet verteren enzo
Oud 03-06-2007, 14:34
Verwijderd
Nou ja, je hoeft ook niet een grote pizza naar binnen te werken. Als je een uur voordat je naar bed gaat nog wat boterhammen eet, denk ik dat dat weinig invloed zal hebben op hoe je slaapt.

Probeer het eens, zou ik zeggen.
Oud 03-06-2007, 14:37
ekain
ekain is offline
Maar ik vind het zo raar dat ik in de klas iedereen minder boterhammen zie eten maar wel groter en dikker zijn dan mij

Ik heb ook nog een vraagje over mijn lengte, zelf vind ik mezelf niet heel groot vergeleken met de anderen maar denken jullie dat ik met mijn leeftijd nog veel zal groeien en dan denk ik aan 10cm??
Oud 03-06-2007, 14:39
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 15:37 :
Maar ik vind het zo raar dat ik in de klas iedereen minder boterhammen zie eten maar wel groter en dikker zijn dan mij

Ik heb ook nog een vraagje over mijn lengte, zelf vind ik mezelf niet heel groot vergeleken met de anderen maar denken jullie dat ik met mijn leeftijd nog veel zal groeien en dan denk ik aan 10cm??
Dat eerste is gewoon een kwestie van bouw. Over 10 jaar hebben zij allemaal issues met hun gewicht en figuur, en ben jij gewoon een slanke jongeman.

Ik denk niet dat je op je 16e nog 10 centimeter, zal groeien, sorry. Je zal heus nog wel groeien, maar het ligt eraan wanneer je je groeispurt hebt gehad.
Oud 03-06-2007, 14:45
ekain
ekain is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 03-06-2007 @ 15:39 :
Dat eerste is gewoon een kwestie van bouw. Over 10 jaar hebben zij allemaal issues met hun gewicht en figuur, en ben jij gewoon een slanke jongeman.

Ik denk niet dat je op je 16e nog 10 centimeter, zal groeien, sorry. Je zal heus nog wel groeien, maar het ligt eraan wanneer je je groeispurt hebt gehad.
Ik bedoelde niet echt dat ze dik zijn maar dikker dan mij wat dus al snel is

Ik dacht dat je tot je 18e nog groeide en dan zou 5-10cm toch niet zo raar zijn
Oud 03-06-2007, 14:49
Gothic
Gothic is offline
Kijk eens in het voedings en gezondheid topic hierboven...

Het is best heel moeilijk om zoveel aan te komen, maar het is zeker wel te doen. Maar je moet er wel echt veel voor gaan eten. Meer avondeten, meer brood, probeer veel te drinken (geen light dus). Lekkere zakken chips, veel nootjes en gewoon lekkere koeken enz eten. Frituren kan ook geen kwaad.
Oud 03-06-2007, 14:50
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 15:45 :
Ik bedoelde niet echt dat ze dik zijn maar dikker dan mij wat dus al snel is

Ik dacht dat je tot je 18e nog groeide en dan zou 5-10cm toch niet zo raar zijn
Dat verschilt nogal per persoon. Sommige groeien zelf nog iets langer door. Heb je al een groeispurt gehad? En hoe lang zijn je ouders? (broers/zussen misschien?)
Oud 03-06-2007, 14:50
Verwijderd
Het ligt er erg aan. Je hebt jongens van 16 die al een erg volwassen uiterlijk hebben en niet meer veel zullen groeien. Maar als jij van jezelf weet dat je nog niet heel veel gegroeit bent, in vergelijking met 2 jaar geleden ofzo, dan kan je misschien best nog 5 tot 10 centimeter groeien ja.
Oud 03-06-2007, 14:53
ekain
ekain is offline
Ikzelf vind echt niet dat ik te weinig eet maar gewoon normaal, maar ik krijg echt een gevoel van: hoeveel ik ook eet er komt toch nooit wat bij , kben eigenlijk mn hele leven al dun maar je begint het pas echt te merken op je 14e ofzo wanneer je ziet dat de rest allemaal al wat forser gebouwd zijn.
Oud 03-06-2007, 14:56
ekain
ekain is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-06-2007 @ 15:50 :
Dat verschilt nogal per persoon. Sommige groeien zelf nog iets langer door. Heb je al een groeispurt gehad? En hoe lang zijn je ouders? (broers/zussen misschien?)
lol mijn vader is 1.93 dus daar kan het niet aan liggen mn moeder 1.68 en mn 2 broers iets van 1.82 maarja ik ben ook de enige in de familie met blond haar dus miss ben ik geadopteerd en hebben ze er nooit wat van gezegt
Oud 03-06-2007, 14:58
teenager
teenager is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-06-2007 @ 15:49 :
Kijk eens in het voedings en gezondheid topic hierboven...

Het is best heel moeilijk om zoveel aan te komen, maar het is zeker wel te doen. Maar je moet er wel echt veel voor gaan eten. Meer avondeten, meer brood, probeer veel te drinken (geen light dus). Lekkere zakken chips, veel nootjes en gewoon lekkere koeken enz eten. Frituren kan ook geen kwaad.
Maar dat is toch niet gezond? Behalve dat je dan dikker wordt, krijg je ook enorm veel rotzooi binnen. Dat is toch slecht voor je cholesterol? Mijn vader is totaal niet dik maar heeft door zijn ongewoonde levensstijl een enorm hoog cholesterol wat heel gevaarlijk is...
Oud 03-06-2007, 14:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Toch nog meer brood gaan eten! En anders er vetter beleg op doen: pindakaas, kaas, chocopasta, enz..
En meer drinken, veel vruchtensapjes enzo.
Misschien s'avonds voor je naar bed gaat nog een schaaltje volle yoghurt/vla met cruesli ofzo.
Lijkt me dat het dan tog wel moet lukken hoor En natuurlijk gewoon tussendoortjes eten...
Oud 03-06-2007, 15:03
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 15:53 :
Ikzelf vind echt niet dat ik te weinig eet maar gewoon normaal, maar ik krijg echt een gevoel van: hoeveel ik ook eet er komt toch nooit wat bij , kben eigenlijk mn hele leven al dun maar je begint het pas echt te merken op je 14e ofzo wanneer je ziet dat de rest allemaal al wat forser gebouwd zijn.
Ik heb dit probleem ook altijd gehad, en nu ik eindelijk wat dikker wordt vind ik het helemaal niet leuk.

Misschien moet je het dus maar niet zo erg vinden, alhoewel mager zijn bij jongens toch weer anders is.

Ik denk: Als je vader/ooms/opa's/broers/neven een normaal figuur hebben dan komt het bij jou nog wel goed als je wat ouder wordt. Misschien had je vader vroeger ook wel zo'n bouw?

En als de rest ook nog steeds dun is dan vrees ik dat dat voor jou altijd zo zal blijven, ja. Maar dat is veel gezonder dan te dik zijn, dus er is weinig mis mee lijkt mij.

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 15:06.
Oud 03-06-2007, 15:04
ekain
ekain is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 03-06-2007 @ 15:59 :
Toch nog meer brood gaan eten! En anders er vetter beleg op doen: pindakaas, kaas, chocopasta, enz..
En meer drinken, veel vruchtensapjes enzo.
Misschien s'avonds voor je naar bed gaat nog een schaaltje volle yoghurt/vla met cruesli ofzo.
Lijkt me dat het dan tog wel moet lukken hoor En natuurlijk gewoon tussendoortjes eten...
maar ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik honger heb ik doe het meer uit gewoonte eigenlijk en omdat ik van mezelf denk dat ik te mager ben
Oud 03-06-2007, 15:07
ekain
ekain is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 03-06-2007 @ 16:03 :

Misschien moet je het dus maar niet zo erg vinden, alhoewel mager zijn bij jongens toch weer anders is.
Ja maar straks ga ik naar het hbo in rotterdam en dan vind ik me weer zo onvolwassen door mn gewicht en lengte vergeleken met de anderen. Hoewel ik meestal vind dat mn gedrag in de klas volwassener is dan de meeste
Oud 03-06-2007, 15:13
Verwijderd
Je bent 16! Tegen de tijd dat jij op het HBO zit kan het wel helemaal anders zijn. En bovendien: weet je dan al dat je met grote spierbonken in de klas gaat komen?

Ik denk bovendien dat je op het HBO eerder afgerekend zal worden op je gedrag dan op hoe je eruitziet. Ik zit op het HBO, dus kan het weten.
Oud 03-06-2007, 15:22
ekain
ekain is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 03-06-2007 @ 16:13 :
Je bent 16! Tegen de tijd dat jij op het HBO zit kan het wel helemaal anders zijn. En bovendien: weet je dan al dat je met grote spierbonken in de klas gaat komen?

Ik denk bovendien dat je op het HBO eerder afgerekend zal worden op je gedrag dan op hoe je eruitziet. Ik zit op het HBO, dus kan het weten.
Kga over 3 maanden al naar het hbo, kheb net havo-examens gehad! Kben late leerling volgens mij en kbegin ook steeds meer een hekel te krijgen aan mn vaders beslissing toen ik in groep 2 zat en hij had besloten om mij niet te laten zitten ipv naar de volgende klas bij allemaal oudere leerlingen , tot nu toe ondervind ik er eigenlijk alleen maar nadelen aan
Oud 03-06-2007, 15:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
teenager schreef op 03-06-2007 @ 15:58 :
Maar dat is toch niet gezond? Behalve dat je dan dikker wordt, krijg je ook enorm veel rotzooi binnen. Dat is toch slecht voor je cholesterol? Mijn vader is totaal niet dik maar heeft door zijn ongewoonde levensstijl een enorm hoog cholesterol wat heel gevaarlijk is...
Op zijn leeftijd hoeft hij zich nog niet druk te maken om cholesterol (of er moeten problemen zijn in de familie). En te weinig wegen is ook erg ongezond. Het is bijna niet te doen om echt veel aan te komen met puur gezonde dingen. En gezond is ook erg relatief. Suikers zijn ongezond, verzadigde vetten zijn ongezond. Er is zoveel ongezond. En om een kilo aan tek omen, moet je echt veel meer eten dan wat je op een dag nodig hebt. Of je moet voor de nutrishakes gaan...

Het kan best dat je nu genoeg eet, maar om aan te komen, moet je 9000 cal extra eten, bovenop wat je op een dag nodig hebt (en op jouw leeftijd is dat al veel).
Oud 03-06-2007, 15:47
Verwijderd
Als je gezond wilt aankomen, zou ik aan de (ongezouten) nootjes gaan. Ruime hoeveelheden pindakaas op brood, sowieso veel brood eten, tussendoor regelmatig vruchtensap, lekker drie keer opscheppen bij het avondeten, etc. Maar het zal meer opschieten als je ook gewoon aan de toetjes en chips en koeken gaat, en dat kan op jouw leeftijd ook nog niet zoveel kwaad.
Oud 03-06-2007, 15:55
Verwijderd
Naast wat je nu al eet, zijn makkelijke manieren om meer binnen te krijgen: elke dag minstens 1,5 liter sap of frisdrank drinken, dubbele portie beleg op brood, klont boter & scheut room door het eten, inderdaad nootjes (die zijn hartstikke gezond, maar er zit wel erg veel vet in, dus dat schiet mooi op zonder dat het er ongezond op wordt).
En zo veel eten als je op kan, maar dat doe je nu al, als ik het goed begrijp. Dan moet je niet tegen heug en meug gaan zitten proppen, want dan gaat eten je alleen maar tegenstaan. Dus daarbij gewoon doorgaan zoals je nu al doet.
Oud 03-06-2007, 15:56
ekain
ekain is offline
Citaat:
Friday schreef op 03-06-2007 @ 16:47 :
Als je gezond wilt aankomen, zou ik aan de (ongezouten) nootjes gaan. Ruime hoeveelheden pindakaas op brood, sowieso veel brood eten, tussendoor regelmatig vruchtensap, lekker drie keer opscheppen bij het avondeten, etc. Maar het zal meer opschieten als je ook gewoon aan de toetjes en chips en koeken gaat, en dat kan op jouw leeftijd ook nog niet zoveel kwaad.
Jah dat ongezonde eten dat doe ik al maar omdat mn broer suikerziekte heeft (sinds zn 16e) en het algemeen bekend is dat door veel ongezond eten komt heb ik geen zin om dat ook te krijgen dus daarom drink ook meestal water ipv cola en eet ik gewoon wat minder ongezonde dingen dan dat ik normaal zou doen vanwege mn broer (hekel aan spuiten )
Oud 03-06-2007, 15:58
Verwijderd
Je broer heeft vast geen type 2 suikerziekte ('ouderdomssuiker'), maar waarschijnlijk type 1. En type 1 krijg je niet door ongezond eten, bij type 1 diabetes is het probleem dat je immuunsysteem de insuline producerende cellen aanvalt, en dat begint meestal in de puberteit of vlak daar voor. Type 2 diabetes komt wel door ongezond eten, maar dat krijgen mensen meestal pas als ze boven de 40 zijn, tenzij ze echt heel dik zijn (of een heeeel grote uitzondering). Dus ik denk dat je je daar niet zo veel zorgen om hoeft te maken
Oud 03-06-2007, 16:00
ekain
ekain is offline
dus je wilt zeggen dat ik tot mn 40e geen zorgen hoef te maken voor suikerziekte 1 ook al eet ik veel ongezonde dingen?
Oud 03-06-2007, 16:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-06-2007 @ 16:58 :
Je broer heeft vast geen type 2 suikerziekte ('ouderdomssuiker'), maar waarschijnlijk type 1. En type 1 krijg je niet door ongezond eten, bij type 1 diabetes is het probleem dat je immuunsysteem de insuline producerende cellen aanvalt. Type 2 diabetes komt wel door ongezond eten, maar dat krijgen mensen meestal pas als ze boven de 40 zijn, tenzij ze echt heel dik zijn (of een heeeel grote uitzondering). Dus ik denk dat je je daar niet zo veel zorgen om hoeft te maken
In Amerika komt type 2 nu al (te)veel vanaf 16 voor... hadden we laatst een heel artikel over... (mooi voorbeeld zijn ook die indianen die opeens een Mc vlakbij kregen voor verhuizing).

Maar het spuiten klinkt idd als type 1.
Oud 03-06-2007, 16:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 17:00 :
dus je wilt zeggen dat ik tot mn 40e geen zorgen hoef te maken voor suikerziekte 1 ook al eet ik veel ongezonde dingen?
Hangt natuurlijk van meer af. Maar zolang je geen ernstig overgewicht hebt, hoef je je niet echt druk te maken...
Oud 03-06-2007, 16:03
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 17:00 :
Niet voor suikerziekte 2 .
Of je type 1 suikerziekte krijgt, daar heb je zelf geen invloed op, of je nu wel of niet ongezonde dingen eet.

Citaat:
Gothic schreef op 03-06-2007 @ 17:01 :
In Amerika komt type 2 nu al (te)veel vanaf 16 voor... hadden we laatst een heel artikel over... (mooi voorbeeld zijn ook die indianen die opeens een Mc vlakbij kregen voor verhuizing).

Maar het spuiten klinkt idd als type 1.
ja, dat bedoelde ik met 'tenzij ze heel dik zijn' .
Oud 03-06-2007, 16:07
ekain
ekain is offline
Dan wordt het toch maar met tegenzin wat meer eten, alhoewel ik ook zoiets heb van waarom zou ik meer eten als mn lichaam dat toch niet wil
Oud 03-06-2007, 16:10
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 17:07 :
Dan wordt het toch maar met tegenzin wat meer eten, alhoewel ik ook zoiets heb van waarom zou ik meer eten als mn lichaam dat toch niet wil
Omdat in nederland iets als honger haast niet bestaat, nederlanders hebben tegenwoordig alleen lekkere trek
Oud 03-06-2007, 16:12
ekain
ekain is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 03-06-2007 @ 17:10 :
Omdat in nederland iets als honger haast niet bestaat, nederlanders hebben tegenwoordig alleen lekkere trek
zucht wat jij wilt
Oud 03-06-2007, 16:50
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 15:53 :
Lekker toch, van genieten zolang het kan en gebruik maken van de tips die hier genoemd worden. Zou alleen wel oppassen als je een eindje voorbij de twintig bent - er zijn veel mannen die lang alles konden eten wat ze wilden, tot ze zo tegen de dertig lopen en dan opeens een buikje krijgen. Altijd zonde.
Oud 03-06-2007, 17:50
ekain
ekain is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-06-2007 @ 17:50 :
Lekker toch, van genieten zolang het kan en gebruik maken van de tips die hier genoemd worden. Zou alleen wel oppassen als je een eindje voorbij de twintig bent - er zijn veel mannen die lang alles konden eten wat ze wilden, tot ze zo tegen de dertig lopen en dan opeens een buikje krijgen. Altijd zonde.
1.73m 48kg lijkt mij niet echt lekker, ik weet dat veel mensen klagen over te dik zijn maar te maag zijn is ook niet bepaald prettig ook al zouden zoveel mensen in mijn plaats willen staan
Oud 03-06-2007, 17:59
o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Ongezouten nootjes is dé oplossing voor jou!
Zoals je misschien weet, heeft een man ongeveer 2500 KCal per dag nodig. 100 Gram pinda- of cashewnootjes bevatten al 600 KCal, maar 't belangrijkste is dat ze gezond zijn (bevatten goede vetten)!

Eet je graag rijst of pasta? Door dat te nemen in plaats van aardappelen 'win' je onbewust ook al veel KCal. Af en toe brinta met halfvolle melk (volle melk bevat weer net die slechte vetten)? Ik kan me voorstellen dat je 't niet meer zo fijn vind om (veel) te eten, maar 't helpt als je veel variatie in je eetpatroon aanbrengt.

(Ik moet ook bijkomen )
Oud 03-06-2007, 18:15
pyres
pyres is offline
beetje krachttraining wil ook nog wel helpen
Oud 03-06-2007, 18:20
Poepkind
Poepkind is offline
Volle zuivel ipv magere zuivel. Scheelt toch weer een beetje. En je kan ook elke dag 's avonds een calorierijke shake maken, met bv banaan, volle franse kwark, honing en miss wat extra van dat poeder. Is heel calorierijk, en toch niet ongezond.
Je kan ook van die drinkontbijten meenemen op school, en dat in de kleine pauze oppezeulen.
Doe dit naast de tips die je hierboven al hebt gekregen. Je zal zeker aankomen. 100 gram vet bevat meer caloriieen dan 100 gram suiker, en dat bevat meer dan 100 gram eiwit. Je kunt dus het beste vet eten.

En geen water meer drinken. Alleen sap, frisdrank en zuivel!

En wat betreft de angst voor ongezonde vetten en suikerziekte. Hoeveel moet je daar eigenlijk van eten wil je allemaal ziektes krijgen? Zou dat bekend zijn en onderzocht? Ik vraag me dat ook wel eens af, als ik allemaal suikerdingen aan het oppeuzelen ben.
Oud 03-06-2007, 18:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
pyres schreef op 03-06-2007 @ 19:15 :
beetje krachttraining wil ook nog wel helpen
dan moet je nog veel meer extra eten om te zorgen dat je spieren kunt opbouwen. Veel eiwitten. Maar hij is nog erg jong daarvoor en risico op afvallen is er ook...
Oud 03-06-2007, 18:53
o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-06-2007 @ 19:20 :
100 gram vet bevat meer caloriieen dan 100 gram suiker, en dat bevat meer dan 100 gram eiwit. Je kunt dus het beste vet eten.
1 gram eiwit = 4 KCal
1 gram koolhydraten = 4 KCal
1 gram vet = 9 KCal

Suiker levert puur koolhydraten, dus 100 gram suiker levert evenveel KCal als 100 gram eiwitten

Even 'n klein detail! ^^
Oud 03-06-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 18:50 :
1.73m 48kg lijkt mij niet echt lekker, ik weet dat veel mensen klagen over te dik zijn maar te maag zijn is ook niet bepaald prettig ook al zouden zoveel mensen in mijn plaats willen staan
Oh, niet helemaal goed gelezen, ik bedoelde niet het dun zijn maar alles kunnen eten. Te dun zijn kan namelijk best vervelend zijn.
Oud 03-06-2007, 18:59
ekain
ekain is offline
En hoe zorg ik ervoor dat mn ouders dit allemaal gaan inkopen mn vader ziet er het probleem niet echt in hij weegt zelf ook maar iets van 72kg en is 1.93 en zegt altijd dat het gezond is maar als ik mn gewicht en lengte invul in zo'n bmi geval komt er toch flink ondergewicht uit.

Op zich zou ik veel meer kunnen eten maar uit gewoonte hou ik er gewoon mee op na 6 boterhammen ofzo =/ Maar als ik nu wat zal het zijn 100gram van die pinda's opeet per dag. In hoeveel tijd zou ik dan ong 10 kg erbij komen. En moet ik dat mn hele leven gaan doen ofzo? Ik bedoel als ik dan het gewenste resultaat heb en ik stop met meer eten dan dat ik voor mn gevoel nodig heb zou ik dan weer net zo snel afvallen als het erbij is gekomen, dan krijg ik toch zo'n gevoel dat de mn lichaam van mn wil wint ?
Oud 03-06-2007, 19:09
Black Soul
Black Soul is offline
dat ligt er natuurlijk volledig aan hoeveel kcal je uit je "gewone" voeding haalt
Oud 03-06-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 19:59 :
Maar als ik nu wat zal het zijn 100gram van die pinda's opeet per dag. In hoeveel tijd zou ik dan ong 10 kg erbij komen. En moet ik dat mn hele leven gaan doen ofzo? Ik bedoel als ik dan het gewenste resultaat heb en ik stop met meer eten dan dat ik voor mn gevoel nodig heb zou ik dan weer net zo snel afvallen als het erbij is gekomen, dan krijg ik toch zo'n gevoel dat de mn lichaam van mn wil wint ?
Ervan uitgaande dat je verder precies binnenkrijgt wat je nodig hebt, zou je in theorie met 100 gram pinda's per dag in zo'n 20 weken tijd 10 kilo aan kunnen komen. Alleen zal je lichaam er ongetwijfeld aan wennen en gewoon meer energie gaan verbruiken, waardoor je er na een aantal weken niet meer of langzamer van aankomt, en het is ook mogelijk dat je nu al minder eet dan je lichaam kan gebruiken, waardoor je er ueberhaupt niet van aankomt. Oftewel, het is niet te zeggen. Kwestie van uitproberen.

Is het zo'n ramp als je je hele leven meer moet gaan eten dan je denkt nodig te hebben? (Overigens zal je behoefte aan voedsel sowieso minder worden naarmate je ouder wordt.) Eerlijk gezegd lijkt het mij alleen maar fijn. Eten, eten, nog meer eten!
Oud 03-06-2007, 22:02
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
ekain schreef op 03-06-2007 @ 19:59 :
En hoe zorg ik ervoor dat mn ouders dit allemaal gaan inkopen mn vader ziet er het probleem niet echt in hij weegt zelf ook maar iets van 72kg en is 1.93 en zegt altijd dat het gezond is maar als ik mn gewicht en lengte invul in zo'n bmi geval komt er toch flink ondergewicht uit.
Je bent nog jong, en als je je mager vind kan je best wat extra eten. Maar met de tijd zal je zeker ook wat aankomen. Weet je overigens zeker dat je de juiste meter hebt gebruikt?
hier kan je ook je leeftijd invullen
Maak je niet zo druk, maar als je aan je ouders uitlegt dat ze wat extra in moeten kopen zullen ze het wel begrijpen. Zeg maar dat je een grote sterke jongen wilt worden
Oud 03-06-2007, 22:03
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben vroeger ook altijd redelijk mager (1m68 en 49kg) geweest en ik at toen ook ongeveer evenveel als de gemiddelde mens. Maar sinds twee jaar zit ik op kamer en eet ik veel meer en vettiger en hierdoor ben ik wel enkele kilo's bijgekomen. (53kg)

Dus: Eet meer pizza's en friet enzo en prop je echt helemaal vol tot je geen hap meer binnenkrijgt. 's Middags eet ik soms wel 10 boterhammen, dus dat moet jou ook wel lukken
Oud 03-06-2007, 23:11
mepsteen
mepsteen is offline
Krachttraining en meer eten.

niet moeilijk.
Oud 04-06-2007, 11:57
Blackgeni
Blackgeni is offline
Krachttraining en gewoon meer eten. Ik had het probleem zelf ook, en door alleen eten zul je echt niet veel zwaarder worden.
Oud 04-06-2007, 19:12
Bloem
Bloem is offline
Ook voor dit soort vragen is het grote voeding en gezondheidstopic bovenaan deze pagina.
Topic gesloten

Regels voor berichten