![]() |
|
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met mn Ubuntu. Ik snap er heel weinig van omdat ik er nieuw mee ben. Aangezien ik die eyecandy wel eens wilde zien ben ik op zoek gegaan naar hoe ik dat zou moeten doen. Ik kwam op de volgende pagina terecht: - Hulppagina ati drivers Nu wil ik een van de commando's uitvoeren die daar staan beschreven, maar als ik dat commando invoer in mijn Konsole krijg ik de reactie 'permission denied'. Dit is het commando: Code:
mkdir /ati; cd /ati wget https://a248.e.akamai.net/f/674/9206...ler-8.28.8.run Tom
|
![]() |
|
Ff ter verduidelijking:
Doe het volgende
En voor de mensen die niet weten wat kingofthemall bedoelt met eyecandy. Hij heeft het over xgl/beryl. Filmpje:
Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 15:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Foutmelding verwijst naar een code wat alleen instructies weergeeft bij een parameter. (zoiets als een -help) En ik vraag me af waarom hij daar hangt. -edit- En als je nou eens gewoon de linux-driver bij ati download?
Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 07:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Enig idee wat het zou kunnen zijn? Mijn dank is groot ![]() ![]()
||
Citaat:
Voor andere vragen raad ik je hier niet te posten, maar bijvoorbeeld op non-windows van gathering of tweakers. Zelf heb ik beryl een dagje laten draaien op mijn laptop (suse 10.2 + kde + intel kaartje). Het was voor een aantal minuten leuk, daarna ging ik me er aan ergeren.
Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 17:24. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik kan je vooral aanraden om de bronnen die specifiek voor Ubuntu zijn te volgen: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:F...eryl_.28ATI.29 ofwel de Ubuntu Forums op http://ubuntuforums.org/ .
Ikzelf draai ook al een maand of 2 Ubuntu (Edgy Eft, nu Feisty Fawn). Beryl draait als een tiet op mijn nVidia-kaart (dus spijtiggenoeg kan ik je verder niet helpen met de drivers voor je ATi, maar normaal moet je met die 2 bovenstaande bronnen wel verder geraken, hoor. Ofwel als je eens zoekt met Google op Beryl, ATi, Ubuntu en eventueel zelfs versienummer van je Ubuntu (of best de naam), dan vindt je zo waarschijnlijk ook al genoeg weblogs die uitleg geven. Als er iemand specifieke Ubuntu-vragen heeft, ik ben steeds bereid om wat te helpen; niet dat ik expert op het gebied ben, maar ik moet toch wel zeggen dat mijn systeempje best wel speciale dingetjes heeft, die wel veelbesproken zijn, maar die niet voor de meeste gebruikers zijn weggelegd (xgl, gimmie, beryl, tango transform, pulseaudio, firefox32, amd64, VMWare server, VMWare Workstation, toch wat custom repositories, etc.). Wat beryl betreft, open 'beryl-manager' eens, daarin kan je alle sneltoetsen en dergelijke opzoeken of instellen. Zeer hard aan te raden!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[ubuntu] firefox sluit random Chilli Dude | 16 | 20-02-2006 20:34 |