![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als Egypte nou zelf ook nog even verandert in een soort Zweden... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Althans, dat hoop ik maar.... OK, vergeef me deze offtopic. On topic: ik hoop dat Israel snel zaken gaat doen met Fatah! |
![]() |
||
Citaat:
|
Hizbullah Gunmen Briefly Kidnap Three Lebanese Policemen
Hizbullah gunmen kidnapped three policemen in south Beirut Friday, stripped them of their weapons, interrogated them and then set them free. A ranking police officer told Naharnet the police patrol was trying to settle a quarrel between a number of people in the Hadi Nasrallah avenue of south Beirut, which is a Hizbullah stronghold. "All of a sudden armed Hizbullah elements besieged the patrol, stripped the officers of their weapons and took them to a Hizbullah office in the area," said the officer. "The police officers were interrogated by Hizbullah members who set them free later after contacts between Lebanese officials and the party's leadership," he added. The officer said Hizbullah gunmen accused the three of "entering Hizbullah's secured square" in south Beirut which is off limits for Lebanese troops and security forces. The so-called secured square in south Beirut houses Hizbullah's main facilities. Beirut, 15 Jun 07, 16:02 http://www.naharnet.com/domino/tn/Ne...2572FB004767BD
|
![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Palesti...election,_2006
Hamas haalde helemaal geen meerderheid. Weer argument tegen districtenstelsel!! |
![]() |
|
Felle kritiek Arabische Liga op Palestijnen
Uitgegeven: 16 juni 2007 10:04 CAIRO - De Arabische Liga heeft vrijdagavond felle kritiek geuit op de rivaliserende Palestijnse bewegingen Hamas en Fatah. Met hun interne strijd hebben de Palestijnse broeders een Israëlische droom vervuld, aldus de Saudische minister van Buitenlandse Zaken, Saud al-Faisal, in de Egyptische hoofdstad Caïro. (...) http://www.nu.nl/news/1116664/23/Fel...lestijnen.html ![]() Ja, heeeerlijk, een burgeroorlog bij je buren. Vooral als dit kan escalleren. ![]() give me a break..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn recente lynchcommentaar sloeg overigens op de lynching van Fatah militant Samih al-Madhoun. Maar ik verwacht niet dat je de situatie op de voet volgt.
||
![]() |
Citaat:
Dat is precies wat Israel en de VS gedaan hebben met de sancties. Je tweede opmerking snap ik niet. Er is geen bezetting meer in Gaza. Dus niet zo raar dat Israel daar VN troepen toe wil laten. Het gaat natuurlijk om de West Bank.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als de VN ooit een keer zou laten zien ballen te hebben, misschien dat er dan validiteit zou komen in een verwijt dat een staat niet met de VN mee wenst te werken. Als je kijkt naar het totale falen van beide Unifil missies, alleen al, is het niet raar dat Israël slechts VN troepen wil op een plaats waar ze zelf niet meer opereren. In de West Bank zou het de situatie doen verslechteren, en in Hamastan geldt baat het niet dan schaadt het niet. ![]()
|||
Citaat:
Wat in het mandaat van Unifil staat is dat de Hezbollah moeten ontwapenen en wapensmokkel moeten voorkomen. Ze doen echter niets omdat de VN geen ballen heeft. Citaat:
||
Citaat:
Maar waarom Israël er toch eeuwig bij betrekken, de Palestijnen kunnen prima zichzelf vermaken: Fatah belaagt Hamas op Westoever Op de Westelijke Jordaanoever hebben Fatahstrijders regeringsgebouwen en het parlement bestormd. Mensen die banden hebben met Hamas moesten vertrekken. Een Fatahleider zei dat Hamasinstellingen zullen worden overgenomen, zoals dat in de Gazastrook gebeurd is met Fatah. Ondanks de Hamasbelofte tot amnestie proberen tientallen Fatahaanhangers bij Erez de Gazastrook te ontvluchten. Aan de Palestijnse kant van de grens is een politiepost geplunderd. De Arabische Liga heeft felle kritiek op Hamas én Fatah. Volgens Saudi-Arabië is door de Palestijnse tweedracht een Israëlische droom in vervulling gegaan. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...57097EA7D.html
||
Citaat:
Probeer jij Israël maar eens te verwijten dat ze dan slechts voorstander zijn wanneer er toch niks meer te verkloten is. Je zult er eerst argumenten voor nodig hebben waarom het te verwachten is dat de VN in de toekomst opeens wel leert vechten en wel bereid is tot hard optreden wanneer dat nodig is.
||
Citaat:
Los daarvan biedt het geen oplossing. De ontruiming van de gazastrook had een enorme toename van terreur en de verkiezing van de hamas als gevolg. Wat is jouw argument dat je ontruimen van nederzettingen ziet als iets dat nu wel positieve effecten zal hebben?
|||||
![]() |
Citaat:
Goh, nu is het ineens wel logisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Israel moet de west bank gewoon opgeven. Inclus Oost Jerusalem. En als ze dan mazzel hebben zal het geweld stoppen. In iedergeval zijn de burgers dan in beide landen beter af. En zeker op de lange termijn. Trouwens, als de VS Israel ineens niet meer steunt kan dat nog wel eens heel gevaalijk worden voor Europa. Israel zal zich altijd als een 'mad dog' gedragen als dat nodig is. En Israel kan zonder problemen alle Europese hoofdsteden vernietigen. Ze zijn in Israel nog niet vergeten wat voor enorme wreedheden de Europeanen hen aangedaan hebben.
||
![]() |
Citaat:
Ben jij dan ook voor kraken? Ik bedoel, huis staat leeg, mag je in toch dan... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hou de WestBank militair nog bezet, maar ontruim de nederzettingen. US/USSR/UK hielden Duitsland toch ook jaren bezet. Maar ze gingen er niet wonen!!! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En waarom mogen dan niet alle zigeuners terug naar hun stukje India? Om maar wat te noemen!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik denk dat dat wat rechtvaardig is op de langer termijn ook beter zal zijn. Als de Palestijnen dmv vreedzame middelen hun doel kunnen bereiken zullen ze dat doen. En de meeste willen gewoon een mooie auto, een mooi huis, een vrouw en kinderen. Ze denken dat Israel die welvaart in de weg staat. En op dit moment is dat zo. Israel staat de welvaart van de Palestijnen in de weg. En dan heb je natuurlijk nog de religieuze extremisten en de machtsbelustte leiders. Maar die kun je marginaliseren. Waarom denk je dat de gemiddelde Israelier niet de totale vernietiging van Palestina na streeft terwijl enkele Israelische extremisten en leiders dat wel doen? Het kan ze gewoon geen flikker schelen zolang ze een mooie auto en een mooi huis hebben etc. Dus het is niet zo gek dat de normale burgers in Palestina meer de extremisten steunen dan in Israel. Maar nog zal je je verbasen over hoe gematigd de gemiddelde Palestijn eigenlijk is, ookal hebben ze op Hamas gestemd. Precies zo als mensen in Nederland die op Wilders stemden. Die zijn ook zelf grotendeels lang niet zo extreem als Wilders.
Laatst gewijzigd op 16-06-2007 om 19:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dan nog iets: mogen de Welshmen misschien heel Engeland terug. En mogen de Angelsaksen dan misschien hun deel van Scandinavie weer. Mogen de Slavische volkeren Hongarije terug. Dan mogen de Aziatische bewoners die het in bezit namen terug naar Rusland/China/Mongolie. Mogen de Mongolen dan ook hun stukken China terug. Mag China dan Taiwan terug. Onee, de oorspronkelijke bewoners willen hun Taiwan terug. Mogen de gekleurde Surinamers terug naar Ghana en zo. Mogen de Hindoestanen terug naar India? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed, Israel is daar nu. Moet daar ook blijven. Maar wel binnen grenzen van 1967. Ik kijk vaak op Jpost.com - interessant. Ik lees die replies op de artikelen. Heel veel: gebieden weer bezetten, enz. enz. Maar ik lees nooit: en dan moeten we met die miljoenen Palestijnen dit of dat doen! Dus T_ID, wat moeten we met die miljoenen Palestijnen doen? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
1-staat of 2-staat? Maar Israel moet nou gewoon eens kiezen: of het land MET die mensen. Of het land niet, en dan ook die mensen niet. |
![]() |
||||||
Citaat:
Je mag eerst wel eens rechtvaardigen waarom in de huidige context van constante terreuraanslagen een dergelijke absurde stap zou moeten gebeuren. Citaat:
Citaat:
Zonder kindjes met bomgordels geen gesloten grensposten. Zonder gesloten grensposten geen onmogelijkheid van export. Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Tja, dan houd het op, he. Laten we dan maar gewoon wachten tot het conflict totaal uitgevochten is. Ik vraag me af of je precies hetzelfde had gezegt als Israel net zo veel macht had als Palestina en Palestina net zo veel macht als Israel... Citaat:
Trouwens heb ik helemaal niks gezegd waaruit je kunt concluderen of ik wel of niet goed op de hoogte was over wat de Bosniers in Srebrenica deden. Dus ik weet niet hoe je zou kunnen weten dat ik daar niets van weet. Moshe Dayan wist trouwens ook niets van Srebrenica. Hij stierf immers voor dat dit gebeurde. Ik weet niet wat de relevantie is, maar dat is schijnbaar erg belangrijk.
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg: kraken? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke kansen en verrijking brengen de asielzoekers uit M-oosten ons? Sandervier | 13 | 11-03-2016 20:19 | |
Midden-Oosten topic III T_ID | 500 | 06-03-2008 15:22 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Gatara | 499 | 14-10-2007 19:52 | |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
Beleidszaken |
A&N: Mag dit topic weer open? Rabbi Daniel | 8 | 26-05-2003 11:25 |