Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2007, 17:08
jeroennoodles
jeroennoodles is offline
Hallo iedereen,

Wij moeten voor maatschappijleer een werkstuk maken over drugs.
Daarbij moeten we ook een enquête houden.
Daarom wil ik vraag of jullie deze aub willen invullen.

Link

Bij voorbaat dank
Jeroen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2007, 18:01
Verwijderd
Bij vraag 7 miste ik de optie: "omdat het leuk/lekker is".
Bij vraag 8 staat er 2x de optie "ontspannen".
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 18:04
Verwijderd
Sorry, maar ik vind de enquête echt te slecht, de antwoorden zijn te eenzijdig. Je had misschien eerst even wat meer research kunnen doen alvorens een enquête te maken.
Vraag 6; speed en amfetamine is hetzelfde. Er zijn duizenden soorten drugs, dus kan je het beter onderverdelen naar de effecten ervan (psychedelica, dissociatieven, tranquillizers, stimulanten etc.).
Bij vraag 7 zijn de antwoorden ook te eenzijdig. Er zijn tal van redenen om drugs te gebruiken; voor mij staat er geen antwoord bij die in de buurt komt. Ja nieuwsgierigheid is er 1, maar wanneer je iets blijft gebruiken is nieuwsgierigheid niet echt meer aan de orde.
Vraag 8; als je meer dan eens drugs hebt gedaan is het niet mogelijk om te zeggen of je je goed/slecht of ontspannen voelde, want elke ervaring is natuurlijk anders. En hoezo ontspannen? Van stimulanten (speed) bijv. wordt je alles behalve ontspannen. In de vraag staan ook dubbele antwoorden.

Als je 'm aanpast wil ik 'm misschien wel invullen, maar de enquête, zoals ie nu is, gaat echt geen representatief beeld geven.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 18:44
coopergirl
coopergirl is offline
Ik sluit me bij bovenstaande opinies aan.. De enquête voldoet niet bepaalt aan de criteria. (Essentiële opties ontbreken). Tripmiddelen, benzodiazepines beslaan ook een grote groep drugsgebruikers. Ik raad je aan je eerst wat verder te verdiepen en daarna de enquête aan te passen.

Ik heb em overigens ingevuld..
Oud 26-05-2007, 01:19
Mephisto
Mephisto is offline
En daarnaast is de laatste vraag ook verkeerd gesteld; alcohol ís een harddrug, het wordt alleen niet als zodanig erkend.
Oud 27-05-2007, 17:05
Verwijderd
beetje jammer dat er bij sommige dingen niet de voor mij goeie antwoorden in staan.
verder vind ik de vraag hoe je je voelt na drugsgebruik heel kort door de bocht.. ten eerste ligt het aan de drug die ik neem hoe k me ga voelen en verder voel ik me ook niet altijd hetzelfde na het gebruik van dezelfde drug..
verder idd wat coopergirl zegt, der missen wat dingen..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 22:14
Verwijderd
Ik heb de enqeute ingevuld, maar ben het eens met de andere reacties, slechte enquete! Antwoorden zijn eenzijdig, zo krijg je nooit goede resultaten!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:14
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
je kunt ook beter vragen naar de frequentie waarmee mensen drugs gebruiken, en ik vind ook dat je moet vragen hoe vaak iemand alcohol drinkt.

In mijn persoonlijke geval zou er ook nog gevraagd moeten worden hoeveel koffie ik drink gezien dat volgens mij even hard op mij werkt als speed op een normaal persoon.

Anyway, ook wel btje kort (niet dat ik daar wat tegen heb, ik vind de meeste enquetes te lang).
Reageren

Regels voor berichten