Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 11:16
Anne
Anne is offline
Ik had daar ooit iets over gelezen, maar ik weet niet meer precies wat het was en wat er waar is. Misschien dat mensen het hier weten?
Ik vroeg me dus af of dieren paranormaal begaafd kunnen zijn? En of het waar is of ze ook geesten kunnen zien? Mijn hond doet af en toe namelijk heel vaag. Ze gaat dan keihard blaffen naar iets in de kamer, wordt hardstikke bang (staart tussen poten) en begint daarna te janken. Maar wij zien helemaal niets! Misschien dat het gewoon een pluisje is ofzo, maar aangezien ik er dus ooit iets over gehoord had, vroeg ik me af of het inderdaad zo is dat ze geesten kunnen zien.
Ik val mezelf in de herhaling, dit klinkt misschien ook niet serieus, maar ik bedoel het wél serieus.
Oud 16-10-2002, 15:56
Ladiedadie
Ladiedadie is offline
Ik denk dat het vooral instinct is, wat wij dan weer aanzien als 'bovennatuurlijk'.

Als levende wezens 'the undead' zouden kunnen voelen, zou ik mijn geld wel op dieren zetten.
Oud 16-10-2002, 17:06
Moonnature
Moonnature is offline
sjah, dieren voelen wel sneller aan of er iets is, maar of ze de geesten kunnen Zien is een 2e ik denkt dat ze het wel zeer zeker voelen, want het hondje wat ik had, had dat ook wel eens.
Oud 16-10-2002, 17:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja dat hoor je wel meer, ook dat katten van te voren raar gingen doen en dekking zoeken omdat er pas naderhand een aardbeving kwam. Wij als baby's staan net als dieren ook veel meer open voor paranormale zaken. Alleen omdat wij opgroeien en daardoor onze energie verslechtert en zo, raken wij dat kwijt. Dieren niet.
Oud 16-10-2002, 20:25
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
voorgevoel jah
kheb wel gehad dat mijn kat een aanwezigheid voelde en kweet niet offie m kon zien maar hij ging er wel op af (hoe ik weet dat er iets was?voelde ik ook)
honden t zelfde
maar idd da zou k niet meteen paranormaal noemen
mensen noemen iets te snel paranormaal vind ik
*Knuv*
Oud 17-10-2002, 10:31
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik had daar ooit iets over gelezen, maar ik weet niet meer precies wat het was en wat er waar is. Misschien dat mensen het hier weten?
Ik vroeg me dus af of dieren paranormaal begaafd kunnen zijn? En of het waar is of ze ook geesten kunnen zien? Mijn hond doet af en toe namelijk heel vaag. Ze gaat dan keihard blaffen naar iets in de kamer, wordt hardstikke bang (staart tussen poten) en begint daarna te janken. Maar wij zien helemaal niets! Misschien dat het gewoon een pluisje is ofzo, maar aangezien ik er dus ooit iets over gehoord had, vroeg ik me af of het inderdaad zo is dat ze geesten kunnen zien.
Ik val mezelf in de herhaling, dit klinkt misschien ook niet serieus, maar ik bedoel het wél serieus.
we zullen het nooit weten..... (je hond zegt toch niet tegen je: daar staat een geest?) Misschien tegen de tijd dat we met dierenkunnen praten zoals wij mensen met elkaar praten dat het dan zeker is.

Ik zelf denk van wel trouwens. Ze staan veel dichter bij de natuur. Zijn niet zo onmenselijk als wij mensen...
Oud 17-10-2002, 16:50
MUBA
MUBA is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja dat hoor je wel meer, ook dat katten van te voren raar gingen doen en dekking zoeken omdat er pas naderhand een aardbeving kwam
En daar is ook een heel logische verklaring voor... Alvorens een aardbeving *echt* merkbaar is voor mensen en de seizmograven ofzo, zijn de aardplaten natuurlijk al wel lichtelijk in beweging. Katten zijn zo lichtgevoelig dat ze die kleine verschuivingen aanvoelen en instinctief weten ze dan dat ze beter ergens op een "veilige" plek kunnen gaan zitten.
Oud 17-10-2002, 21:16
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
MUBA schreef:
En daar is ook een heel logische verklaring voor... Alvorens een aardbeving *echt* merkbaar is voor mensen en de seizmograven ofzo, zijn de aardplaten natuurlijk al wel lichtelijk in beweging. Katten zijn zo lichtgevoelig dat ze die kleine verschuivingen aanvoelen en instinctief weten ze dan dat ze beter ergens op een "veilige" plek kunnen gaan zitten.
idd, en andere dieren ook. En door middel van natuurlijke selectie verlaten die dieren dat gebied

Er is nog geen enkel bewijs voor het bestaan van het 'paranormale' dus hoogstwaarschijnlijk bestaat het niet en dus nee, zijn dieren het ook niet
Oud 17-10-2002, 22:25
Starfish
Starfish is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Er is nog geen enkel bewijs voor het bestaan van het 'paranormale' dus hoogstwaarschijnlijk bestaat het niet en dus nee, zijn dieren het ook niet
Een verschijnsel is waar, tot het tegenbewijs is geleverd. Het paranormale bestaat dus echt wel!
Oud 17-10-2002, 23:13
Rerisen Phoenix
Citaat:
Starfish schreef:
Een verschijnsel is waar, tot het tegenbewijs is geleverd. Het paranormale bestaat dus echt wel!
Het spijt me maar het was juist het omgekeerde.

Een verschijnsel is pas waar als het is bewezen in een herhaalbaar experiment.
Oud 18-10-2002, 00:53
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ooit een documentaire gezien over paranormaliteit en dieren. En daaruit bleek dat dieren een veel beter gevoel hebben ontwikkeld om geesten te zien en dingen aan te voelen.
Dat ze dingen beter aanvoelen was eigenlijk al heel lang bekend. Zo word er niet voor niets gezegd, volg altijd de ratten. Als je ratten in huis hebt en ze vluchten weg kun je maar beter maken dat je weg komt want die voelen aan als er iets ernstigs gaat gebeuren. Veel andere dieren voelen het trouwens ook aan. Bij huisdieren is het door het doorfokken alleen afgenomen helaas.
Dat ze geesten kunnen zien weet ik niet, ik denk eerder dat ze ze aanvoelen eigenlijk.
Oud 18-10-2002, 09:54
Starfish
Starfish is offline
Sorry voor mn kromme stelling, word alleen chagerijnig van die mensen die uitspraken doen over iets waar ze geen verstand van hebben, als je niet in mystiek gelooft waarom zit je dan in deze hoek van het forum?
Oud 18-10-2002, 11:13
Rerisen Phoenix
Citaat:
Starfish schreef:
Sorry voor mn kromme stelling, word alleen chagerijnig van die mensen die uitspraken doen over iets waar ze geen verstand van hebben, als je niet in mystiek gelooft waarom zit je dan in deze hoek van het forum?
Waarom zou ik er geen verstand van hebben? - Ow misschien snap ik wat je bedoelt. Ik heb geen verstand van hoe het voelt om jezelf te bedriegen misschien.

Ik bekijk het van afstand en analyseer, en al maanden lang. Ik weet aardig zeker dat wat ik zeg goed is. Bovendien, als jullie gelijk hadden dan was dat erg makkelijk om te bewijzen.
Oud 18-10-2002, 20:37
Noínden
Noínden is offline
Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een 'spookkijker' (spoekkiker, zie boek: De nachtmerje fan Rawier, het boek is Fries). Dat was een hondje dat geesten kon zien. Wacht ff, dan zoek ik het op en vertaal ik het.
Oud 18-10-2002, 20:50
Noínden
Noínden is offline
Ja, daar was ik weer. Het verhaal:
In Jubbega woonde een gezin met een bruin hondje met lichte stippen boven de ogen, een zogenaamde spookkijker.
Dat hondje begon in huis soms te janken, dan lieten ze hem eruit. Het hondje ging dan een stuk van huis af zitten janken, en het kwam altijd uit, dat kort daarna iemand stierf.
Op een avond begon het hondje weer te huilen en hij werd weer naar buiten gestuurd. Vlak daarna moest een van de zonen van het gezin naar buiten, en hij zag het hondje naast hun eigen huis zitten.
Hij ging toen op hurken achter het hondje zitten en keek tussen de oren door. Toen zag hij een rouwstoet bij het huis vandaan komen. De hele familie was erbij, behalve een van zijn zussen.
Even later werden twee zussen ziek. Bij de een was het erger dan bij de ander, maar de zoon zei tegen zijn moeder, dat ze vooral op degene passen moest, die het minste ziek leek te zijn. De moeder vond het maar raar, maar juist dat meisje stierf.
Het was hetzelfde meisje dat bij de rouwstoet ontbrak...
Oud 20-10-2002, 16:04
Yule
Yule is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Het spijt me maar het was juist het omgekeerde.

Een verschijnsel is pas waar als het is bewezen in een herhaalbaar experiment.
wil niej heel vervelend zijn Phoenix, maar Starfish heb hier toch echt gelijk, een hypothese is correct totdat men het tegendeel kan bewijzen, dus zodra jij duidelijk kan aantonen dat ut paranormale niej bestaat, geef ik je gelijk, tot diej tijd is er best nog een kans dat het paranormale wel bestaat, dus waarom niet geloven ??? de Christenen geloven ook in god, en tog heb ik nog nooit enig bewijs hiervan gezien...maar ze bouwen wel kerken voor hem/haar, besteden tijd aan hem/haar, etc etc..
Oud 20-10-2002, 16:24
Rerisen Phoenix
Citaat:
Yule schreef:
wil niej heel vervelend zijn Phoenix, maar Starfish heb hier toch echt gelijk, een hypothese is correct totdat men het tegendeel kan bewijzen, dus zodra jij duidelijk kan aantonen dat ut paranormale niej bestaat, geef ik je gelijk, tot diej tijd is er best nog een kans dat het paranormale wel bestaat, dus waarom niet geloven ??? de Christenen geloven ook in god, en tog heb ik nog nooit enig bewijs hiervan gezien...maar ze bouwen wel kerken voor hem/haar, besteden tijd aan hem/haar, etc etc..
Niet helemaal. Het is hypothetisch correct. De hypothese is dus dat het bestaat, maar hypotheses zijn persoonlijk. En als je het over het aangetoond bestaan van iets hebt dan telt dat niet.

Er is een hele kleine mogelijkheid dat het bestaat. Maar niet op dit forum. Vrijwel alles dat is gezegd enzo is makkelijk te verklaren met psychologie.

Christenen geloven in een God... ja dus? - dat mogen ze van mij gerust doen. Alhoewel ik het moeilijk kan laten om die mensen proberen te overtuigen dat God niet bestaat.

Ik sla iets over, waarom niet geloven?
Omdat er voor mijn idee niet eens zwakke bewijzen of zelfs aanwijzigingen zijn dat het zou kunnen bestaan. En ik weet dingen graag zeker.
Oud 20-10-2002, 16:30
Yule
Yule is offline
misschien sluit jij je af van diej dingen, omdat je te wetenschappelijk denkt, en dus niet eens iets wil geloven ook al zou ut nog zo waar zijn. Zelfs als jij een geest ziet zal je nog dagen lang zoeken naar un andere oplossing en uiteindelijk duh weerspiegeling van het zonlicht op duh straat duh schuld geven van dit verschijnsel....niet dan ? kijk, sommige mensen geloven te veel, en jij te weinig, jij bent gewoon niet te overtuigen, omdat jij niet fout wil zijn. stukje Psychologie :
mensen hersenspoelen zichzelf continue (is bewezen jah). Ofwel, alles uit hun verlede kan aangepast zijn. Als ik jou een dag lang naar een weiland met koeien laat kijken, en jij telt 12 koeien, keer op keer weer. Einde van de dag blijf ik jou zeggen dat dur egt maar 11 waren, als ik dat vaak genoeg zeg, en jij niet meer kan controleren, ga je me vanzelf geloven, das psychologie. ofwel, als jij iets ziet dat volgens jou niet klopt, ga je dat aanpassen in je ged8e tot het wel klopt...dus misschien heb jij al zoveel paranormale dingen gezien, maar wilde je dat niet, en heb je jezelf "gehersenspoelt"....

is best logisch, aangezien de mens van nature bang is voor het onbekende, en volgens mij is dat wat jou zo maakt dat je nix wil geloven....

Laatst gewijzigd op 20-10-2002 om 16:32.
Oud 20-10-2002, 22:56
Rerisen Phoenix
Citaat:
Yule schreef:
misschien sluit jij je af van diej dingen, omdat je te wetenschappelijk denkt, en dus niet eens iets wil geloven ook al zou ut nog zo waar zijn. Zelfs als jij een geest ziet zal je nog dagen lang zoeken naar un andere oplossing en uiteindelijk duh weerspiegeling van het zonlicht op duh straat duh schuld geven van dit verschijnsel....niet dan ? kijk, sommige mensen geloven te veel, en jij te weinig, jij bent gewoon niet te overtuigen, omdat jij niet fout wil zijn. stukje Psychologie :
mensen hersenspoelen zichzelf continue (is bewezen jah). Ofwel, alles uit hun verlede kan aangepast zijn. Als ik jou een dag lang naar een weiland met koeien laat kijken, en jij telt 12 koeien, keer op keer weer. Einde van de dag blijf ik jou zeggen dat dur egt maar 11 waren, als ik dat vaak genoeg zeg, en jij niet meer kan controleren, ga je me vanzelf geloven, das psychologie. ofwel, als jij iets ziet dat volgens jou niet klopt, ga je dat aanpassen in je ged8e tot het wel klopt...dus misschien heb jij al zoveel paranormale dingen gezien, maar wilde je dat niet, en heb je jezelf "gehersenspoelt"....

is best logisch, aangezien de mens van nature bang is voor het onbekende, en volgens mij is dat wat jou zo maakt dat je nix wil geloven....
Ik sluit me niet af, ik kijk alleen kritisch. Dat doen de meeste 'paranormalen' niet. Ze willen neit eens een simpel experimentje doen om ookmaar iets aan zichzelf aan te tonen.
En bij mij gaat correct kennis boven winnen.

En van die psychologische effecten wet ik best veel. Wat jij toepast is mogelijk maar ik weet aardig zeker dat dat niet is gebeurd. Pas datzelfde nou eens toe op 'het paranormale'... - probeer de mogelijkheid eens in te zien dat jullie jezelf hebben gehersenspoelt.

Hoe kan je zeker weten dat dat niet het geval is? - dmv kritisch experiment.
Oud 21-10-2002, 09:51
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ik sluit me niet af, ik kijk alleen kritisch. Dat doen de meeste 'paranormalen' niet. Ze willen neit eens een simpel experimentje doen om ookmaar iets aan zichzelf aan te tonen.

En van die psychologische effecten wet ik best veel. Wat jij toepast is mogelijk maar ik weet aardig zeker dat dat niet is gebeurd. Pas datzelfde nou eens toe op 'het paranormale'... - probeer de mogelijkheid eens in te zien dat jullie jezelf hebben gehersenspoelt.

Je kijkt helemaal niet kritisch, iedereen weet dat Rerisen Phoenix alleen maar skeptisch is, tegenover alles.
Oud 21-10-2002, 10:49
Yule
Yule is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

ik geef toe, andersom kan ut ook voorkomen jah, maar dat wil zeggen dat jou standpunt net zo zeker is als duh onze, jij kan juh gelijk niet bewijzen, wij kunnen het niet, jij kan niet bewijzen dat je 100% de waarheid weet, wij niet, oftewel, beide zijn even onzeker, niet dan ?

duz dan kan jij wel leuk iedereen diej hierkomt meteen aanvallen met je afkraak verhaaltjuhs, maar om eerlijk te zijn, stel jij had zo`n "gave" (noem dur een, boeit niej wat) in deze wereld waar bijna iedereen er niet in geloofd en je voor gek of freak aanziet als je een "gave" hebt. dan word je helemaal geisoleerd, volkomen onzeker, bang, etc etc, lekker leventjuh dus. Diej mensen komen hier, kunnen hun verhaal kwijt met hoop op iemand diej zuh begrijpt, maar ipv daarvan krijgen zuh een of andere betweter diej zuh meteen duh grond in boort.... (dit verklaart btw ook gelijk waarom meeste "begaafde" mensen bij psychiators lopen, niet omdat zuh gek zijn of dom of wat dan ook, maar omdat zij het gewoon veel zwaarder hebben dan jou, hun leven is gewoon moeilijk in deze maatschappij en daar krijgen zuh hulp bij...)

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 10:52.
Oud 21-10-2002, 11:18
legatus
legatus is offline
Citaat:
Je kijkt helemaal niet kritisch, iedereen weet dat Rerisen Phoenix alleen maar skeptisch is, tegenover alles.
Je bent ook aardig skeptisch op het F&L forum, en je overdrijft hier ook weer.

Citaat:
dat wil zeggen dat jou standpunt net zo zeker is als duh onze, jij kan juh gelijk niet bewijzen, wij kunnen het niet, jij kan niet bewijzen dat je 100% de waarheid weet, wij niet, oftewel, beide zijn even onzeker, niet dan ?
Degenen die erin geloven verspreiden het alsof het een feit is. Niemand weet het zeker, daarom moeten we openminded blijven. Er zijn ook mensen die beweren te kunnen praten met dieren. Zolang hier niemand minder van wordt en er geen geld uit andermans zak wordt geklopt zie ik het probleem er niet van in.

Daarnaast zijn de meesten hier geneigd om de meest wilde conclusies te trekken zonder ook maar enigzins hun neus te steken in logische wetenschappelijke verklaringen. Vaak zijn bepaalde 'mysterieuze' zaken allang ontmaskerd door de wetenschap.

Citaat:
Zelfs als jij een geest ziet zal je nog dagen lang zoeken naar un andere oplossing en uiteindelijk duh weerspiegeling van het zonlicht op duh straat duh schuld geven van dit verschijnsel....niet dan ?
Eigenlijk niet, als ik een overduidelijk geestverschijning mag ervaren. Vaak zijn het schimmen in ooghoeken, of mensen die net ontwaken of in slaap vallen. Ook emotioneel onstabiele mensen, en personen met (lichte) hersenafwijkingen.

En misschien zijn bepaalde mensen wel degelijk sensitief voor die geestenwereld -- en bestaat hij ook. Ik in ieder geval niet, terwijl ik er wel voor open sta.

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 11:23.
Oud 21-10-2002, 11:56
Yule
Yule is offline
Maar legatus, dat commentaar van diej geest zien was meer for Phoenix bedoeld, diej reageert zo agressief op dat soort dingen, jij komt al weel meer Openminded over dan hem, hij is heir alleen om tegen te werken, en jij om info in te winnen, das een verschil. Jij bent bereid te luisteren naar wat we zeggen en fouten toe te geven, hij luistert niet eens maar wil alleen aand8 door andere af te kraken (sorry als deze reply te erg is, maar ik vind dat ut dur nou tog egt us uit moet...he he he)
Oud 21-10-2002, 15:25
Rerisen Phoenix
Ik zie dat ik niet gereageerd had op die geest...

Hang tervanaf hoe duidelijk het is en hoe bewijsbaar het achteraf is. Zoals legatus al zei, een vage vlek ofzo zie ik aan voor een klein storinkje in gezichtsvermogen.
Als het echter duidelijk een geest is die voor me staat en bij wijze van spreken een babbeltje maakt dan ben ik al veel meer geneigd het te geloven. - Maar ik moet dan wel bewijs achteraf hebben om zelf met zekerheid te stellen dat het geen droom was. Maar als ik op dat moment wakker was geweest dan zou ik toch neigen naar 'wel gezien'.
Als die geest me heeft opgetild enalles, dan nog sneller.

En als hij me heeft verwondt of allerlei dingen meegegeven dan zie ik het al bijna als feit.

Maar inderdaad. Als ik een vlek zie dan geloof ik niet spontaan in het bestaan van geesten.

Citaat:
Yule schreef:
ik geef toe, andersom kan ut ook voorkomen jah, maar dat wil zeggen dat jou standpunt net zo zeker is als duh onze, jij kan juh gelijk niet bewijzen, wij kunnen het niet, jij kan niet bewijzen dat je 100% de waarheid weet, wij niet, oftewel, beide zijn even onzeker, niet dan ?
Ik vind zelf dat ik er wat dichter bij zit maar akkoord.
Maar bekijk het zelf nu ook even van de andere kant, bekijk het psychologisch. En kijk wat je van de psychologische verklaringen vindt.
Ik vind het al een enorme opluchting dat je toegeeft dat het anders is, je bent uniek met dat je dat doet. Maar nu, je geeft al toe dat het andersom ook kan. Bekijk het nu ook even andersom gezien dat kan... en kijk naar wat je bevindingen zijn. Neem mijn posts met psychologische verklaringen er evt bij.

Citaat:
duz dan kan jij wel leuk iedereen diej hierkomt meteen aanvallen met je afkraak verhaaltjuhs, maar om eerlijk te zijn, stel jij had zo`n "gave" (noem dur een, boeit niej wat) in deze wereld waar bijna iedereen er niet in geloofd en je voor gek of freak aanziet als je een "gave" hebt. dan word je helemaal geisoleerd, volkomen onzeker, bang, etc etc, lekker leventjuh dus. Diej mensen komen hier, kunnen hun verhaal kwijt met hoop op iemand diej zuh begrijpt, maar ipv daarvan krijgen zuh een of andere betweter diej zuh meteen duh grond in boort.... (dit verklaart btw ook gelijk waarom meeste "begaafde" mensen bij psychiators lopen, niet omdat zuh gek zijn of dom of wat dan ook, maar omdat zij het gewoon veel zwaarder hebben dan jou, hun leven is gewoon moeilijk in deze maatschappij en daar krijgen zuh hulp bij...)
Afkraakverhalen? - Jij mag ook wel toegeven dat ik mensen niet respectloos de grond in tracht te timmeren. Volgens mij heb ik altijd geprobeerd ze met enig respect duidelijk te maken dat het niet zo is.

Als deze mensen als gek of freak werden aangezien zouden ze zeker niet op een voor iedereen toegankelijk forum erover posten. Maar als ik een unieke gave had waarvoor ik voor gek zou worden uitgemaakt zou ik dat inderdaad verborgen houden. Maar de mensen op dit forum doen dat niet.
De meeste zeer hoog begaafde mensen lopen daar rond omdat ze zoveel zijn gaan denken dat ze gek zijn geworden. Ok, voor onze begrippen gek. Maar ze zouden zichzelf niet meer kunnen redden (meestal) en dan vind ik dat goed.
Mensen die zichzelf nog kunnen redden en geen bedreiging zijn voor anderen worden volgens mij niet opgenomen. Zoja dan ben ik er tegen.

Maar ik kan hier ook uit afleiden dat alle mensen die er publiekelijk voor uitkomen ongelijk hebben en de mensen die het niet zeggne gelijk.
Dus dat onze grote Ki Fighter inderdaad niks kan maar dat het wel zou kunnen bestaan en dat de mensen die het echt kunnen er niet voor uit komen.
Dat is vééééééél waarschijnlijker dan dat de mensen die ik hier heb gehoord (erhen uitgezonderd) werkelijk iets paranormaals kunnen.

(note: nog waarschijnlijker is is dat het niet bestaat)
Oud 21-10-2002, 17:13
Shibby
Shibby is offline
Ik heb ooit gehoord dat paarden ook kunnen voelen wat je denkt... of hoe je bent. En dat is ook met honden. Je hebt ook vaak dat een hond of paard... of ander dier meteen fel reageert op een bepaald persoon...dat valt heel erg op.

M'n 2,5-jarig paardje moet mn oma niet
Oud 21-10-2002, 17:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hee Legatus vertel es wat je bedoelt met skeptisch op het Flora Fauna Forum? Wat is er dan skeptisch volgens jou?
Oud 21-10-2002, 19:34
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hee Legatus vertel es wat je bedoelt met skeptisch op het Flora Fauna Forum? Wat is er dan skeptisch volgens jou?
F&L, filosofie en levensbeschouwing. - ik meen me ook zoiets te reageren... mja, is hier niet relevant.

Het kunnen voelen van andermans gevoelens is echt niet paranormaal hoor. Dat is 1 van de weinige manieren waarmee dat dier met jou communiceert. Zo ontwikkeld dat nog beter.
En in het wild is overleving erg afhankelijk van gedrag en jouw inschatting van anderdiers gedrag.
Hebben mensen btw ook, mensen kunnen ook erg goed elkaars gevoelens inschatten. Maar bij dieren is het vaker het geval dat ze handelen naar die observatie.
Oud 31-10-2002, 13:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Mijn hond doet af en toe namelijk heel vaag. Ze gaat dan keihard blaffen naar iets in de kamer, wordt hardstikke bang (staart tussen poten) en begint daarna te janken. Maar wij zien helemaal niets! Misschien dat het gewoon een pluisje is ofzo, maar aangezien ik er dus ooit iets over gehoord had, vroeg ik me af of het inderdaad zo is dat ze geesten kunnen zien.
Onze hond is ook zo vaag bezig. Het is een maltezerleeuwtje (zo'n klein wit hondje) en elke avond precies om 8.00 stormt ze door het kattenluik naar buiten en begint als een idioot te blaffen (we wonen aan een sloot... zou er iemand verdronken zijn? Jak!!!)
Oud 31-10-2002, 18:57
TechXP
TechXP is offline
Paranormaal begaafd? Denk het niet echt.
'Andere dieren hebben nog een instinct die mensen vergeten zijn. Veel dieren kunnen bijvoorbeeld aanvoelen hoe het weer gaat worden, ze kunnen aanvoelen als er een aardbeving of zo komt en dan niet vlak van te voren, maar al een aantal uren eerder. En natuurlijk 'spiderman' met zijn instinct voor gevaar
Oud 01-11-2002, 17:45
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Rerisen, bewijs jij dan dat het paranormale NIET bestaat. Dan ben ik tevreden, het enige wat je namelijk zegt is: Het is niet bewezen. Ook niet echt bepaald een goed onderbouwd argument.
(Dat is trouwens meestal het enige argument wat je hebt)
Oud 01-11-2002, 19:52
Rerisen Phoenix
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Rerisen, bewijs jij dan dat het paranormale NIET bestaat. Dan ben ik tevreden, het enige wat je namelijk zegt is: Het is niet bewezen. Ook niet echt bepaald een goed onderbouwd argument.
(Dat is trouwens meestal het enige argument wat je hebt)

het enige wat je ooit van mij hebt gezien is dat jullie het moesten bewijzen?

ik heb zoveel enorme verklarende verhalen gepost hier. Allemaal boordevol argumenten en ze waren ook extreem talrijk. Met psychologie heb ik heel veel bestreden. Alleen zijn de meeste mensen hier zo koppig dat je die argumten er niet eens met een hamer in zou kunnen slaan.
Oud 02-11-2002, 14:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
Rerisen, bewijs jij dan dat het paranormale NIET bestaat.
Bewijs jij maar eens dat je niet gek bent en alles aan elkaar liegt...
Oud 02-11-2002, 20:07
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
op animal planet was wel zo'n papagaai die gedachten kon lezen...
was best vaag eigenlijk , want zijn baasje zat een kamer verderop plaatjes te bekijken...en die vogel wist gewoon wat dat plaatje was...
en van de 75 had ie er 35 goed ofzo, en dat zou met gokken niet kunnen....en er was niemand in die kamer die die papagaai zou kunnen beinvloeden...dus zou dat dan waar zijn?

want da baasje zag dan zo'n plaatje van een bloem, en in de kamer verderop begon die papagaai dat ze die bloemen maar beter in het water kon zetten bla bla bla... (hij had ook een giga woordenschat.... )

dus is da nou lulkoek, of kan da best waar zijn.....
ik weet et nie....

*BB*

Regels voor berichten