Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Wat verwoestend werkt is een dubbele charge van twee kanten. Lok een eenheid uit het gelid en daarna sandwichen tussen twee van je eigen eenheden die je ieder uit een andere kant laat aanstormen, zeker als het gaat om eenheden met een hoge charge bonus. Deze taktiek werkt zonder meer niet tegenover menselijke spelers, overigens. Citaat:
D:\Games\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt Ziet er zo uit als je het fixt: campaign imperial_campaign playable england france hre spain venice sicily milan scotland byzantium russia moors turks egypt denmark portugal poland hungary papal_states aztecs mongols timurids slave end unlockable end nonplayable end En ik durf te wedden dat het spel net als bij Rome: TW snoeihard vastloopt als je papal state of de mongols gaat spelen (aangezien Rome crashte als je SPQR ging spelen en het senate screen aanklikte).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb vaak RTW online gespeeld, en het is me vaak genoeg gelukt om doodsimpel mijn leger door de midden te breken, en terwijl hij mij aanvalt te zwenken naar links en rechts, en hem daarna gewoon te pletten in de flanken(dat alles terwijl mijn cavalry allang achter zijn linies is om mogelijk lastige cavalry of archers af te maken.) Zoveel die gewoon te stom zijn om dat te snappen als ik alleen al begin met mijn units op te splitsen, en als ze het doorkrijgen, tsja, dan is het te laat ![]() edit: ik heb het hier trouwens niet over een enkele eenheid flanken en sandwichen, maar over het complete vijandelijke leger dus Laatst gewijzigd op 02-06-2007 om 17:20. |
![]() |
||
Citaat:
Dus ik formeer een dubbele lijn met van mijn vier phalanxes twee naar iedere kant en de skirmishers on hold (zodat ze niet je eigen mensen doodgooien) die er een beetje tussendoor rommelen voor een kans. Niet optimaal en als hij frontaal was gegaan had ik waarschijnlijk verloren, maar de mafkees voerde domweg een schaarbeweging uit en stortte zijn paarden praktisch onder een perfecte hoek in die phalanx. Of hij liep te slapen of telefoon kreeg of wat weet ik niet, maar ik was echt verbaast.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als ik het zo lees duurt het nog maaaanden voordat total realism uit is voor medieval, snif.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb ik ook gedaan nadat ik met de Roman Empire geëxcommuniceerd werd. Iedere keer als ik een ander land aanpakte ging de paus direct zeiken, terwijl ik net op het punt stond een stad in te nemen. Dan kan je beter de middelvinger naar his holiness opsteken en je eigen weg gaan. Überhaupt valt de invloed daarvan me tegen. In Rome was het ook al zo dat je er bitter weinig van merkte als er een Romeinse burgeroorlog uitbrak (mits een Romeinse familie speelde natuurlijk) tenzij je erg zwakke legers had en ze je spontaan aanvielen.
||
Citaat:
![]() ![]() T_id denk toch eens na dan gaan alle gristelijke normen en waarden verloren!!!!! plus dat geloof het gepeupel een beetje onder controle heeft = minder opstandjes.
||
Citaat:
In de tussentijd dat dat gebeurde had ik wel Polen en Denemarken afgemaakt. Zijn je assasins een beetje goed, dan kun je ook saven, een aantal kardinaals vermoorden in de hoop de verkiezingen voor de nieuwe paus te beïnvloeden. Komt die uit je eigen rangen of steunde je de winnende kandidaat, dan vinden ze je weer helemaal fantastisch. Wat me overigens opviel wat anders is sinds Rome. Op een gegeven moment marcheerden er allemaal Milanese legers door mijn Alpen. Ik werd dat zat, dus ik parkeer een leger voor hun neus zodat ze er niet meer door kunnen. Toen vielen ze me ondanks dat we nog niet in oorlog waren. In Rome gebeurde dat niet zo snel.
|
Ik denk dat je moet wachten tot servic pack deel 1 er is ik verwacht dat daar een groot aantal problemen mee opgelost gaan worden ik zit zelf met het zelfde probleem.
Die SP1 komt waarschijnlijk de komende herfst. ik heb ook Vista Premium en bij mij werkten ook enkele games niet. Als ik ze uitvoer als administrator doen ze het wel...probeer dat eens rechtermuistknop op het bestand en dan uitvoeren als... ff gekopieerd van deze site misschien heb je er wat aan http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=9848
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mongols vallen nog wel mee die hebben alleen goeie generalen met veel command die kan je ook nog wel aanpakken met je eigen sterkste generalen maar die timurids dat is andere koek
haha ik heb nu alle gebieden van polen geruild met mijn gebieden ( hongarije) in het midden oosten nu ligt polen in het geheel daar lol |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en daarna nog 20 jaar in die omgeving bakkeleien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die timurids ben ik nog niet tegengekomen. toch wel kunstig, want ik speel oostromein.
Nou heb ik van de mongolen ook niet veel last, ze lopen over het algemeen alleen langs mn grenzen en vallen dan weer polen aan.. Dus ik heb nog even de tijd om mn grensstreek beter vol te stoppen met verdediging. Maar dat is weer zo kut, geef ik geld uit aan units om te verdedigen, en dan heb je weer niks over om mee aan te vallen. En als ik mn verdedigende units gebruik, zie je net dat die mongolen naar binnen komen rennen als ik de paus onthoofd. hm, ik ga het weer eens spelen ![]() |
![]() |
|
Ik heb de Mongolen ook nog niet mogen ontmoeten. Dat gaat nog lachen worden als ze komen. Ik speel de Holy Roman Empire en ben bijna uitsluitend naar het oosten uitgebreid, precies de plaats waar de pleuris los zal breken.
Rond welke beurt komen de Mongolen ongeveer?
|
Verwijderd
|
ben een nieuw potje begonnen, zit nu ook rond 50 beurten en ben ook the holy roman empire. nog geen spoor te bekennen van die mongolen though, maar france, venice en milan (die ik in het begin al zo goed als met de grond gelijk heb gemaakt, maar die weer een legertje hebben weten te verzamelen) vormen een alliance tegen mij dus nu ben ik de lul
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het heilige roomse rijk geeft mij nog niet superveel last. alleen vallen ze me soms aan bij wenen, dat raak ik dan kwijt, en verover ik weer terug..
De grootste problemen heb ik met milaan, lijkt wel alsof ze iedere beurt een compleet nieuw leger uitpoepen. Heb dus nieteens de tijd om ze aan te vallen, constant bezig te verdedigen. Venetië is gelukkig wel met de grond gelijk gemaakt, hoewel ze nog wel een afgelegen fortje hebben op kreta, maar dat laat ik maar zo. Verder is polen druk op mn deur aan het kloppen in het noorden(de bulgaren zijn al afgemaakt door me). En om het feest af te maken steken de turken nog in mn rug vanuit azië, hoewel ik die steeds verder terug weet te drijven. Daar boek ik de meeste vooruitgang, bijna heel asia minor in mn bezit. In de 20e beurt ofzo nog een expeditie gestuurd naar het uiterste noordoosten van de map, ver in rusland een dorp verovert, en dat heb ik nou toch al weer een tijd in mn bezit. Toen ik bericht kreeg van de mongolen, stonden ze de volgende beurt voor mn deuren, maar de volgende beurt liepen ze verder richting polen. Beetje vreemd, maar ja, nu heb ik wel mn dorp nog ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat sowieso ja, dus daar komt het waarschijnlijk ook door dat die vijanden iedere beurt een complete stack kunnen bouwen(op very hard kregen ze bij rome in ieder geval absurd veel geld iedere turn).
En dat hard gebeuren valt toch wel tegen,d e AI is jammergenoeg nogsteeds redelijk om te huilen. hoewel ik ze wel ietsje snuggerder vind dan bij RTW. Maar ja, ik word gewoon meer aangevallen hier dan bij Rome. Rome werd eigenlijk pas 'moeilijk' toen ik de SPQR had vernietigd en ik dus de brutii en scipii tegenover me had. die hadden allebei een evenzo groot rijk als ik. dus toen was ik voor het eerst outnumbered. RTR(realism) was dan wel weer moeilijker, en leuker. Het moeilijkst vind ik nogsteeds barbarian invasion met de westromeinen, achterlijke kutbarbaren, blijf met je handen van mn rijk af ![]() |
![]() |
|
Het stomme is dat ik het spel al een hele tijd heb, maar ik heb het gekregen van mijn allerliefste vriendin die niet wist dat ik én op dat moment geen dvd-speler had én (nu ook nog) geen computer die het spel goed aankan.
![]() Lijkt net of ze het stiekem wél wist en me gewoon wilde tergen. ![]()
|
Zojuist uitgevogeld dat infanterie vs Mongolen geen goed plan is. Ongeveer 1300 man geupgrade troepen die volledig in de pan gehakt worden door nauwelijks 500 Mongolen. En ik was zo blij met die Norse Axemen die alles in hun pad omver kunnen hakken...
![]()
|
Moet je inderdaad niet doen, kwam vast door die fantastische cavalerie, merendeel boogschietend?
![]() Yesshhh, hij doet het hier ook, weliswaar op m'n wat verouderde pc, maar na enorme moeilijkheden met die giga-patch, speelt 'ie nu dan tenminste. ![]() Ik begin na het patchen even opnieuw met de Engelsen met zowel battle als campaign op 'hard'. Ik ben namelijk bang dat very hard een beetje weird/oneerlijk is met al die verhalen over legers die uit het niets uit de grond gestampt worden.
Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 20:44. |
![]() |
||
Citaat:
Het beste dat je kunt doen als je een stad verdedigd is vreemd genoeg hen binnen laten. Poort open, Mongolen nemen de poort in. Want dan staan je archers op de muren namelijk binnen bereik, en binnen de nauwe straten kunnen die boogschutters van de Mongolen, te paard of te voet, opeens nergens meer heen. Heb je dan zware eenheden als Norse Axemen of Gothic Knights, dan slaat zo'n bataljon als een komeet in op die legertjes boogschutters.
|
Hm, ik merkte ook al dat binnenlaten vaak goed uitpakt... Kwam ik per ongeluk achter toen ik ontdekte dat de poort open blijft staan als je je paarden even een leuke uitval wil laten doen op bijv. irritante ballista's. Eigenlijk een kutbug.
Mijn Europa is op dit moment een beetje raar bezig: hoe meer je aan de paus/Papal States lijkt te hechten, hoe moeilijker je het krijgt, aangezien de rest zich ook geen hol aantrekt van de paus en eigen alliantiekliekjes begint. Ik denk dat ik me binnenkort ook maar eens laat excommuniceren, dit heeft me namelijk al mijn goede band met Sicilië gekost. Ik kan altijd nog terugkomen van mijn besluit, aangezien ik vier of vijf cardinals heb waarvan één priest preferati. Iemand al in het bezit van Kingdoms? Toch 'alleen' vier nieuwe campaigns, geen aanpassingen bij het origineel?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Welk spel heb jij het laatst gekocht? Deel 2 Blaf | 282 | 07-04-2011 17:57 | |
Games |
Ik heb verslaving nodig Noeleke | 55 | 08-09-2010 20:15 | |
Games |