Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 11:02
Jochemska
Jochemska is offline
5,45 wordt afgerond naar 5 toch? bij ons wel in ieder geval. is dat bij iedere school anders?
Advertentie
Oud 17-05-2007, 11:06
liek88
liek88 is offline
5.45 wordt een 6 en 5.44 wordt een 5...
Oud 17-05-2007, 11:16
love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Jochemska schreef op 17-05-2007 @ 11:02 :
5,45 wordt afgerond naar 5 toch? bij ons wel in ieder geval. is dat bij iedere school anders?
bij ons ook inderdaad.
Oud 17-05-2007, 11:18
Yana
Yana is offline
Even ter relativering...

Punten die je zelf uitrekent liggen vaak lager dan punten die je echt krijgt.

Ik wist toentertijd zéker dat ik een onvoldoende had voor aardrijkskunde, maar had alsnog een 6.2. (geloof ik.. of een 6.5 zelfs, in ieder geval zeker geen onvoldoende). Idem met wiskunde.

Gewoon afwachten dus
Oud 17-05-2007, 11:20
liek88
liek88 is offline
Sorry foutje verkeerd gelezen
(Hoe kom ik daar dan weer bij )
Nouja dan wordt het dus minimaal een 3.7....
Oud 17-05-2007, 11:21
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Yana schreef op 17-05-2007 @ 11:18 :

Gewoon afwachten dus
Das waar, maar je kan maar beter van het slechtste uitgaan toch
Oud 17-05-2007, 11:25
Yana
Yana is offline
Citaat:
liek88 schreef op 17-05-2007 @ 11:21 :
Das waar, maar je kan maar beter van het slechtste uitgaan toch
Dat deed ik ook altijd hoor Alles zo streng mogelijk beoordelen..en hopen dat het meeviel.

Maar ach, ik heb vertrouwen in jullie!
Oud 17-05-2007, 11:29
ik2
ik2 is offline
ik vond hem moeilijk maar ik heb streng gerekend 40 punten dus zowieso voldoende
Oud 17-05-2007, 11:32
Ann
Ann is offline
Citaat:
ik2 schreef op 17-05-2007 @ 11:29 :
ik vond hem moeilijk maar ik heb streng gerekend 40 punten dus zowieso voldoende
Je vond hem moeilijk? Als je 40 punten van de 49 punten hebt zit je wel aan d 8 lijkt me zo.
Oud 17-05-2007, 11:32
Verwijderd
De tekst met vragen vond ik zeer goed te doen, maar 2 foutjes. Maar toen kwam die samenvatting. Dat was voor mij niet te doen! Ik heb echt maar heel weinig punten daarop. Ik vond het onduidelijk, ik kon de punten niet goed vinden. Bah!
Oud 17-05-2007, 11:42
ietjuh
ietjuh is offline
Ik ben ook niet blij met hoe ik het gedaan heb..:-(

Bij het eerste deel had ik niet zoveel fout, maar ik vond sommige vragen wel rottig, bijvoorbeeld vraag 5 met die intrinsieke waarde. Ik vond dat een hulpmiddel niet het goede woord er voor was, en vond dus dat alle antwoorden fout waren

Bij vraag 2 ben ik trwns ook heel dom geweest. Ik zag dat punt 2 en 3 er in voor kwamen, en keek niet verder naar antwoord D waar 1, 2 en drie bijstonden....
Heel vreemd, want normaal gesproken ben ik juist heel nauwkeurig. Zal wel door de spanning zijn gekomen ofzo..

Maar er stonden ook een hoop vragen bij die goed te doen waren, en de tekst was ook niet moeilijk.

De tweede tekst vond ik opzich niet moeilijk om te lezen. Maar de opbouw vond ik wel ingewikkeld... Niet leuk als je daar een samenvatting over moet schrijven

De samenvatting was echt een ramp bij mij ik had al niet veel tijd, en ik begreep niet wat ze met alle punten die je erin moet verwerken bedoelden... STEL je weet niet wat 'het verschijnsel' is, dan kun je het wel schudden met je samenvatting.

Ik ga hier denk ik ook een klacht over indienen. Bij de examens van afgelopen jaren waren de punten die je in de samenvatting moest verwerken wel duidelijk!

Is toch wel lekker bijna de helft van het examen dat ik heb zitten te verknallen....
Oud 17-05-2007, 12:01
Jochemska
Jochemska is offline
er zijn al veel klachten voor nederlands, ik heb ook geklaagt over de duidelijkheid van de samenvatting.

nog een vraagje, wanneer maken ze meestal de normering bekent?
Oud 17-05-2007, 12:09
Verwijderd
Ik vond de samenvatting ook totaal niet duidelijk, maar goed samenvatten is dan ook niet mijn sterkste kant.
Oud 17-05-2007, 12:17
avrilfan
avrilfan is offline
Ik heb ook geklaagd over de samenvatting.
De richtlijnen die stonden aangegeven waren totaal niet duidelijk.
Plus het aantal punten dat je kon behalen stond er niet bij.

Ik moet het altijd vooral uit mijn samenvatting hebben, dus ik dikke pech gehad dat die zo slecht was.

Ik hoop dat we een hoge normering krijgen zodat mijn cijfer hoger komt te liggen. Dan haal ik het nog. Ik had ongeveer 23 punten en ik mag niet lager dan een 4 halen.
Oud 17-05-2007, 12:46
b0arderline
b0arderline is offline
Ik ben normaal redelijk goed in samenvatten.
Maar ik vond deze vraagstelling bij het samenvatten echt heel onduidelijk en daardoor heb ik veel argumenten weggelaten. Ik ben normaal niet zo van de klachten maar ik heb dat nu wel gedaan en ik zie dat bij havo examen nederlands al super veel klachten waren.

Mijn klacht richt zich specifiek op dit punt van de samenvatting, (want de rest heb ik wel goed begrepen):
uit je samenvatting moet duidelijk worden wat de hoofdzaken zijn van de drie onderwerpen waarin dit verschijnsel wordt uitgewerkt

Op mij is dit tijdens het examen overgekomen als een vraag waarbij ik voor die 3 onderwerpen de belangrijkste hoofdzaak moest noemen, ik heb er dus maar 1 per onderwerp..

Achteraf gezien heb ik dit natuurlijk verkeerd geďnterpreteerd maar ik vind dat je bij zo'n examen niets aan de verbeelding moet overlaten en gewoon duidelijke vragen moet stellen.
Oud 17-05-2007, 12:51
Verwijderd
hoe bereken je wat je minimale en maximale punt is?
Oud 17-05-2007, 12:53
liek88
liek88 is offline
Op www.examen.nl kan je de punten invoeren en het cijfer berekenen en dan staat er ook bij wat je minimale en maximale cijfer zal worden.

Of bedoel je wat anders? Bijvoorbeeld met antwoorden of je wel alle punten er van krijgt?
Oud 17-05-2007, 13:15
Lilmissy
Lilmissy is offline
Ik had dus bij nederlands eindexamen bij vraag 11 wel de antwoorden goed..maar ik heb het wel omgekeerd opgeschreven..Is dat erg? Ik had het niet genummerd ofzow...
In het antwoordmodel staat: eerste fase: het nederlands wordt een streektaal
tweede fase: nederlands sterft langzaam uit...
Ik had: - nederlands sterft langzaam uit
- nederlands wordt een streektaal wordt verwaarloosd (door jongeren)
Oud 17-05-2007, 16:36
love-THE-world
love-THE-world is offline
ongeveer 32 punten!
en ik vond hem moeilijk.
Oud 15-06-2007, 16:16
ietjuh
ietjuh is offline
Citaat:
ietjuh schreef op 17-05-2007 @ 11:42 :
Ik ben ook niet blij met hoe ik het gedaan heb..:-(

Bij het eerste deel had ik niet zoveel fout, maar ik vond sommige vragen wel rottig, bijvoorbeeld vraag 5 met die intrinsieke waarde. Ik vond dat een hulpmiddel niet het goede woord er voor was, en vond dus dat alle antwoorden fout waren

Bij vraag 2 ben ik trwns ook heel dom geweest. Ik zag dat punt 2 en 3 er in voor kwamen, en keek niet verder naar antwoord D waar 1, 2 en drie bijstonden....
Heel vreemd, want normaal gesproken ben ik juist heel nauwkeurig. Zal wel door de spanning zijn gekomen ofzo..

Maar er stonden ook een hoop vragen bij die goed te doen waren, en de tekst was ook niet moeilijk.

De tweede tekst vond ik opzich niet moeilijk om te lezen. Maar de opbouw vond ik wel ingewikkeld... Niet leuk als je daar een samenvatting over moet schrijven

De samenvatting was echt een ramp bij mij ik had al niet veel tijd, en ik begreep niet wat ze met alle punten die je erin moet verwerken bedoelden... STEL je weet niet wat 'het verschijnsel' is, dan kun je het wel schudden met je samenvatting.

Ik ga hier denk ik ook een klacht over indienen. Bij de examens van afgelopen jaren waren de punten die je in de samenvatting moest verwerken wel duidelijk!

Is toch wel lekker bijna de helft van het examen dat ik heb zitten te verknallen....
Een 7,7 Ik snap niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen
Oud 16-06-2007, 15:03
Verwijderd
ik had een 3,8 voor nederlands
Oud 16-06-2007, 15:17
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
k had een 6,2 had een 3 verwacht!
Oud 16-06-2007, 18:44
liek88
liek88 is offline
Ik had ook een 3 verwacht maar had een 6! Een 7 op mn eindlijst