|
|
|
Verwijderd
ik weet het niet, ik denk dat ik zou zeggen dat ie overleden is en hem dan stiekem zelf zou houden...
|
|
|
|
En dan komt ze op een dag onverwachts langs (ze woont niet in de buurt, maartoch)... Dat kan toch niet?
|
|
|
|
sterrenmeisje schreef op 28-06-2007 @ 13:27 :
ik weet het niet, ik denk dat ik zou zeggen dat ie overleden is en hem dan stiekem zelf zou houden... Dat soort mensen verdienen gewoon een leugentje om caafjes bestwil
|
|
|
|
Sovreze schreef op 28-06-2007 @ 15:10 :
Gewoon vertikken het dier terug te geven. ALs ze hem zo vies vindt en zo voor dat beestje zorgt, had ze hem in eerste instantie niet mogen hebben. Of het nou een cavia is of een hond, zo ga je niet met beesten om. Ik snap dan sowieso niet waarom mensen dan een huisdier hebben maarja. Je kunt inderdaad een dood faken bvb, of het diertje gewoon weggeven aan een blije moeder met kind die een cavia willen hebben. Of gewoon hard blijven en haar het beest niet terug geven, hoe hoog of laag ze ook wil springen. ![]() Ik kan haar vragen of ik de cavia mag hebben, maar als ze dan nee zegt en hij is ineens er niet meer (zogenaamd dood)... Ga me er niet prettig bij voelen, omdat ik het beestje dan moet weg zien te moffelen. |
|
|
|
Verwijderd
Bij welk dier is het wel normaal dat je hem in een donkere (ws ook koude) garage dumpt dan?
Een blinde vink? Raar kind. |
|
|
|
Sovreze schreef op 28-06-2007 @ 17:30 :
Bij welk dier is het wel normaal dat je hem in een donkere (ws ook koude) garage dumpt dan? Een blinde vink? Raar kind. |
|
|
|
Verwijderd
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 17:35 :
Wat zij niet meemaken/voelen, dat bestaat waarschijnlijk niet. Erg egoistisch ik weet het. Maar ik kan me dat beestje niet zomaar toe-eigenen. ![]() Mensen dienen tegen zichzelf in bescherming genomen te worden, of ze willen of niet. En dieren tegen mensen. |
|
|
|
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 13:08 :
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit beestje een beter leven krijgt?
|
|
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden.
|
|
|
|
Lotte schreef op 30-06-2007 @ 20:27 :
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden. |
|
|
|
Lotte schreef op 30-06-2007 @ 20:27 :
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden. Dan zullen toch echt eerst de botten uit moeten steken, de bodembedekking moet zo hard als beton zijn door alle uitwerpselen en als het beestje dan ook nog helemaal onder de vlooien, luizen, etc zit, heb je kans dat ze er iets aan gaan doen. Hier in het dorp staat ook een pension. 70 honden, waarvan 50 van hunzelf voor fok. Honden zitten in kennels van max 1,5 m2. Onder de ziektes, in de eigen uitwerpselen, hartstikke bang en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Dierenbescherming is al 2 keer langs geweest na klachten, maar hun vinden het goed
|
|
|
|
Verwijderd
fractal-illusio schreef op 02-07-2007 @ 13:36 :
Dierenbescherming doet niks voor een cavia die eten, drinken en onderdak heeft. Dan zullen toch echt eerst de botten uit moeten steken, de bodembedekking moet zo hard als beton zijn door alle uitwerpselen en als het beestje dan ook nog helemaal onder de vlooien, luizen, etc zit, heb je kans dat ze er iets aan gaan doen. Hier in het dorp staat ook een pension. 70 honden, waarvan 50 van hunzelf voor fok. Honden zitten in kennels van max 1,5 m2. Onder de ziektes, in de eigen uitwerpselen, hartstikke bang en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Dierenbescherming is al 2 keer langs geweest na klachten, maar hun vinden het goed |
|
|
|
Sovreze schreef op 02-07-2007 @ 20:13 :
Als de LID er uberhaupt geweest is zullen ze wel een goeie reden hebben dat ze de beesten daar laten. De dieren zullen dus niet in zo'n enorm slechte staat moeten hebben verkeerd en er zullen afspraken zijn gemaakt met de eigenaar. het dierenasiel zit daar ook vlakbij...en de dierenambulance krijgt dus ook eens in de zoveel tijd weer een telefoontje van zogenaamd aan komen lopen honden, maar het zijn hun eigen afgedankte fokteven. Ik ken dat pension al 10 jaar en die mensen hebben zo hard hun handel ontdekt dat het welzijn ze geen hol kan interesseren.
|
|
|
|
Verwijderd
fractal-illusio schreef op 02-07-2007 @ 22:08 :
Het is heel simpel....Als het dier eten en drinken en onderdak heeft is het voor de DB genoeg. (ofja, in ieder geval volgens de regels). het dierenasiel zit daar ook vlakbij...en de dierenambulance krijgt dus ook eens in de zoveel tijd weer een telefoontje van zogenaamd aan komen lopen honden, maar het zijn hun eigen afgedankte fokteven. Ik ken dat pension al 10 jaar en die mensen hebben zo hard hun handel ontdekt dat het welzijn ze geen hol kan interesseren. |
|
|
|
Sovreze schreef op 03-07-2007 @ 19:35 :
Ja klopt, zo kan ik je nog wel 20 hondenfokkers aanwijzen die zich niet bekommeren over de verdere zorg van hun dieren. Maar net als met alles in de wet e.d. kan de LID niets meer doen dan zorgen dat de dieren in hun basisbehoeften voorzien worden en vragen de eigenaar voor betere levensomstandigheden te zorgen. Wat dat betreft mag Nederland wel een voorbeeld nemen aan de wetgeving en straffen in Amerika. |
|
|
|
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 17:09 :
- Ze betaalt wel maandelijks een bedrag voor het voer, zaagsel en hooi en is het niet gewoon diefstal als ik hem zou houden? Daarnaast is het pure onwetendheid dat het dier niet in een donkere garage kan. Toen ik het haar probeerde uit te leggen, deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'licht van de lamp is wel genoeg' ![]() Ik kan haar vragen of ik de cavia mag hebben, maar als ze dan nee zegt en hij is ineens er niet meer (zogenaamd dood)... Ga me er niet prettig bij voelen, omdat ik het beestje dan moet weg zien te moffelen. Pas als het beest wondjes heeft of mager is wordt een dier pas in beslag genomen. Mischien kun je haar wel een boekje geven hoe je een cavia kan verzorgen. Maar de cavia houden zonder haar toestemming. Dan kunnen ze een aanklacht tegen je indienen en dan mag jij op de politie bureau verschijnen. Wees voorzichtig dus.
|
|
dierenbescherming. period.
|
|
Morgan schreef op 28-06-2007 @ 17:52 :
(sowieso, wat moet je met een cavia in een schuur, elke dag twee minuten ernaar gaan kijken ).
|
|
dan uitleggen waarom de lamp niet goed genioeg is enz
|
|
SilverBlue schreef op 04-07-2007 @ 01:24 :
Nouja het beestje gaat niet dood door te kort aan licht. Een lamp is inderdaad genoeg. Ik mag hopen dat jij geen huisdieren hebt. |
|
|
|
Verwijderd
SilverBlue schreef op 05-07-2007 @ 02:36 :
Koop voor haar een boek of wijs haar op een cavia website. Er zullen vast wel een paar bestaan. [/B] |
|
|
|
Eend schreef op 06-07-2007 @ 16:29 :
Je zou ook de dierenbescherming kunnen bellen om te vragen wat er aan te doen valt? Tenminste, dat zou ik doen. Wel na nadrukkelijke uitleg natuurlijk. Maar heb je de cavia nou met een andere cavia samen gezet? Dan is er nog het gevaar dat ie straks gaat vereenzamen als je m weer apart doet. Dat had ik ook met Mindy. Dat heb ik haar ook al gezegd. Hopelijk is het beestje van ouderdom er niet meer over een jaar en anders wordt het nog knap lastig... |
|
|
|
Stefanie schreef op 06-07-2007 @ 20:36 :
Ja, ze zit nu samen. Ze werd heel mager en sloom nadat haar vriendje was overleden. Ze stonden in dezelfde ruimte, met de kooien tegen elkaar, maar konden niet bij elkaar komen. Dat heb ik haar ook al gezegd. Hopelijk is het beestje van ouderdom er niet meer over een jaar en anders wordt het nog knap lastig... Maar nu Mindy weer met Pien en Skunkie samen zit, heeft ze helemaal geen huisje meer nodig. De ene keer leg ik een buis in het hok, nu hebben ze weer twee hooiballen om mee te spelen, straks weer een huisje. Zolang ze maar speelplezier hebben. Ik hoop voor het beestje dan ook maar dat ie over een jaar overleden is door ouderdom.
|
|
Eend schreef op 08-07-2007 @ 13:44 :
Klinkt hetzelfde als Mindy. Niet meer eten, weinig drinken, de hele tijd weggedoken zitten in haar huisje. Maar nu Mindy weer met Pien en Skunkie samen zit, heeft ze helemaal geen huisje meer nodig. De ene keer leg ik een buis in het hok, nu hebben ze weer twee hooiballen om mee te spelen, straks weer een huisje. Zolang ze maar speelplezier hebben. Ik hoop voor het beestje dan ook maar dat ie over een jaar overleden is door ouderdom. Heb je trouwens wel eens een cavia meegemaakt waarvan het hartje zo te keer ging dat het hele lichaam min of meer meebewoog? Die nieuwe caaf heeft dat... Zal het stress zijn? Ze woont hier al 2 maanden. |
|
|
|
Stefanie schreef op 08-07-2007 @ 14:41 :
Ik ben wel blij dat het weer goed gaat met Mindy. Van zieke cavia's word je zelf ook helemaal depri. Heb je trouwens wel eens een cavia meegemaakt waarvan het hartje zo te keer ging dat het hele lichaam min of meer meebewoog? Die nieuwe caaf heeft dat... Zal het stress zijn? Ze woont hier al 2 maanden.
|
|
Eend schreef op 13-07-2007 @ 12:21 :
Ik zou toch denken aan een longontsteking. Muis had dat ook. Maar die bleek een hartkwaal te hebben. Oogt ze verder gezond? Niet loom of zo? |
|
|
|
Stefanie schreef op 13-07-2007 @ 12:40 :
Ze is anders dan mijn andere cavia's. Eerst was ze verlegen en afgezonderd. Nu wordt ze wel brutaler en springt ze van schoot omdat ze niet geaaid wil worden. Ze is lomer dan de andere cavia;s, maar niet ongezond, denk ik. Alleen dat vreemde 'beweeglijke ademen'.
|
|
kazje schreef op 19-07-2007 @ 11:43 :
ipv het diertje in te pikken, zou je ook de eigenaar kunnen uitleggen hoe ze het diertje wel hoort te behandelen, daar heeft ze veel meer aan. Anders zal ze later weer een dier nemen en het net zo behandelen Toen ik het haar probeerde uit te leggen, deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'licht van de lamp is wel genoeg'
|