Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 15:21
Balance
Balance is offline
Hoe zit het bij jullie als jullie eens op excursie oid gaan? Krijgen jullie dan de eerste paar uren vrij?

Wij zijn gisteravond naar de opera geweest (). We vertrokken om 12.15 's middags en de planning was dat we om 23.30 weer terug waren.
Blijkbaar kent de school een andere 23.30 als die ik ken, want het was 0.20 toen we op school aan kwamen. Toen mocht ik dus nog naar huis toe fietsen en vervolgens naar bed.
Het was uiteindelijk 0.45 ( ) toen ik in bed lag, maar de volgende dag ging m'n wekker wel weer om 6.45!!

We hebben aan de schoolleiding gevraagd of we de eerste 2 uur vrij mochten krijgen, maar die keek ons aan alsof we het meest idiote idee dat ooit verzonnen is opbrachten!

Ik vind het op zich best absurd, zeker aangezien ik vandaag ook een leestoets moest maken, waar ik me totaal niet op heb kunnen concentreren...
En daarnaast heb ik me verslapen, kwam de school binnen tegelijkertijd met de bel en kon alsnog een telaatbriefje halen...

Hoe wordt dat bij jullie geregeld en wat vind je hiervan?
Oud 18-10-2002, 16:03
the 6th gate
the 6th gate is offline
op de middelbare school kregen we dan wel het 1e, of de eerste 2 uren vrij.
Hoe dat nu gaat weet k niet, hebben nog geen excursie gehad
Oud 18-10-2002, 16:14
Verwijderd
wij hebben eigenlijk nooit 's avonds excursies oid.
toen we uit londen terugkwamen (donderdag om +/- 24.00 uur) hadden we wel de dag daarna de hele dag vrij.
Gisteravond is m'n broertje met z'n klas naar de film geweest (hij zit in de 2e) en hij kwam om 21.30 thuis, vandaag had 'ie de eerste 2 uur vrij gekregen van school

maar linda85, Als je om 0.45 meteen sliep heb je 6 uurtjes slaap gehad. Een normaal mens heeft 8 uur slaap nodig, dus ze hadden jullie best de eerste 2, misschien zelfs wel 3 uren vrij kunnen geven... Belachelijk dat dat niet is gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:48
alpha
alpha is offline
Belachelijk!
Bij ons krijg je dan wel het eerste uur vrij (of meer uren) Maar wij hebben nooit excurcies 's avonds en de werkweek plannen ze van maandag tot en met vrijdag en een vakantie erachter.
Maar toen wij van het schooltoneel de opvoering hadden, hadden de mensen die meegedaan hadden wel het eerste uur vrij de dag erna!
Oud 20-10-2002, 15:28
kandyrat
kandyrat is offline
Mja in 4Havo naar een toneelstuk gegaan en pas zo tussen 12 en 1 uur snachts thuis.. en dan, het eerste uur een economie proefwerk. Lekker dan..
Oud 21-10-2002, 17:55
Studentje
Studentje is offline
Bij mij op de universiteit is het zo dat er geen 1/2 uur bestaat op vrijdag, althans, niet voor de P-fase van mijn opleiding.

Maar op de middelbare school kregen wij de dag na een feest van school wel het eerste uur ofzo vrij.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:04
Verwijderd
wij hebben nooit schooluitjes waar je pas zo laat thuis bent. Ja een keer toen we zondags om 11 uur 's ochtends terug kwamen van vakantie. Toen hadden we de eerste 2 uur gratis vrij, maar 95% van de mensen had die eerste twee uur toch al geen les.
Maar goed, een nacht iets korter slapen lijkt me ook niet zo'n groot probleem toch.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:42
Erbenda
Erbenda is offline
Wij hebben nooit excursies. Maar onze schoolfeesten (deze zijn 4x per jaar) duren tot 01.00 uur en dan lig ik pas om 01.30 in mijn bedje. Mijn wekker gaat dan ook weer om 7.00 af, omdat we dan ook alleen maar het eerste uur vrij zijn (en het 2e uur begint om 9.05) en tja dan ben je ook best wel moe...
Oud 21-10-2002, 22:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Maar goed, een nacht iets korter slapen lijkt me ook niet zo'n groot probleem toch.
Nee, maar het gaat vooral om het principe. Mensen uit een ander dorp, die waren pas om half 2 thuis. Gelukkig woon ik een kwartier fietsen van school dus was 't iets na half 1, maar feit blijft dat ik een engelse toets gigantisch heb verknald erdoor.
(klinkt waarschijnlijk overdreven, maar 3 uur minder slaap als normaal is voor mij toch echt té weinig en dus waren de lettertjes behoorlijk aant dansen op m'n papier )
Oud 22-10-2002, 10:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Nee, maar het gaat vooral om het principe. Mensen uit een ander dorp, die waren pas om half 2 thuis. Gelukkig woon ik een kwartier fietsen van school dus was 't iets na half 1, maar feit blijft dat ik een engelse toets gigantisch heb verknald erdoor.
(klinkt waarschijnlijk overdreven, maar 3 uur minder slaap als normaal is voor mij toch echt té weinig en dus waren de lettertjes behoorlijk aant dansen op m'n papier )
Kon je je niet gewoon ziek melden dan
Oud 22-10-2002, 12:49
utopian me
utopian me is offline
wij hadden ook niet vaak van die late excursies. en als we die hadden tja, als ik al niet het 1e of 1e en 2e uur vrijkreeg nam ik die vaak wel (dat ging dan ook vrij makkelijk bij ons...), en wanneer ik iets belangrijks had, tja, dan ging ik maar wel maar dat was de laatste tijd al niet vaak meer.
Reageren

Regels voor berichten