Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2007, 20:26
freyk
freyk is offline
Ik vraag me af wanneer een topic op aanvraag van de ts gesloten mag worden.
Op andere fora's is het normaal dat forumbazen alleen topics sluiten als het te gek word.

Zelf ik vind ik het hoogst irritant wanneer een ts vraagt om zijn topic te sluiten als er een oplossing is gevonden.
Maar als ts daarvoor een ban te krijgen, vind ik nogal vervelend.
want dit gebeurde namelijk bij cptrake door piloff.
Oud 14-06-2007, 21:35
ILUsion
ILUsion is offline
Ik vind eigenlijk ook niet dat de TS hoeft te vragen dat een topic gesloten moet worden, als iemand nog iets te zeggen heeft, moet dat binnen redelijke grenzen mogelijk blijven.

Ik vroeg me inderdaad ook af waarom cptRake als Verbannen stond en of er hier misschien meer stond, blijkbaar niet dus. Het bannen van een lid voor iets dergelijks lijkt me ook niet nodig (een simpele opmerking of waarschuwing desnoods moet volstaan).

Daarnaast vraag ik me wel af waarom dat eerste topic wel gesloten mocht worden, maar dat tweede dan opeens niet. Zoals ik al zei, ik ben geen voorstander van het sluiten van topics tenzij dat noodzakelijk is om geen flamewar te laten uitbarsten.

En wat de ban van cptRake betreft, ik vermoed dat niet enkel dat meegespeeld zal hebben; ik moet bekennen dat ik het behoorlijk op mijn heupen kreeg van zijn vragen ("ik wil dat programma niet, maar wel de functies ervan", "usb poorten willen finetunen zonder echte reden daartoe" maar dan wel onze hulp inroepen (niets mis met het inroepen van hulp, maar dan mag je zelf ook een beetje moeite doen op voorhand), ...). En als ik bij de meldingen kijk, ook wel een beetje pretentieus (niet dat ik dat niet ben ;-) ) : "als er mensen hetzelfde probleem hebben, kunnen ze de zoekfunctie gebruiken" over dat 'probleem' waar hij dat programma niet wou installeren, en dan uiteindelijk toch maar deed omdat het anders toch niet ging werken.

Ach ja, ik mis hem niet direct (en als hij dat leest, moet hij dat zeker niet als een persoonlijke aanval opnemen; de rest van het ofrum kent mij waarschijnlijk al wel een beetje als een brompot met veel te lange posts), maar volgens mij moet het bannen van leden wel op een normale manier gebeuren. Daarmee bedoel ik; op het eerste gezicht heeft hij niet echt een waarschuwing gehad, krijgt hij plots een droge neen en een ban. Niet dat Piloff zich natuurlijk te verantwoorden heeft tegenover ons, maar een beetje uitleg zou wel prettig zijn :-)
Oud 15-06-2007, 08:54
Ieke
Ieke is offline
Speculeren over bans terwijl jullie duidelijk niet het hele verhaal kennen is niet al te handig. D'r zitten wel meer redenen achter die ban dan puur vragen om een slotje, dat lijkt mij niet erg een banreden. Verder, een ban krijg je hier sowieso al niet zonder waarschuwing (een paar erge dingen uitgesloten, voor het onderspammen van het hele forum krijg je meteen een ban, maar dat is wat anders).

Verder vind ik dat je in een aantal gevallen best slotjes op aanvraag kan zetten, maar dat hangt van het forum en het topic af. Een topic op L&R zou je het imo sneller doen aangezien dat een liefdesverhaal van iemand is en als de ts dan zelf een slotje wil vind ik het al snel prima. Maar neem bijvoorbeeld een discussie over een boek oid op letteren, no way dat ik daar zomaar omdat de ts het wil een slotje op zet. Imo zijn dit soort dingen ter beoordeling aan de fb's en vind je als lid dat het wel heel erg snel op een bepaald forum gebeurt dan ga je daar in discussie mee met de fb
Oud 15-06-2007, 16:02
freyk
freyk is offline
Als de ts er naar vraagt, moet je het als forumbaas gewoon niet doen.
Want dit belemmert de vrijheid.

Wel, vind ik, dat je als forumbaas de topic opschonen als de ts er naar vraagt.
Oud 15-06-2007, 16:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-06-2007 @ 17:02 :
Als de ts er naar vraagt, moet je het als forumbaas gewoon niet doen.
Want dit belemmert de vrijheid.

Wel, vind ik, dat je als forumbaas de topic opschonen als de ts er naar vraagt.
Vind ik niet. Zoals ik al zei, dat hangt imo van het topic af. Waarom zou je op L&R een topic open laten als het liefdesprobleem van de ts is opgelost en die gene zelf om een slotje vraagt? Anders blijven mensen er soms over doorzeuren terwijl het nergens voor nodig is. Ik zeg niet dat alles maar dicht moet als de ts het wil, lijkt me ook geen wenselijke situaties. Maar sommige topics zijn best begrijpelijk en zie ik ook geen enkel bezwaar tegen. Maar dat hangt dus van het topic af.
Oud 18-06-2007, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2007 @ 17:47 :
Vind ik niet. Zoals ik al zei, dat hangt imo van het topic af. Waarom zou je op L&R een topic open laten als het liefdesprobleem van de ts is opgelost en die gene zelf om een slotje vraagt?
Omdat andere mensen misschien vragen hebben over het desbetreffende onderwerp en we weten allemaal wat er gebeurt als je dan je eigen topic maakt: "Gebruik de zoekfunctieeee".
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:52
Verwijderd
cptrake zeurde en zeurde om een slotje, zowel bij mij als bij M@rco. Beide hadden we gezegd dat het niet zou gebeuren, maar hij bleef ons lastig vallen en zeuren om slotjes. Als een mod zegt dat het niet gesloten wordt en je geniepig naar de andere mod gaat, of als beide mods van hetzelfde forum zeggen dat het niet gesloten wordt en je blijft wer nog om zeuren zonder duidelijke argumentatie, heb je imho even een verduidelijking nodig. Zijn verduidelijking kwam in de vorm van een afkoelban. In desbetreft topic had ik hem daar ook voor gewaarschuwd, waarop hij reageerde met nog een slotjesaanvraag. Uiteraard gedroeg hij zich ook als een newbie die chronische problemen met de zoekfunctie leek te hebben, dit nam ik ook mee in mijn overweging.

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:55
Verwijderd
Ohja, op S&M en Hw en G&E is het hele idee van de topics de leden te helpen. Als een lid een probleem heeft wat al in een bestaand topic is besproken**, is het makkelijker als hij/zij de opties gemeld in dat topic afgaat en vervolgens het topic upt met toevoeging. Bijvoorbeeld:
'Firefox is stuk, hij referrt alles naar cuteoverload.com!
oplossingen in topic: 'reinstall, wis profiel, etc'
TS heeft hier iets aan
ander lid heeft hier niets aan maar heeft hetzelfde probleem, die kan dan posten dat hij bovenstaande opties heeft gedaan, maar dat het t probleem niet oploste. Daarom sluiten we topics liever niet.

** gebrek aan een fatsoenlijke zoekfunctie maakt het idd moeilijk/kut om topics te vinden. als een lid een nieuw topic aanmaakt en een van de andere leden mij erop attendeert dat dr al een ander topic is, merge ik het andere topic waarschijnlijk met de nieuwe, zonder te whinen over utfs.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 13:28
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Piloff schreef op 18-06-2007 @ 13:52 :
cptrake zeurde en zeurde om een slotje, zowel bij mij als bij M@rco. Beide hadden we gezegd dat het niet zou gebeuren, maar hij bleef ons lastig vallen en zeuren om slotjes. Als een mod zegt dat het niet gesloten wordt en je geniepig naar de andere mod gaat, of als beide mods van hetzelfde forum zeggen dat het niet gesloten wordt en je blijft wer nog om zeuren zonder duidelijke argumentatie, heb je imho even een verduidelijking nodig. Zijn verduidelijking kwam in de vorm van een afkoelban. In desbetreft topic had ik hem daar ook voor gewaarschuwd, waarop hij reageerde met nog een slotjesaanvraag. Uiteraard gedroeg hij zich ook als een newbie die chronische problemen met de zoekfunctie leek te hebben, dit nam ik ook mee in mijn overweging.
Lijkt me een gegronde reden om hem wat te laten afkoelen :-) Niet dat een mod natuurlijk zich voor elke beslissing moet verantwoorden, maar het is fijn als leden toch enig inzicht krijgen in het beleid. Bij deze trek ik dus mijn commentaar op jou en meerbepaald de ban van cptnRake in.
Oud 18-06-2007, 17:01
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 18-06-2007 @ 13:42 :
Omdat andere mensen misschien vragen hebben over het desbetreffende onderwerp en we weten allemaal wat er gebeurt als je dan je eigen topic maakt: "Gebruik de zoekfunctieeee".
Ieder liefdesprobleem is uniek (wat klinkt dit fout), dan is het toch ook beter dat het allemaal een eigen topic heeft. Anders krijg je eventueel weer verwaring over hoe én wie.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 09:41
Chimera
Chimera is offline
Ik vind het ook nogal onzinnig een topic te sluiten omdat een TS dat graag ziet. Op het moment dat je een topic start is het wat mij betreft 'publiek domein' en heb je er geen zeggenschap meer over. Ik zie ook niet waarom een topic gesloten moet worden als een vraag beantwoord is, andere mensen kunnen er altijd nog over door willen gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten