Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 22:37
Miesll
Miesll is offline
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik wil en moet persé dit jaar nog het land uit. Ik vind Nederland maar niks, het liefst ga ik elke vakantie weg uit dit land, maar dat werkt niet helemaal. Vorig jaar ben ik naar Egypte geweest en vond het geweldig, niet alleen de vakantie daar, maar ook het reizen, het weg zijn, de verschillen en het 'avontuur'.
Mijn probleem is dat allebei mijn ouders dit jaar niet op vakantie gaan en mij niet meer dan 300 euro zullen geven deze zomer. Als ik deze zomer niet het land uit kan, kan ik het dit hele jaar wel vergeten. Ik kan niet met vrienden/kennisen mee op vakantie. Maar ik moet weg, al is het naar Frankrijk, Spanje, Italie.. het maakt niet uit.. heeft iemand een tip hoe of wat ik kan doen? Op kamp of jongerenreizen etc is allemaal veel te duur.. ik heb rond de €300/400 uiterlijk en wil ong 2 weken weg..
alvast bedankt
Oud 03-06-2007, 09:39
Verwijderd
Met €300,-/€400,- euro twee weken weg...dat wordt dan idd niet ver en waarschijnlijk ben je dan ook 'verplicht' te gaan kamperen oid; want €300,-/€400,- voor twee weken is echt heel weinig. Een ander nadeel is dat je 15 bent...veel campings willen geen jongeren zonder begeleiding...maar misschien dat je er kunt vinden die dat geen probleem vinden? Maar zelfs dan denk ik dat €300,-/€400,- niet genoeg is voor twee weken.

Lastminutes kunnen ook een optie zijn...maar ik denk dat je ook daar voor €300,-/€400,- in je eentje geen vakantie kunt vinden voor twee weken (omdat je toch ook nog geld over moet houden voor eten ed).

Is er toch geen enkele mogelijkheid om met familie of zo mee te gaan...? Ik denk dat je dan een leukere vakantie kunt hebben voor dat geld.

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 09:41.
Oud 03-06-2007, 16:41
Miesll
Miesll is offline
thnx..
nee die mogenlijkheid is er echt niet.
naja 1 week is ook best eigenlijk, het maakt niet zoveel uit.. als ik maar weg kan
Oud 03-06-2007, 17:12
bingomassacre
bingomassacre is offline
Jezus wat dramatisch!
Maareh get a job
Oud 03-06-2007, 17:32
Verwijderd
Ik vertrek morgen naar Tunesie, dat is erg goedkoop. Ik heb 400 euro betaald inclusief luchthavenbelasting, administratiekosten etc. voor 8 dagen in een 4-sterrenresort aan zee, all inclusief (dus dan ben ik ook geen geld kwijt aan eten en drinken). Je kunt dus best ergens naartoe voor dat het geld at jij te besteden hebt!
Omdat ik een week van tevoren heb geboekt, kreeg ik 250 euro last-minutekorting, vandaar de prijs.
Ga gewoon eens wat reisbureaus langs, zou ik zeggen. Grote kans dat je ergens anders voor dat geld ook een prima vakantie kunt hebben. Er zijn op het moment veel aanbiedingen voor Turkije en Egypte
Oud 03-06-2007, 18:29
Fantôme
Fantôme is offline
Heey Miessl.

Ik ben het met de anderen eens dan 300/400 euro weinig is voor iig 2 weken.
Je zou natuurlijk kunnen overwegen om in de zomervakantie eerst een maand flink te gaan werken (in juli ofzo) en in augustus weg te gaan, dan heb je wat meer te besteden.
Oud 03-06-2007, 23:14
Lorelei
Lorelei is offline
Voor 400 euro kan je een reis, overnachting en ontbijt regelen en dan een heeeeel klein beetje over houden. Maar aangezien je de rest van de dag ook moet eten en ook nog wel wat wil doen, zit je te krap.

(edit: voor 2 weken dus)

Wat wel echt zou werken mits je die optie hebt, is naar vrienden in het buitenland gaan. Dat heb ik gedaan, en dat scheelt een enorme hoeveelheid in geld.
Oud 03-06-2007, 23:28
Lorelei
Lorelei is offline
Hm, kijk eens op beachmasters.nl

En dan bij Rimini. En dan 1 persoon en 17 augustus. Als je dat doet zonder reis- en annuleringsverzekering, ben je 142 euro kwijt aan reis en overnachting voor 10 dagen. Je moet dan dus nog wel eten daar (maar Rimini is echt zo'n plek waar je makkelijk voor een paar euro een bord frieten of sate kan eten) en je gaat er met de bus heen en dat is dus best een lange reis.

... En je zit dan in Rimini

Maar jouw budget zou het denk ik wel halen.

http://www.beachmasters.nl/site/?fh_...2&transport=BU

Je ouders moeten wel toestemming geven omdat je minderjarig bent.
Oud 04-06-2007, 07:35
Verwijderd
Citaat:
NuncaMas schreef op 03-06-2007 @ 18:32 :
Je kunt dus best ergens naartoe voor dat het geld at jij te besteden hebt!
8 dagen idd wel...twee weken wordt een heel stuk lastiger.
Oud 04-06-2007, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-06-2007 @ 08:35 :
8 dagen idd wel...twee weken wordt een heel stuk lastiger.
Ze zei toch dat 1 week ook okee was?
Oud 04-06-2007, 11:44
Lorelei
Lorelei is offline
Ik denk dat het vooral lastig is om voor dat geld een plek te vinden waar je ook echt wil zitten (of waar je ouders je heen willen laten gaan op je 15e).
Oud 17-06-2007, 15:32
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vroeg me af of je nog wat gevonden hebt.. aangezien mijn budget ook niet zo geweldig is, ben ik altijd op zoek naar nieuwe opties. =)
Oud 25-06-2007, 19:33
Verwijderd
Turkije is over het algemeen heel betaalbaar.
Oud 27-06-2007, 11:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2007 @ 20:33 :
Turkije is over het algemeen heel betaalbaar.
Zou jij je 15 jarige dochter daar alleen naar toe laten gaan?
Oud 27-06-2007, 18:38
Sade
Sade is offline
Voor 159 euro heb je een interrailkaart. Dan kun je 5 dagen reizen, moet je aardig ver mee komen denk ik zo. En dan de andere 141 of 241 euro besteden aan goedkoop eten en goedkope overnachtingen.

Maar ook dit is weer een verhaal van, moet een 15-jarig meisje dat wel in haar eentje gaan doen.
Oud 27-06-2007, 21:31
Fantôme
Fantôme is offline
Ben je van plan met een vriend(in) te gaan trouwens?
Oud 27-06-2007, 23:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sade schreef op 27-06-2007 @ 19:38 :

Maar ook dit is weer een verhaal van, moet een 15-jarig meisje dat wel in haar eentje gaan doen.

Dat blijft het sowieso. Als ik haar moeder (of vader of beide ouders tegelijk!) was zou ik afspreken dat ik iets meer zou bij betalen en dat we samen een goeie vakantie zouden uitzoeken. Ik zou liever 100 euro of zo extra betalen en mee beslissen in waar ze heen gaat en erop toe zien dat dat goed geregeld wordt dan dat mn 15 jarige dochter straks alleen in Salou, Alanya of ergens in een vaag hotel in Servie zit.
Oud 28-06-2007, 19:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
grl schreef op 28-06-2007 @ 00:54 :
Dat blijft het sowieso. Als ik haar moeder (of vader of beide ouders tegelijk!) was zou ik afspreken dat ik iets meer zou bij betalen en dat we samen een goeie vakantie zouden uitzoeken. Ik zou liever 100 euro of zo extra betalen en mee beslissen in waar ze heen gaat en erop toe zien dat dat goed geregeld wordt dan dat mn 15 jarige dochter straks alleen in Salou, Alanya of ergens in een vaag hotel in Servie zit.
Maar in d'r openingspost zegt ze dat d'r ouders niet meer dan 300 euro willen geven deze zomer.
Ik heb dus het vermoeden dat die 300/400 euro budget die ze heeft, al van d'r ouders af komt. En dat ouders dan niet nog eens 100 euro of meer extra geven snap ik wel.
Oud 29-06-2007, 11:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-06-2007 @ 20:10 :
Maar in d'r openingspost zegt ze dat d'r ouders niet meer dan 300 euro willen geven deze zomer.
Ik heb dus het vermoeden dat die 300/400 euro budget die ze heeft, al van d'r ouders af komt. En dat ouders dan niet nog eens 100 euro of meer extra geven snap ik wel.
Ik ook maar dan zou ik met m'n kind afspreken dat ik haar alleen geld voor vakantie zou geven als ze zelf met een extra bedrag komt wat voor een vakantie zou zorgen waar ik als ouder mee zou instemmen. Ik zou m'n kind gewoon nooit naar een plek laten gaan waar ik geen goed gevoel bij zou hebben (iig niet op die leeftijd) dus ik zou of zelf bij betalen of met m'n kind afspreken dat ze zelf een bepaald bedrag moet bijdragen zodat ik niet hoef af te wachten waar ze nou weer terecht komt.
Oud 30-06-2007, 11:26
Nyawa
Hmm, ik heb zelf net wel nog een weekje weg gevonden voor 350 euro naar Lanzarote via de D-reizen, maar ik ga met mijn vriend dus dan is het sowieso al goedkoper. Eenpersoonskamertoeslag is nu eenmaal vaak hoog. Ik denk dat het heel lastig wordt, maar je zou de reisbureau's langs kunnen gaan.

Zijn er geen familie, kennissen of vrienden van je ouders die in het buitenland wonen waar je naar toe zou kunnen? Of één of andere uitwisseling via een goedkope organisatie?
Advertentie

Regels voor berichten