Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 10:31
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
Ik zit er over te denken om politicologie én rechten te studeren. Is er mischien iemand die hier ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2007, 13:46
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
dan moet je livjatan hebben, maarja, díe is er niet meer
die doet ook 2studies tegelijk, politicologie en volgens mij rechten (kan ook filosofie zijn geweest, lekker verschil maar goed)
het gaat hem wel redelijk af, dacht ik zo.
misschien is het voor jou wel zwaar? ik kan dat niet goed inschatten
ik heb zijn email adres wel voor je

adios!
Oud 10-05-2007, 07:59
Joyceb
Joyceb is offline
Het is het overwegen waard om eerst met 1 studie te beginnen en daarna een tweede er in februari/september bij te nemen. Beginnen met studeren is best anders en duurt een tijdje voordat je gewend bent, zeker als je op kamers gaat.
Op deze manier kan je nog steeds twee studies doen maar eerst even bekijken hoe de eerste gaat en wennen aan het hele studeren/wonen op kamers/sociaal leven opbouwen in een andere stad, etc.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 14:07
saly
saly is offline
ik wilde ook precies hetzelfde gaat doen, rechten en politicologie, maar ik besef nu toch dat je beter maar 1 studie kunt doen, dus ik ga politicologie doen in leiden, met politicologie kan je veel meer kanten op dan met rechten, in politicologie zit van alles wat, rechten, economie, bestuurkunde...
rechten lijkt me echt niks meer...
weet jij het al? ik hoor het nog...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 14:13
Verwijderd
Ik ga het vanaf volgend jaar ook doen. Ben dan tweedejaars Rechten en eerstejaars Politicologie. Denk dat je met allebei redelijk veel kanten op kan, dat het elkaar niet veel ontloopt. Ligt er ook maar net aan hoe je je minors e.d. invult.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 14:17
saly
saly is offline
Citaat:
Poggy schreef op 17-06-2007 @ 15:13 :
Ik ga het vanaf volgend jaar ook doen. Ben dan tweedejaars Rechten en eerstejaars Politicologie. Denk dat je met allebei redelijk veel kanten op kan, dat het elkaar niet veel ontloopt. Ligt er ook maar net aan hoe je je minors e.d. invult.
waar ga je dat doen dan? politicologie
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 14:23
Verwijderd
UvA.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:38
Briseïs
Briseïs is offline
Ik zou dan sowieso proberen rechten in deeltijd te doen. Aangezien je andere studie voltijd is krijg je dan wel gewoon studiefinanciering, en je kunt ook gewoon een aantal of alle vakken in voltijd doen, maar je zit niet vast aan dingen als bindend studieadvies (tenminstem dat heb je dan wel, maar dan mag je er langer overdoen).
Verder ligt het totaal aan de persoon of je het kunt halen of niet. Grotere studies als rechten zijn dan wel makkelijker omdat je dan meestal meer kunt kiezen wanneer je colleges volgt enzo.
Ik zou je inderdaad aanraden om eerst met één studie te beginnen, je kunt altijd nog een paar vakken van de andere studie er bij doen.
Reageren

Regels voor berichten