Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2007, 18:56
infrasoft
infrasoft is offline
Ik hoorde dat er in 2008 een pil op de markt komt als je die slikt wordt je niet meer ongesteld!
Als je stopt met hem te slikken wordt je wel weer gewoon ongesteld.

Dus mijn vraag aan jullie MEIDEN.
wat vinden jullie van deze pil en zouden jullie hem gaan gebruiken??

Op zich lijkt het me wel fijn want je heb niet elke maand meer dat gedoe ( buikpijn , hoofdpijn rugpijn etc.. )
Maar wwet niet of ik hem zal gaan slikken!

In Amerika komt die trouwens dit jaar al op de markt!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 18:58
Idioteque-je
Idioteque-je is offline
Ik zou zo'n pil niet gaan slikken omdat het me heel onnatuurlijk lijkt. Waarschijnlijk zitten er nog tien keer zoveel hormonen in oid. Iig lijkt het me niet echt gezond. Ongesteld zijn hoort er nu eenmaal bij.
Oud 27-06-2007, 19:06
Maija
Maija is offline
Mij lijkt het wel gewelig, ik vind ongesteld zijn maar nx.

En als je gewoon toch stopweken in kan lassen lijkt het me geen probleem, zodat je toch 'soms' de controle hebt.
Maar dan om de 3/4/5 maanden ipv om de maand.
Oud 27-06-2007, 19:07
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind dat ongesteld zijn er gewoon bij hoort als vrouw zijnde. Als je tampons gebruikt heb je er bijna geen last van. Om de zoveel uur verwissel je hem en klaar...

Nee, voor mij niet zo'n pil.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:27
Antubis
Antubis is offline
Nope. Ik zit liever ook niet aan 'de pil' laat staan die pil waarvan je nooit meer ongesteld word. Ik sta niet te juichen om ongesteld te worden, maar tis toch altijd wel weer een opluchting als ik het wel word. Dus nee die pil komt er niet in. Ik voel me al vies en vreemd als ik het 1x oversla.
Oud 27-06-2007, 19:32
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Idioteque-je schreef op 27-06-2007 @ 19:58 :
Ik zou zo'n pil niet gaan slikken omdat het me heel onnatuurlijk lijkt. Waarschijnlijk zitten er nog tien keer zoveel hormonen in oid. Iig lijkt het me niet echt gezond. Ongesteld zijn hoort er nu eenmaal bij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:35
Gothic
Gothic is offline
lijkt me een eng idee... nu weet ik tenminste dat ik niet zwanger ben elke 2 maanden en dat ik vermoedelijk nog vruchtbaar ben.
Oud 27-06-2007, 19:49
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 27-06-2007 @ 19:56 :
Ik hoorde dat er in 2008 een pil op de markt komt als je die slikt wordt je niet meer ongesteld!
Als je stopt met hem te slikken wordt je wel weer gewoon ongesteld.
Dat is toch hetzelfde principe als de 'gewone' pil doorslikken
Oud 27-06-2007, 19:57
Poepkind
Poepkind is offline
nou er zijn nu ook anticonceptiepillen, als je die doorslikt dan heb je ook geen menstruatie.
Oud 27-06-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 27-06-2007 @ 20:06 :

Maar dan om de 3/4/5 maanden ipv om de maand.
Dat kan met de 'gewone pil' vaak ook? (Ik doe dat iig.)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 20:25
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2007 @ 21:14 :
Dat kan met de 'gewone pil' vaak ook? (Ik doe dat iig.)
Kan inderdaad ook. Soms wordt het zelfs voorgeschreven bij bijvoorbeeld heftige menstruaties die niet minderen door pilgebruik. Ik heb college gehad van een gynaecoloog en die vond het maar onzin dat wij vrouwen elke maand een stopweek hadden. Medisch gezien is dat volgens hem helemaal niet nodig, je kan hem net zolang doorslikken tot je een doorbraakbloeding krijgt. Maar wij vrouwen hebben schijnbaar graag een stopweek.

Dat is dan ook gelijk het hele dilemma: aan de ene kant lijkt het me erg relaxt om nog maar zelden een stopweek te hoefen houden, aan de andere kant lijkt het onnatuurlijk, maar daar wen je vast (snel genoeg) aan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 20:31
Lente
Lente is offline
Hierover staat deze maand een artikel in Marie Claire. Die pil die jij bedoelt is denk ik Lybrel, een pil die in Amerika uit gaat komen en die je 365 dagen per jaar slikt.
'Bij 71% van de ruim 2000 vrouwen die Lybrel getest hebben, stopten de doorbraakbloedingen pas na 7 maanden. En na een jaar bloedde 21% nog steeds tussendoor.' Klinkt niet echt tof dus.
Er staat verder in dat verschillende farmaceutische bedrijven geen pil in Nederland uit gaan brengen waarmee langdurig menstruatie onderdrukt kan worden, omdat dat t/m 3 maanden prima kan met de bestaande pillen.

dus. je moet naar Amerika voor die pil ;0
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 20:32
Lente
Lente is offline
er staat trouwens ook dat 99% van de artsen in Amerika van mening is, dat het veilig is de mentruatie te onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 21:19
Poepkind
Poepkind is offline
het lijkt anders verdacht veel op een progestageen only pil. Die slik je ook elke dag, en daar wordt je ook niet mee ongesteld.
Oud 27-06-2007, 21:25
Lente
Lente is offline
oh ik weet het niet, ik typte alleen maar wat ik net gelezen had
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 21:47
Verwijderd
het kan nooit gezond zijn.. en over 20 jaar komen ze er natuurlijk pas achter wat de gevolgen op lange termijn zijn..

kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je hormoonhuishouding is..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 21:57
Estar
Estar is offline
Absoluut.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 23:36
thunder110
thunder110 is offline
ik slik de huidige anticonceptiepil ook maanden achter elkaar door, en af en toe las ik een stopweek in om te kijken of ik niet zwanger ben
Oud 27-06-2007, 23:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 27-06-2007 @ 22:19 :
het lijkt anders verdacht veel op een progestageen only pil. Die slik je ook elke dag, en daar wordt je ook niet mee ongesteld.
Precies, en zo'n pil slik ik al. (overigens niet met als reden om nooit meer ongesteld te worden)
Oud 28-06-2007, 08:37
Verwijderd
Nou gebruik ik zelf al jaren anticonceptie, dus het klinkt een beetje vreemd misschien, maar ik vind het toch een prettig idee om ongesteld te worden. Nu is het gebruik van anticonceptie helemaal niet natuurlijk uiteraard, maar niet meer ongesteld worden zit me helemaal niet lekker. Kan me niet voorstellen dat het gezond is.
Niet dat ongesteld zijn zelf zo fantastisch is, maar met 1,5 dag mag ik niet klagen volgens mij.
En daarbij inderdaad: het is wel lekker om af en toe te weten dat je niet zwanger bent
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 08:43
Iduna
Iduna is offline
Ik begrijp niet dat het gezond kan zijn om een natuurlijke bloeding het hele jaar door te onderdrukken. Of zorgt die pil er voor dat er helemaal geen slijm of wat dan ook geproduceerd wordt?

Met de huidige pil hoef je ook niet elke maand 'ongesteld' te worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 08:47
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-06-2007 @ 20:07 :
Ik vind dat ongesteld zijn er gewoon bij hoort als vrouw zijnde. Als je tampons gebruikt heb je er bijna geen last van. Om de zoveel uur verwissel je hem en klaar...

Nee, voor mij niet zo'n pil.
Oud 28-06-2007, 10:15
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-06-2007 @ 20:07 :
tsja, sommige hebben ontzettend veel last vande menstruatie. Ik heb altijd veel pijn, en voor mij hoeft het echt niet hoor. Maar die pil is niet nieuw, dus ja echt een toegevoegde waarde heeft het niet.
Oud 28-06-2007, 10:23
Estar
Estar is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 28-06-2007 @ 11:15 :
tsja, sommige hebben ontzettend veel last vande menstruatie. Ik heb altijd veel pijn, en voor mij hoeft het echt niet hoor. Maar die pil is niet nieuw, dus ja echt een toegevoegde waarde heeft het niet.
Is zo'n pil vergelijkbaar met de provera dat je weet?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-06-2007 @ 20:35 :
lijkt me een eng idee... nu weet ik tenminste dat ik niet zwanger ben elke maand.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:42
Verwijderd
Als je zwanger bent en aan de pil, kan het heel goed zijn dat je wél gewoon 'ongesteld' wordt. En dan heb je dus helemaal niet door dat je zwanger bent, omdat je denkt dat je ongesteld bent... Dus wat dat betreft kan je niet echt op de aanwezigheid van die 'menstruatie' afgaan..

Ik ben 't nu wel zat, telkens ongesteld worden, dus ik ga proberen de pil nu telkens 1 maand door te slikken, kijken of dat werkt
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-06-2007 @ 12:42 :
Als je zwanger bent en aan de pil, kan het heel goed zijn dat je wél gewoon 'ongesteld' wordt. En dan heb je dus helemaal niet door dat je zwanger bent, omdat je denkt dat je ongesteld bent... Dus wat dat betreft kan je niet echt op de aanwezigheid van die 'menstruatie' afgaan..

Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:44
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
lijkt me wel heel makkelijk

maar helemaal niet gezond ik zou het dus niet doen
Oud 28-06-2007, 11:58
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 28-06-2007 @ 12:43 :
Wat is je probleem? Je kunt de eerste maanden gewoon bloed verliezen, ook al ben je zwanger.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 28-06-2007 @ 12:44 :
lijkt me wel heel makkelijk

maar helemaal niet gezond ik zou het dus niet doen
Een arts vertelde laatst op tv over die pil, hij vond het niet zo vernieuwend, want je kan het nu ook al gewoon doen met de huidige pillen. Maar hij zei ook dat het niet ongezond is, voor de zekerheid wordt er aangehouden dat het verstandig is om eens per zes maanden ongesteld te worden, maar er zijn geen aanwijzingen dat het ongezond zou zijn om compleet niet meer te menstrueren.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:15
Verwijderd
ik zou het alleen al niet willen gebruiken omdat de gevolgen op langere termijn nog niet bekend zijn. het is vast wel veilig, anders zou het niet op de markt komen, maar dan nog. ik vind een 'normale' pil prima. sowieso zou ik hem waarschijnlijk niet kunnen slikken, want ik ben allergisch voor bijne elke pil.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-06-2007 @ 12:42 :

Ik ben 't nu wel zat, telkens ongesteld worden, dus ik ga proberen de pil nu telkens 1 maand door te slikken, kijken of dat werkt
Je kan de pil gewoon elke maand doorslikken, stond laatst nog ergens dat de "bloeding" die elke maand door de pil "gemaakt" wordt alleen maar is omdat vrouwen dat "fijn" zouden vinden.

Ik zelf slik de pil regelmatig door, omdat ik ongesteld zijn niet fijn vind en het geen kwaad kan om de pil altijd door te slikken. Nooit meer ongesteld worden door een pil lijkt mij niets, ik vertrouw ook niet echt op de gevolgen van een "nieuwe" pil. Pas als het echt betrouwbaar is durf ik het aan denk ik
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:49
Verwijderd
Waarom lijkt het jullie ongezond om niet meer ongesteld te worden? De bloedingen die je hebt als je de pil slikt zijn GEEN menstruatie, het is nep, gemaakt door de pil en dus niet natuurlijk. Ik zie niet wat er dan onnatuurlijker is aan een pil die je het hele jaar kan slikken, het enige wat anders is is dat deze geen neppe menstruatie veroorzaakt, wat mij enkel een voordeel lijkt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
gewone pil gebruik ik ook niet want ik owrd er echt heeeeel erg sagerijnig en onredelijk van
Oud 28-06-2007, 13:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Quis schreef op 28-06-2007 @ 13:49 :
Waarom lijkt het jullie ongezond om niet meer ongesteld te worden? De bloedingen die je hebt als je de pil slikt zijn GEEN menstruatie, het is nep, gemaakt door de pil en dus niet natuurlijk. Ik zie niet wat er dan onnatuurlijker is aan een pil die je het hele jaar kan slikken, het enige wat anders is is dat deze geen neppe menstruatie veroorzaakt, wat mij enkel een voordeel lijkt.
Dat ook. Maar blijkbaar is het effect van een nep-menstruatie toch gewenst bij sommigen.

En tegen al die mensen die niet goed reageren op de pil: Heb je al eens een progestageen pil geprobeerd? (in de normale pil zitten 2 hormonen, in de progestageen pil zit alleen maar, jawel, progestageen) Ik slik die nu en ik heb nergens last van, terwijl de effecten van de gewone pil echt niet te doen waren.
Oud 28-06-2007, 18:05
Mara
Mara is offline
Nee, niks voor mij. Hoewel ik altijd erg veel last heb van mijn menstruatie (de eerste dag kan ik bijna niks, lig ik alleen maar te kermen van de pijn zowat) vind ik 't toch fijn om elke zoveel tijd een stopweek (nouja, stopdagen meer) te hebben, al is 't alleen maar om te weten dat ik niet zwanger ben.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-06-2007 @ 19:05 :
Nee, niks voor mij. Hoewel ik altijd erg veel last heb van mijn menstruatie (de eerste dag kan ik bijna niks, lig ik alleen maar te kermen van de pijn zowat) vind ik 't toch fijn om elke zoveel tijd een stopweek (nouja, stopdagen meer) te hebben, al is 't alleen maar om te weten dat ik niet zwanger ben.
Maar dat weet je dan dus niet. Zie ook Andijvies post hierboven.

Ik gebruik de pil niet, maar mocht ik ooit besluiten er mee te beginnen, dan ga ik hem doorslikken. Lijkt me ideaal, zolang je geen doorbraakbloedingen krijgt tenminste.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:20
Verwijderd
niet meer ongesteld zijn lijkt me ok maar ik beperk de hoeveelheid pillen die ik naar binnen werk zoveel mogelijk...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 20:41
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou het eng vinden. En dan kun je ook niet meer checken aan je menstruatie of je zwanger bent, lijkt me . Nu ga je je zorgen maken als je niet ongesteld wordt, en wat als je vanzelfsprekend nooit meer ongesteld wordt? Moet je dan stelselmatig iedere 3 maand een zwangerschapstest doen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 28-06-2007 @ 13:49 :
het lijkt mij gewoon ongezond omdat je een natuurlijk proces in je lichaam verandert, door je hormoonhuishouding te veranderen..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 28-06-2007 @ 23:33 :
het lijkt mij gewoon ongezond omdat je een natuurlijk proces in je lichaam verandert, door je hormoonhuishouding te veranderen..
Maar de menstruatie die je hebt als je aan de pil bent is sowieso niet echt, het is heel anders dan de menstruatie die je hebt als je niet aan de pil bent.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-06-2007 @ 23:42 :
Maar de menstruatie die je hebt als je aan de pil bent is sowieso niet echt, het is heel anders dan de menstruatie die je hebt als je niet aan de pil bent.
^ Dat. En je hormoonhuishouding wordt door elke andere pil dus ook beïnvloed...ik zie het verschil en het probleem ook niet zo.

@Stefanie: Dat jij er met tampons amper wat van merkt geldt niet dat dat voor anderen ook zo is. Er zijn mensen die echt enorm ziek zijn als ze ongesteld zijn (toen ik de pil nog niet slikte voelde ik me ook echt ziek in die weken...nu gaat het wel, maar ik voel me nog steeds niet kerngezond).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2007 @ 08:56 :
@Stefanie: Dat jij er met tampons amper wat van merkt geldt niet dat dat voor anderen ook zo is. Er zijn mensen die echt enorm ziek zijn als ze ongesteld zijn (toen ik de pil nog niet slikte voelde ik me ook echt ziek in die weken...nu gaat het wel, maar ik voel me nog steeds niet kerngezond).
Idd.. Ik ben sinds een aantal jaar aan de pil en nog steeds elke keer als ik ongesteld ben, ben ik een week ziek. Was dat maar op te lossen met een tampon..

Maar vind zo'n pil een beetje onzin, de 'gewone' pil kan je ook doorslikken en idd, je weet nooit echt of je zwanger bent doordat de menstruatie opgewekt wordt. Ach, de meest veilige manier is nog altijd geen seks hebben
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:17
ekki
ekki is offline
Ik heb laatst de pil langer doorgeslikt dan normaal (4 weken langer geloof ik) en ik vond het erg irritant dat ik vanaf week 2 constant doorbraakbloedingen had. Als je de pil gewoon slikt en elke maand een stopweek hebt, hoef je nooit wat bij je te hebben behalve in die stopweek. Het lijkt me erg irritant om op de meest onhandige momenten ineens doorbraakbloedingen te hebben.

Verder zou ik eigenlijk helemaal van de pil af willen. Ik hou eigenlijk niet van hormonen slikken. Maarja, het is nou eenmaal de gemakkelijkste manier van anticonceptie.
Oud 29-06-2007, 09:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee, het lijkt me erg ongezond en onnatuurlijk, wat de meeste hier al zeggen. Maar de gewone pil vind ik eigenlijk ook ongezond en onnatuurlijk. Dus tenzij het écht noodzakelijk is, zou ik nooit aan de pil gaan, zie er verder niet heel veel reden toe. Het is wel vervelend om buikpijn te hebben en zo, maar het valt best te overleven (dit is dus op mij persoonlijk van toepassing hè, ik snap best dat als je om de drie weken een week kotsend en kronkelend in je bed moet liggen, dat je dan aan de pil gaat)
Oud 29-06-2007, 09:49
Verwijderd
Ik ben wel bang dat ik, als ik door ga slikken, ook telkens doorbraakbloedingen ga krijgen. Blijft dat zo, of went je lichaam aan het nieuwe ritme?

Als het zo blijft, dan wil ik die nieuwe pil best proberen, als die dat probleem oplost...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:50
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 29-06-2007 @ 10:17 :
Ik heb laatst de pil langer doorgeslikt dan normaal (4 weken langer geloof ik) en ik vond het erg irritant dat ik vanaf week 2 constant doorbraakbloedingen had. Als je de pil gewoon slikt en elke maand een stopweek hebt, hoef je nooit wat bij je te hebben behalve in die stopweek. Het lijkt me erg irritant om op de meest onhandige momenten ineens doorbraakbloedingen te hebben.
Kan aan de pil liggen, eventueel in combinatie met 'jou' (alsin dat het per persoon verschilt ). Grote kans dat het met een andere pil wel goed gaat.

Citaat:
Andijvie schreef op 29-06-2007 @ 10:49 :
Ik ben wel bang dat ik, als ik door ga slikken, ook telkens doorbraakbloedingen ga krijgen. Blijft dat zo, of went je lichaam aan het nieuwe ritme?
Zie mijn reactie op ekki.

Zelf slik ik de pil over het algemeen altijd drie maanden door (soms langer) en dat gaat altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:14
ekki
ekki is offline
Ik heb wel het idee dat als ik nu weer 4 weken langer door zou slikken, ik minder snel doorbraakbloedingen zou krijgen. Volgens mij is het een kwestie van wennen. Volgens mij had ik de eerste maand dat ik de pil slikte (de allereerste keer) ook wat doorbraakbloedingen.

Maarja, ik ga het niet uitproberen, vind 1x per maand ongesteld wel best.
Oud 29-06-2007, 21:21
Verwijderd
ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is maar ik heb gehoord dat als je die pil gebruikt en dan stopt dat het wel een paar maanden kan duren tot je weer (regelmatig) ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten