![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
OT: het is te overzien, dus ik krijg het makkelijk morgen af. En dan ben ik trots op mezelf, want ik heb nog nooit zo lang zo hard gestudeerd, ik wist niet eens dat ik dat kon. Maar vandaag is het ook wel prima om nog even achter mijn bureau te zitten en te typen. Bovendien komt m'n vriendje straks langs en gaan we een kamer boeken en ik denk in een landhuis in Umbrië (heb al even rond zitten kijken) dus daar heb ik heel veel zin in ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ja, ik heb hier nog een oud Nederlands boek liggen over samenvattingen, dus die ga ik nog maar eens doorlezen. In dat geschiedenis heb ik wel vertrouwen. Ik had nu een 2,9 terwijl ik allèèn maar bagger op had geschreven, dus met 2 keer zoveel bagger zou ik moeten slagen. [/logica]
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als alles lukt kan ik me pas begin september inschrijven en mis ik de eerste weken college. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je mag dingen als 'de auteur zegt' of 'volgens de auteur' er niet in zetten, want je samenvatting moet een onafhankelijke tekst zijn. Als bij de opdracht punten staan die je in je samenvatting moet hebben, dan moet je ze letterlijk overschrijven en veranderen in een stellende vorm. Dus als er staat van: 'Beschrijf in je tekst: - wat de regisseur met zijn film wilde zeggen - hoe het grootste gedeelte van het publiek het interpreteerde - wat de reactie van de regisseur was - etc' Dan moet je samenvatting gaan van: 'De regisseur wilde met zijn film zeggen dat alle Christenen idioten zijn. Het grootste gedeelte van het publiek interpreteerde dit echter fout, namelijk, als een steek richting het Darwinisme. De regisseur reageerde hierop met: "Retards. Ik zal nog eens zo'n gave film maken, zeg." Etc.' Gewoon letterlijk overschrijven wat de vraag is, in zo'n vorm dat je het antwoord er in dezelfde zin bij kan plakken. Verder moet je letten op de hoeveelheid woorden en op je spelling/grammatica. Je mag officieel 10% afwijken van het gegeven aantal woorden, zowel naar boven als naar beneden. Ga je daar overheen, dan krijg je meestal per 4 woorden 1 punt aftrek. Fouten in werkwoordvormen tellen zwaarder dan andere fouten in spelling en grammatica. Formuleerfouten, fouten in interpunctie, verwijswoorden, samenvoegingen, etc, leveren ook allemaal punten aftrek op. Verder zijn algemene schrijfregels ook van toepassing, althans, je krijgt er niet echt punten aftrek voor maar het stemt je docenten wel tevreden als je getallen onder de twintig voluit schrijft, synoniemen gebruikt en dus niet de hele tijd hetzelfde woord herhaalt, niet te lange maar ook niet te korte zinnen maakt, etc. Oja, en je mag absoluut geen opsommingen maken, niet in de vorm van zo'n rijtje. Als je uit de tekst moet halen welke soorten kaas er zijn dan mag je niet zeggen van: 'De verschillende soorten kaas zijn: - cheddar - mozarella - maasdammer' Want dat is dan dus gewoon fout, ook al is de inhoud goed. Het moeten goedlopende zinnen zijn, dus zo van: "De verschillende soorten kaas zijn cheddar, mozarella en maasdammer." Veel mensen neigen naar het maken van een opsomming, omdat ze denken dat het scheelt in de hoeveelheid woorden of omdat het overzichtelijker is. Maar meestal heb je dan maar twee of drie woorden meer, tegenover zeg maar eh geen punten voor dat onderdeel. ![]() Samenvattingen maken is echt een bitch, het lijkt heel makkelijk maar er zitten echt allemaal kenserregeltjes aan vast waardoor het heel goed kan dat je denkt dat je samenvatting heel goed ging, terwijl je dan uiteindelijk inderdaad met een 3 eindigt. Dus als je 'm over mag maken, aan al het bovenstaande denken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar bedankt, Daar heb ik idd allemaal niet op gelet. Ik had zoiets van 'je haalt de belangrijkste stukjes eruit en breit daar een verhaal van' maar dat werkt dus niet. Nu ik dit weet moet 't wel goed komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 23:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]() we probeerde eerste de one-liners te tellen, maar op een gegeven moment liep het uit de hand en konden raakte we de tel kwijt. 'NUFF SAID als je het mij vraagt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar vind je 't niet vervelend om nu anderhalve maand in een bijna lege kamer te zitten? Of ben je er niet zoveel? En nog iets: Jij had geen problemen met Space Invaders op je muur he?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() gistermiddag met mn vriendje naar zijn huis gefietst, en daar de rest van de dag/avond/nacht doorgebracht. net met de auto teruggebracht en nu weet ik eigenlijk nog niet wat ik ga doen.
||
Citaat:
![]() En nee, ik ben er nu niet zoveel want ik werk veel meer. Midden augustus ga ik weer terug om afscheid te nemen van iedereen daar en dat soort akelige dingen. En nee, geen problemen daarmee mits goed uitgevoerd ( ![]() Ohja en echt kut van je exams enzo joh, moet je nu nog meer in augustus doen? ![]()
|
|