Ik vind eigenlijk ook niet dat de TS hoeft te vragen dat een topic gesloten moet worden, als iemand nog iets te zeggen heeft, moet dat binnen redelijke grenzen mogelijk blijven.
Ik vroeg me inderdaad ook af waarom cptRake als Verbannen stond en of er hier misschien meer stond, blijkbaar niet dus. Het bannen van een lid voor iets dergelijks lijkt me ook niet nodig (een simpele opmerking of waarschuwing desnoods moet volstaan).
Daarnaast vraag ik me wel af waarom dat eerste topic wel gesloten mocht worden, maar dat tweede dan opeens niet. Zoals ik al zei, ik ben geen voorstander van het sluiten van topics tenzij dat noodzakelijk is om geen flamewar te laten uitbarsten.
En wat de ban van cptRake betreft, ik vermoed dat niet enkel dat meegespeeld zal hebben; ik moet bekennen dat ik het behoorlijk op mijn heupen kreeg van zijn vragen ("ik wil dat programma niet, maar wel de functies ervan", "usb poorten willen finetunen zonder echte reden daartoe" maar dan wel onze hulp inroepen (niets mis met het inroepen van hulp, maar dan mag je zelf ook een beetje moeite doen op voorhand), ...). En als ik bij de meldingen kijk, ook wel een beetje pretentieus (niet dat ik dat niet ben ;-) ) : "als er mensen hetzelfde probleem hebben, kunnen ze de zoekfunctie gebruiken" over dat 'probleem' waar hij dat programma niet wou installeren, en dan uiteindelijk toch maar deed omdat het anders toch niet ging werken.
Ach ja, ik mis hem niet direct (en als hij dat leest, moet hij dat zeker niet als een persoonlijke aanval opnemen; de rest van het ofrum kent mij waarschijnlijk al wel een beetje als een brompot met veel te lange posts), maar volgens mij moet het bannen van leden wel op een normale manier gebeuren. Daarmee bedoel ik; op het eerste gezicht heeft hij niet echt een waarschuwing gehad, krijgt hij plots een droge neen en een ban. Niet dat Piloff zich natuurlijk te verantwoorden heeft tegenover ons, maar een beetje uitleg zou wel prettig zijn :-)