Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2007, 10:57
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 03-07-2007 @ 11:46 :
ohh veel plezier en succes
tnx
Oud 03-07-2007, 11:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb zojuist de uitslagen binnengehad van m'n toelatingsexamens en ik ben een beetje in de war nu.
Dat ik voor Geschiedenis was gezakt wist ik wel, want ik had er geen hol aan gedaan. Maar van Nederlands had ik 2 examens, en degene waarvan ik dacht dat ik 'm niet zou halen heb ik gehaald (met een zesje, maar toch) en voor degene waarvan ik dacht dat het een piece of cake was ben ik gezakt met een lullige 3!
Voor een samenvatting! wtf?! Wat moet je dan doen aan een samenvatting om er een voldoende voor te krijgen? Ik had alle hoofdpunten eruit gevist en er een lopend verhaal van gemaakt incl inleiding en conclusie. Echt, WTF?!?!?!?!

Nou ja, mijn dag is dus kut nu.
Oud 03-07-2007, 12:17
stout!
stout! is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 03-07-2007 @ 12:43 :
Ja, kan ik me voorstellen. Kun je het niet ergens inzien of om uitleg/second opinion vragen?

OT: het is te overzien, dus ik krijg het makkelijk morgen af. En dan ben ik trots op mezelf, want ik heb nog nooit zo lang zo hard gestudeerd, ik wist niet eens dat ik dat kon. Maar vandaag is het ook wel prima om nog even achter mijn bureau te zitten en te typen. Bovendien komt m'n vriendje straks langs en gaan we een kamer boeken en ik denk in een landhuis in Umbrië (heb al even rond zitten kijken) dus daar heb ik heel veel zin in .
Oud 03-07-2007, 12:23
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Ik heb zojuist de uitslagen binnengehad van m'n toelatingsexamens en ik ben een beetje in de war nu.
Dat ik voor Geschiedenis was gezakt wist ik wel, want ik had er geen hol aan gedaan. Maar van Nederlands had ik 2 examens, en degene waarvan ik dacht dat ik 'm niet zou halen heb ik gehaald (met een zesje, maar toch) en voor degene waarvan ik dacht dat het een piece of cake was ben ik gezakt met een lullige 3!
Voor een samenvatting! wtf?! Wat moet je dan doen aan een samenvatting om er een voldoende voor te krijgen? Ik had alle hoofdpunten eruit gevist en er een lopend verhaal van gemaakt incl inleiding en conclusie. Echt, WTF?!?!?!?!

Wat ik nog weet van mijn examen Nederlands was dat je extreem veel aftrek kreeg als je over je maximale aantal woorden in je samenvatting heen ging, dus misschien dat het daar aan ligt. Maar wel kut inderdaad
Oud 03-07-2007, 12:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 03-07-2007 @ 13:23 :
Wat ik nog weet van mijn examen Nederlands was dat je extreem veel aftrek kreeg als je over je maximale aantal woorden in je samenvatting heen ging, dus misschien dat het daar aan ligt. Maar wel kut inderdaad
Dat zou opzich wel kunnen, want ik heb niet echt op het aantal woorden gelet en had een kantje vol gekladderd. En heel erg objectief was ik mss ook niet.
Maar ja, ik heb hier nog een oud Nederlands boek liggen over samenvattingen, dus die ga ik nog maar eens doorlezen.

In dat geschiedenis heb ik wel vertrouwen. Ik had nu een 2,9 terwijl ik allèèn maar bagger op had geschreven, dus met 2 keer zoveel bagger zou ik moeten slagen. [/logica]
Oud 03-07-2007, 14:09
Broeder
Broeder is offline
Voor niets een TRIPJE naar een stadhuis gemaakt. Wat een teleurstelling.
Oud 03-07-2007, 14:15
Moustache
Moustache is offline
Ik ging gisteravond Risken en daarna werken de hele nacht, maar dat was best gezellig dus goed te doen. Nu ben ik net wakker, blijf ik lekker thuis de hele dag en dan vannacht weer werken.
Oud 03-07-2007, 14:16
woezel
woezel is offline
ik ben bezig met het archiveren van mn foto's/negatieven/dia's en het is saai en ik ben niet georganiseerd genoeg
Oud 03-07-2007, 14:27
Metal
Metal is offline
Citaat:

Jij was toch al toegelaten?
Oud 03-07-2007, 14:28
Verwijderd
tering weeeeeeeeeer niet werken dus no moneh. wel jason mraz voglende week in paradiso
vanavond uit en tot die tijd niets denk ik. ally mcbeal (L)
Oud 03-07-2007, 14:30
Verwijderd
Mijn dag is goed.
Oud 03-07-2007, 14:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Metal schreef op 03-07-2007 @ 15:27 :
Jij was toch al toegelaten?
Was't maar waar. Ik heb nu 3 van de 5 examens gehaald.
En als alles lukt kan ik me pas begin september inschrijven en mis ik de eerste weken college.
Oud 03-07-2007, 14:48
capibara
capibara is offline
Goed dagje. Aangenomen bij Staddijk voor m'n 3e jaars stage, en dus veel mogen doen voor de Roos van Nijmegen .
Oud 03-07-2007, 15:11
Verwijderd
ik heb vandaag eindelijk mijn P gehaald en nog één tentamen en dan heb ik VAKANTIE
Oud 03-07-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Wat moet je dan doen aan een samenvatting om er een voldoende voor te krijgen? Ik had alle hoofdpunten eruit gevist en er een lopend verhaal van gemaakt incl inleiding en conclusie. Echt, WTF?!?!?!?!
Je mag geen voorbeelden in je samenvatting opnemen, ook niet als een voorbeeld een hele alinea of twee alinea's is. Voorbeelden herkennen is dus heel belangrijk, want er staat lang niet altijd 'bijvoorbeeld' voor, zinnen die beginnen met 'zo is' zijn bijvoorbeeld ook voorbeelden. Signaalwoorden kennen dus, en die woorden in de tekst onderstrepen voor je aan je samenvatting begint.

Je mag dingen als 'de auteur zegt' of 'volgens de auteur' er niet in zetten, want je samenvatting moet een onafhankelijke tekst zijn.

Als bij de opdracht punten staan die je in je samenvatting moet hebben, dan moet je ze letterlijk overschrijven en veranderen in een stellende vorm. Dus als er staat van:
'Beschrijf in je tekst:
- wat de regisseur met zijn film wilde zeggen
- hoe het grootste gedeelte van het publiek het interpreteerde
- wat de reactie van de regisseur was
- etc'

Dan moet je samenvatting gaan van:
'De regisseur wilde met zijn film zeggen dat alle Christenen idioten zijn. Het grootste gedeelte van het publiek interpreteerde dit echter fout, namelijk, als een steek richting het Darwinisme. De regisseur reageerde hierop met: "Retards. Ik zal nog eens zo'n gave film maken, zeg." Etc.'

Gewoon letterlijk overschrijven wat de vraag is, in zo'n vorm dat je het antwoord er in dezelfde zin bij kan plakken.

Verder moet je letten op de hoeveelheid woorden en op je spelling/grammatica. Je mag officieel 10% afwijken van het gegeven aantal woorden, zowel naar boven als naar beneden. Ga je daar overheen, dan krijg je meestal per 4 woorden 1 punt aftrek. Fouten in werkwoordvormen tellen zwaarder dan andere fouten in spelling en grammatica. Formuleerfouten, fouten in interpunctie, verwijswoorden, samenvoegingen, etc, leveren ook allemaal punten aftrek op. Verder zijn algemene schrijfregels ook van toepassing, althans, je krijgt er niet echt punten aftrek voor maar het stemt je docenten wel tevreden als je getallen onder de twintig voluit schrijft, synoniemen gebruikt en dus niet de hele tijd hetzelfde woord herhaalt, niet te lange maar ook niet te korte zinnen maakt, etc.

Oja, en je mag absoluut geen opsommingen maken, niet in de vorm van zo'n rijtje. Als je uit de tekst moet halen welke soorten kaas er zijn dan mag je niet zeggen van:
'De verschillende soorten kaas zijn:
- cheddar
- mozarella
- maasdammer'

Want dat is dan dus gewoon fout, ook al is de inhoud goed. Het moeten goedlopende zinnen zijn, dus zo van: "De verschillende soorten kaas zijn cheddar, mozarella en maasdammer." Veel mensen neigen naar het maken van een opsomming, omdat ze denken dat het scheelt in de hoeveelheid woorden of omdat het overzichtelijker is. Maar meestal heb je dan maar twee of drie woorden meer, tegenover zeg maar eh geen punten voor dat onderdeel.

Samenvattingen maken is echt een bitch, het lijkt heel makkelijk maar er zitten echt allemaal kenserregeltjes aan vast waardoor het heel goed kan dat je denkt dat je samenvatting heel goed ging, terwijl je dan uiteindelijk inderdaad met een 3 eindigt.

Dus als je 'm over mag maken, aan al het bovenstaande denken. Dan moet het goedkomen.
Oud 03-07-2007, 17:27
Verwijderd
Oja ontopic hihi

Gisteren heel brak want acute insomnia, maar toen kwam dus een vriendinnetje langs en hebben we de hele nacht bier gedronken en natuurdocumentaires over insecten gekeken. <3 Tegen de ochtend slapen en vandaag beetje koffie drinken en buiten klooien met poi. Dus nu ben ik hooked en gaan we binnenkort naar een poi-workshop in het Vondelpark, zoals echte kuthippies betaamt. En nou is ze net weg en eigenlijk wilde ik Lost kijken maar de filmhomie moet computers fixen ofzo en dus kan het niet. Maar goed, eigenlijk is dat ook wel beter want dan kan ik slaap inhalen en uitbrakken en eventueel toelating doen voor Media & Cultuur ofzo.
Oud 03-07-2007, 17:35
Verwijderd
Goeie dag gehad, rustig en overzichtelijk. Daarbij krijg ik deze week waarschijnlijk een jaar contract bij mijn huidge job aangeboden en kan ik cursussen op mijn vakgebied gratis of voor de helft van de prijs krijgen. Ideaal dacht ik zo.
Oud 03-07-2007, 18:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 03-07-2007 @ 18:21 :
'De regisseur wilde met zijn film zeggen dat alle Christenen idioten zijn. Het grootste gedeelte van het publiek interpreteerde dit echter fout, namelijk, als een steek richting het Darwinisme. De regisseur reageerde hierop met: "Retards. Ik zal nog eens zo'n gave film maken, zeg." Etc.'

Haha, Dat zal ik opschrijven. Eens zien hoeveel punten ik daar voor krijg.

Maar bedankt, Daar heb ik idd allemaal niet op gelet. Ik had zoiets van 'je haalt de belangrijkste stukjes eruit en breit daar een verhaal van' maar dat werkt dus niet. Nu ik dit weet moet 't wel goed komen.
Oud 03-07-2007, 18:20
Verwijderd
driewerf kut hoera ! verder eis ik godverdomme de uitslag van mijn herkansing en daarmee mijn p
Oud 03-07-2007, 19:39
655321
655321 is offline
Vixen:

Ik moest werken en dat was gezellig want ik kreeg bloemen en champagne en toen viel de stroom ongeveer een uur uit en dat was ook leuk en toen gingen we de diepvries maar ontdooien. En toen ging ik naar huis met de bloemen en toen naar mn ouders om bloemen nr.2 op te halen en nu ga ik straks weer naar Utrecht en morgen weer werken.
Oud 03-07-2007, 19:53
kuik
kuik is offline
ik heb vandaag mijn dag doorgebracht in de UB once again en ik had eerst een heel mooi plekje naast al mijn studiegenoten, maar toen ik heel even koffie ging drinken (ik leef op koffie deze week) werd mijn plek voor mijn neus ZONDER TE VRAGEN ingepikt door een universiteit leiden student dus ik zei zo: "jahoor, je mag best wel even op mijn computer hoor", ze zei "oh ja, ik zal je computer ingelogd houden" toen ik terugkwam had ze me dus mooi uitgelogd en zat iemand anders op mijn computer voor de rest heel kansloos samen mensen in de studiezaal uitgecheckt en dat via msn met elkaar bespreken. voor de rest was het wel een hele productieve dag hoor.
Oud 03-07-2007, 20:19
Carn
Carn is offline
een puik weekendje in Berlijn gespendeerd; was erg goed toeven. Morgen weer aan het werk. Ik wil terug.
Oud 03-07-2007, 20:36
Broeder
Broeder is offline
Ik bereid me geestelijk voor op een 2/7-kolonistenmarathon. Of eigenlijk heb ik alleen twee extra flessen drank gekocht omdat ik (edit: NIET) de enige wil zijn die telkens de stapels kaartjes van de tafel stoot : (

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 20:40.
Oud 03-07-2007, 20:45
Verwijderd
Volkomen kut
Oud 03-07-2007, 20:51
Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Rustig, ik heb eigenlijk alleenmaar brood gehaald.
Oud 03-07-2007, 21:27
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Briljant! Werk enzo was kut maar ik heb net THE GRIT GEPROGRAMMEERD OP 14 SEPTEMBERRRR IN HAARLEM!
ik ben zeer content!
Oud 03-07-2007, 22:01
Verwijderd
ik ging naar tv west en dat was nogal kut geregeld, toen gegeten met een vriendinnetje, naar de film geweest, Adam's Apples, echt bizar, en nu slapen ofzo.
Oh en ik had een fuckin TIEN voor een tentamen research.
Oud 03-07-2007, 22:05
Jones
werk en studeerstress.
Oud 03-07-2007, 22:05
lapin
lapin is offline
ik haalde vandaag 35% korting sushi bij de AH en toen stiekem nog 100 sushi's bij een restuarant en nu wil ik perse naar tokyo cafe heel snel
Oud 03-07-2007, 22:15
Miranda
Miranda is offline
Heb gewinkeld met een vriendin van me, in groningen. Daarna had ik diploma-uitreiking. Was een leuke dag
Oud 03-07-2007, 22:55
innogen
innogen is offline
Vandaag op en neer naar Leiden gereden om mijn kamer op te ruimen en veel dingen mee terug te nemen. Acht verhuisdozen vol en nog steeds heb ik onwijs veel spullen staan, verbazingwekkend wat een mens kan verzamelen aan boeken en cd's en ja gewoon ZOOI in 3 jaar tijd
Verder heb ik vanavond gewerkt en dat was wel ok, mag morgen ook weer joechei.
Oud 03-07-2007, 22:57
Haligh
Haligh is offline
was net met 2 vrienden naar die hard 4.0 en die was GAAF.
morgen sleutel halen van mijn kamer en schilderen .
Oud 03-07-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 03-07-2007 @ 23:57 :
was net met 2 vrienden naar die hard 4.0 en die was GAAF.
morgen sleutel halen van mijn kamer en schilderen .
Vette shit, ben erg benieuwd, past hij wel goed tussen de andere films (vast op 1 locatie, Bruce de dikke underdog, enz.)?

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 23:17.
Oud 03-07-2007, 23:13
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Skincorps schreef op 04-07-2007 @ 00:02 :
Vette site, ben erg benieuwd, past hij wel goed tussen de andere films (vast op 1 locatie, Bruce de dikke underdog, enz.)?
nee, het speelt zich op meerdere plekken af (die hard: with a vengeance ook btw). en het is gewoon lekker over de top .
we probeerde eerste de one-liners te tellen, maar op een gegeven moment liep het uit de hand en konden raakte we de tel kwijt.
'NUFF SAID als je het mij vraagt.
Oud 03-07-2007, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 04-07-2007 @ 00:13 :
nee, het speelt zich op meerdere plekken af (die hard: with a vengeance ook btw). en het is gewoon lekker over de top .
we probeerde eerste de one-liners te tellen, maar op een gegeven moment liep het uit de hand en konden raakte we de tel kwijt.
'NUFF SAID als je het mij vraagt.
Lang geleden dat ik 'with a vengance' gezien heb, misschien deze week nog ff de eerste drie kijken en dan naar de bios gaan.
Oud 03-07-2007, 23:20
Haligh
Haligh is offline
ook echt een briljante film .
Oud 04-07-2007, 00:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
innogen schreef op 03-07-2007 @ 23:55 :
Vandaag op en neer naar Leiden gereden om mijn kamer op te ruimen en veel dingen mee terug te nemen. Acht verhuisdozen vol en nog steeds heb ik onwijs veel spullen staan, verbazingwekkend wat een mens kan verzamelen aan boeken en cd's en ja gewoon ZOOI in 3 jaar tijd
Verder heb ik vanavond gewerkt en dat was wel ok, mag morgen ook weer joechei.
Het leek helemaal niet zo veel. Maar dat is meestal, dan lijkt het op het eerste gezicht mee te vallen en als je dan alles los gaat bekijken blijk je meer te hebben dan je dacht.
Maar vind je 't niet vervelend om nu anderhalve maand in een bijna lege kamer te zitten? Of ben je er niet zoveel?

En nog iets: Jij had geen problemen met Space Invaders op je muur he?
Oud 04-07-2007, 09:03
Jones
Citaat:
Jones schreef op 03-07-2007 @ 23:05 :
werk en studeerstress.
en vandaag weeeer!
Oud 04-07-2007, 09:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 03-07-2007 @ 18:21 :

gistermiddag met mn vriendje naar zijn huis gefietst, en daar de rest van de dag/avond/nacht doorgebracht. net met de auto teruggebracht en nu weet ik eigenlijk nog niet wat ik ga doen.
Oud 04-07-2007, 10:00
innogen
innogen is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 04-07-2007 @ 01:12 :
Het leek helemaal niet zo veel. Maar dat is meestal, dan lijkt het op het eerste gezicht mee te vallen en als je dan alles los gaat bekijken blijk je meer te hebben dan je dacht.
Maar vind je 't niet vervelend om nu anderhalve maand in een bijna lege kamer te zitten? Of ben je er niet zoveel?

En nog iets: Jij had geen problemen met Space Invaders op je muur he?
Nee precies dat dacht ik dus ook Het zijn vooral mijn boeken en alle literature anthologies die het zwaarst waren, voor de rest waren het vooral frutsels en weet ik wat.
En nee, ik ben er nu niet zoveel want ik werk veel meer. Midden augustus ga ik weer terug om afscheid te nemen van iedereen daar en dat soort akelige dingen.

En nee, geen problemen daarmee mits goed uitgevoerd () en geen verf op vloerbedekking etc. Ik heb de formulieren ingeleverd dus nu wachten op antwoord van sls weer.

Ohja en echt kut van je exams enzo joh, moet je nu nog meer in augustus doen?
Oud 04-07-2007, 10:16
Verwijderd
Ik stond op, maakte een praatje met mijn forumliefde Shoarm, nu ga ik douchen, dan lerenlerenleren, lunchen, agenda kopen, lerenleren, portfolio afmaken, leren, vriendinnetje van het station af halen, film kijken, slapen.
Oud 04-07-2007, 10:26
*oma*
*oma* is offline
Yeah ik heb gisteren mijn bachelor's degree of fine art and design in education behaald, .
Oud 04-07-2007, 10:36
Verwijderd
gister gewerkt en op mn werk gezeten en gelult over een of ander vakantieding met een collega en de eendjes gevoerd en naar de nijlganzen gekeken en ik stond net op en toen had ik afgewassen en nu zit ik niks te doen en zo ga ik kleren wassen en mn kamer een beetje fatsoeneren en daarna ga ik weer werken.
Oud 04-07-2007, 11:06
vixen
vixen is offline
Het stormde vannacht, daar werd ik wakker van, toen werd ik nog zieker wakker dan ik was, toen was ik smoesjes aan het verzinnen om niet naar mijn werk te gaan, maar nu ben ik er toch. Om 10 over 2 echter ga ik met mijn mama en mijn zus naar een badhuis om te ontspannen en al, en daarna naar huiss om ben & jerry's te eten en tegen mn vriendje aan te hangen want het is zo'n schatje. Oh en natuurlijk naar de twee nieuwe huisgenootjes kijken, 2 katjes van 8 weken.
Oud 04-07-2007, 11:07
stout!
stout! is offline
Vandaag eindigt mijn nazistudeerregime, en het ligt aan mezelf hoe laat. Maar dan ga ik bij een vriendin langs en heel veel eten en drinken en vanavond denk ik nog meer drinken/klieren/dansen/aan iedereen vertellen dat ik mijn bachelor af heb . Maar niet teveel, want morgen heb ik (weer) een half jaar verkering dus dan wil ik niet te brak zijn.
Oud 04-07-2007, 11:08
terror koekjes
terror koekjes is offline
HAHA ik heb gisteren van iedereen afscheid genomen, want ik doe graag dramatisch. Ik had ook al mijn tassen gepakt en toen ik mijn reserveringsbevestiging had uitgeprint kwam ik erachter dat het VANDAAG pas de vierde is

IK WEET NIET WAT IK MET DEZE DAG AANMOET
Oud 04-07-2007, 11:37
ragdoll
ragdoll is offline
Vannacht heb ik niet geslapen omdat de paupers van twee verdiepingen lager tot zes uur 's ochtends een feestje hadden en kennelijk vonden ze het nodig om dat op het balkon onder mijn raam te doen FIJN. 's Ochtends kreeg ik vervolgens de schrik van mijn leven terwijl ik als zombie naar de tram strompelde (werk) want het bleek dat ze de lokale zwerver hadden aangehaald en die lag in de hal van de flat te slapen en hij stonk en had gekotst.
Erg bevorderlijk voor mijn humeur allemaal

ahahaha en mijn veertigjarige baas heeft het weer op me voorzien en noemt me zijn kleine meisje
Oud 04-07-2007, 11:39
Verwijderd
wat een kut weer is het vandaag, bahbahhh. vanochtend werd ik om 8 uur wakker omdat ik naar DUINRELL zou gaan, wel gratis dat dan weer wel want ik geef niet zo snel mijn geld uit aan onbenullige dingen zoals atractie parken in wassenaar. maar toen las ik gelukkig mijn mail op tijd want diegene waar mee ik zou gaan had afgezegd . omdat de per se vandaag met haar exlover/lover wou praten blabla. dus ik pissig en terug naar bed. nu ben ik weer wakker en hoest bijna mijn keel er uit. nu weet ik niet wat ik met mijn dag aan moet.
Oud 04-07-2007, 12:57
June bug
June bug is offline
Ik ging gisteravond te laat naar bed en toen kon ik alsnog niet slapen met als gevolg dat ik tot half 5 wakker lag Nu was ik weer te laat wakker en ga ik me zo maar in m'n regenpak hijsen en naar school fietsen om de laatste dingen in te leveren want godverdorie de bussen staken, malloten Vanavond komt een vriend eten en dat is wel gezellig.
Oud 04-07-2007, 12:58
Verwijderd
wat een smerige kutdag zeg. ik heb niks te doen, zit in een abnormaal wazig ritme en kom er niet uit, het is kutweer en ik verveel me.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten