Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2007, 15:39
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Ik (17, over 2 weken 18) en mijn vriend (19) willen heel graag deze zomer samen op vakantie. Gewoon een weekje weg, we zaten te denken aan Parijs.
Ik was helemaal enthousiast, alleen nu blijkt, mijn ouders dus niet
Ik snap hun bezorgdheid opzich wel. Het zou de eerste keer zijn dat ik "alleen" op vakantie ga.
Maar ik voel me volwassen genoeg om dit te kunnen, weet zeker dat ik met gemak een week alleen met mijn vriend kan zijn.
Mijn ouders hebben trouwens niks tegen mijn vriend, dus daar kan het niet aan liggen...

Heeft er iemand een tip hoe ik mn ouders ervan kan overtuigen dat ik dit kan, en dat ik levend terugkom?
Advertentie
Oud 18-06-2007, 16:05
Verwijderd
Ga gewoon, je bent 18 en anders ga je maar het huis uit.
Oud 18-06-2007, 22:03
tuttebel
tuttebel is offline
mijn ouders vinden alleen op vakantie gaan opzich geen probleem, als alles maar goed geregeld is. ze zouden het absoluut afkeuren als ik zou gaan rondtrekken zonder plan. dus als je eens met ze gaat zitten (met je vriend erbij) en hun uitlegt en laat zien waar jullie heen willen gaan, wanneer, in welk hotel en wat jullie willen gaan doen. zo weten ze dat je het goed geregeld hebt en er dus zekerheid is over alles..misschien dat dat helpt om zekerheid te geven.

ook beloven om te bellen bij aankomst en vertrek en tussendoor een keertje, en hun betrekken in het opzoeken van een hotel ofzo kan al helpen (dan hebben ze toch hun schijnbare invloed erop)
Oud 19-06-2007, 12:45
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 18-06-2007 @ 23:03 :
mijn ouders vinden alleen op vakantie gaan opzich geen probleem, als alles maar goed geregeld is. ze zouden het absoluut afkeuren als ik zou gaan rondtrekken zonder plan. dus als je eens met ze gaat zitten (met je vriend erbij) en hun uitlegt en laat zien waar jullie heen willen gaan, wanneer, in welk hotel en wat jullie willen gaan doen. zo weten ze dat je het goed geregeld hebt en er dus zekerheid is over alles..misschien dat dat helpt om zekerheid te geven.

ook beloven om te bellen bij aankomst en vertrek en tussendoor een keertje, en hun betrekken in het opzoeken van een hotel ofzo kan al helpen (dan hebben ze toch hun schijnbare invloed erop)
Das wel een goed idee ja. Dankje voor de tips =)
Oud 20-06-2007, 16:16
bingomassacre
bingomassacre is offline
Vorig jaar ben ik met 3 vrienden en een ford sierra uit 1986 door oost europa gaan touren (zonder plan) en mijn ouders hadden toen ook zo hun bedenkingen ! Maargoed, als je ouders je vertrouwen en niet extreem overbezorgd zijn, dan moet ouderloos op vakantie gaan toch geen probleem zijn? Parijs is niet zo ver weg,bovendien ligt het in de Westerse beschaving, met je vriendje...klinkt als een solide plan
Jij gaat toch naar RA volgend jaar , dan is dit alvast een goede voorbereiding op het "kind-los-laat-proces" aangezien je volgend jaar op kamers gaat enzo
Oud 21-06-2007, 09:40
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 20-06-2007 @ 17:16 :
Vorig jaar ben ik met 3 vrienden en een ford sierra uit 1986 door oost europa gaan touren (zonder plan) en mijn ouders hadden toen ook zo hun bedenkingen ! Maargoed, als je ouders je vertrouwen en niet extreem overbezorgd zijn, dan moet ouderloos op vakantie gaan toch geen probleem zijn? Parijs is niet zo ver weg,bovendien ligt het in de Westerse beschaving, met je vriendje...klinkt als een solide plan
Jij gaat toch naar RA volgend jaar , dan is dit alvast een goede voorbereiding op het "kind-los-laat-proces" aangezien je volgend jaar op kamers gaat enzo
Haha, het klopt allemaal. En ik heb het er gister met mn ouders over gehad en het mag! =D

Dankje voor de tips enzo!

Dit topic mag dicht.
Advertentie

Regels voor berichten