Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2007, 23:07
Nienna*
Nienna* is offline
@ Tink*: Sterkte, je kunt het wel! Huilen is niet erg. En mensen zijn sterker dan je op voorhand denkt.

@ Sassiefje: Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik wens je veel sterkte. Ik heb afgelopen dagen verscheidene malen aan je gedacht, terwijl ik je niet eens ken dus heel veel sterkte!

Edit: @ Little_lady: Heel veel sterkte. Kun je niet met je ouders praten, of met een goede vriendin? Of met de huisarts? Het scheelt als volwassenen er vanaf weten, zij kunnen goede raad geven. Meestal. Het komt allemaal goed, al lijkt het nu misschien een diep dal waar je niet meer uitkomt..!

OT:
Momenteel waardeer ik mezelf níet. Sterker nog, ik vervloek mezelf. Hoe kon ik nu zo zwak zijn, hoe kon ik me nu zo verlagen. Ik heb altijd gedacht dat ik boven die mensen stond, boven die mensen die vreemdgaan, of boven die mensen die met andere mensen zoenen die een relatie hebben.
En nu heb ik het gedaan: seksen met iemand die een relatie heeft. Ik ken meisje in kwestie niet, maar voel me zo verdomd schuldig. Niet alleen schuldig om haar, maar ook egoïstisch schuldig, omdat ik ook een hoop voor mezelf verpest kan hebben. Dat is nog het ergste: het draait allemaal om mij.
Ik vervloek mezelf.

Verdomme!

Het ergste is ook nog dat ik me rot voel omdat zij hem wél heeft, en ik niet. Wat is er leuker aan haar dan aan mij? Wat maakt dat zij wel een relatie met hem heeft en ik niet? De afstand alleen? Dat geloof je toch niet...
Aan de andere kant: wie wil er nu een relatie met iemand die vreemdgaat? Als hij het met mij kan, kan hij het met iedereen, al beweert hij van niet, omdat hij mij gewoon echt leuk vindt. Dat weet ik wel, maar je kunt iederéén leuk gaan vinden.

Ik heb medelijden met het meisje, maar aan de andere kant ben ik vreselijk jaloers en denk ik: net goed, want jij hebt hem, en ik niet. En ik schaam me voor dat gevoel, want ze verdient het niet, niemand verdient het dat haar vriendje vreemdgaat en zij al helemaal niet natuurlijk, met één of ander meisje in een ver dorp dat ze niet eens kent en nooit heeft gezien. Ze vertrouwde hem, maar kende ze ons seksuele verleden wel?

Het was zijn initatief, maar toch... ik heb er in meegedaan, in de spelletjes, die op seks uitdraaiden...

But what has she got that I don't have?

Het moet mooi zijn om ten minste in de illúsie te verkeren dat je hem hebt, want hij is zo mooi en zo fijn. Aargh, wat haat ik dit.
Ja, ik ben nuchter, ik ben ook niet verliefd, maar dat is omdat ik het zelf tegenhoud (al besef ik dat ik nu zeer verliefd klink, maar ik fulmineer maar, ik raaskal, ik word gek van mijn eigen gedachten).
Woonde hij maar dichterbij. Ik weet dat ik het had geprobeerd, al weet ik ook dat hij niet te vertrouwen is.

Verdomme verdomme, wat ben ik een trut, een achterbakse slet. Wie gaat er nou met een jongen die een vriendin heeft?! Maar het was zo vertrouwd, niet de eerste keer samen want we vinden elkaar best leuk...

Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 23:14.
Advertentie
Oud 08-07-2007, 23:23
Stefanie
Stefanie is offline
Wow, wat een superavond! Echt heerlijk gedanst met een aantal mensen, waaronder E. Hij behandelt me zo serieus, ook al is hij een stuk ouder. Gelukkig begreep hij me toen ik m'n verhaal vertelde. Hij vond dat ik overkwam als iemand die nog niet zoveel heeft meegemaakt in relaties, blijkbaar kent ie me niet goed genoeg Al met al een geslaagde avond! Donderdagavond weer!
Oud 08-07-2007, 23:49
rensd
rensd is offline
Vandaag heel relaxed koopzondag gewerkt. Aankomende dagen heb ik eindelijk even pauze.
Wat moet ik wel morgen doen:
- Inschrijfformulieren de deur uit voor nieuwe opleiding.. pfff dat is zooo veel invullen...
- Mijn rijbewijs ophalen
- Nieuwe pinpas activeren
- Inschrijven voor ontvangstweek en eerstejaarsweekend
- Nieuwe DigiD aanvragen want ik ben mijn oude wachtwoord kwijt..

Kortom veel bureaucratische zooi waar ik geen zin in heb. Eigenlijk had ik het van mezelf vanavond al moeten doen, dat had best gekund. Waarom ben ik de laatste tijd zo laks?
En ik moet mezelf toch een keer dwingen om weer eens een keer mijn gitaar te pakken. Ik heb al veel te lang niet meer gespeeld. Zonde zonde van al die lessen waar ik vorig jaar mee gestopt ben.
Oud 08-07-2007, 23:57
Verwijderd
Ik hou van mijn vriendje. En ook van mijn vrienden, en ik vind ze allemaal heel leuk en ik heb veel zin om allemaal leuke dingen met ze te gaan doen. En ik ga klimmen met een vriendin van m'n vriendje die ik zelf niet goed ken, wel spannend. En mensen zijn leuk. En ik heb zin in dingen. Lalalalala.
Oud 09-07-2007, 07:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pfff, ik heb echt weer even een dipje. Na een fijne zaterdag en een drukke oma-bezoek-zondag, had ik gisteren weer eens dat gevoel wat ik wel vaker had als ik het hele weekend iets leuks samen met Vriendje had gedaan, en hij dan op zondagavond weer terug naar huis moest. En dat terwijl we samenwonen en we niet eens zo'n leuke zondag gehad hadden Gisteravond had ik echt het gevoel van chaos in het hoofd, nu valt het wel weer mee, volgens mij.
Ik ben benieuwd of ze nog gaan bellen, dus of ik vandaag ook al mag werken. Anders moet ik morgenvroeg voor het eerst, direct na mijn tandartsbezoek (lekker ingepland, maar goed, moet te doen zijn).
Oud 09-07-2007, 09:23
Gothic
Gothic is offline
Het is echt te belachelijk voor woorden. Heb ik met een meisje samen een review geschreven, heb ik opeens een halve punt lager dan zij... ik snap er werkelijk niets van. We hebben alles samen gedaan. Echt slaat nergens op
Oud 09-07-2007, 09:27
Mariposa
Mariposa is offline
Vandaag de laatste dingen afmaken en inleveren, dan ben ik klaar

Vanavond wat drinken met een vriendin, leuk!
Oud 09-07-2007, 10:36
Verwijderd
Huh. Voor ik in de douche ging scheen de zon hier nog, nu regent en onweert het keihard. Naah lekker dan...
To do lijstje:
-Goed eten.
-Douchen en aankleden.
-Vriendin mailen.
-Kwast en M. smsen.
-Sporten.
-Therapiehuiswerk.
-Opruimen.
En met dat laatste ga ik nu beginnen...
Oud 09-07-2007, 12:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is een raar besef: Over een kleine 6 weken zit ik niet meer hier, niet meer in deze woonkamer. Over een kleine 6 weken verandert mijn leven even compleet, en zal even alles anders zijn.

Ergens is het jammer, anderzijds is het een fijn idee. Toch merk ik dat ik nu heel erg naar hou-vast zoek, dat ik zekerheid wil hebben. Ik heb geregeld dat ik een week eerder vrij ben in augustus, in de hoop verkerend dat ik daarmee de gemoederen wat gunstiger stem. Maar zeker weten doe ik het nog steeds niet, en dat is echt een rot gevoel. Als het goed gaat, dan wordt het leuk.... En anders stel ik het hele idee van op mezelf gaan wonen gewoon een maandje uit.

Ik kom er echt wel, het komt wel goed
Oud 09-07-2007, 12:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 09-07-2007 @ 08:16 :
Ik ben benieuwd of ze nog gaan bellen, dus of ik vandaag ook al mag werken. Anders moet ik morgenvroeg voor het eerst, direct na mijn tandartsbezoek (lekker ingepland, maar goed, moet te doen zijn).
En ja hoor, om 8.55u werd ik gebeld, en ik heb mijn eerste 3 uur werken er dus intussen op zitten. Was wel even wennen, maar wel oke. Dat komt wel goed de komende maand, nu maar hopen dat ze deze week nog een paar keer bellen en dat ik voor komende 3 weken veel ingepland word.
Oud 09-07-2007, 12:21
Verwijderd
Vanochtend met m'n onderzoek beziggeweest, maar had geen zin meer , ben naar huis gegaan.
Ga het morgen 'afronden' voor nu, en dan is het toch echt vakantie. Na de vakantie moet ik er nog een hoop aan doen, maar dat is van latere zorg .

Heb net een kokosnoot doormidden geslagen, viel me tegen .
Lastiger open te krijgen dan ik dacht, en het was niet eens echt lekker.
Jammer, maar dan weet ik dat ook weer.
Oud 09-07-2007, 12:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ben ik op het dorp, onweert het ineens keihard.
Oud 09-07-2007, 12:57
gewoonik
gewoonik is offline
oke
ik heb er weer vertrouwen in en ga gewoon nu vakantie houden, dan maar niet alles afhebben.
ik kan t wel!
misschien niet alleen, maargoed dat is ook niet erg
Oud 09-07-2007, 12:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-07-2007 @ 21:30 :
Morgen vandaag:
-id-kaart aanvragen (heb al een afspraak bij de gemeente gepland) uiteindelijk werd het een paspoort, omdat de baliemedewerkster aangaf dat ik wel erg veel gereisd had en het niet aannemelijk zou zijn dat ik ineens binnen de EU zou blijven... Sja, wie weet ga ik volgend jaar wel weer op vakantie... En had ik dan alsnog een paspoort moeten aanvragen... Mijn rijbewijs is trouwens stuk, hij is destijds niet goed geseald en ze hadden 'm officieel bij de gemeente moeten innemen . Ik ga een brief sturen naar de gemeente waar ik hem heb laten sealen, wordt anders weer 60 euro
-schoolboeken overkopen
-stofzuigen
-afspraak met dierenarts maken voor inenting & chippen van Minoes
Vanmorgen naar de Lidle en de AH geweest... Heb echt onwijs veel poezenvoer ingeslagen van veel te belachelijk dure merken. Vanmorgen een gevecht gehad voor een ontwormtabletje.. Ik heb het gevecht vervloren, kreeg die tablet er niet in... (Van mijn moeder leerde ik dat je dan over de keel moet wrijven zodat ze automatisch die tablet wel doorslikken...) Na een half uur was de hele tablet vergruist ) Straks nog maar een keer proberen.....

Er is weer een lokale wolkbreuk, zeg!
Oud 09-07-2007, 13:06
Verwijderd
@coopergirl: Probeer het voer nu zoveel mogelijk af te wisselen, zodat ze nog nergens echt aan went...dat schijnt voor 'de toekomst' het beste te zijn. Mbt ontwormen: er bestaat ook ontwormpasta, dat is echt veel makkelijker. (Al is het ook mogelijk om dat uit te kotsen... Wij laten het ontwormen dan ook meestal door de dierenarts doen (iig van Muis, Fleur lukt nog wel, maar Muis kotst echt alles weer uit). )
Die lokale wolkbreuk is aardig landelijk trouwens, geloof ik.
Oud 09-07-2007, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2007 @ 14:06 :

Hier is het nog droog!

OT: Ik zit me te vervelen....
Oud 09-07-2007, 13:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 09-07-2007 @ 13:21 :
Heb net een kokosnoot doormidden geslagen, viel me tegen .
Lastiger open te krijgen dan ik dacht, en het was niet eens echt lekker.
Op kamp moesten we ook een kokosnoot zo snel mogelijk openmaken (en dan ook nog eens de kokosmelk opvangen in een plastic bekertje). We mochten 1 stuk gereedschap kiezen. Wij hadden de hamer, maar daarmee is het niet gelukt. Uiteindelijk lukte het het autistische jongetje om hem open te krijgen door de kokosnoot superhard op de betonnen vloer te gooien. Alle kinderen wilden kokos proeven, maar ik kreeg alle stukjes terug, want ze vonden het toch niet zo lekker.

Citaat:
Ik heb, net als lienepien, nog geen drupje regen gezien. (hee, dat rijmt )
Oud 09-07-2007, 13:35
Verwijderd
Eindelijk al die spanning dr uit gejankt. M'n lichaam dat niet -nooit- naar me luistert, die fysio waar ik de ballen van begrijp, de acupuncturiste waar ik gewoon elke week heen wil, mijn huidige werk waar ze steeds minder werk voor me hebben, eindelijk de baas van mijn andere werk weten te bereiken, zodat ik 23 juli terecht mag, hoe dringend ik gewoon geld nodig heb, hoe ik elke nacht wakker lig omdat ik niet meer kan slapen, mijn maatje, mn grote vriend die weer gebruikt, dat ik eenzaam ben hier maar bovenal dat ik het leven allemaal ondanks alles toch heus wel leuk vind.
Oud 09-07-2007, 13:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
@coopergirl: Probeer het voer nu zoveel mogelijk af te wisselen, zodat ze nog nergens echt aan went...dat schijnt voor 'de toekomst' het beste te zijn. Mbt ontwormen: er bestaat ook ontwormpasta, dat is echt veel makkelijker. (Al is het ook mogelijk om dat uit te kotsen... Wij laten het ontwormen dan ook meestal door de dierenarts doen (iig van Muis, Fleur lukt nog wel, maar Muis kotst echt alles weer uit). )
Ontwormpasta... Daar heb ik wel eens van gehoord! Ik zal eens uitzoeken hoe dat zit, maar ik ga er vanuit dat dit ook oraal ingenomen moet worden?

Met voer ga ik inderdaad wisselen, dat leek me ook gezonder.. Omdat elk voer waarschijnlijk zo zijn extra toevoegingen heeft. De poes die ik hier ruim 6 weken te logeren heb gehad, eiste gewoon variatie...
Dan liet-ie zijn eten onaangeroerd

Dank voor de tips, ervaren poezenmoeder!

(en lokale bui kan inderdaad wel vervangen worden door landelijke bui.. Ik hoor dat het overal (behalve bij lieneplein) uit de lucht gutst)
Oud 09-07-2007, 13:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een keer een kokosnoot uit het dakraam (op de tweede etage) naar beneden in de tuin gegooid en toen was ie nog heel

Hier regent het ook keihard. Ik ging net boodschappen doen in de veronderstelling dat het droog was maar dat viel nogal tegen Ik wou nog naar de stad maar ik weet niet of ik daar nog zin in heb met dit weer, wel moet ik vandaag nog naar de apotheek om medicijnen op te halen want anders moet ik morgen ineens nog wel erg veel doen. Nu eerst maar ff strijken ofzo
Oud 09-07-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 09-07-2007 @ 14:36 :
Ontwormpasta... Daar heb ik wel eens van gehoord! Ik zal eens uitzoeken hoe dat zit, maar ik ga er vanuit dat dit ook oraal ingenomen moet worden?
Ja, maar het zit in een lange spuit die je dus in de mond kunt stoppen ed...ik vind het iig een heel stuk makkelijker. Wel doen we het vaak met z'n tweeën; de één houdt de kat vast, de anders spuit dat spul erin en houdt de mond (een beetje ) dicht tot het doorgeslikt is ed.

Qua gezondheid maakt het volgens mij niet zoveel uit, al is het ene voer gezonder dan het ander voer...veel katten schijnen ook niet zoveel behoefte aan afwisseling te hebben als veel mensen denken (al ben ik van mening dat er idd wel katten zijn die dat wel op prijs stellen ).
Oud 09-07-2007, 13:54
Verwijderd
Ik woon op de 5e verdieping, dus ik durfde die kokosnoot niet van het balkon te gooien, bang dat er niks meer van over zou blijven...

Mijn conclusie is dat ik gedroogde, geraspte kokos toch lekkerder (en makkelijker) vind .
Oud 09-07-2007, 14:02
Little_lady
Little_lady is offline
En toen huilde ik weer.. Niet vanwege m'n zwangerschap, dat komt allemaal wel goed.
Maar zij belde net, hij heeft een heel erg rotbericht gehad, het ziet er allemaal heel slecht uit voor 'm.. Verdorie, hij zal écht niet lang meer leven..

Het kan niet, het mag niet! Ik wil naar hem toe, om hem te omhelzen en nooit meer los te laten..... Maar het kan niet
Oud 09-07-2007, 15:19
Gothic
Gothic is offline
Zo, na wat mailtjes toch hetzelfde cijfer gekregen. Mooi zo, want ik vond het maar oneerlijk en nu ben ik weer blij .

Net een computer gekocht, onze oude was kapot. Denk dat ie wel mooi is . En m'n lenzen gehaald en hard gelopen. Kapper was helaas dicht, maar die bel ik morgen. Tandarts gebeld, ook geregeld, alleen nu moet ik morgen al . Nu alleen nog bellen vor m'n slipcursus... Ben benieuwd wanneer dat kan...

Als die lompe docent de antwoorden er nou eens opzette, wist ik tenminste of ik het gehaald heb...

[edit] ze staan online

WIEH ik heb gewoon 83% goed ... hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken. Nog 1 cijfer waar ik me druk om maak en hopelijk komt dat voordat ik op vakantie ga...

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 15:35.
Oud 09-07-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-07-2007 @ 16:19 :
[edit] ze staan online
Und?

Ik moet nog een week wachten op mijn cijfers...
Wil zo graag weten of ik 'over' ben.
Oud 09-07-2007, 15:31
Verwijderd
Morgen om 15.10 uur een afspraak bij de huisarts. Ik kan me er in schrijven en heb meteen een dubbele afspraak...
Vannacht slaap ik dus niet.
Oud 09-07-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2007 @ 16:31 :
Morgen om 15.10 uur een afspraak bij de huisarts. Ik kan me er in schrijven en heb meteen een dubbele afspraak...
Een nachtje geen slaap overleef je wel en het is voor 'een goed doel'.
Succes morgen.
Oud 09-07-2007, 15:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2007 @ 16:24 :
Und?

Ik moet nog een week wachten op mijn cijfers...
Wil zo graag weten of ik 'over' ben.
Ik moet nog max 2 weken wachten op m'n laatste cijfer... dus dan weet ik ook of ik over ben
Oud 09-07-2007, 15:37
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2007 @ 16:31 :
Morgen om 15.10 09.10 uur een afspraak bij de huisarts.
Ik moet ervoor zorgen dat mijn ouders er niet achter komen, ik eerlijk durf te zijn en durf te vragen om een verhoging van de medicijnen. Ik zie tegen alles op.

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 15:44.
Oud 09-07-2007, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-07-2007 @ 16:36 :
Ik moet nog max 2 weken wachten op m'n laatste cijfer... dus dan weet ik ook of ik over ben
Ik had het over dat tentamen waarvan nu wat online stond, wat je wilde weten om te kunnen kijken of je het gehaald had.
Oud 09-07-2007, 16:11
Yana
Yana is offline
Wat is dat toch dat maakt dat ik steeds weer blokkeer als het op praten aankomt? Iedere keer hapte ik naar adem en wilde ik vertellen wat er was, maar steeds weer ging mijn mond dicht..zonder dat er een woord uit gekomen was. En hij bleef maar wachten. Minuut na minuut, na minuut en toen nog maar wat langer. Wachten totdat ik er klaar voor was.

Wat een bende is het allemaal. Wat een gigantische bende.

Maar goed, in het kader van mijn therapeutische opdracht: "noem één ding dat jíj vandaag echt goed hebt gedaan": Ik heb gepraat. Het kostte zo ontiegelijk veel moeite, maar uiteindelijk zijn de woorden er uitgekomen, evenals de tranen.

Overigens is die landelijke lokale wolkbreuk van jullie nu pas hier.. Het lijkt wel nacht, zo donker!
[edit]En jeeej wat een onweer de stoppen zijn zelfs gesprongen Had de computer maar even heel gauw uitgezet net.[/edit]

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 16:33.
Oud 09-07-2007, 17:31
Nijn*
Nijn* is offline
Hihi, wat een geweldige tijd! Vandaag een uur op de bus gewacht omdat ze nu volgens de zomerregeling rijden, wat betekende dat ik in mijn t-shirtje en op mijn gympies in de stromende regen stond te wachten, niet eens zo erg, tot het begon te onweren! Zijn toen met z'n 5en gezellig de stad in gedoken, heel erg leuk, zo raar om met hen te zijn en niet met J. en T. maar ook zoveel fijner! Hmm, wat een dagen, heerlijk. Alleen jammer dat m'n geld in grote getalen afneemt, kan niet eens meer sigaretten kopen,, misschien tijd om te stoppen?
Oud 09-07-2007, 18:25
Sagana
Sagana is offline
Het was erg leuk gisterenavond. Vanavond opnieuw uit, en morgen de laatste (en beste) dag (nacht ).
Ik heb me goed geamuseerd, ook met hem. Ik heb gewoon normaal gedaan en plezier gemaakt, maar geregeld moest ik toch even slikken als ik dacht aan wat die vriendin me vertelt heeft.
Mja. Ik weet niet wat te doen... Vrijdagnacht vertrekken we voor een weekje naar Lanzarote, even zalige rust. Daarna zie ik wel, als ik 'n keer alleen met hem ben zal ik er wel eens naar vragen of een opmerking maken erover. Of ik stuur er eens een smsje over.
Ik heb medelijden met 'haar', echt waar. Ook al doe ik er zelf even goed aan mee, ook al is een deel even goed mijn verantwoordelijkheid en belazer ik haar óók, toch heb ik echt medelijden met haar. Ze is altijd vriendelijk en ook met haar is het altijd leuk en in feite is ze echt een goede vriendin van mij. Hoewel, een vriendin doe je dit niet aan, toch? Dus misschien kan ik niet zeggen dat ik een vriendin van haar ben, maar mja, voor mij voelt ze wel aan als een vriendin en dat zal andersom ook wel zo zijn. Ze verdient dit echt niet.
Ik weet niet wat ik moet doen. Morgen zie ik hem terug, dat wordt sowieso ook heel leuk, maar ik kan hem niet vergeten zo, zelfs niet na wat m'n vriendin vertelt heeft.

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 18:27.
Oud 09-07-2007, 18:48
Verwijderd
ik snap het niet. Een goede vriendin van mij reageert niet meer op m'n mailtjes, smsjes en als ik bij haar langsga wil ze me niet zien (ik moet haar een cd teruggeven). Sinds haar vriend het heeft uitgemaakt wil ze mij niet meer spreken. Wat heb ik misdaan
Oud 09-07-2007, 20:20
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik weet ook niet waar het op slaat maar morgen moet ik om half 5 op en dan voor het eerst op dinsdag werken. Ik ben een beetje zenuwachtig maar het komt allemaal wel weer goed, en waarschijnlijk ben ik (vroeg) in de middag al weer thuis . Maar gewoon, ik moet nu 's ochtends ook meehelpen en dat heb ik nog nooit gedaan. Nouja, komt goed. Woensdag naar de opticiën!
Oud 09-07-2007, 20:38
Little_lady
Little_lady is offline
Denk hieraan, zei hij zo lief:
'Life doesn't last forever, but our love and memories do.'
Maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan..

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 22:24.
Oud 09-07-2007, 20:51
Verwijderd
'k Zit een beetje neurotisch ieder moment m'n mail te checken, maar ik kan nu toch niks doen, dus ik ga de pc zo uitzetten en dan kijk ik morgen wel weer.

Ik heb me voorgenomen vroeg op te staan, zodat ik om 8.30 aan m'n onderzoek kan en het dan hopelijk voor de lunch klaar is, zodat ik dan echt vakantie heb!
Oud 09-07-2007, 21:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik vanaf augustus eerste op de wachtlijst ben voor de opname. En laat ik nou net vandaag uitgevogeld hebben hoe ik daar toch op internet ga kunnen? *lol* Lang leve mijn mda
Oud 09-07-2007, 21:16
darkfairy
darkfairy is offline
Oud 09-07-2007, 21:49
Ann
Ann is offline
Mijn vader moest vandaag weer terug naar de oogarts. Het waren 2 wonderen volgens de oogarts. Dat er zomaar een deuk in het hoornvlies kan onstaan en dat die deuk nog perfect rond is ook. Ze weten nog helemaal niets, nee daar hebben we iets aan. Woensdag moet hij weeer terug naar de oogarts. Schiet niet op zo. Alhoewel hij wel weer licht naar binnen krijgt. Dat doet wel zeer dus alle gordijnen en rolluiken zitten hier de hele dag naar beneden en de lichten zijn ook uit. Dat is wel vervelend want ik word daar enorm depressief van. En omdat iedereen werken is moet ik hem verzorgen. Ik vind het niet erg hoor, maar het is een hele last... Morgen is mijn zus gelukkig vrij, dan ga ik even een dagje weg. Papa zei vandaag nog dat hij dan beter dood kan zijn dan dat hij niets ziet. En toen zei ik dat dat niet waar was. En toen moesten we samen bijna huilen. Ik vind het alleen zo gek dat ze niets weten. Ze moeten dit toch vaker gezien hebben? Mijn vader zei dat hij 20 jaar geleden ook zo blind is geworen aan het andere oog, dan weten ze eigenlijk toch al genoeg>?
Oud 09-07-2007, 22:17
Verwijderd
Oh, ik heb vandaag mijn eerste echte rijles gehad en het was leuk. Bijna een andere auto aangereden, toen sloeg mijn hart wel even op hol, maar het was niet eens mijn schuld, die andere gast was gewoon idioot bezig. Week opeens naar links uit terwijl ik bezig was met inhalen...! Gelukkig was mijn instructeur alert genoeg om keihard op de rem te gaan staan.

En zonet heb ik heel lang met S. gebeld en nu weet ik al helemaal weer waarom zij op de middelbare school altijd mijn beste vriendinnetje was. Leuk, leuk, leuk. <3
Oud 09-07-2007, 22:17
kroot
kroot is offline
Vandaag hebben we met de therapiegroep bij iemand gegeten. En haar vriendje kan lekker koken. Gelukkig is ze ook opticien, en heeft ze bij de winkel waar ze werkt, voor morgen een afspraak kunnen maken, omdat ik een lens kwijt ben. Nu moet ik alleen mijn afspraak bij de opticien in Breda afzeggen. Maar het is toch wel handig om zoiets in de stad te hebben waar je woont.
Oud 09-07-2007, 22:25
Little_lady
Little_lady is offline
Ik heb vandaag aan m'n vriend verteld dat ik zwanger ben. We hebben er lang over zitten praten en dan ook echt over alle mogelijkheden. En hoewel ik dacht dat hij de baby hoe dan ook zou willen houden, leek het hem toch beter om een abortus te plegen. Ja, hij wil ook heel graag kinderen en met mij maar nog niet nu, omdat ik er nog niet klaar voor ben. En als er 1 van de 2 niet klaar voor is volgens hem, dan doen we het niet. Zóó lief

Ook hem en haar heb ik het verteld. Als toekomstige grootouders zo blij waren ze (ze hebben 1 zoon en die wil geen kinderen, biologisch gezien zullen ze het dus nooit worden). Ze vonden het dan ook jammer dat we het kindje niet houden. Maar, zo zeiden ze, we moesten ook aan onszelf en het kindje denken en we deden het hartstikke goed zoals we er met z'n tweeën over praten enzo. En het is ook heel wat waard om dat zo te horen van de mensen die als ouders voor me zijn en die ook al meerdere keren gezegd hebben dat ik hun 2e kind ben.

Toen is m'n vriend weer weg gegaan want die moest nog een eindje rijden, maar ik bleef want het was wel gezellig zo met z'n drieën. Even daarna kwam hun zoon nog onverwachts langs, wat ook heel gezellig was. Waar ik eigenlijk tegenop zag gebeurde, hoewel dat logisch was. Het kwam op het telefoontje wat hij vanmorgen gehad heeft, het slechte nieuws.. Donderdag gaan ze bellen van het zekenhuis, of ze het alsnog willen rekken met een opname of dat 'ie definitief opgegeven wordt. Ze hoopten dat ik er donderdag ook zou zijn en dat we dan met z'n vieren bij elkaar zouden zijn. Het gezin-idee dus, net zoals vanavond. Maar ik heb het donderdag hartstikke druk en moet juist die ene dag rennen en vliegen om alles te kunnen halen wat ik moet doen.. Nu kan ik wel wat dingen verzetten en afblazen zodat ik vanaf 3 uur 's middags niks meer te doen heb, maar dat is nog lang niet de hele dag. En nu voel ik me schuldig, omdat ze het zo graag wilden maar ik niet kan. Nouja, morgen maar even nieuw beltegoed houden, dan kan ik donderdag af en toe even bellen

@ iedereen; bedankt voor de tips etc.

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 22:27.
Oud 09-07-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Little_lady schreef op 09-07-2007 @ 23:25 :
Ik heb vandaag aan m'n vriend verteld dat ik zwanger ben. We hebben er lang over zitten praten en dan ook echt over alle mogelijkheden. En hoewel ik dacht dat hij de baby hoe dan ook zou willen houden, leek het hem toch beter om een abortus te plegen. Ja, hij wil ook heel graag kinderen en met mij maar nog niet nu, omdat ik er nog niet klaar voor ben. En als er 1 van de 2 niet klaar voor is volgens hem, dan doen we het niet. Zóó lief
Geweldig goed van hem En jou. Heel veel sterkte met de abortus uiteindelijk, want zelfs al sta je erachter, dan nog kan het best lastig worden. Als je maar onthoudt dat je voor jou de beste keuze maakt!
Oud 09-07-2007, 23:17
Verwijderd
'even een pentragrammetje bouwen hoor, zo terug'
Oud 10-07-2007, 00:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 09-07-2007 @ 22:16 :
Was die op mij bedoelt?
Oud 10-07-2007, 01:46
Verwijderd
verdomme. volgens mij mág ik niet meer slapen van mijn eigen lichaam . hoe lang zal ik vandaag weer es wakker liggen?
Oud 10-07-2007, 07:48
GeleBloem
GeleBloem is offline
Zo naar de huisarts. Ik zit constant te bedenken hoe ik nu moet beginnen.
'Het gaat niet zo goed'
'Ik wil graag verhoging van m'n medicijnen'
'Ik wou vragen....'

Vannacht heb ik alle mogelijkheden bedacht, maar ik vind er niet één goed. Hoe begin je nou zo'n gesprek?
Oud 10-07-2007, 08:08
Verwijderd
Citaat:
GeleBloem schreef op 10-07-2007 @ 08:48 :
Vannacht heb ik alle mogelijkheden bedacht, maar ik vind er niet één goed. Hoe begin je nou zo'n gesprek?
Wat is er mis met die beginnen? Het is geen sollicitatiegesprek, het maakt niet zoveel uit hoe je begint, als je maar begint en vraagt/vertelt wat je wilt vragen/vertellen.
Oud 10-07-2007, 09:41
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb echt verschrikkelijk gedroomt vannacht en nu voel ik me vreselijk. Oké gisteravond voelde ik me ineens ook al heel slecht maar nu is het echt dramatisch. Ik droomde dat mijn eigen psychotherapeut me voor een aantal uren opsloot in een separeer en me daar helemaal gek liet worden, net zo lang tot ik al mijn gedachten ging opschrijven in een boekje. En zij vertrok dan steeds, en ik was helemaal alleen en werd helemaal gek. Elke keer als ze terugkwam was ik helemaal uitgeput en dan wilde ze bespreken waarom ik die gedachten had opgeschreven in het boekje. Dat viel dan wel weer mee want uiteindelijk kon ik het wel luchten maar er werd niets mee gedaan, een beetje kenmerkend voor mijn tijd bij Altrecht. En dan begon het hele verhaal weer overnieuw, ik mocht nergens heen, niet naar huis, niet eten, helemaal niets en werd weer gek in die separeer en moest weer schrijven. Opnieuw en opnieuw.

Nu ik wakker ben voelt het alsof ik het allemaal echt heb doorgemaakt, ik ben doodmoe en voel me heel erg down. En met wie heb ik om 12.00 uur een afspraak, juist met mijn psych. Nu durf ik niet meer al weet ik dat dat onzin is want zo is ze echt niet (dat zou een mooie boel worden!) maar ik ben er gewoon zo van geschrokken. Bah.

Regels voor berichten