Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2007, 16:35
Soron
Soron is offline
Hallo beste mensjes,

Ik waag hier ook maar eens een poging. Ik zoek dus woonruimte in Leeuwarden. Ik ben een 3e jaars CMD (Communication and Multimedia Design) student aan de NHL.

Ik zoek op korte termijn een nieuw gezellig plekje in de Friese hoofdstad. In verband met slecht onderhoud en hoge huursverhoging moet en wil ik snel naar een ander plekje.
Kort aantal interessante zaken over mij; gesteld op netheid (schoonmaakrooster oid geen probleem), zelfstandig, maar gezelligheid kan ik ook waarderen (samen dingen ondernemen), kan ook lekker koken, hobby: fotografie.
Lijkt het je wat en wil je eens kennis maken? Neem dan contact met me op, dan spreken we wat af.

Ook als mensen iets weten of tips hebben, dan zijn die ook altijd welkom

Wat ik ongeveer zoek:
Minimaal 14m2 (iets van 12 is ook goed als er een gemeenschappelijke woonkamer is)
Max 300 euro pm.
In of in de omgeving van Leeuwarden.
Leuke huisgenoten (als daar sprake van is)

Groeten
Advertentie
Oud 15-07-2007, 16:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Tips
[*] De adressen van de woningbouwverenigingen:
Nieuw Wonen Friesland - http://www.wonenwaarjewilt.nl/
Woon! - http://www.woneninfriesland.nl/
[*] Een huisbaas die altijd wel kamers heeft: http://www.studentroomrent.nl/
Ik heb zelf bij hem gekeken, maar zijn woningen trokken me niet, vaak wat oudere woningen, maar wel bijvoorbeeld met een eigen keukentje. Een klasgenoot huurt wel bij hem en volgens mij heeft ze geen problemen.
[*] Zo te zien heeft Camelot - anti kraak op dit moment ook een woning in Leeuwarden beschikbaar. (Anti kraak is wonen in een oud kantoorpand. Is heel goedkoop, vaak rond de 150 euro voor veel ruimte, maar betekent wel dat je binnen 2 weken op straat kan komen te staan.) Zie: http://www.camelotproperty.com/home..../content/0/13/
[*] Een overzichtje van huren in Leeuwarden: http://www.compris.nl/huren/index.html
[*] En check de rubrieksadvertenties van de Leeuwarde Courant op zaterdag, of plaats (voor een euro of tien) zelf een advertentie.

Succes
Oud 18-07-2007, 17:21
Soron
Soron is offline
Ik heb alles wat je noemde al in overweging genomen. Sta ingeschreven bij de woningbouwverenigingen, maar die hebben wachtlijst van 1,5 jaar voor dat je iets kunt krijgen. Ik moet dan nog paar maanden wachten.
StudentRoomRent ken ik ook, maar vind ze erg duur en ik verschillende krantenberichten gelezen dat studenten op straat werden gezet, omdat hij geen vergunning voor het pand zou hebben. Vertrouw het dus niet zo...
Ik weet niet of ik anti-kraak wel aandurf... straks heb ik helemaal niks meer. En advertenties heb ik ook al geplaatst.

Maar tnx voor de moeite en info.

Misschien kan ik bij een kennis van me in een appartement terecht die ze huurt van een verhuurder, maar dat is dus ook nog niet zeker. Heb het nog niet gezien enz...
Oud 19-07-2007, 08:56
miekmuis
miekmuis is offline
Ik had bij woonbedrijf binnen een half jaar een leuke zelfstandige woonruimte.
Oud 19-07-2007, 09:05
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Ik had bij het woonbedrijf ook binnen een jaar een kamer. (Bij woneninfriesland.) De wachttijd valt daar best mee. Ik heb verder alles voor mezelf en deel dus niks.
Bij wonenwaarjewilt heb ik het idee dat je idd min. 1.5 jaar moet wachten.
Oud 19-07-2007, 11:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik huur via NieuwWonenFriesland en daar was mijn wachttijd inderdaad al 1,5 jaar. En dat is zelfs al twee jaar geleden.

Woonbedrijf is doorgaans wat sneller met zijn woningen, maar die geven (in mijn ogen) veel minder service. Ook de website is onduidelijk.

NWF komt iig afspraken na, elk jaar klein onderhoud en ze hebben zelfs een nieuwe (zeer zuinige) CV ketel geplaatst, een nieuwe thermostaat en een automatische afzuiging in de douche

Kun je trouwens niet via de schoolmail een oproepje doen? Zelf zie ik (bij het Van Hall iig) vaak oproepjes langskomen van mensen die een kamer te huur hebben of zelf iets zoeken

En in de Leeuwarder Courant staan op zaterdag echt heel veel huizen/kamers te huur in de rubrieksadvertenties. Daar kon ik zo bij een aantal mensen al terecht.
Oud 21-07-2007, 19:56
Soron
Soron is offline
Bedankt voor de info allemaal. Ik heb ondertussen al iets gevonden. Ik ga met oa een goede kennis van me een appartement huren. Niet een hele grote kamer maar wel ruime woonkamer en het is allemaal heel netjes. Daar moet ik wel mn studie in af kunnen maken (jaar nog hopelijk). Mocht ik dan in leeuwarden blijven, dan neem ik wel zelfstandig flatje ofzo...

Maar topic kan dan dicht neem ik aan?
Oud 21-07-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Soron schreef op 21-07-2007 @ 19:56 :
Maar topic kan dan dicht neem ik aan?
Prima.
Advertentie

Regels voor berichten