Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 09-06-2007 @ 13:14 :
Alles is saai.
OK, nu is alles spannend want de inschrijfshit van de UvA is binnen. Maar ik erger me wel aan alles, want de IBG beweerde geloof ik dat zij me zouden inschrijven, maar dit is niet zo. En nu moet ik een maand wachten want ik moet een kopie van m'n diploma meesturen met al die formulieren en er moet een of andere stempel op, maar het kopiëerapparaat op school is kapot en de diplomauitreiking is in de laatste week les geloof ik, dus moet ik dan de hele tijd heen en weer reizen. En tijdens de introductieweek is er een sportdag IEHLLLL. En verder heb ik me nu al vier keer omgekleed want alles wat ik aandoe is volgens m'n moeder niet mooi genoeg of niet hip genoeg of te provocerend of juist te niet-provocerend want m'n rok was te lang En de rits van m'n lievelingsrokje is stuk maar ik moest 'm toch aan proberen te doen want oh-wat-is-ie-leuk maar dat lukte natuurkijk niet want hij is dus gewoon stuk. En nu moet ik opeens een broek aan want 'dan zie je er zo modern uit' ARGH JEZUS WAT HÁÁT IK FAMILIEFEESTJES. En ze hebben er vast ook geen drank want het is pas kwart over twee dus mijn standaard overlevingsstrategie kan ik niet toepassen.
Advertentie
Oud 09-06-2007, 13:20
Broeder
Broeder is offline
Oh. Gistermiddag werd ik opgebeld dat er iemand ziek was en toen ging ik opeens naar Nijmegen en daar en in Arnhem raakte ik in de war, maar later toch niet meer. Gelukkig maar! De regen en het gedrag dat het opwekt waren wel enigszins carcinogeen, maar The Rolling Stones waren gaaf. Daarna deed ik er ruim vier over om thuis te komen en ging ik maar twee Duitsers afluisteren die hun liefde voor Extrabreit openbaarden, dus dat was wel een prettige anticlimax. Zojuist heb ik mijn overbodige ambtelijke plicht vervuld ook al interesseert niemand dat
Oud 09-06-2007, 13:26
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-06-2007 @ 14:14 :
UvA-verhaal
Bereid je mentaal maar vast voor op het tweede semester, wanneer je al je werkgroepen zelf moet gaan indelen. En de IBG schrijft je niet in, maar geeft alleen door aan de UvA dat je de intentie hebt om je in te schrijven voor een bepaalde opleiding. Pas als je je collegegeld betaald hebt (of hebt opgegeven dat je dat maandelijks laat afschrijven) ben je officieel student. Maar zelfs dat gaat mis aan de UvA.
Oud 09-06-2007, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 09-06-2007 @ 14:26 :
Bereid je mentaal maar vast voor op het tweede semester, wanneer je al je werkgroepen zelf moet gaan indelen. En de IBG schrijft je niet in, maar geeft alleen door aan de UvA dat je de intentie hebt om je in te schrijven voor een bepaalde opleiding. Pas als je je collegegeld betaald hebt (of hebt opgegeven dat je dat maandelijks laat afschrijven) ben je officieel student. Maar zelfs dat gaat mis aan de UvA.
Oh god, ik zie nu al op tegen al die bureaucratie. Straks moet ik nog een administratie aan gaan leggen
Oud 09-06-2007, 14:09
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik lees net dat er een sex and the city film komt<3
Oud 09-06-2007, 14:58
Verwijderd
Gisteravond dus bij Roos gegeten, ze had zich prachtig opgedoft en had heerlijk voor me gekookt. ( nieuwe haring met rode wijnsaus en zalm met pesto en tomaatjes en kappertjes in de oven ) Het voelde goed dat ze zich zo mooi had opgedoft en net voor het voorgerecht zei ik tegen haar ' Roos, je ziet er werkelijk prachtig uit. ' Na het eten moest zij werken en ben ik nog even de stad in gegaan waar ik vreselijk dronken ben geworden. Tijd geleden dat ik zo aangeschoten was. Ik herinner me nog wel dat een meisje me wilde kussen en dat ik keihard op haar lip beet, volgens mij noemde ze me daarna een lul.
Oud 09-06-2007, 15:01
botulismf
botulismf is offline
Dat is wel andere koek, ja.
Oud 09-06-2007, 16:13
Verwijderd
Ik probeer mij te storten op mijn cambridge advanced english examen van woensdag maar 't wil nie vlotte!
Oud 09-06-2007, 16:14
neok
neok is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 09-06-2007 @ 15:58 :
Gisteravond dus bij Roos gegeten, ze had zich prachtig opgedoft en had heerlijk voor me gekookt. ( nieuwe haring met rode wijnsaus en zalm met pesto en tomaatjes en kappertjes in de oven ) Het voelde goed dat ze zich zo mooi had opgedoft en net voor het voorgerecht zei ik tegen haar ' Roos, je ziet er werkelijk prachtig uit. ' Na het eten moest zij werken en ben ik nog even de stad in gegaan waar ik vreselijk dronken ben geworden. Tijd geleden dat ik zo aangeschoten was. Ik herinner me nog wel dat een meisje me wilde kussen en dat ik keihard op haar lip beet, volgens mij noemde ze me daarna een lul.
wanneer schrijf je je memoires ?
en voel je iets voor Roos ?
voelt zij iets voor jou ?
je verhalen intrigeren me mateloos !

tot hoors
Oud 09-06-2007, 16:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 09-06-2007 @ 17:13 :
Ik probeer mij te storten op mijn cambridge advanced english examen van woensdag maar 't wil nie vlotte!
huh wat waarom moet je dat doen?

ik heb gewerkt en kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeeenkie ik ben nu echt kapot en ik snap niet waarom ik dat ineens de laatste paar keren heb met werken? misschien omdat het werk me begint te vervelen en ik er eigenlijk nu wel weg wil. zometeen douchen, dan naar vriendje om daar te eten en dan weer terug en wat de avond me vanaf daar gaat brengen weet ik nog niet.
Oud 09-06-2007, 16:20
Verwijderd
Omdat je met zo'n certificaat je Engels tot op zekere hoogte traint, en het je toegang geeft tot alle buitenlandse universiteiten en stageplekken, wat betreft de taal. Je hoeft geen toelatingstesten Engels meer te doorlopen.
Oud 09-06-2007, 16:23
ZerO
ZerO is offline
Ik heb met een huisgenootje kado's gezocht voor onze allerliefste huisgenootje want ze is vanavond jarig en we hebben toffe kado's en we kregen ook de NRC gratis want het werd in de stad uitgedeelt en dat vonden we zo leuk dat we de jongens die het uitdeelden vanavond hebben uitgenodigd voor EDIT, maar aangezien ze uit weet ik veel waar vandaan komen kunnen ze het toch niet vinden !! ern dat vonden we grappig

Dus vanavond ga ik naar EDIT en ja ik hoop dat het leuker is dan vorig jaar
Oud 09-06-2007, 16:24
Quay
Quay is offline
De TEFL toets?
Oud 09-06-2007, 16:26
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 09-06-2007 @ 17:20 :
Omdat je met zo'n certificaat je Engels tot op zekere hoogte traint, en het je toegang geeft tot alle buitenlandse universiteiten en stageplekken, wat betreft de taal. Je hoeft geen toelatingstesten Engels meer te doorlopen.
oh dat wil ik ook. maar ik ga nog niet studeren dus ik heb er niets aan. moet je dan zelf oefenen en gewoon alleen ergens een toets maken of moet je echt lessen volgen ergens ofzo?
Oud 09-06-2007, 16:29
Verwijderd
Dat kun je natuurlijk zelf weten, wij kregen het vanuit school aangeboden, test gedaan of je in aanmerking komt en daarna mocht je zelf naar de extra lessen (1 uur in de week) komen, maar daar heb ik an sich niet veel aan gehad.

Je kunt ook gewoon de beide boeken bestellen en die doorwerken. Check http://www.cambridgeesol.org/ voor meer informatie.

Je wordt vervolgens op 5 onderdelen getoetst, writing, reading, listening, english in use en speaking. Waar vooral English in use een heel andere dimensie geeft omdat je dit op middelbare school meestal niet op die manier krijgt aangeboden. Daar leer je heel veel van .

Aanstaande woensdag worden de examens writing/reading/listening en english in use in één dag afgenomenb ij mij op school, en voor het spreekgedeelte moet je naar Utrecht.
Oud 09-06-2007, 16:43
vixen
vixen is offline
Ik heb mijn afstudeerrapport incl alles uitgeprint, en het was snikheet in die copyshop en iedereen werd boos omdat ik dus 300+ blaadjes moest uitprinten en nee, dat gaat niet zo een twee drie. Toen maar die shit daar achtergelaten omdat zij het voor me zouden doen + inbinden. Prrima. Het boeit me nu ook echt niks of ik een 6 of een 8 heb, en mn vriendje is ook nog eens bokkig echt, wat een kutdag.
Oud 09-06-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
neok schreef op 09-06-2007 @ 17:14 :
wanneer schrijf je je memoires ?
en voel je iets voor Roos ?
voelt zij iets voor jou ?
je verhalen intrigeren me mateloos !

tot hoors
Beste Neok,

Ik snap heel goed dat je soms het idee krijgt dat ik het leven leidt van een filmster, een bekende zanger of een losgeslagen kunstenaar. Allemaal waar. Helaas zijn er ook nog genoeg dagen die ik zinloos in mijn bed doorbreng, dagen dat ademhalen me nog teveel moeite kost. Over die dagen praat ik hier nooit. Over mijn relatie met Roos heb ik eigenlijk niet zoveel zin om te vertellen, we vrijen een maand of zes nu en dat gaat ons samen prima af. Sterker nog, ondanks dat ik wel wat bedpartners heb gehad heb ik zelden zo fijn en lekker gevreeen als Roos en ik doen. We beminnen elkaar echt, maken elkaar mooier. Heel soms merk ik wel eens dat ons grote leeftijdsverschil ons wat opbreekt, begint ze plots over kinderen of zegt ze dat ze me niet alleen maar in bed wil zien maar ook eens op een maandagmiddag. Echt verliefd worden zou ik trouwens niet kunnen worden op Roos, daarvoor is wat we nu hebben te speciaal.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag,

Tot schrijfs, Daan
Oud 09-06-2007, 17:03
Broeder
Broeder is offline
Hier komen de subfora samen.
Oud 09-06-2007, 17:04
Verwijderd
Een prachtig raakvlak, inderdaad.

Liefde & Relatie, Letteren, seksualiteit en dat allemaal op lifestyle.
Oud 09-06-2007, 17:10
Verwijderd
Haha, zulke artistieke posts de hele tijd en dan heet je Daan.

Hoe dan ook, ik ben net terug van familiefeestjahhh en ik ben een beetje dronken want er was opeens een verre achternicht die ik nog nooit eerder gezien had en die was heel gaaf. Ze heeft ongeveer hetzelfde gestudeerd als wat ik wil gaan doen maar ze is er halverwege mee gekapt om naar Thailand te gaan en nu heeft ze uberbruut werk bij een film-iets op de Keizersgracht. En na samen heel veel wijn gedronken te hebben in de voortuin, mag ik opeens best stage lopen daar en heb ik misschien vanaf september werk in cultbioscoop Kriterion, want dan hebben ze er mensen nodig en haar vriend zit daar in het bestuur Oja en die is ook heel aardig en hij kocht waterballonnen voor mij om naar de buurtkinderen te gooien

Voor de rest deed iedereen natuurlijk heel verbaasd van 'huh wat doe jij hier' en 'haha masha we zijn al vergeten hoe je er uit zag' en 'hahahahaha wie ben jij hahahaa' dus de motivatie ontbreekt me een beetje om die lui nog te zien de komende 3 jaar, maar goed, die verre achternicht was echt heel tof dus misschien ga ik binnenkort wel naar nog een familiefeestje in de hoop dat ze er weer is. <3
Oud 09-06-2007, 19:24
first eror
first eror is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 09-06-2007 @ 17:57 :
Helaas zijn er ook nog genoeg dagen die ik zinloos in mijn bed doorbreng, dagen dat ademhalen me nog teveel moeite kost. Over die dagen praat ik hier nooit.
Serieus? Had ik nou nooit verwacht...

Vandaag geluisterd naar Sonia Ghandi. Was wèl tof.
Oud 09-06-2007, 20:39
June bug
June bug is offline
Ik had gister echt een kutdag want ik heb maandag tentamen grammatica en dat suckt hard, dus ik wilde gister vroeg beginnen met leren maar dat lukte niet Toen maar naar m'n moeder gegaan want hun huis is wel fatsoenlijk geisoleerd dus daar was het 23 graden binnen en toen kon ik toch nog een uurtje of 3 leren. Toen reed ik naar huis en kwam ik erachter dat ik m'n sigaretten bij mn moeder had laten liggen Vandaag ook weer te laat begonnen met leren maar ik ga zo nog maar ff verder en ik heb zelfs een pleister om m'n pink omdat die pijn doet van al 't schrijven. Ik haat tentamens en ik kan de passive en de genitive nu al niet meer uit elkaar houden
Oud 09-06-2007, 20:41
Verwijderd
picknickvoer verkocht bij huis sonneveld en daarna nog ff wat afgewassen en net geslapen op de bank en nou eet ik aardbeien en ben ik enorm gaar
Oud 09-06-2007, 21:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
gisteravond was ik op een hardcorefeest (hardcore met gitaren hè) in breda en ik vond het wel bijzonder want het was mn eerste maar ik vind het maar een rare scene, met die karatemoves in de pit de hele tijd. het was ook te warm voor woorden. toen reden we terug naar huis en was ik eigenlijk best laat en best dronken. vanmorgen ging ik op de fiets naar mn werk en kwam ik drijfnat aan dus moest ik een hippie-broek lenen voor naar huis te fietsen en liep ik op mn werk de hele dag rond in een 'roze zaterdag bergen op zoom 2007' shirtje dat mn collega heeft gemaakt gecombineerd met een heel afzichtelijk spijkerrokje. toen kwam ik thuis en ging ik met mn katten aan tafel voor pizza, port en de krant lezen. nu heb ik zin om iets ruigs te gaan doen maar ik heb geen vervoer maar als het goed is word ik ergens diep in de nacht nog eens opgehaald door back door man met de auto voor een feestje in de weelderige bossen van heerle, maar ik reken maar nergens op. toen dacht ik ik ga wel een date zoeken op myspace, dan ben ik ook eens bij de tijd, maar het wil niet zo vlotten want ik ben niet zo virtueel begaafd. in het kader nuttige bezigheden wil ik ook wel even mn haar in een flitsende kleur verven of bleken maar ik heb weer niets in huis.
Oud 09-06-2007, 21:47
Jones
gisterenavond weer eens 3 uur over mijn treinreis gedaan. Om 12 uur aangekomen, tot half 2 met m'n pa buiten gezeten met bier. Vandaag de hele dag ook buiten gezeten, veel met m'n ouders gepraat en lekker gezwommen. Best een goede dag
Oud 09-06-2007, 21:56
Metal
Metal is offline
Nee.
Oud 09-06-2007, 23:03
Electriq
Electriq is offline
Ik ben fan van de posts van Dubbelfris

Vandaag heb ik aan mn kutverslag gewerkt. Het is werkelijk het kutste verslag ooit. Gelukkig had ik vertier middels een vriend die op de stoep stond om me mee de stad in te slepen. Ik heb stokjes gekocht (om mee te eten) en een glazen kan. Nu wil ik naar Lipgloss maar ik hoor maar niks van mn vriendin die toch echt zou smsen als ze die kant op zou gaan en dat is debiel. Nu zit ik opgedoft achter de pc.
Oud 09-06-2007, 23:29
idontcare
idontcare is offline
^wie niet

ik werd vanmorgen wakker bij m'n vriendje want we gingen gister samen dj staan, wat een romantiek. maar toen was het dus vanmorgen al 11u toen ik wakker werd en om 12u moest ik al werken toen thuis gegeten maar m'n moeder is weer aan de sonja bakker dus hadden we pizza calzone a la sonja dus. maar het was nog best te doen toen ging ik oppassen bij m'n nichtjes en neefje en dat was wel grappig en ik kreeg er 15 euro voor

zometeen nog maar even uit denk ik. maar ik ben moe en ik moet morgen vet veel doen voor school. aaii dilemmaa
Oud 10-06-2007, 00:34
teenager
teenager is offline
ik ben vanuit rotterdam terug verhuisd naar mijn stadje amsterdam en ik ben zielsgelukkig
verder heb ik een nieuwe poes, en een te gek dakterras. het leven is prettig!
Oud 10-06-2007, 01:26
Metal
Metal is offline
Ik wil alles slopen. Echt alles.
Oud 10-06-2007, 01:42
Verwijderd
Is het nog steeds de spa?
Oud 10-06-2007, 01:49
Metal
Metal is offline
Was het maar zo. Een goede vriend van me heeft nog maar even te leven. Ben dus een beetje mixed up rite now, of eigenlijk heel de avond al.
Oud 10-06-2007, 02:02
Electriq
Electriq is offline
Kut! Sterkte.
Oud 10-06-2007, 09:54
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Electriq schreef op 10-06-2007 @ 00:03 :

Nu zit ik opgedoft achter de pc.
Weer een camdate met Rob de Nijs?
Oud 10-06-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 10-06-2007 @ 10:54 :
Weer een camdate met Rob de Nijs?
Haha koning inkoppen to the rescue.
Oud 10-06-2007, 10:29
Electriq
Electriq is offline
Ik voel me betrapt!
Oud 10-06-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 10-06-2007 @ 02:49 :
Was het maar zo. Een goede vriend van me heeft nog maar even te leven. Ben dus een beetje mixed up rite now, of eigenlijk heel de avond al.
sucks, sterkte dude.
Oud 10-06-2007, 12:16
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 10-06-2007 @ 10:59 :
Haha koning inkoppen to the rescue.
Niks Koning inkoppen!
Oud 10-06-2007, 12:45
Verwijderd
Net gehoord dat ik minder ga verdienen omdat 'het uitzendbureau me te hoog had ingeschaald' van 4,20 naar 3,90. Stelletje paupers, werk bij het best lopende horeca bedrijf van deze stad.
Oud 10-06-2007, 13:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
Beetje uitgeslapen, ontbeten, vriendje uitgezwaaid en daarna bijles duits gegeven en dat was minder naar dan ik had verwacht. Net gegeten en nu drink ik cola light en gatver, dat er uberhaupt mensen zijn die veel cola drinken snap ik echt niet.
Zometeen lezen en dan even langs school en daarna weer lezen, denk ik.
Oud 10-06-2007, 13:07
idontcare
idontcare is offline
mijn dag is kut want ik moet morgen allemaal opdrachten inleveren voor school en ik ben er natuurlijk pas veel te laat mee begonnen waar door ik vandaag alleen nog maar met school bezig ben gelukkig ben ik niet brak, want dat was geen prettige bijkomstigheid geweest.

gelukkig is school bijna klaar
Oud 10-06-2007, 13:16
Verwijderd
Mijn broertje logeert hier een weekend en heeft al de hele dag de tv en dvd-speler gekaapt. Ik ben ziek en verveel me want hij kijkt Poseidon en dat vind ik een kutfilm, maar straks mag ik zijn latijnse woordjes overhoren *yay*. Ik heb er helemaal geen zin in dat hij moet leren, want dan moet de tv uit anders kijkt ie alleen tv. Saaaai.

Verder zouden we naar de film, maar dat gaat dus niet door. En omdat we naar de film zouden, zouden we in de stad eten en nou heb ik dus geen avondeten in huis. Ik denk dat ik broerlief straks maar op patatqueste stuur. Voor hem dan, want de wc is al een veel te goede vriend van me geworden vandaag.
Oud 10-06-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 10-06-2007 @ 13:45 :
Net gehoord dat ik minder ga verdienen omdat 'het uitzendbureau me te hoog had ingeschaald' van 4,20 naar 3,90. Stelletje paupers, werk bij het best lopende horeca bedrijf van deze stad.
maar goed dat je loo... ooh laat maar maar wat shit

ik heb vandaag geslapen en ik werd om 9 uur wakker omdat mijn buurmeisje weer eens vrienden over de vloer had en daarna viel k weer in slaap en nou ben ik kleren aan t wassen en aan t wachten totdat mijn turkse worst en mn brood ontdooit en daarna ga ik boodschappen doen want ik heb geen fruit en brood meer en ben vergeten geraspte kaas te kopen wat wel een essentieel onderdeel van pasta is.
Oud 10-06-2007, 14:02
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-06-2007 @ 14:05 :

Zometeen lezen en dan even langs school en daarna weer lezen, denk ik.
het is zondag
Oud 10-06-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 10-06-2007 @ 14:33 :
maar goed dat je loo... ooh laat maar maar wat shit
Ja is kut, zeker omdat we geen vakantiedagen meer uit kunne laten betalen hierna (die zitten zogenaamd in het loon verwerkt) ja er dus dubbel op achteruit terwijl ik wel kenkerhard moet werken omdat het terras altijd stampesvol zit. Dus ik weet nog niet of ik het contract ga tekenen.
Oud 10-06-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 10-06-2007 @ 15:10 :
Ja is kut, zeker omdat we geen vakantiedagen meer uit kunne laten betalen hierna (die zitten zogenaamd in het loon verwerkt) ja er dus dubbel op achteruit terwijl ik wel kenkerhard moet werken omdat het terras altijd stampesvol zit. Dus ik weet nog niet of ik het contract ga tekenen.
hmm ja zit wat in, wat is jouw functie in t bedrijf? en als jij t niet ziet zitten moet je t vooral niet doen want werken met tegenzin is echt t meest kutte wat er bestaat (niet zeiken, je krijgt nog steeds meer dan mij en je bent een jaar jonger)
Oud 10-06-2007, 14:18
Verwijderd
gisteren de ikea leeggekocht voor mijn huisje en daarna zitten wachten tot mijn bed werd bezorgd. gelukkig had ik gezelschap, en daarna zijn we nog naar een feestje in het bos ergens geweest en dat was LEUK. buitenfeestjes. <3
Oud 10-06-2007, 14:18
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
ZerO schreef op 10-06-2007 @ 15:02 :
het is zondag
ja maar school is open voor examenklassen ivm voorbereiden van examenstunt.
Oud 10-06-2007, 14:24
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 10-06-2007 @ 15:15 :
hmm ja zit wat in, wat is jouw functie in t bedrijf? en als jij t niet ziet zitten moet je t vooral niet doen want werken met tegenzin is echt t meest kutte wat er bestaat (niet zeiken, je krijgt nog steeds meer dan mij en je bent een jaar jonger)
Functie is keukenhulp. Koude kant dus, voorgerechten nagerechten.

Mja natuurlijk moet je er wel bij bedenken dat ik er nog ongeveer 50 ct per uur bovenop krijg in de vorm van fooit. dus dan zou ik uitkomen op ongeveer 4,40. Maarja, die vakantieuren zijn best wel een hoop geld, superhandig als je opeens wat nodig hebt dus dat is vooral kut. Ik zal vanavond eens overleggen met collega's, wat zij er van vinden.
Oud 10-06-2007, 14:28
*oma*
*oma* is offline
Vanavond weer werken en vandaag heb ik niet gedaan, behalve een beetje in de tuin zitten en kletsen en een discussie voeren over de beboterde boterham, gaap.

Regels voor berichten