Oud 17-06-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
blondaapje schreef op 16-06-2007 @ 16:59 :
vwo misschien een idee?
Hmm nee, ik ben nu 20 en heb inmiddels wel genoeg gekregen van de middelbare school. Bovendien wil ik toch niet naar de uni, ik ga muziektherapie studeren en dat lijkt me geweldig!
Advertentie
Oud 17-06-2007, 14:41
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 17-06-2007 @ 14:29 :
Hmm nee, ik ben nu 20 en heb inmiddels wel genoeg gekregen van de middelbare school. Bovendien wil ik toch niet naar de uni, ik ga muziektherapie studeren en dat lijkt me geweldig!
Jij bent schuldig, je was er niet!
Oud 17-06-2007, 19:28
Sieffie
Sieffie is offline
Citaat:
Delhi schreef op 16-06-2007 @ 02:20 :
VWO:

Gemeenschappelijk deel:
Nederlands: 8
Engels: 7
Frans: 9
Duits: 8
Maatschappijleer: 9
ANW: 9
Geschiedenis 1: 8
Lichamelijke opvoeding: goed
KCV: 8

Profieldeel:
Wiskunde B1,2: 9
Natuurkunde 1,2: 7
Scheikunde 1,2: 8

Vrije deel:
Latijn: 7
Biologie 1,2: 8

Om eerlijk te zijn baal ik een beetje van die drie zevens. Maar ik ga natuurkunde herexamen doen, dus dat wordt bijna zeker een 8 (ik haat compex namelijk, en het herexamen is geen compex, jeej). Maar ja, dan Engels en Latijn nog .. niets aan te doen, behalve verdrietig zijn, en door iedereen raar aangekeken worden omdat ze mijn cijferlijst wél goed vinden..
Is toch niet erg om er verdrietig om te zijn? Als je meer van jezelf verwacht had. Niks mis mee om hoge eisen te stellen. Ik heb ook lagere cijfers dan ik van mezelf verwacht had. Ben geslaagd met 2 7s en verder 6en, ik ben ook gewoon teleurgesteld in mezelf.
Oud 17-06-2007, 19:59
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
Delhi schreef op 16-06-2007 @ 02:20 :
VWO:

Gemeenschappelijk deel:
Nederlands: 8
Engels: 7
Frans: 9
Duits: 8
Maatschappijleer: 9
ANW: 9
Geschiedenis 1: 8
Lichamelijke opvoeding: goed
KCV: 8

Profieldeel:
Wiskunde B1,2: 9
Natuurkunde 1,2: 7
Scheikunde 1,2: 8

Vrije deel:
Latijn: 7
Biologie 1,2: 8

Om eerlijk te zijn baal ik een beetje van die drie zevens. Maar ik ga natuurkunde herexamen doen, dus dat wordt bijna zeker een 8 (ik haat compex namelijk, en het herexamen is geen compex, jeej). Maar ja, dan Engels en Latijn nog .. niets aan te doen, behalve verdrietig zijn, en door iedereen raar aangekeken worden omdat ze mijn cijferlijst wél goed vinden..
OMG 7 slecht? en verdrietig omdat je geen 8 staat. Echt tegenwoordig
Oud 17-06-2007, 22:00
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Mijn net-geslaagd-lijst:

Nederlands: 7
Engels: 7
Frans: 5
Duits: 6

Maatschappijleer: 7
ANW: 7
KCV: 8
Geschiedenis1: 7
Letterkunde: 6
Lichamelijke Opvoeding: Goed

Economie: 6
Aardrijkskunde: 7
Geschiedenis: 7
Wiskunde: 7

M&O: 5
__________________
Volg de evenaar.
Oud 18-06-2007, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Kwark89 schreef op 17-06-2007 @ 19:59 :
OMG 7 slecht? en verdrietig omdat je geen 8 staat. Echt tegenwoordig
Iedereen stelt zijn eigen eisen. Als je onder verwachting gepresteerd hebt, vind ik het logisch dat je teleurgesteld bent. Verdrietig was misschien ook niet helemaal het goede woord, maar ik baal iig flink en ben erg teleurgesteld in mezelf. Dit komt mede door mijn inzet (heel laag) en het vergelijkingsmateriaal (heel hoog). Ik zeg net dat iemand eigen eisen moet stellen, maar eigenlijk doe ik dat zelf ook niet helemaal, want ik vergelijk toch met andere mensen. Een vriendin van me had bijvoorbeeld tien negens, en iemand anders die ik ken zeven negens, dus dan wordt mijn lijst toch al een beetje onderuit gehaald. Naja, eigenlijk ben ik ook wel verdrietig, maar niet zozeer om mijn cijfers, maar om mijn discipline. Ik doe namelijk niets, terwijl ik dat wel graag zou willen. Dus ben ik verdrietig dat ik niet de dingen doe die ik graag zou willen doen/gedaan zou willen hebben. Dat lijkt me een hele plausibele reden om verdrietig te zijn.

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 00:15.
Oud 18-06-2007, 00:20
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Delhi schreef op 18-06-2007 @ 00:11 :
Iedereen stelt zijn eigen eisen. Als je onder verwachting gepresteerd hebt, vind ik het logisch dat je teleurgesteld bent. Verdrietig was misschien ook niet helemaal het goede woord, maar ik baal iig flink en ben erg teleurgesteld in mezelf. Dit komt mede door mijn inzet (heel laag) en het vergelijkingsmateriaal (heel hoog). Ik zeg net dat iemand eigen eisen moet stellen, maar eigenlijk doe ik dat zelf ook niet helemaal, want ik vergelijk toch met andere mensen. Een vriendin van me had bijvoorbeeld tien negens, en iemand anders die ik ken zeven negens, dus dan wordt mijn lijst toch al een beetje onderuit gehaald. Naja, eigenlijk ben ik ook wel verdrietig, maar niet zozeer om mijn cijfers, maar om mijn discipline. Ik doe namelijk niets, terwijl ik dat wel graag zou willen. Dus ben ik verdrietig dat ik niet de dingen doe die ik graag zou willen doen/gedaan zou willen hebben. Dat lijkt me een hele plausibele reden om verdrietig te zijn.
Ga er iig maar niet vanuit dat tien negens normaal is voor een doorsnee leerling. Als je jezelf altijd vergelijkt met de besten, ben je nooit tevreden.
Ik heb zelf 1x5 1x6 5x7 en 7x8 en ik ben voor sommige vakken ook niet tevreden omdat ik onder mijn eigen verwachting heb gepresteerd en fouten heb gemaakt die niet nodig zijn. Maar toch heb ik een van de beste lijsten in mijn omgeving en iedereen uit mijn klas vindt het onzin dat ik een her ga doen.
Maar als ik naar al deze lijsten kijk in dit topic krijg ik bijna het idee dat mijn cijfers maar matig zijn
Oud 18-06-2007, 00:33
Verwijderd
Citaat:
rensd schreef op 18-06-2007 @ 00:20 :
Ga er iig maar niet vanuit dat tien negens normaal is voor een doorsnee leerling. Als je jezelf altijd vergelijkt met de besten, ben je nooit tevreden.
Ik heb zelf 1x5 1x6 5x7 en 7x8 en ik ben voor sommige vakken ook niet tevreden omdat ik onder mijn eigen verwachting heb gepresteerd en fouten heb gemaakt die niet nodig zijn. Maar toch heb ik een van de beste lijsten in mijn omgeving en iedereen uit mijn klas vindt het onzin dat ik een her ga doen.
Maar als ik naar al deze lijsten kijk in dit topic krijg ik bijna het idee dat mijn cijfers maar matig zijn
Nee ik ben ook niet snel genoeg tevreden. Vergelijken met de besten is trouwens wel goed om ambities te kweken en om gemotiveerd te raken beter te presteren, maar je hebt gelijk dat je je zeker niet moet blindstaren op beter presterende medeleerlingen. Naar slechter presterende mensen kijken is beter voor een positief zelfbeeld, maar je wordt er ook niet slimmer van. In de laatste next-guide (één of andere magazine van de nrc-next) staat dan ook als tip voor op het werk: vergelijk jezelf met mindere goden. Die tip zou ik 's op moeten volgen, maar dat is best moeilijk, moet je weten.
Oud 18-06-2007, 08:34
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 17-06-2007 @ 19:59 :
OMG 7 slecht? en verdrietig omdat je geen 8 staat. Echt tegenwoordig
je moet juist blij zijn met zulke mensen. Anders wordt Nederland nooit de innoverende kenniseconomie die Balkende wil gaan realiseren
__________________
Jacob lovesss you
Oud 18-06-2007, 09:14
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
ik ben ook geslaagd

met 5 zessen (wis ,sk , na, ne, duits)
met 5 zevens ( eco , bio, en , anw, maatschappijleer)
en 1 maal een 10 ...voor letterkunde
en verder goed voor ckv en voldoende voor gym

eindelijk
Oud 18-06-2007, 11:38
Crimson
Crimson is offline
maatschappijleer en geschiedenis 1 -> 8
engels, filosofie, geschiedenis1,2 -> 7
de rest 6en en grieks een 5
en heb in 10 vakken examen gedaan
Oud 18-06-2007, 13:55
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
Delhi schreef op 18-06-2007 @ 00:33 :
Nee ik ben ook niet snel genoeg tevreden. Vergelijken met de besten is trouwens wel goed om ambities te kweken en om gemotiveerd te raken beter te presteren, maar je hebt gelijk dat je je zeker niet moet blindstaren op beter presterende medeleerlingen. Naar slechter presterende mensen kijken is beter voor een positief zelfbeeld, maar je wordt er ook niet slimmer van. In de laatste next-guide (één of andere magazine van de nrc-next) staat dan ook als tip voor op het werk: vergelijk jezelf met mindere goden. Die tip zou ik 's op moeten volgen, maar dat is best moeilijk, moet je weten.
Vraagje? Heb je genoeg vrije tijd gehad laatste paar jaar?
Ik geef je wel 1 tip: Wees trots op jezelf met zo cijferlijst en er zijn belangrijkere dingen dan alleen school. Wees dus niet zo teleurgesteld om een stomme 7. Anders heb je later misschien wel mooie baan etc, maar echt gelukkig leven betwijfel ik(en dat is toch echt belangrijker dan geld).
Ik vind wel heel knap je cijferlijst btw!
Oud 18-06-2007, 15:00
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 18-06-2007 @ 13:55 :
Vraagje? Heb je genoeg vrije tijd gehad laatste paar jaar?
Ik geef je wel 1 tip: Wees trots op jezelf met zo cijferlijst en er zijn belangrijkere dingen dan alleen school. Wees dus niet zo teleurgesteld om een stomme 7. Anders heb je later misschien wel mooie baan etc, maar echt gelukkig leven betwijfel ik(en dat is toch echt belangrijker dan geld).
Ik vind wel heel knap je cijferlijst btw!
Cijfers zeggen lang niet altijd wat over hoe hard iemand heeft gewerkt afgelopen 6 jaar. Misschien is ze gewoon wel heel slim, en dan kan ik me best voorstellen dat je niet tevreden bent met een 7.
Oud 18-06-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
rensd schreef op 18-06-2007 @ 15:00 :
Cijfers zeggen lang niet altijd wat over hoe hard iemand heeft gewerkt afgelopen 6 jaar. Misschien is ze gewoon wel heel slim, en dan kan ik me best voorstellen dat je niet tevreden bent met een 7.
Het is een beetje raar om van jezelf te zeggen dat je slim bent, maar vwo ging me (te) makkelijk af. Ik deed altijd het minste voor school van iedereen die ik ken. En juist omdát het zo makkelijk ging, en het altijd toch wel goed kwam op het laatste nippertje, heb ik erg weinig zelfdiscipline, dat gaf ik volgens mij in mijn vorige post ook al aan. Dat ik ontevreden was over mijn inzet. Ik heb teveel vrije tijd gehad, vind ik, afgelopen jaar.

@Kwark89: Jij maakt meteen de link met goede banen en geld verdienen, maar voor mij is die link niet snel gelegd. Mijn ontevredenheid over mijn cijfers heeft absoluut niets met arbeidsperspectieven of carriereambities te maken. Ik ben juist erg anti-materialistisch. Wat hebben je vwo-cijfers bovendien nog voor invloed op je verdere loopbaan? Ik vind school ook echt niet belangrijker dan andere dingen. Die andere dingen vind ik nog belangrijker, daar ben ik nog sneller ontevreden over. Mijn levensinstelling zou idd wel wat positiever mogen, maar dat is best moeilijk om te veranderen.
Oud 18-06-2007, 22:05
Patat-gyros
Patat-gyros is offline
ec1 -> 7
sk1/na1/bio12/engels/nl -> 6
wiskb1 -> 5
grieks -> 4

jmmr dat ik een 8,5 voor economie had gehaald anders was het echt een minimale lijst geweest
Oud 18-06-2007, 22:42
Lethe
Lethe is offline
Ik moet heel hard knokken om met een her alsnog te slagen. Ik zou hartstikke blij zijn met een lijst met allemaal zevens, achten en negens. Zo zie je maar, hoge cijfers halen is net als het hebben van veel geld: het maakt ontevreden
Ik ben blij met alles wat naar een 6 wordt afgerond (tenzij ik een 6,4 sta natuurlijk, maar dat is toch vrij zeldzaam )
__________________
Nice
Oud 18-06-2007, 22:44
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 18-06-2007 @ 22:42 :
Ik moet heel hard knokken om met een her alsnog te slagen. Ik zou hartstikke blij zijn met een lijst met allemaal zevens, achten en negens. Zo zie je maar, hoge cijfers is net als veel geld: het maakt ontevreden
Ik ben blij met alles wat naar een 6 wordt afgerond (tenzij ik een 6,4 sta natuurlijk, maar dat is toch vrij zeldzaam )
Whaha, jij bent ook zo iemand die blij is met alles hoger of gelijk aan een 5,5?
Oud 18-06-2007, 23:04
Lethe
Lethe is offline
Ja
Heb jij ook een her?
__________________
Nice

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 23:07.
Oud 18-06-2007, 23:10
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 18-06-2007 @ 23:04 :
Ja
Heb jij ook een her?
Ghehe, goed zo!

Ehm, geen verplichte her, maar ik wil proberen mijn 6 (gehaald op het C.E.) naar een 7,1 te halen (kleine kans, maar goed: wie niet waagt, wie niet wint!) zodat ik een 6,5 op m'n lijst sta, dús een 7.
Oud 18-06-2007, 23:10
Lethe
Lethe is offline
Oke. Ik moet om te slagen voor aardrijkskunde een 5,2 halen.
__________________
Nice
Oud 18-06-2007, 23:42
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 18-06-2007 @ 23:10 :
Oke. Ik moet om te slagen voor aardrijkskunde een 5,2 halen.
Gaat dat lukken?
Oud 18-06-2007, 23:50
Lethe
Lethe is offline
Ik had eerst een 5,1, en heb nu heel veel geoefend met oude examens en geleerd. Dus het zou moeten kunnen lukken..
__________________
Nice
Oud 19-06-2007, 00:03
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 18-06-2007 @ 23:50 :
Ik had eerst een 5,1, en heb nu heel veel geoefend met oude examens en geleerd. Dus het zou moeten kunnen lukken..
Moooooooooooooooooi, komt goed dus!
Oud 19-06-2007, 11:51
Lethe
Lethe is offline
Ik hoop het echt! Ik ben wel heel zenuwachtig nu.
__________________
Nice
Oud 19-06-2007, 11:52
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 19-06-2007 @ 11:51 :
Ik hoop het echt! Ik ben wel heel zenuwachtig nu.
Niet zijn! Je hebt nu gewoon nog een keer éxtra hard geleerd en je was bij het eerste examen al bijna geslaagd; dit komt gewoon goed joh!
Oud 19-06-2007, 15:28
Lethe
Lethe is offline
Ja, de kans is in ieder geval heel groot
Ik heb voor geen één examen zo hard geleerd als ik nu voor aardrijkskunde doe
__________________
Nice

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 15:30.
Oud 19-06-2007, 16:24
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 19-06-2007 @ 15:28 :
Ja, de kans is in ieder geval heel groot
Ik heb voor geen één examen zo hard geleerd als ik nu voor aardrijkskunde doe
Whaha, dat wordt een dikke 8!
Oud 19-06-2007, 17:03
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
Ann schreef op 14-06-2007 @ 18:05 :
gemeenschappelijk:
Nederlands: 7
Engels: 7
ANW: 6
Maatschappijleer: 7
lichamelijke opvoeding: Voldoende
Letterkunde: 7
CKV: voldoende

Profieldeel:
Frans: 6
Geschiedenis: 6
Wiskunde: 6
Economie: 6
muziek: 7

vrije deel:
biologie: 6

profielwerkstuk:
muziektheater: Goed

veel zessen, ik weet het, vind het ook geen mooie lijst maar ik ben geslaagd en van Frans baal ik gewoon omdat ik gewoon twee jaar achter elkaar een 8 heb gestaan en het nu een 6 is.
nu is Frans waarschijnlijk een 7
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 21-06-2007, 16:11
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben voorlopig gezakt, maar her wiskunde ging best goed dus ik heb hoop!

Gemeenschappelijk deel:
Nederlands: 8
Frans: 10
Engels: 9
Literatuur: 9
ANW: vrijstelling
Geschiedenis: vrijstelling
Maatschappijleer: vrijstelling

Profieldeel:
Natuurkunde: 5
Wiskunde: 5 (is nu waarschijnlijk 6)
Scheikunde: 6
Biologie: 8

Vrij deel:
Duits: 9

Profielwerkstuk: goed

Wij haten van lotingsstudies...
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vmbo-t naar Havo
Verwijderd
2 05-02-2016 18:20
Algemene schoolzaken Nieuwe school of niet?
ADO070
4 20-09-2011 21:45
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.