Het hele idee van je gedacht vind ik gaaf en op sommige punten leuk vertaald in woorden en zinnen.
Wat ik er minder aan vind (en wat het voor mij het eindelijk toch een beetje verpest) is dat het te 'gemaakt' is en niet zo soepel loopt. De rijm klinkt vaak geforceerd, ook daardoor loopt het wat stroef. Het idee van weer en getijden is leuk maar niet meer als het
overdone is.
Neem bijvoorbeeld de zin: "En dát was nou net de druppel ~ die de emmer deed overlopen." Dat gezegde past qua beeld vorming wel in het gedicht maar daar houd het bij op. Het overlopen, dat je het zat bent, het einde, etc; dat word tussen de regels door al duidelijk zat. Ik vind die zin dus overbodig, het hangt er een beetje bij. Snap je wat ik bedoel?
Het idee en sommige zinnen vind ik best leuk, maar het geheel loopt wat stroef. Ga is met hetzelfde idee opnieuw aan de slag en probeer een korter, soepel lopend gedicht te maken.
Let dan bijvoorbeeld meer op het metrum (het ritme in gedichten). Lees het gedicht hardop en luister of het vloeiend loopt. Zo niet, knutsel dan met minder/meer woorden of veranderen het ritme van klemtonen (=metrum).
Blijf vooral doorgaan met dichten

.
EDIT: Oh ja, hier en daar zitten er ook wat foutjes, oa hoofdlettergebruik. Steek meer energie en tijd in je gedichten zodat je die er van tevoren eruit kan werken. Dat zou een stuk netter en mooier staan.
"Ik laat mijn leven niet vergallen,
verstop
ik mij tussen kristallen."