Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 17:35
strafcorner
strafcorner is offline
hoe is jouw werkhouding?

vertel het mij o alstublieft, ga jij der elke dag weer fris tegen aan , werk jij die stapels zo ff weg en draai jij je hand niet om voor die 255 werkwoorden frans in 44 tijden die je moet opschrijven..

of ben jij iemannd die de kantjes ervan af loopt het liefst een uitkering trekt terwijl je je voor de tv volpropt met bonbons en luid commentaar geeft op die gekke gast bij jenny jones?

hoe pak jij het allenmaal aan plan je je helenmaal suf en moet je eerst ff kijken op je pda`tje of je wel fftjes 5 min tijd hebt om te poepen of kom jij vrolijk de school binnenwandelen terwijl je een tentamen nederlands had ( )
Oud 21-10-2002, 17:43
shanli
shanli is offline
Ligt aan mijn bui,nu heb ik zo'n periode dat ik voor niets wil leren,geen huiswerk wil maken,dus veeg ik er maar mijn voeten aan
Maar meestal ben ik iets tussenin,niet lui,geen naste arbeider
Meestal wel het laatste,heb echt een kutgevoel als ik ECHT iets niet kan,en als ik net een belangrijk proefwerk heb of zo
Dus meestal ben ik wel de noeste arbeider ,alleen nu ff niet

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:49
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik kan snel werken maar soms heb ik er echt geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:51
Verwijderd
Ben over het algemeen behoorlijk lui, alleen als iets me weet te boeien dan ga ik er 200% voor.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:09
Verwijderd
Het hangt heel erg van mn bui af.. soms heb ik momenten dat ik heel actief ben, alles goed doe en er ook veel werk aan besteed..
En andere keren heb ik nergens zin in en doe ik gedeeltelijk wat ik moet doen, en doe het heel snel en slordig.. en heel soms doe ik gewoon helemaal nix..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:10
Roxy
Roxy is offline
hmm meestal is het bij mij dat ik 90% van de tijd heel lui ben en dan opeens heel hard werk zeg maar... dat is met tentamens, kdoe 6 weken niks en een week wel heel veel... en met werk ook dan is het ook hup snel ff nu doorwerken kunnen we zometeen langer zitten.. maar behalve dat stel ik dingen heeeel veel uit en ben ik enorm lui..
Oud 21-10-2002, 18:13
June bug
June bug is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Het hangt heel erg van mn bui af.. soms heb ik momenten dat ik heel actief ben, alles goed doe en er ook veel werk aan besteed..
En andere keren heb ik nergens zin in en doe ik gedeeltelijk wat ik moet doen, en doe het heel snel en slordig.. en heel soms doe ik gewoon helemaal nix..
Oud 21-10-2002, 18:16
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het duurt echt heel lang voor ik aan iets begin, maar als ik dan eenmaal ben begonnen dan gaat het ook of makkelijk, zodat ik snel klaar ben, of ik heb snel geen zin meer, dan ben ik ook snel klaar .
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:18
Blubje
Blubje is offline
hm ik doe eigenlijk heel erg weinig...ik maak geen huiswerk en ik voer niet zo veel uit, alleen dingen die ik echt moet doen of moet halen die maak en leer ik, dus schoolexamens en werkstukken enzo...verder doe ik eigenlijk helemaal nix...best wel slecht, maar ik heb t alle jaren al zo gedaan en zit nu in 6vwo zonder een x te zijn blijven zitten dus t zal dit jaar ook wel weer lukken, maar ik ben wel van plan om voor mn examens goed te gaan werken en leren.
Oud 21-10-2002, 18:18
Esmée
Esmée is offline
Ligt heel erg aan waar ik voor moet werken. Als het is voor iets dat ik leuk vind, kan ik me er 100% voor inzetten en er ook echt voor gaan. Als het gaat om iets dat ik niet leuk vind, stel ik het echt eeuwig uit tot het niet anders meer kan, uiteindelijk doe ik het dan wel, maar met heeeel veel tegenzin.
Oud 21-10-2002, 18:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ligt heel erg aan waar ik voor moet werken. Als het is voor iets dat ik leuk vind, kan ik me er 100% voor inzetten en er ook echt voor gaan. Als het gaat om iets dat ik niet leuk vind, stel ik het echt eeuwig uit tot het niet anders meer kan, uiteindelijk doe ik het dan wel, maar met heeeel veel tegenzin.
Nou ik wilde dus precies hetzelfde typen. Voor leuke dingen werk ik hard, voor saaie dingen doe ik het op het aller aller laatste moment.
Oud 21-10-2002, 18:33
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb geen zelfdiscipline..
Ik doe op dit moment niks,en als ik zo doorga houd ik geen sociaal leven meer over en word ik een drop-out.
Ik moet er echt wat aan doen.

Maar normaal gesproken ben ik een noeste arbeider,ik zet me graag in voor dingen waar ik voor sta en dat doe ik met liefde.
Maar momenteel kan ik mezelf nergens toe aanzetten en glipt alles gewoon door mn handen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:33
feline
feline is offline
Ik ben een ontzettende uitsteller.Als ik dan toch eenmaal begonnen ben omdat mn leraar er voor de zoveelste keer om vraagt, dan werk ik wel snel en doe ik ook echt m'n best.Dat komt weer omdat ik er niet van houd om half werk te leveren, een soort perfectionisme dus.
Over school ben ik nogal lui, we merken 't allemaal, maak je niet druk joh En tot nu toe ben ik best ver gekomen eigenlijk.
Oud 21-10-2002, 18:34
Aangenaam
Aangenaam is offline
ik zet mij tegenwoordig graag in voor mijn toekomst :]
--> noeste arbeider
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:36
SpeCteR
SpeCteR is offline
Echt niet aangenaam!! je bent een luie donder, je laat mensen huiswerk voor je maken enz...........noeste arbeider noemt ie dat!
doerie
Oud 21-10-2002, 18:38
Verwijderd
school:

als iets heel leuk is kan ik er hard aan werken, en met plezier.
tentamens, en (stomme) school opdrachten stel ik altijd uit tot zelfs de laatste avond, en dan g aik heel de nacht door om het af te krijgen.

werk:
als er niks te doen is doe ik ook weinig, als het druk is kan ik heel hard werken.

bij mij is het dus altijd: als het ècht nodig is doe ik veel, en doe ik het goed.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:52
Sturmtiger
Sturmtiger is offline
Ik vind dat iedereen moet werken voor zijn geld, van die lui die een uitkering krijgen omdat ze geen zin hebben om te werken moesten helemaal niks krijgen, laat ze maar op de straat leven en kreperen. eigen schuld dikke bult. noeste arbeider dus.
Oud 21-10-2002, 19:00
punkyfish
punkyfish is offline
Ik wil dit jaar persé over en maak daarom braaf mijn huiswerk. Nouja, meestal, want ik selecteer wel zorgvuldig wat ik nuttig vind en wat niet . Met een aantal dingen (leesdossiers bijv.) loop ik voor, zodat ik als ik geen zin meer heb dadelijk in de winter (en dat gebeurd geheid), ik niet meteen heel erg achter loop.
Ik ben nu dus beter aan het plannen, vorig jaar lukte het me echt niet, ik hield me er absoluut niet aan, maar nu lukt het me steeds beter en dat is alleen maar fijn.

Bij mij is het wel zo dat ik sowieso eerder aan mijn werk ga als ik iets interessant/leuk vind. Zo heb ik mijn culturele activiteit die ik over een maand pas af hoef te hebben al af, maar de wiskundesommen voor morgen nog niet (voorbeeldje, ik heb natuurlijk vakantie ).
Oud 21-10-2002, 19:00
SpeCteR
SpeCteR is offline
Ja maarja als jij nou bijvoorbeeld veel geld verdient met het handelen in aandelen thuis met je luie reet op je bureaustoel achter internet, wat ben je dan???? Lui donder en een harde werker??
Oud 21-10-2002, 19:25
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
SpeCteR schreef:
Ja maarja als jij nou bijvoorbeeld veel geld verdient met het handelen in aandelen thuis met je luie reet op je bureaustoel achter internet, wat ben je dan???? Lui donder en een harde werker??
een yup
Oud 21-10-2002, 19:38
Verwijderd
Mijn bijnaam is toch gvd niet voor niks Koning Lambal.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:45
Verwijderd
Het ligt eraan, als ik de enige ben die er last van heeft dat ik niks uitvoer dan voer ik ook meestal niks uit... ben erg lui... maar bijvoorbeeld met groepswerk doe ik wel wat ze van me verwachten... en op mijn werk doe ik ook altijd mijn best...

Ik ben heel heel heel erg gemakzuchtig... totaal geen discipline om te leren, mijn kamer op te ruimen en dat soort dingen... maar aan afspraken probeer ik me wel altijd te houden (lukt ook bijna altijd)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik plan meestal heel slecht, doe niet goed mn best, maak bijna nooit mn huiswerk.. *blah*..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:53
Verwijderd
Voor dingen die ik belangrijk vind, werk ik keihard. Als ik maar eenmaal het nut zie van een bepaalde opdracht, of het zelfs gewoon leuk vind om te doen, zet ik me er 100% voor in. De dingen die ik niet graag doe, daarentegen, raffel ik af op 't laatste moment, of doe ik niet. Op dat punt is mijn zelfdiscipline 0,0, maar doordat ik laat zien dat ik wel iets kan, bij dingen die belangrijk voor mij zijn, red ik het altijd toch wel redelijk. Ik ben trouwens wel bezig mijn werkhouding te veranderen. :/
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik heb geen zelfdiscipline..
Ik doe op dit moment niks,en als ik zo doorga houd ik geen sociaal leven meer over en word ik een drop-out.
Ik moet er echt wat aan doen.

Maar normaal gesproken ben ik een noeste arbeider,ik zet me graag in voor dingen waar ik voor sta en dat doe ik met liefde.
Maar momenteel kan ik mezelf nergens toe aanzetten en glipt alles gewoon door mn handen.
Dit is ook bij mij zo... Ik ben ook blijven zitten dit jaar in 3 vwo. Aan de andere kant ben ik zo ongelofelijk perfectionistisch en wil ik alles goed doen en zo goed mogelijk, het kan altijd beter, het is nooit goed genoeg..
Toch voer ik niks uit, en ik frustreer mezelf er ongelofelijk mee. Maar ik kan de discipline niet opbrengen, en ik kan me ook niet concentreren wanneer ik met dingen bezig ben (school).

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 19:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 20:33
eztah
eztah is offline
Ik ben denk ik eerder een luie donder.
Ik heb nooit hobbys gehad waar ik 100% voor ging. Soms iets voor school, maar dan is het altijd iets waar ik goed in ben, en dus leuk vind
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:58
Verwijderd
Ik heb geen zelfdicipline, maar dan ook echt GEEN zelfdicipline. Zelfs al staat er een proefwerk voor het eerstvolgende eerste uur gepland, als ik zou moeten kiezen tussen mijn dag verspillen aan forummen of leren, dan koos en kies ik ook regelmatig het eerste. "Liever lui dan moe", gaat zeker op voor mij, en hoewel ik er niet trots op ben, denk ik eigenlijk dat het mijn hele leven wel zo zal blijven. :/

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:25
Ska-nne
Ska-nne is offline
Ik ben de noeste arbeider, ik werk graag, aan school wat minder als aan mijn werk maar het gaat me allebei wel goed af. Wel ben ik echt super onhandig dus dat zit me tegen, maar dat maakt het ook wel weer leuk, kan der zelf altijd wel om lachen en mijn baas gelukkig ook
Oud 21-10-2002, 21:43
Nuck
Nuck is offline
Voor leuke dingen wil ik wel hard werken, dat doe ik dan ook graag. Ook als ik bijvoorbeeld voor iets spaar (een of andere dure aankoop) vind ik het leuk om te werken. Voor school doe ik weinig, maar ook omdat ik er echt maar weinig voor hoef te doen.
Oud 21-10-2002, 21:51
Floosje
Floosje is offline
Het ligt er maar net aan. Voor de dingen die ik echt leuk vind, kan ik me heel goed inzetten. Ik wil dan ook goed werk afleveren, ben vrij perfectionistisch. Maar als ik ergens niet achter sta, doe ik er ook niets voor.
Voor school zal ik wel wat moeten doen, omdat ik het anders helemaal niet bij houd. Ik vind het niet leuk, maar ja, kzal wel moeten..
Oud 21-10-2002, 21:59
Verwijderd
Ik ben vreselijk. Ik heb geen agenda, geen dagritme. Het enige wat in mijn leven nog een beetje houvast biedt is mijn collegerooster. Voor de rest zie ik wel wat er gebeurt en leef ik van dag tot dag. Fuck verplichtingen. Meestal begin ik een weekje vantevoren ofzo, als het écht niet meer anders kan dan eenzame opsluiting.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:04
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben vreselijk. Ik heb geen agenda, geen dagritme. Het enige wat in mijn leven nog een beetje houvast biedt is mijn collegerooster. Voor de rest zie ik wel wat er gebeurt en leef ik van dag tot dag. Fuck verplichtingen. Meestal begin ik een weekje vantevoren ofzo, als het écht niet meer anders kan dan eenzame opsluiting.
hier herken ik mijzelf in... het nadeel bij mij alleen is dat ik wel ga zitten stressen en kloten dat ik het af moet hebben en dan verzin ik voor mijzelf steeds een nieuwe deadline en blijf het maar voor me uitschuiven.. oh well...
Oud 21-10-2002, 22:08
mario
mario is offline
Hou het bij maar op de luie donder, ik probeer het met zo weinig mogelijk moeite doen
Oud 21-10-2002, 22:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Wat school betreft ben ik ontzettend lui, huiswerk maken doe ik echt nooit, en er gaat geen week voorbij zonder dat ik spijbel. Ik hou ook absoluut geen agenda bij en hoor vaak dezelfde dag nog dat ik een toets oid heb. Ook op sociaal vlak ben ik ontzettend lui, ik zal niet snel iemand opbellen ergens voor ofzo, alles wat morgen kan doe ik morgen wel, en van uitstel komt vaak afstel.

Maar op m'n werk ben ik weer het tegenovergestelde, daar werk ik hard en hou ik me aan een strak schema, hoe groter de druk, hoe beter ik me werk doe, dus daar heb ik geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:42
Verwijderd
die reclame van de pizza shoarma, dat is een documantaire over mijn dagelijks leven.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:53
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
die reclame van de pizza shoarma, dat is een documantaire over mijn dagelijks leven.

hahahah dies echt heel erg grappig

" je bent de hele dag in touw want er wordt natuurlijk heel wat van je verwacht"
Oud 21-10-2002, 23:00
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
ben wel een beetje lui, als het er echt op aan komt werk ik hard ( op het laatste moment natuurlijk)
Oud 21-10-2002, 23:34
GRRR
GRRR is offline
ik ben lui, ik ontken het niet. maar ik kan wel hard werken als ik maar goed genoeg betaalt word ;]
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:48
Verwijderd
lui2 (bn.)

1 afkerig van werk of inspanning => laks; <=> ijverig
2 waarbij men zich niet hoeft in te spannen
3 [inf.] slaperig, moe
4 Ninh / prototype

´ar·beid (de ~ (m.))

1 inspanning van lichamelijke en/of geestelijke krachten om iets tot stand te brengen => werk, bezigheid, werkzaamheid
2 [nat.] uitwerking van een kracht
3 het tot stand gebrachte
4 niets voor Ninh / prototype

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:55
maar
maar is offline
Als ik het leuk vind of belangrijk acht, ga ik er echt helemaal voor; maar als ik het onnodig of saai vind niet. Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 00:01
Verwijderd
Citaat:
maar schreef:
Als ik het leuk vind of belangrijk acht, ga ik er echt helemaal voor; maar als ik het onnodig of saai vind niet. Sim-pel.
MSN SIMPELLLL
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 00:01
Denise84
Denise84 is offline
toch wel eerder de luie donder
Oud 22-10-2002, 00:30
Verwijderd
Lui als het om school gaat. Lui als ik geen verantwoordelijkheid krijg. Heb dan te veel het idee dat ik voor anderen bezig ben ofzo.. en dat werkt niet helemaal lekker bij me constateer ik de laatste tijd.
Sociale contacten onderhoud ik zeker wel, en ben verder ook full time bezig om mezelf te verrijken met informatie over onderwerpen die me interesseren..meningvorming..
Ik weet mezlef ook wel aardig te verplichten om elke dag ff te bassen dus ergens ben ik misschien zo lui nog niet .

Strafcorner/jezuscrust/dwj/jaap/whatever, update je die site van je nog wel 'ns ? vonk opzich wel leuke stukjes om te lezen. ..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:26
AtHell
AtHell is offline
ik heb zwaar last van een "laat maar zitten, doe ik zo wel" houding :]

afgezien van de grote hoeveelheden vrijetijd die ik daarmee crieer soms toch maar eens ff de dag voor een tentamen even leren maar verder.. och..

laten we het erop gooien dat ik gewoon een luie zak ben :]
Oud 22-10-2002, 15:20
independancy wanted
independancy wanted is offline
Ik heb erg veel plezier in mijn werk, dus ik zet me er ook volledig voor in. Als iets me echter niet boeit ben ik meestal niet vooruit te branden.
Oud 22-10-2002, 16:53
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
AtHell schreef:
ik heb zwaar last van een "laat maar zitten, doe ik zo wel" houding :]

ik ook
Oud 22-10-2002, 17:42
Synonym
Synonym is offline
Ik baal op dit moment ontzettend van m'n school. Toevallig dat dit topic voorbij komt. Ik doe nou vormgever reclame, presentatie en communicatie, maar het wil allemaal niet zo lukken. En ik had me iets anders van de opleiding voorgesteld. Dus eigenlijk automatisch doe ik er ook niet zoveel aan. Ik wil graag een andere opleiding doen... maar zit nu al in het 2e jaar.
Oud 23-10-2002, 23:19
beuk
beuk is offline
in principe ben ik wel bereid hard te werken zo nu en dan, maar daar zit totaal geen structuur in, zodat het resultaat alsnog waardeloos is...

zo weet ik mezelf meestal wel uit bed te slepen om college te volgen, maar dan ben ik alsnog te moe om op te letten, waardoor je naar een uur weer weggaat, daardoor volg je het na twee weken niet meer en ben je al je tijd gewoon kwijt.
Oud 24-10-2002, 07:17
Verwijderd
ik heb mijn hele middelbare schooltijd niks uitgevoerd eigenlijk. in de eerste nog wel een beetje, maar daarna ging het me iets te makkelijk en verloor ik steeds meer mijn interesse die makkelijkheid bleek even tegen te vallen in de 5e, toen ik voor vrijwel geen vak mijn huiswerk had gemaakt en de examenoefeningen opeens toch best wel pittig bleken. eigen schuld ja

maarja, nu doe ik een opleiding die ik altijd al gewild heb en ik doe werk echt ontzettend hard en besteed veel zorg aan mijn opdrachten. ik ben niet zo'n planner maar mijn individuele opdrachten zijn altijd op tijd af.

het is niet meer zo dat ik elke ochtend fris mijn bed uit spring om fijn naar school te gaan helaas... er zit een ontzettende lamzak in ons groepje die werkelijk alles afremt en bovendien een grote eikel is hij moet op 1 of andere manier wel weggewerkt kunnen worden maar dat is echt heel lastig maar toch, de opleiding is vet
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 09:26
nenne
nenne is offline
In de onderbouw had ik altijd braaf mijn huiswerk af en liep ik ook vaak voor op de rest, kwam ook wel omdat ik t nooit echt moeilijk vond en veel dingen toch wel interessant vond.
Nou met die 2e fase is alles toch wel moeilijker geworden, en vaak heb ik dan geeneens zin om er aan te beginnen (hoe slecht...) Ik probeer alles zo goed mogelijk in te plannen en ik probeer me er ook echt aan te houden, maar meestal beland ik dan toch weer achter de tv/pc/mn gitaar. En dan voel ik me naderhand weer schuldig omdat ik WEER bijna niks heb gedaan. Maar het is nooit zo dat ik totaal onvoorbereid de les in kom/een toets ga maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten