Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2007, 12:04
Poepkind
Poepkind is offline
Mijn zusje wilt graag de zondag telegraaf bezorgen, maar ze is pas 13. Dus zitten we een beertje te denken aan een wisseltruc, aangezien ik 19 ben
Met reclamefolders heeft ook weleens iemand anders op mijn naam bezorgd, want daar zag de beheerder je niet. De folders haalde je namelijk zelgstandig uit de schuur. Nu vraag ik me af, werkt dat hier net zo? Dat de beheerder je niet ziet, want dan schrijf ik me gewoon in, en bezrogt mn zusie de krantjes.

Nu kan ik dat kind natuurlijk ook mijn paspoort meegeven, en doet zij of ze 19 is Zouden ze daar erg op letten haha.

geen moraalridders aub
Oud 29-06-2007, 12:09
Verwijderd
Ik heb ooit een keer in de zomer me opgegeven als invaller voor die zondagtelegraaf. Maar er loopt daar wel iemand rond die kijkt of alles goed gaat en alle kranten mee worden genomen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 12:16
Lotte
Lotte is offline
Het is meer de vraag of ze er moeilijk over gaan doen als er opeens een heel jong iemand de kranten komt ophalen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 12:46
Balance
Balance is offline
Werk je zelf ook? Dan moet je namelijk op dingen als loonbelasting letten, want het wordt formeel dan je tweede baantje..
Oud 29-06-2007, 13:08
Konijn
Konijn is offline
Hm, mijn broertje heeft altijd op mijn naam een krantenwijk gedaan.
Heeft nooit iemand moeilijk over gedaan hoor, het maakt die lui echt geen flikker uit wie de kranten bezorgt, als ze maar goed en op tijd bezorgt worden en er geen klachten komen.
Oud 29-06-2007, 13:40
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-06-2007 @ 13:46 :
Werk je zelf ook? Dan moet je namelijk op dingen als loonbelasting letten, want het wordt formeel dan je tweede baantje..
met dat karige loon hoef je daar niet bang voor te zijn.
Oud 29-06-2007, 13:54
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens mij is t geen probleem en als ze gaan zeuren dan stopt ze er toch gewoon weer mee?

Maar op je 13e mag je toch al "legaal" een folderwijk hebben? Mss is dat anders een oplossing?
Oud 29-06-2007, 14:09
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 29-06-2007 @ 14:54 :

Maar op je 13e mag je toch al "legaal" een folderwijk hebben? Mss is dat anders een oplossing?
Ze verdient meer als het op haar zus dr naam staat, dat is het.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:21
Konijn
Konijn is offline
Folders is 13, kranten is 15, en op zondag is het sowieso 15.
Dus dat ze alleen maar meer wil verdienen is een beetje kort door de bocht.
Oud 29-06-2007, 15:23
Missy
Missy is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-06-2007 @ 15:09 :
Ze verdient meer als het op haar zus dr naam staat, dat is het.
Ze wil niet meer verdienen, want je krijgt per huis betaald. Leeftijd speelt geen rol. Ze wil het op haar naam doen, want haar 13-jarige zusje mag officieel de zondagtelegraaf nog niet lopen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:29
Rachel
Rachel is offline
Bij ons moet je die kranten bij een vaste man ophalen, dus die ziet je dan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 11:48
Delcasa
Delcasa is offline
Citaat:
Rachel schreef op 29-06-2007 @ 16:29 :
Bij ons moet je die kranten bij een vaste man ophalen, dus die ziet je dan.
Klopt, Telegraaf (en de daaraan verbonden lokale media) werkt met distributieklantoortjes (bijkantoren).

Daar moet je heen om jouw kranten op te halen.

Ik heb 3jaar lokale kranten bezorgd (woensdag en bvrijdagmiddag) en 1,5jaar de zondagochtend Telegraaf toen die gelanceerd werd.

Wat ik in die tijd wel heb gemerkt is dat ze 0,0 streng zijn (verschillende 'depothouders' gehad) en dat als jij je inschrijft en je zusje loopt ze dat er niks aan de hand is, zolang het maar elke week 100% bezorgd wordt. Een gratis lokale krant kan je eventueel dumpen, maar De Telegraaf kan ik je verzekeren dat als je er 1 vergeet, dat je om 5 over 9 een telefoontje van je depothouder hebt
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 16:07
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Delcasa schreef op 30-06-2007 @ 12:48 :
Klopt, Telegraaf (en de daaraan verbonden lokale media) werkt met distributieklantoortjes (bijkantoren).

Daar moet je heen om jouw kranten op te halen.

Ik heb 3jaar lokale kranten bezorgd (woensdag en bvrijdagmiddag) en 1,5jaar de zondagochtend Telegraaf toen die gelanceerd werd.

Wat ik in die tijd wel heb gemerkt is dat ze 0,0 streng zijn (verschillende 'depothouders' gehad) en dat als jij je inschrijft en je zusje loopt ze dat er niks aan de hand is, zolang het maar elke week 100% bezorgd wordt. Een gratis lokale krant kan je eventueel dumpen, maar De Telegraaf kan ik je verzekeren dat als je er 1 vergeet, dat je om 5 over 9 een telefoontje van je depothouder hebt
super bedankt voor de info! Het lijkt me toch een beetje eng om mezelf in te schrijven en mn zusje te laten lopen. Het is toch wel raar als er opeens iemand anders voor de stoep staat haha.
Ik geef haar mijn paspoort mee, en dan moet het ook goedkomen. Als ze niet zo streng zijn zal die vent ook niet helemaal lopen kijken of het wel klopt.
Oud 30-06-2007, 20:39
Verwijderd
Ik heb in de vakantie een keer de zondagkrant overgenomen van een vriend van mij. Hij was destijds nog geen 15, en deed het op de naam van zijn zus. Je moet de kranten gewoon ophalen bij je depothouder. Zo af en toe kwam je die man tegen, die keek of alles wel goed liep etc. Maar die man heeft er bij mijn vriend nooit moeilijk over gedaan.. Maar je hoeft er toch niet perse heen te gaan. Je kunt kopie paspoort, en je gegevens toch gewoon opsturen en klaar is kees?

Ik zou het gewoon doen

Liefs,

Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 20:46
Poepkind
Poepkind is offline
maar de depothuoder is iemand anders dan waar ik met mn paspoortje heenga? En kan je gewoon iemand anders sturen dan jezelf zonder dat te melden ofzo?
Oud 01-07-2007, 14:41
Konijn
Konijn is offline
Ja natuurlijk kan dat.
Jij moet namelijk ook zoveel mogelijk zelf vervanging regelen als je ziek bent of op vakantie gaat.

Overigens zei ik hierboven ook al wat Delcasa zei: het maakt ze echt niks uit wie de kranten bezorgt, als het maar goed gebeurt.
Oud 01-07-2007, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 30-06-2007 @ 21:46 :
maar de depothuoder is iemand anders dan waar ik met mn paspoortje heenga? En kan je gewoon iemand anders sturen dan jezelf zonder dat te melden ofzo?
Ik moest die papieren naar de depothouder brengen, en die regelde de rest( belasting etc.) Ik denk wel dat je er zelf heen moet gaan, en handtekening zetten etc. En als alles rond is je zusje de kranten laten bezorgen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 15:51
Go
Go is offline
Kan best. Ik heb hem zelf ook bezorgd, maar wel op mijn eigen naam. Zeg gewoon tegen de rayonmanager dat jij hem bezorgt, en dat je zusje weleens helpt. Dan is het ook niet onlogisch dat zij hem een keer alleen bezorgt. En vervolgens altijd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 18:26
Verwijderd
Ik woon in een klein dorpje, dus ben de einige die daar rond brengt op. Dus voor de zondag ben ik de depothouder. De kranten worden bij mijn huis afgeleverd en breng ze dan rond. Echt ideaal! En ik krijg er ook nog 11 euro extra voor, omdat ik een depothouder ben. Ik ben minder dan een half uur bezig met bezorgen, maar verdien wel per keer zo'n 43,00 voor vier dagen bezorgen. Nou, reken maar uit...43,00 voor twee kleine uurtje werk! Lekker bijverdienen. Oke, het is maar 1 keer in de week. Maar waar verdien je nou rond 11 euro per half uur dat je werkt?? Gewoon leuk om er bij te doen!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 15:21
Poepkind
Poepkind is offline
Mijn zusje heeft deze zondag voor het eerst bezorgd, met mijn paspoort en pinpas heeft ze de formulieren ingevuld. Die depot gast kon het duidelijk niet rukken
Reageren

Regels voor berichten