Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2007, 17:28
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben in april afgestudeerd aan de Pabo en al druk aan het invallen. Nu krijg ik volgend jaar een fulltime contract. Maar wel in allemaal verschillende groepen op een school. Ik krijg van verschillende kanten te horen dat dit erg vermoeiend zal zijn.

Op die dagen dat ik moet werken voor die groepen zit ook gym. Dit mag ik niet geven. De directeur zei dat ik wel de cursus mocht gaan volgen, dat zij deze vergoeden. Maar deze cursus duurt twee jaar. Er is een risico dat er volgend jaar geen werk is en ik deze zelf moet betalen.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn met ervaringen met deze cursus. Was het veel werk en vond vond je er van? Kostte het ook veel energie naast je fulltime baan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2007, 17:41
Miracle
Miracle is offline
Kun je niet na één jaar stoppen met de cursus dan?
Oud 19-06-2007, 20:13
gurl19
gurl19 is offline
Dan doe je het voor niets! Na twee jaar haal je een diploma voor je bevoegdheid gym. Als je naar een jaar stopt kun je het later weer opnieuw doen. Dat jaar blijft niet gelden volgens mij
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 20:55
T_ID
T_ID is offline
Offtopic: Anders koppel je toch de voorwaarde van verlenging van je contract met een jaar aan het volgen van die cursus? Ze begrijpen vast wel dat jij geen jaar voor niks een cursus wilt volgen.

Anderzijds zullen ze ook niet iemands contract niet verlengen waar ze zojuist een jaar lang cursusgeld voor betaald hebben.
Oud 20-06-2007, 10:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zoals ik het begrepen heb, kun je die cursus in delen doen. Zodra je ingeschreven staat voor deel 2 (van de 4, de eerste had je op de pabo al kunnen doen), krijg je een voorlopige bevoegdheid om 2 jaar lang gymlessen te mogen geven in het basisonderwijs. Ieder blok duurt een half jaar en heeft een studielast van 200 uur.
Volgens mij kun je tussendoor, na ieder deel, gewoon stoppen en later de draad weer oppakken. Alleen loopt die voorlopige bevoegdheid wel door. En heb je na 2 jaar nog niet alle vier de delen afgerond, dan stopt je voorlopige bevoegdheid ook.
Ieder blok kost zo'n EUR 800, dus als je die cursus alleen al deels kunt volgen omdat je school (een deel) betaalt, lijkt het me mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 14:16
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb het eerste blok ook niet gedaan omdat ik zorg als differentiatie heb gekozen. Ik moet dus nog alle blokken. Maar jij zegt dus dat ik na twee blokken evt. gewoon een jaar zou kunnen stoppen als ik geen werkgever heb. En dan later weer verder gaan als ik wel een werkgever heb?

reactie op T-ID
Het probleem is dat er geen werk is in het onderwijs hier in het oosten. Ik ben ook super blij dat ik dit jaarcontract heb. Maar ze kunnen me niet garanderen dat er ruimte voor mij is in de formatie het jaar erop. Ik heb dus ook niets te willen, voor mij genoeg anderen!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 15:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 20-06-2007 @ 15:16 :
Ik heb het eerste blok ook niet gedaan omdat ik zorg als differentiatie heb gekozen. Ik moet dus nog alle blokken. Maar jij zegt dus dat ik na twee blokken evt. gewoon een jaar zou kunnen stoppen als ik geen werkgever heb. En dan later weer verder gaan als ik wel een werkgever heb?
Ik weet het niet zeker, maar eigenlijk lijkt me van wel. Maar misschien is het goed om het even bij zo'n opleidingsinstituut na te vragen, bijv. hier (bij 'contact' staat een e-mailadres). Of, als je al weet bij welke school je de opleiding zou gaan volgen, even bij die school informeren!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten