Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2007, 11:09
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo

binnen drie weken ga ik met mijn vriend naar Italië, we verblijven in Rimini, maar we zouden graag uitstapjes maken naar Firenze, Venetië, Bologna, Assisi en / of Ravenna (we moeten nog kiezen).

In Rimini zelf is er een treinstation, maar ik ken geen italiaans en snap geen snars van die spoorwegsite ginder. Is er iemand die ervaring heeft met de Italiaanse spoorwegen en die mij iets kan vertellen over

- verbindingen
- prijs
- treinen per uur
- ...

Alvast bedankt!

Anaïs
Advertentie
Oud 06-07-2007, 13:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je hier wel al wat aan hebt: http://www.trenitalia.com/en/index.html De treinen in Italie zijn iig niet duur, m'n moeder is vorige week met de trein van Pisa naar Piombino gegaan, zo'n twee uur en dat kostte zo'n 6 euro. Volgens haar zijn alle reizen onder de 100 km ongeveer zo duur.
Oud 06-07-2007, 14:25
ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb vorig jaar door Italie getreind en ben ook in Rimini geweest. Rimini is heel toeristisch en de mensen die daar op het station werken spraken wel een beetje Engels en er viel wel goed mee te communiceren.

Over de prijzen weet ik niets, omdat ik een interrailpas had. Wel dat je bij snelle verbindingen een reserveringstoeslag a 9 euro moet betalen. Dit is het voor een treinrit van 1 a 2 uur niet waard. Ravenna is denk ik 1 uur verwijderd van Rimini, Venezie 2 uur, Bologna is niet heel ver weg geloof ik Maar Firenze is geloof ik wel weer een eindje.

Er rijden niet heel veel treinen per uur, ik denk gemiddeld 1, soms 2 maar vaak ook eens in de 2 uur. De tijden zijn heel onregelmatig dus het is handig om het treinkaartje eerder te kopen zodat je niet op het station staat en dat de volgende trein pas 2 uur later gaat. De boel wordt daar heel anders gerund dan in Nederland en het is wel even wennen, maar niet heel lastig.
Oud 07-07-2007, 11:04
Anaïs
Anaïs is offline
Aha, bedankt! Dan gaan we gewoon de eerste dag al naar het station, en kopen we onze kaartjes op voorhand

Is Rimini zelf een leuk stadje?
Advertentie

Regels voor berichten