![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet wel 'n manier, maar die hangt grotendeels van jezelf af (zelfbeheersing).
Tot een paar jaar geleden beet ik zelf ook nagels, en wilde daar ook mee stoppen. Ik heb toen op 'n gegeven moment tegen mezelf gezegd dat ik 't niet meer mocht doen, en werd steeds kwaad op mezelf als ik het weer deed. Dat heeft 'n week of 2 geduurd en sindsdien heb ik geen nagels meer gebeten. Maar of het lukt hangt wel helemaal van jezelf af. succes iig. |
![]() |
|
Zelfbeheersing idd.
Als al die middeltjes niet helpen, zal je jezelf wel moeten dwingen denk ik.. Spreek iets met jezelf af, 'als ik een week niet meer op mn nagelsgebeten heb, mag ik dit en dit doen/kopen/whatever' Mja, het hangt idd helemaal van jezelf af.
|
Beloon jezelf als je niet nagel bijt!
Een dag niet nagelbijten = een uurtje computeren, lekker lang tv kijken of iets lekkers eten. Vertel ook aan mensen dat je er vanaf wilt, dan kunnen ze je erop wijzen als je toch ongemerkt nagels bijt.
|
![]() |
idd aan andere mensen zeggen dat je er vanaf wilt. 1 meisje uit mijn klas weet dat ik eigenlijk niet wil nagelbijten en die is er veel consequenter in dan ik
![]() ![]()
|
et is puur discipline...die bytex is puur als reminder (ik ging van die smaak zowat over me nek) maar als je gewoon door die smaak heen bijt, dan heeftet ook geen nut...Als je et proeft, moet je denken van: "shit, begin ik weer..kappen drmee!" ipv "schijt aan"
|
koop hele mooie dure nagellak zodat je het zonde gaat vinden als je je mooi gelakte nagels wegknabbelt.
of zeg tegen mensen in je omgeving dat ze je moeten waarschuwen als je weer onbewust zit te kouwen. of misschien kan je iets kopen wat zacht is en dat je ( niet tijdens het eten ) op je tanden doet zodat je niet kan nagelbijten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Heey
Ik bijt ook altijd nagels. Maar nu wou ik dus ook stoppen. Als ik er nagelijk op smeer bijt ik ze der niet af. Maar dan ga ik als ik erg nerveus ben mijn nagellak er af pulken. IK beet alleen nagels als ik nerveus was. Nu nog heel soms. Heb nu zelfs lange nagels. Naja boeiend. Je moet gewoon niet meer willen nagelbijten dan moet het lukken. kuzzzz |
![]() |
||
Citaat:
lijkt me niet echt werken ofzow .... maar ja kan aan mij liggen! bedenk me wel tien keer voordat ik over me nagels pis ![]()
|
|